Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
sıfır araba alıp kapıya getirttip,hiç şöförlüğü olmayanlar varya aynı onun gibiyim...aldık geldik.xenon farımız var ama evde çekmecede:queen:

montaj da bilen arkadaşlardan ricam,aküden çekmem gereken akımı,direkt aküden bir kablo çekerekmi,yoksa ön taraftaki tesisattan bir kablodanmı almam gerek,benim aklımın takıldığı nokta bu:silent:

Öncelikle xenonun hayırlı olsun.

Sonra ise montajını sen yapmasan iyi olur:)

Şimdiden söyleyeyim, montaj işi zordur özellikle bizim motorumuzda çünki far elektriğini dinamodan alıyorki o senin hiçbir işine yaramaz.

Sana adam gibi dc 12 volt lazım, oda aküde mevcut. Yani sen aküden bağlantı alacaksın, sonra ek sigorta takman lazım, röle de eklemeliyiz aslında.

Gelelim bizim standart düğmeleri kullanmak istersen ne olacak? Bayağı kesip biçme işlemi gerekiyor. Ama bir ihtimal soketten de alınabilir ama sonuçta dinamo elektriği iptal edilip yerine 12 volt akü elktriği taşınacakki dediğim gibi iyi bir usta lazım. Kablo çekmek için ise krenajların sökülmesi iyi olur.

Ben krenajlar sökükken ön göstergeyi led yaptım, birde ledden bozma sis farları için kablo çektim.

Naçizane tavsiyem, ek düğme koyarsan sıkıntıların çoğu azalır. Yani standart düğmelere dokunmamak birçok sorunu ortadan kaldırır ama onları kullanabilmek daha güzel olurdu değil mi?:queen:

O düğmelerin(uzun-kısa-selektör) kabloları tek tek tespit edilecek ve ona göre bağlantılar yapılacak, dikkat edilecek tesisat yakılmayacak, sigorta atması muhtemel olduğundan ek sigorta bulundurulacak.

Ama biri yapıp da gösterirse kablo bulma işi bayağı bir kolaylaşır.
 
Katılım
2 Kas 2009
Mesajlar
491
Evet arkadaşlar sol arka sinyalimin camı kırık ama çalıştığı için vizeden geçtim sorun olmadı ilgilerinize teşekkürler ve şeffaf benzin filtresi bence çok hoş olmuş iyi fikir Türk aklı çalışmaya devam )))))))) yeni stop da 60 liraya almışsın ''mbuyuk'' kardeşim valla iyiymiş nerde bu yoğurdun bolluğu söylede alalım verelim ekonomiye can verelim... )))))))

özelden ulaş parçacının adını telefonunu vereyim kardeş, buralara yolu düşen bir yakının olursa o da getirebilir. mağaza kargoyla da gönderebilir belki bir görüş istersen. parça da öyle yan sanayi falan değil halis mulis honda sıkıntı yok yani.:cat::cat:
 
Katılım
4 Eyl 2010
Mesajlar
23
lastikler

Arkadaşlar benim arabam da var.Yaz aylarında lastikler gözle görülür biçimde iniyordu.Benim lastikçim hava yerine nitrojen gazı basmamı söyledi.Uçak lastiklerine de aşırı iklim değşikliklerinden dolayı nitrojen gazının basıldığını söyledi.Dört tekerede bu gazdan lastikçide bastırdım ve bu yaz lastik sorunu yaşamadım.
Şimdi motor lastiklerine de nitrojen gazı basmayı düşünüyorum.çünkü motorlarda lastik daha önemli. Isınmadan dolayı lastik hava basınçlarında anormal değişiklikler olabiliyor. Bu da sürüş emniyetini etkiler diye düşünüyorum.
Tabii sizlerin fikrini almadan yapmadım. Ne dersiniz?:silent:
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Öncelikle xenonun hayırlı olsun.

Sonra ise montajını sen yapmasan iyi olur:)

Şimdiden söyleyeyim, montaj işi zordur özellikle bizim motorumuzda çünki far elektriğini dinamodan alıyorki o senin hiçbir işine yaramaz.

Sana adam gibi dc 12 volt lazım, oda aküde mevcut. Yani sen aküden bağlantı alacaksın, sonra ek sigorta takman lazım, röle de eklemeliyiz aslında.

Gelelim bizim standart düğmeleri kullanmak istersen ne olacak? Bayağı kesip biçme işlemi gerekiyor. Ama bir ihtimal soketten de alınabilir ama sonuçta dinamo elektriği iptal edilip yerine 12 volt akü elktriği taşınacakki dediğim gibi iyi bir usta lazım. Kablo çekmek için ise krenajların sökülmesi iyi olur.

Ben krenajlar sökükken ön göstergeyi led yaptım, birde ledden bozma sis farları için kablo çektim.

Naçizane tavsiyem, ek düğme koyarsan sıkıntıların çoğu azalır. Yani standart düğmelere dokunmamak birçok sorunu ortadan kaldırır ama onları kullanabilmek daha güzel olurdu değil mi?:queen:

O düğmelerin(uzun-kısa-selektör) kabloları tek tek tespit edilecek ve ona göre bağlantılar yapılacak, dikkat edilecek tesisat yakılmayacak, sigorta atması muhtemel olduğundan ek sigorta bulundurulacak.

Ama biri yapıp da gösterirse kablo bulma işi bayağı bir kolaylaşır.

dostum tavsiyelerin için teşekkür ederim:rendeer:

kullanılması muhtemel tüm ekipmanları aldım(role,açma kapama düğmesi,araya sigorta,kalın kablo,bağlantılar için klips,kablo kelepçesi vs..)

elime hiç ummadığım bir yerden bir elektrik şeması geçti,voltaj nerden alınacak,role nereye konacak hepsi tek tek resmedilmiş.

tesisatı korumak adına,bir adet kısa devre tespitinde kullanılan ampüllü test cihazı yapacağım.

Sonra sakin kafayla girişirim işe

artık ya yollarım ışıl ışıl olur,yada zifiri karanlık:queen:
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
Güzel oldu... :) 80 6000 dede gayet iyi gidiyor.
24092010422.jpg
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar benim arabam da var.Yaz aylarında lastikler gözle görülür biçimde iniyordu.Benim lastikçim hava yerine nitrojen gazı basmamı söyledi.Uçak lastiklerine de aşırı iklim değşikliklerinden dolayı nitrojen gazının basıldığını söyledi.Dört tekerede bu gazdan lastikçide bastırdım ve bu yaz lastik sorunu yaşamadım.
Şimdi motor lastiklerine de nitrojen gazı basmayı düşünüyorum.çünkü motorlarda lastik daha önemli. Isınmadan dolayı lastik hava basınçlarında anormal değişiklikler olabiliyor. Bu da sürüş emniyetini etkiler diye düşünüyorum.
Tabii sizlerin fikrini almadan yapmadım. Ne dersiniz?:silent:

Lastiklere Nitrojen gazı basınca eğer lastiği sürekli soğuk tutacaksa bence riskli, çünkü motosiklet lastiği ısındıkça daha iyi yol tutuşuna sahip olur.

Zaten her lastiğinde belli bir ısınma-soğuma sayısı kadar ömrü vardır.
Misal olarak tamamen sallıyorum Pirelli lastikler 1000 defa ısınıp soğuyunca yol tutuşu özelliğini iyice yitirmeye başlar vs. gibi.

Gerçi bu durum otomobil lastiklerinde de aynı. Sonuçta lastiklerin ham maddesi aynı. Ama iş iki teker olunca lastik faktörü çok daha önemli.

Eğer lastiklere nitrojen basarsan, sıcaklıklarını kontrol edebilirmisin?
Nitrojen basmadan öncede mesela 10 km. sürüş sonrası lastikler ne kadar ısınıyor,
nitrojen bastıktan sonra 10km. mesafede lastikler ne kadar ısınıyor.
Bu sonuçları bilirsek avataj/dezavantajlarını daha iyi görebiliriz.
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
video da isteriz kardeşim ne o bir resim çekip koymussun nisbet yapar kibin :pdevir nasıl çıkıyor nasıl düşüyor görseydik hadi bekliyoruz hemen koy ihmal etme bak yoksa bizim çocuklara derim bi sabah uyanırsın ne gösterge kalmış ne ön teker... :queen:
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
var var video da var yeni mesajlarda ayrı bir başlıgı var , yarın öbür gün silinirde burdaada dursun diye koydum . Hepinize güvenli sürüşler..
@aydoganx, bence bizim farlar okadar iyi düşünüp yapmışlar ki xenon u bağlayınca direk bir dikdörtgen çıkıyor önüne bembeyaz..
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
@aydoganx, bence bizim farlar okadar iyi düşünüp yapmışlar ki xenon u bağlayınca direk bir dikdörtgen çıkıyor önüne bembeyaz..

Merceksiz olan xenon uygulamalarında aşağıdaki resimde gözüken kesilme çizgisi net olarak görülemiyor. Bu kesilme çizgisi net olmayan xenonlarda karşı tarafın gözünü alıyor.

mercekli xenon kesilme çizgisi kısalar :
24.jpg


mercekli xenon kesilme çizgisi uzunlar :
25.jpg
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
walla bnde cbf e mercek isterim yapmak ama bunu bi bilenyapsa guzel olur.

arkadaslar gçen motoru yağmurda sürdüm. ön lastikten inanılmaz ayaklarıma su geldi. arka tekerde pantalonuma cok su atti ve çözümü buldum.

malzeme: 1 metre yumuşak tır brandası = 8 TL

Oto Döşemecilerinede biraz rica ve pazarlıkla = 20 TL

+ kola falan alırsanız hora geçer :))

en az 3-4 sene gidicektir.

yaparkende cektim yaptıktan sonrada buyrun.
img0164fm.jpg

img0165bj.jpg

img0166ay.jpg

img0167n.jpg

Yapan ustamız:
img0168m.jpg

img0169vh.jpg

img0170p.jpg


Resimleri Telefonla cektim.bu kadar oldu ancak.
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
dostum bence biran önce sökmelisin yoksa tutuşçak senin motor haberin olsun.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
@Dogan88
Uygulama güzel olmuş fakat bizim motor bildiğin gibi hava soğutmalı.
Bu koruma demirine çektiğin branda ile motor bloğunun alması gereken tüm havayı kesmişsin.
Motor sağlığı açısından kötü sonuçlar doğurabilir. Sonuçta motor bloğu rüzgar gelmediği için soğuyamayacak.

En azından silindirin üstüne gelecek şekilde boşluk açmalısın bence.
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Hayırlı olsun...:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------



Hayırlısı olsun kardeşim... niyetin nedir yeni bir makina varmı ufukta ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:10 ----------



Sanada hayırlı olsun kardeş tekeriniz hep düz bassın...:cat:

yeni bir makina tabiki vardı ufukta honda dylan 150 alıcaktım ama bı anda anı bı karar ve görus degısıklıgıyle tvs apache 150 aldım 320 kmde olan :):cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:17 ----------

Net bir bilgim yok bu konuda.


Hoşgeldin. Hayırlı olsun motorun. Kazasız belasız bol km.ler...


Ve aleyküm selam. Hoşgeldin. Hayırlı olsun motorun. Kazasız belasız bol km.ler...



Vay vay Murat, hayırlı uğurlu olsun. Mahsuru yoksa eğer kaça sattın kardeş?
Görünen bir motor varmı ufukta?



Off, düşünmesi bile kötü yahu. Alüminyum contanın önemi ne yazıkki belli olmuş. Conta olmadanmı sıkıldı acaba?

O kısım döküm olduğu için kaynak vs.de zor olur. Çok iyi bir usta bulmanız lazım.

Geçici olarak, idareten epoxy yapıştırıcılar vs. kullanılabilir belki, arabaların radyatör çatlakları için kullanılıyor diye biliyorum. Tabi sağlıklı olmayacağı kesin.

Geçmiş olsun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:41 ----------

Kırık & çatlak motor bloğu hakkında şöyle bir konu buldum. Belki bir fikir verebilir :
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/52078-motor-tamiri.html

ismail dostum çok sağol tesekkur ettım allah razı olsun 3000 liraya düz hesap verdım aklımdakı fıyata xenondur arka cantadır koruma demırlerı falan fılan hepsını verdım alan arkadasa hayrını gör dedım honda dylan 150 alıcaktım 2000 kmde bulmustum bı tane satıldı boslukta kaldım bende bı anda kendımı noterde buldum ve 2009 model standart olan kazasız belasız 320 kmde siyah bir apache aldım ınan 15 dakkada aldım noterden sonra bende sasırdım boyle motor mu alınır diye ama maşallah rodajını yapıcam artık ve biraz binerim:):wiinkk::rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:22 ----------

aydoğan perde olayı mercek de idi, xenonlarda yukarı aşağı hareket ettiren bir motor ile sağlanıyor uzun kısa olayı ;)

ya ekmel siz halen ismaille xenonu alıpta takamadınız beyawww:):p:queen::cherry: alın gari mercekmiş perdemiş ugraşmayın hadi yiyin gariiii:queen::queen::p:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:24 ----------

Ben çok hızlı selektör atarım.Sonra bu xenon mantarlayıp kafayı yemesin:mrgreen:

xenon kafası her zaman güzel usta o senin hızına yetişirde sen onun hızına yetişirmisin bilemem gariii:queen::queen::rendeer::)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismail dostum çok sağol tesekkur ettım allah razı olsun 3000 liraya düz hesap verdım aklımdakı fıyata xenondur arka cantadır koruma demırlerı falan fılan hepsını verdım alan arkadasa hayrını gör dedım honda dylan 150 alıcaktım 2000 kmde bulmustum bı tane satıldı boslukta kaldım bende bı anda kendımı noterde buldum ve 2009 model standart olan kazasız belasız 320 kmde siyah bir apache aldım ınan 15 dakkada aldım noterden sonra bende sasırdım boyle motor mu alınır diye ama maşallah rodajını yapıcam artık ve biraz binerim:):wiinkk::rendeer:

Hayırlı olsun Murat, apache'de güzel motor, iyi denk gelmiş, kazasız belasız sürüşler dilerim dostum :rendeer:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
dostum bence biran önce sökmelisin yoksa tutuşçak senin motor haberin olsun.

@Dogan88
Uygulama güzel olmuş fakat bizim motor bildiğin gibi hava soğutmalı.
Bu koruma demirine çektiğin branda ile motor bloğunun alması gereken tüm havayı kesmişsin.
Motor sağlığı açısından kötü sonuçlar doğurabilir. Sonuçta motor bloğu rüzgar gelmediği için soğuyamayacak.

En azından silindirin üstüne gelecek şekilde boşluk açmalısın bence.

farkındayım arkadaslarda zaten normal gun takmıyorum yagışlı havalarda 2 dk da monte edilcek şekilde yaptırdım. yani guneşli yada normal havalarda dğil yağışlılarda kllancam sadece :)
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
farkındayım arkadaslarda zaten normal gun takmıyorum yagışlı havalarda 2 dk da monte edilcek şekilde yaptırdım. yani guneşli yada normal havalarda dğil yağışlılarda kllancam sadece :)

sen bilirsin, her zaman olması gereken neyse ondan yanayım ben, sorununun çözümü kaliteli pantolon ve özel bir bot
 
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
143
Selamlar herkese ;

Babamın motosikletinde givinin monokey 46 litre çantası var. O çantanın altlığından 1 tane daha aldık. Onuda cbf e takmak istiyorum. Yani çantayı her iki motosiklettede kullanmayı amaçlıyorum :)

sorum şu ki ; bizim mevcut çanta demiri 46 lt çantayı taşırmı?? çantayı sürekli kullanmıcam gerekli olduğu zamanlarda tşkler şimdiden :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst