Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
78
İnşallah motorun hayırlı uğurlu olur.Bende aynı şartlarda bir motor arıyorum.Kısmet artık.
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
bougberg sağol. sadece yan demirler takılabilir mi arka çanta demiri olmadan?

çok sağlıklı olmamakla beraber takılır diye biliyorum ama , bunu kullanan arkadaşlara sormak daha iyi olur jr.

bende bir soru sormak istiyorum arkadaşlar; motosikletimiz de en fazla kaç watt yükte bir cihaz bağlayabiliriz??? normalde en fazla güç yiyen far diye biliyorum 12 volt 35watt...
(motor rolantide çalışır durumda iken hali hazırda kullandığımız 12volt çakmak soketi (normalde sadece telefon şarj etmek için kullanmayı düşündüğüm) 60watt gücün de su ısıtıcısını çalıştırırmı diye merak ediyorum açıkcası :) 35watt su ısıtıcı bulamadımda :(

haftasonu akşamları kanlıca sahillerin de kafa dinlerken, motosikletimin elektiriğini kullanarak hazırladığım bir bardak kahve iyi olur heralde :) çok ilginç olacak sanırım ...
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
boudberg,

su ısıtıcıları kimi zaman o kadar yükleniyor ki otomobil sigortalarını attırabiliyor. bence tesisatı bile yakabilir. bunun için önerim, 1 adet karışımı evde yapılmış ve termos içerisine konulmuş kahve. bizim motorlarda akü o kadar zayıf ki farı bile bindirmemişler. tesisat da ona göre zayıf olmalı.

bu arada 2009 haziranda aldığım motorum 8 bin kmye dayandı, bakımı geldi.

8 bin bakımını hatırlayan var mı? neler yapılır, kaça malolur?
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
boudberg,

su ısıtıcıları kimi zaman o kadar yükleniyor ki otomobil sigortalarını attırabiliyor. bence tesisatı bile yakabilir. bunun için önerim, 1 adet karışımı evde yapılmış ve termos içerisine konulmuş kahve. bizim motorlarda akü o kadar zayıf ki farı bile bindirmemişler. tesisat da ona göre zayıf olmalı.

bu arada 2009 haziranda aldığım motorum 8 bin kmye dayandı, bakımı geldi.

8 bin bakımını hatırlayan var mı? neler yapılır, kaça malolur?

durum o kadar vahim yani... tamam vazgeçtim ısıtıcıdan falan:) telefonumu şarj ederim yeter :)
bu arada bende 1 2 hafta sonra 8000 bakıma gidicem.buji ,hava filtresi ve yağ değişimi olması gerekiyor (önerilen)ve tabi genel bakım yağlama kontrol ayar v.s. ama ben artık çok kritik olmayan şeyleri serviste yaptırmayacağım.sadece yağ değişimini yaptırıcam 8000km de. h.filtresi ve bujiyi kendim alıp değiştiricem mesela. çünkü servislerin çoğu fazla fiyat uyguluyor (özellikle değişimi yapılan parçalara)
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
47
zincir

mayıs 2010 da kullanmaya başladığım sıfır motorun 6 ay sonra zinciri kahverengi bir renk aldı, yani küflendi. şu süre içerisinde 2 kere yağlanmasına karşın... bu olacak şey değil! daha önce 11 yıl boyunca titan kullandım ve bir kere bile zincir değiştirmedim -tabiki bu doğru değildi ama kullandım işte, ve hiç küflenmemişti. forumda zincir konusunda çok farklı öneriler var. şu anda uzun süredir zincirini değiştirip de en az 6 ay kullanmış ve memnun olan bir arkadaşın önerisini bekliyorum. bu arada ben antakya'da yaşıyorum. bunu net üzerinden almam gerekecek. iyi bayramlar
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
Zincir işlerinden pek anlamam ama sorun zincirdeyse garantiden değiştirebilirsin yeni alcam diyorsan did en iyi marka zincirde.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
mayıs 2010 da kullanmaya başladığım sıfır motorun 6 ay sonra zinciri kahverengi bir renk aldı, yani küflendi. şu süre içerisinde 2 kere yağlanmasına karşın... bu olacak şey değil! daha önce 11 yıl boyunca titan kullandım ve bir kere bile zincir değiştirmedim -tabiki bu doğru değildi ama kullandım işte, ve hiç küflenmemişti. forumda zincir konusunda çok farklı öneriler var. şu anda uzun süredir zincirini değiştirip de en az 6 ay kullanmış ve memnun olan bir arkadaşın önerisini bekliyorum. bu arada ben antakya'da yaşıyorum. bunu net üzerinden almam gerekecek. iyi bayramlar

bizim motorların zincir ömrü genelde 10.000 km.benimki 10.000 de değişmiş.

6 ayda 2 defa yağlama yetersiz kalır bence,bu şekilde ömrünü iyice kısaltmışsınız.350-400 km de bir yada ayda bir yağlayarak maksimum uzun ömrü yakalayabiliriz diye umuyorum
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
acaba rutubetten mi? benim zincir ilk günkü görünümünde. daha bollaşmadı bile.

boudberg isim neydi?

ben de goturmeyeceğim de servise, garantisi haziranda bitecek.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
8 bin bakımını hatırlayan var mı? neler yapılır, kaça malolur?

1- Hava filtresi değişimi
2- Motor yağı değişimi (Kış ayları için 10w-40 ve en az API-SJ standardında)
3- NGK CPR8EA-9 buji değişimi
4- Fren, debriyaj telleri ve zincirin yağlanması, zincirin boşluğunun ayarlanması gibi ufak tefek işler...

Honda efe'de en az 100 lira civarı bir paraya malolur. (Telefonla 8 bin bakımının maliyetini sorabilirsin).
Kendin yaparsan;
20 lira yağ
10 lira buji
7 lira filtre ile 37 TL'ye malolur.

mayıs 2010 da kullanmaya başladığım sıfır motorun 6 ay sonra zinciri kahverengi bir renk aldı, yani küflendi. şu süre içerisinde 2 kere yağlanmasına karşın... bu olacak şey değil! daha önce 11 yıl boyunca titan kullandım ve bir kere bile zincir değiştirmedim -tabiki bu doğru değildi ama kullandım işte, ve hiç küflenmemişti. forumda zincir konusunda çok farklı öneriler var. şu anda uzun süredir zincirini değiştirip de en az 6 ay kullanmış ve memnun olan bir arkadaşın önerisini bekliyorum. bu arada ben antakya'da yaşıyorum. bunu net üzerinden almam gerekecek. iyi bayramlar

CBF150'nin orijinal zinciri gerçekten çok kalitesiz. Bende henüz 6 bin. kmde iken değiştirmiş ve oringli DBC takmıştım.

Zincir ömrünü düşüren en önemli etkenler;
1- Sert ve ani kalkışlar yapmak
2- Yağmurlu havalarda kullandıktan sonra yağlamadan bırakmak. (Direk paslanma sebebi)
3- Periyodik olarak en geç 500 km.de bir yağlamak. (Ben bu işi rutine bindirdim, her bir depo benzin aldığımda zincirire ufaktan yağlarım. 350-400 km civarı)
4- Genel temizlik zamanlarında en azından 2000 km. gibi bir zamanda gazyağı ile zinciri ve ön-arka dişlileri komple temizlemek.

Bunları aksatmadan yaptıktan sonra minimum 30-40 bin km. gideceğine garanti verebilirim.

D.İ.D. ler çok pahalı geldi bana. google'dan arayınca bulunuyor. güngör motorda var örneğin. fiyatı 150 - 250 arası değişiyor.
peki şunu kullanan var mı acaba? :

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...e-ybr125-icin-428-128-dbc-oring-zincir/detay/

DID marka evet çok güzel, kaliteli fakat bence gereksiz yere pahalı.

DBC marka olan zinciri ben kullanıyorum ve bu forumdaki birçok arkadaşa da temin ettim, şu ana kadar hiçbir sıkıntım olmadı. Geçmiş sayfalara göz atarsan bir çok arkadaşın memnun olduğunu görebilirsin.
Temizliğine ve yağlanmasına dikkat edildiği takdirde 20-25 bin km.den çok daha fazla gideceği kesin.
 
Katılım
5 Şub 2008
Mesajlar
118
Merhabalar..
Aydoğan hocam önerebileceğin kaliteli bir zincir yağı markası var mıdır?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Tavsiyen için teşekkür ederim. İnternet üzerinden satın alabileceğim bir adres var mıdır acaba ?

Rica ederim, internet üzerinden satan bir çok yer var fakat tavsiye edebileceğim bir adres yok.

Yanlış hatırlamıyorsam fiyatlarının ortalama 25 lira civarında olması lazım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:50 ----------

güngör motorda bizim motorlara uygununu bulamadım bulup linkini koyarmısın?

http://magaza.entelenerji.com/428-v-128-o-ring.html

156 TL.

Bizim motorun zincir ölçüsü 428 - 126,
Bu DID zinciri alıp 2 baklasını çıkartarak montaj işlemi yapılacak.
Tabi bu fiyat bence çok yüksek.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
pki kalite olarak ikisi arasında cok fark var mı? yani seninki 10 bin gidiyorsa, did 30 bin km gider mi aynı şartlarda?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Aşağıdaki linkte görünen ürün ile bakla sökme işlemi gerçekleştiriliyor.

http://www.rialli.com/urunler/323_y...-zincir-bakla-anahtari-cup-motorsiklet-model/

Bunun haricinde zincire çekiç vs. vurulup darbe alırsa ömrü ciddi şekilde kısalır.

Zinciri eğer kendiniz montajlayacaksanız 126 bakla olarak linkteki aparatla ayarlayıp gönderebilirim.

Eğer güvendiğiniz bir motosiklet ustanız varsa onda zaten bu aparat olacaktır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:07 ----------

pki kalite olarak ikisi arasında cok fark var mı? yani seninki 10 bin gidiyorsa, did 30 bin km gider mi aynı şartlarda?

Şimdi bahsettiğin konu bakım ile %100 orantılı,

Aşırı bir kalite farkı olacağını zannetmiyorum.

DBC marka olan bizim cbf150nin dandik orijinal zincirine göre çok kaliteli.

Elbet DID'de DBC'den kalitelidir ama bakımları aksatıldıktan ve sert kullanıldıktan sonra 10 binden daha az bile gidebilir.

Bakımları ve yağlaması düzgün yapıldıktan sonra DBC ile en az 20-30 bin km. gidileceğinin garantisini verebilirim.

En azından benim durumda; 6 bin km'de iken DBC takmıştım, şu anda 24 bin civarındayım henüz 1 yada 2 kez gerdirdim. Zincirin durumu gayet sağlıklı.
Kaldı ki ben yaz-kış hergün motor tepesindeyim.
İşyerime hergün motorla 17-17 km. toplam 30-34 km arası git-gel yapıyorum. Doğal olarak yağışlı havalarda da kullandım.

Fakat üstüne basarak tekrarlıyorum DBC alıp bakımlarını yapmazsan, yağlamazsan DBC'yide DID'ide 5-10 bin km.de haşat edebilirsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst