Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Yani bu dururken 1. vitesten boşa geçme zorluğu herkezde oluyor? 10/40w koyup tekrar bakarım nasıl fark var mı. Zaten yaz için 10/50 almıştım kışa değiştircektim tam zamanına denk geldi.

10w-40'ta koysan motor durduğu yerde 1'den boşa geçirirken zorlanırsın.
Birtek cbf150'de değil tüm motosiklerde aşağı yukarı durum böyledir.

Çözümü ise dediğim gibi ayaklarınla hafif ileri geri yapıp vitesi boşa almak.


Eksik harfler klavyeden kaynaklanıyor, ben basıyorum o yazmadığı zaman oluyor. Eee tabi dikkat etmedende gönderiyorum. Diğer "ğ" yerine"g" koymam alışkanlık. bi çok site "ğ" yi kabul etmiyor sorunla uğraşıyorum sonra, el alışıncada bu şekilde gidiyor.

Tabi ki hepimizin arada sırada yaptığı yanlışlıklar oluyor, normaldir, zaten 4-4 lük olmamız beklenemez. Sadece biraz dikkat yeterli :cat:
 
Katılım
6 Haz 2009
Mesajlar
534
Motosikleti
Pulsar NS400Z
millet merhaba ben ybrcilerden ibo :) yarın kısmetse bir arkadaşıma cbf alacaz o motoru bulmuş kendisi çalıştığı için gidip alışverişi ben yapacam yanlız motorda düşmeden dolayı çizikler var diye yazmışlar ama ben tam emin değilim resim atıyorum

32932975z3i.jpg


sizce bu motor sağ tarafa düşmüşmü yoksa kaza falanmı geçirmiş. ön fren maneti kırık kafa grenajı çevresinde darbe var ve yan kapaktada galiba resimden o kadar görebiliyorum sizin yorumunuz ne olur ?

motor 2007 model 24000 km de
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
millet merhaba ben ybrcilerden ibo :) yarın kısmetse bir arkadaşıma cbf alacaz o motoru bulmuş kendisi çalıştığı için gidip alışverişi ben yapacam yanlız motorda düşmeden dolayı çizikler var diye yazmışlar ama ben tam emin değilim resim atıyorum

sizce bu motor sağ tarafa düşmüşmü yoksa kaza falanmı geçirmiş. ön fren maneti kırık kafa grenajı çevresinde darbe var ve yan kapaktada galiba resimden o kadar görebiliyorum sizin yorumunuz ne olur ?

motor 2007 model 24000 km de

Merhaba,
Düşük hızlarda düşmeyle kolay kolay manet kırılmaz.
Grenajın yanındaki sürtünme ise en azından 40-50 gibi bir hızla yan yattığının göstergesi olabilir.

Birde sanki sürücünin ayak koyduğu peg yamuk gibi geldi bana.
Kaynak görmüş olabilir.

Normalde düşüş anında motor koruma demiri'nin yan kapağı koruması lazım.
Koruma demirini sonradan takmış olabilir.
 
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
36
millet merhaba ben ybrcilerden ibo :) yarın kısmetse bir arkadaşıma cbf alacaz o motoru bulmuş kendisi çalıştığı için gidip alışverişi ben yapacam yanlız motorda düşmeden dolayı çizikler var diye yazmışlar ama ben tam emin değilim resim atıyorum

32932975z3i.jpg


sizce bu motor sağ tarafa düşmüşmü yoksa kaza falanmı geçirmiş. ön fren maneti kırık kafa grenajı çevresinde darbe var ve yan kapaktada galiba resimden o kadar görebiliyorum sizin yorumunuz ne olur ?

motor 2007 model 24000 km de

selamlar aydoganx a katılıyorum birde yan kapaktaki boya kalkması uzun km yapmış motorlarda olur genelde kuryelerde.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Günaydın arkadaşlar.



Rialliden aldığım hava filtreleri gayet düzgündü.
Bahsettiğin gibi uymayan bir kısmı olmamıştı bende.

Hatta rialliden ilk aldığım hava filtrelerinin üstünde "velomoto cbf150 hava filtresi" yazıyordu.
Demekki riallide o zamanlarda velomoto'dan alıp satıyordu.

Ama dediğim gibi bahsettiğin problemi hiç yaşamadım.
Acaba defolu ürünmü denk geldi?

Bilemiyorum ama eskisi hemencecik otururken velmotodan aldığım kırılarak oturdu ama sorun teşkil etmediğinden o şekilde kullandım.



arkadaslar bu aylarda hangi yağı almamı tawsiye edersiniz.
2 tane yağ var aklımda
ilki; CASTROL POWER 1 4T 10W-40
ikincisi; CASTROL POWER 1 4T 15W-40

4 lt alcam. snrm yaza kadar yeter. daha once 10-50 tam sentetik aldım. vitesler sert oldu hosuma gitmedi bi daha almıcam. 4 lt almıstım bitene kadar kullandım. şmdi hangisini tawsiye edersiniz?

Kışın 10w-40 sj sınıfı iyi olacaktır, yazın ise daha kalın yağ almanızı yazın 10w-40 sj sınıfı yağ kullanan biri olarak tavsiye ediyorum.:cat:

10w-40'ta koysan motor durduğu yerde 1'den boşa geçirirken zorlanırsın.
Birtek cbf150'de değil tüm motosiklerde aşağı yukarı durum böyledir.

Çözümü ise dediğim gibi ayaklarınla hafif ileri geri yapıp vitesi boşa almak.




Tabi ki hepimizin arada sırada yaptığı yanlışlıklar oluyor, normaldir, zaten 4-4 lük olmamız beklenemez. Sadece biraz dikkat yeterli :cat:

Motosikleti park etmeden hemen önce vitesi boşa alıp öyle stop ediyorum, sıkıntı olmuyor.:p


samsun daki honda servisi adamlar denize sıfır çalişiyorlar

Evet ama denize girdiklerini sanmıyorum, özellikle şimdi.:p

Yaklaşık 2000 km daha kullanma hakkım olan eski bujimi (ngk 8 serisi) sıfır zımpara kağıdı ile zımparalayıp taktım, çalışıyor.:p
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
beyler bır zamanlar buraların asınasıydım motorumu sattım uzak kaldım ama gene motor almaya karar verdım ve cok dusundum yenı ybr125 mı alsam yoksa bıldıgımden sasmasam mı dıye.sonuc cok dusundum herseyı goz onunde tuttum ve gene cbf150 almaya karar vermısken babamında ısrarıyla ps 150 aldım .sahane motor suandakı motorumda ama cbf kullanmakta ap ayrı bıseydı degerını bılın kullandıgınız motorun .bakın bunu ben dıyorum cbf 150 sınıfının en ıyısı hala
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
beyler bır zamanlar buraların asınasıydım motorumu sattım uzak kaldım ama gene motor almaya karar verdım ve cok dusundum yenı ybr125 mı alsam yoksa bıldıgımden sasmasam mı dıye.sonuc cok dusundum herseyı goz onunde tuttum ve gene cbf150 almaya karar vermısken babamında ısrarıyla ps 150 aldım .sahane motor suandakı motorumda ama cbf kullanmakta ap ayrı bıseydı degerını bılın kullandıgınız motorun .bakın bunu ben dıyorum cbf 150 sınıfının en ıyısı hala

Gazı aldık gidebiliriz :cherry: :p:p:p Bir kullanan bilir, dertlerine bir kullanan katlanır bu mereti, kazasız belasız nasip olsun herkese...
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
beyler bır zamanlar buraların asınasıydım motorumu sattım uzak kaldım ama gene motor almaya karar verdım ve cok dusundum yenı ybr125 mı alsam yoksa bıldıgımden sasmasam mı dıye.sonuc cok dusundum herseyı goz onunde tuttum ve gene cbf150 almaya karar vermısken babamında ısrarıyla ps 150 aldım .sahane motor suandakı motorumda ama cbf kullanmakta ap ayrı bıseydı degerını bılın kullandıgınız motorun .bakın bunu ben dıyorum cbf 150 sınıfının en ıyısı hala

Temennilerin için teşekkürler, piyasada bir dünya motosiklet olmadığı için bununla idare etmeliyiz.:) ybr125, cbf150, apache, belki windyS

Scoter da aslında iyi bir seçenek, parçaları çok pahalı olmasa:silent:

Mondialin bir modeli var 150lilk scoter, süper görünümü var ama hemencecik dökülüyordur.

dylan da süper, fiyatı buna dahil:p

Yani bu motosikletle devam.:queen:

Gazı aldık gidebiliriz :cherry: :p:p:p Bir kullanan bilir, dertlerine bir kullanan katlanır bu mereti, kazasız belasız nasip olsun herkese...

Arıza çıkarmayan araç henüz üretilmedi değil mi?:p

cbf125 memlekete gelse iyi olurdu ama fiyatı kesinlikle uçuk olurdu. Enjeksiyonun zaten birazcık daha az yaktığını söylüyorlar.
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
merhaba arkadaşlar mart ayında mondial 150 zc almıstım 3 ay sonra 1 milyar zararla o zamanlardan beridir cbf ye karsı ayrı bir ilgim vardı ama bi türlü param yoktu :salut: daha sonra bişey oldu mutter :D para verdi araba aldım skoda 2 ay bindim güzel bir karla onu sattım şimdi arabayı yükseltsem mi yoksa cbf hayalimi mi tatmin etsem istiyorum antalya da yasıyorum tek basıma 21 yasındayım işten eve evden işe arada birde mersine gidip gelmek için almak istiyorum tavsiyelerinizi bekliyorum veya ybr 125 de aklımda var :) son bi soru size bir depoyla kaç km gidiyo hayalim<<<<<??????:bounce:
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Arıza çıkarmayan araç henüz üretilmedi değil mi?:p

cbf125 memlekete gelse iyi olurdu ama fiyatı kesinlikle uçuk olurdu. Enjeksiyonun zaten birazcık daha az yaktığını söylüyorlar.

Seçenek artsa kesinlikle güzel olurdu, illaki arıza çıkarmayan yok ama insan üstünde rahatsa çok dert edilecek arızaları yok ise katlanıyor, ben mutlu mutlu biniyorum konforu tartışılmaz. Kimisi de apache diyor onlar da haklı kendilerine göre. Honda Türkiyenin toplantılarında olmak isterdim, nasıl düşünüyorlar acaba, en basit mantıkla yok yok bu yeter bu sınıfta başka getirip akıllarını bulandırmayalım mı.. :p:p:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:17 ----------

merhaba arkadaşlar mart ayında mondial 150 zc almıstım 3 ay sonra 1 milyar zararla o zamanlardan beridir cbf ye karsı ayrı bir ilgim vardı ama bi türlü param yoktu :salut: daha sonra bişey oldu mutter :D para verdi araba aldım skoda 2 ay bindim güzel bir karla onu sattım şimdi arabayı yükseltsem mi yoksa cbf hayalimi mi tatmin etsem istiyorum antalya da yasıyorum tek basıma 21 yasındayım işten eve evden işe arada birde mersine gidip gelmek için almak istiyorum tavsiyelerinizi bekliyorum veya ybr 125 de aklımda var :) son bi soru size bir depoyla kaç km gidiyo hayalim<<<<<??????:bounce:

Ben olsam senin yerinde arabaya devam ederdim dicem önümüzdeki bahara kadar araba ,yaza doğru da cbf i alırdım, tamamen kişisel testim ile uzun yolda 13 Lt depodan 10 lt ile 465 km yapmıştım. sürekli 80-100 arası yokuşlarda belki 70 , yedek de 120km yapsa bitene kadar 580km olur :) :bounce:
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
:rendeer:yani 90 liraya mersin antalya arası gider gelir cok güzel bir rakam :) bende öle istiyodum ama arabaya iyi bi müşteri cıkınca sattık işte tek basımada olunca araba biraz gereksiz gibi geliyo işle ev arası zaten 10 km bişey

diğer kullanıcıların da yorumlarını bekliyorum
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
:rendeer:yani 90 liraya mersin antalya arası gider gelir cok güzel bir rakam :) bende öle istiyodum ama arabaya iyi bi müşteri cıkınca sattık işte tek basımada olunca araba biraz gereksiz gibi geliyo işle ev arası zaten 10 km bişey

diğer kullanıcıların da yorumlarını bekliyorum

En son Ağustos sonunda Didim - İstanbul yapmıştım..
Çoğu yerde tapa gaz gittim..Yanlış hatırlamıyosam tam 780 km.:p
Toplamda 75 lira yaktı..:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:12 ----------

Emrah zincirin markası vs. neymiş bilgi aldınmı?

Ön rulmanlarda NSK markasının 6301 DDU isimlü ürününü alman lazım.
Piyasadaki çin malları rulmanlardan alma sakın. (DDU kodu viton kapak olduğu belirtiyormuş. Bu bilgiler için teşekkürler "osmaniyeli" :wiinkk: )

Dün zinciri elime aldım abi allahtan düşük hızda :p
Benim bi kaç arkadaşın motorlarını götürdüğü güvendiği bi motorcu varmış..Aradık onu geldi aldı motoru..

Tabi birazda kaktırdı bana gibi geldi ama hayırlısı..
Zincir&dişli (zincirin markası wiwi)
Arka fren balatası.
Buji (Çift tırnak dedi takmış artık)
akü (Sulu tip akü yerine bakım gerektirmeyen takmış buna baya bozuldum açıkçası)
 
Katılım
22 Eyl 2010
Mesajlar
65
Ben olsam senin yerinde arabaya devam ederdim dicem önümüzdeki bahara kadar araba ,yaza doğru da cbf i alırdım, tamamen kişisel testim ile uzun yolda 13 Lt depodan 10 lt ile 465 km yapmıştım. sürekli 80-100 arası yokuşlarda belki 70 , yedek de 120km yapsa bitene kadar 580km olur :) :bounce:[/QUOTE]


benim depo 270 ila 280 km de yedeğe düşüyor...2010 model cbf 150...bakımları tam...seninki bayağı az yakıyor....
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Ben olsam senin yerinde arabaya devam ederdim dicem önümüzdeki bahara kadar araba ,yaza doğru da cbf i alırdım, tamamen kişisel testim ile uzun yolda 13 Lt depodan 10 lt ile 465 km yapmıştım. sürekli 80-100 arası yokuşlarda belki 70 , yedek de 120km yapsa bitene kadar 580km olur :) :bounce:


benim depo 270 ila 280 km de yedeğe düşüyor...2010 model cbf 150...bakımları tam...seninki bayağı az yakıyor....[/QUOTE]

Seninkide baya cok yakıyor ama :S en son 351 km 11 lt benzin yaktı.
 
Katılım
22 Eyl 2010
Mesajlar
65
benim depo 270 ila 280 km de yedeğe düşüyor...2010 model cbf 150...bakımları tam...seninki bayağı az yakıyor....

Seninkide baya cok yakıyor ama :S en son 351 km 11 lt benzin yaktı.[/QUOTE]


işe giderken kullandığım yolda 2 km kadar dik bir rampa var...bu rampanın etkisi çoktur sanırım benim benzin sarfiyatımda...
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
benim depo 270 ila 280 km de yedeğe düşüyor...2010 model cbf 150...bakımları tam...seninki bayağı az yakıyor....

Seninkide baya cok yakıyor ama :S en son 351 km 11 lt benzin yaktı.[/QUOTE]

abi senin motor fazla yakıyo sanki bunun sebebi senin servisin koyduğu yağ olmasın yada fazla ilgi göstermiyosun motoruna:)en kötü 320 kmden sonra geçmesi lazım yedeğe:cat:
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
yağı değiştim bugün koyduğum yağ 900gr.

çıkan yağ 850gr:cherry:

sakin kullanımda yağ yakmıyor bizim motorlar ama uzun yola çıkıp allah ne verdiyse kaptıran arkadaşların sık sık kontrol etmesi gerekiyor.

yıllık izindeyken sürekli uzun yol yapmıştım ciddi manada yağ yaktığına şahitim:pale:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
yağı değiştim bugün koyduğum yağ 900gr.

çıkan yağ 850gr:cherry:

sakin kullanımda yağ yakmıyor bizim motorlar ama uzun yola çıkıp allah ne verdiyse kaptıran arkadaşların sık sık kontrol etmesi gerekiyor.

yıllık izindeyken sürekli uzun yol yapmıştım ciddi manada yağ yaktığına şahitim:pale:

abi ben anlamıyorumki dışarda artık 4 motor görsem 3'ü cbf:) kimseyide öyle sakin kullanırken görmüyorum kimsede yağ yakmıyormu yoksa sürekli yağmı değiştiriyorlar...
 
Katılım
22 Eyl 2010
Mesajlar
65
Seninkide baya cok yakıyor ama :S en son 351 km 11 lt benzin yaktı.

abi senin motor fazla yakıyo sanki bunun sebebi senin servisin koyduğu yağ olmasın yada fazla ilgi göstermiyosun motoruna:)en kötü 320 kmden sonra geçmesi lazım yedeğe:cat:[/QUOTE]


servis repsol yağ koyuyor motora...su an 6000 km de motor...zamanında yaptırıyorum bakımları...anlamadım gitti...:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:16 ----------

abi ben anlamıyorumki dışarda artık 4 motor görsem 3'ü cbf:) kimseyide öyle sakin kullanırken görmüyorum kimsede yağ yakmıyormu yoksa sürekli yağmı değiştiriyorlar...


Babaçi kardeşime katılıyorum...uzun yolda sürekli dip gaz gidenler kontrol etmeli yağı...:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
abi ben anlamıyorumki dışarda artık 4 motor görsem 3'ü cbf:) kimseyide öyle sakin kullanırken görmüyorum kimsede yağ yakmıyormu yoksa sürekli yağmı değiştiriyorlar...

haftada 1 kere bakıyorum ben yağa yeterli oluyo:)
Ama şöyle bişey var bu makina bana dayanıyosa herkese dayanır gibime geliyo..
Varmı cbf zinciri kopartan :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst