Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Deponu komple boşalt karbüratördeki yakıtı tahliye et yakıtı iyi bir yerden al (sehell gibi) dene bakalım yağda sorun yok (hangi yağı kullanıyorsun)1000 km de hafif kirlenir, bence normal bir durum, sen yakıtı komple boşaltıp deponu başka yerden doldur, titremenin çok sebebi olabilir, daha sonra onlara bakarız balanser mili, debriyaj balatası, karbüratörün pis olması, buji tırnak açıklığı birsürü şeyden kaynaklanabilir, sen ilk önce bu yöntemi dene sonra yaz..

bu yöntemi benzini bitirip denemeyi düşünüyorum şuan 330 kmdeyim bi depoyla ama daha çok var bitmiyo:)

benimde aklıma geliyo birsürü şey ama benzin aldıktan sonra oldu ve bunun motora bir zararı olurmu...motor titreme ve belirli devirden sonra zorlanma yapıyor mesela 90-100 sabit gittiğimde motor sanki gitcek ama zorlanıyor acayip bir durum benzini boşaltıcam başka care yok ama kıyamıyorum:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:34 ----------

Mücahid yağ göstergesinde sanki seviye en aşağıda gibi.
Işık net olmadığı için belli olmuyor. Yada benim gözlerde bi sorun var :)

Düz bir zeminde motoru stop ettikten sonra 10 dakika bekle ve yağ çubuğunu çıkar.
Bir bezle çubuğu temizle ve sonra yerine tak ama çevirme, bu sekilde kontrol yapınca normalde en üst çizgiye yakın olması lazım.

Ufak bir ihtimalde olsa yağsızlıktanda yapabilir.

evet orda makro çekerken cubuk çıkmamış alt tarafı odaklamışım yağ seviyesi normal motor 1 saat yattı sonra baktım az önce inip motora yağ çubuğunda bütün çizgilerde yağ var en üst seviyede sorun yok yani...ve 1.000 kmde bütün yağı bitircek kadar yağ eksiltmez heralde...

hatta çubuğun ist tarafı kupkuru bezle sildim alttaki çizgiler ıslak yani yağ seviyesi en üstte ordan belli oluyor:)sende benim gibi lens mi kullanıyosun:mrgreen:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
bu yöntemi benzini bitirip denemeyi düşünüyorum şuan 330 kmdeyim bi depoyla ama daha çok var bitmiyo:)

benimde aklıma geliyo birsürü şey ama benzin aldıktan sonra oldu ve bunun motora bir zararı olurmu...motor titreme ve belirli devirden sonra zorlanma yapıyor mesela 90-100 sabit gittiğimde motor sanki gitcek ama zorlanıyor acayip bir durum benzini boşaltıcam başka care yok ama kıyamıyorum:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:34 ----------



evet orda makro çekerken cubuk çıkmamış alt tarafı odaklamışım yağ seviyesi normal motor 1 saat yattı sonra baktım az önce inip motora yağ çubuğunda bütün çizgilerde yağ var en üst seviyede sorun yok yani...ve 1.000 kmde bütün yağı bitircek kadar yağ eksiltmez heralde...

hatta çubuğun ist tarafı kupkuru bezle sildim alttaki çizgiler ıslak yani yağ seviyesi en üstte ordan belli oluyor:)sende benim gibi lens mi kullanıyosun:mrgreen:


Bence hızlı olarak yakıtı boşalt,senin karbüratörde bi tıkanıklık var yada yakıtta su var aklıma şikayetinden bunlar geliyor...pis benzin herşeyi yapar.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Bahsettiğin gibi makroyu ayarlayamamışsın.
Çubuğun xxx yazan seviye çizgileri hariç her yer net. Benim gözler ne yapsın? :)

haklısın:)ben ordaki yağın rengini göstermek istediğim için makro arka tarafı çekmiş:)

ya şimdi pis benzinden bu olduysa depoda pislik kalırmı karburatoru temizletmem gerekirmi bidaha petrol ofisinden almam valla bide çok sote biyerdeydi benzinlik:pr:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Anlattıklarına göre büyük ihtimalle yakıttan dolayı, karbüratöre pislik gelmişse o yüzdende olabilir. Ama yeniden depoyu fulledikten sonra devam ediyorsa bence o zaman müdahale et.

Fakat yanlış hatırlamıyorsam sen debriyajın kavramasıyla ilgilide vidayla oynamıştın.
Ustaya götürdünmü? Debriyajın kavraması çok yükseklerdeyse ufak ufak debriyaj kaçırma problemide olabilir. Bu durumdada yüksek hızlarda problem olur.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Bence hızlı olarak yakıtı boşalt,senin karbüratörde bi tıkanıklık var yada yakıtta su var aklıma şikayetinden bunlar geliyor...pis benzin herşeyi yapar.

peki depoyu boşaltıp karburatordeki benzini bitirp yeni benzin koysam düzelirmi yoksa illa temizlenmesimi lazım karburatorun?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:46 ----------

Anlattıklarına göre büyük ihtimalle yakıttan dolayı, karbüratöre pislik gelmişse o yüzdende olabilir. Ama yeniden depoyu fulledikten sonra devam ediyorsa bence o zaman müdahale et.

Fakat yanlış hatırlamıyorsam sen debriyajın kavramasıyla ilgilide vidayla oynamıştın.
Ustaya götürdünmü? Debriyajın kavraması çok yükseklerdeyse ufak ufak debriyaj kaçırma problemide olabilir. Bu durumdada yüksek hızlarda problem olur.

evet götürdüm debriyajı bi ayarladı dedi ömürlük yapıyım mı yap dedim:)yaptı ve şuan sorun yok zaten sadece telin ayarıyla oynamışım kavrama yerini değiştirdim okadar başka bişeyi ile oynamadım ama ustaya helal olsun bi ayar yaptı yağ gibi debriyaj:)...bu sıkıntım en son depoyu fulledikten sonra oldu ve o depo hala bitmedi mecbur boşaltıcam:silent:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
peki depoyu boşaltıp karburatordeki benzini bitirp yeni benzin koysam düzelirmi yoksa illa temizlenmesimi lazım karburatorun?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:46 ----------


Depoyu boşalttıktan sonra bi 5 tl lik benzin al dene düzeldiyse fullersin gene aynısını yapıyorsa karbüratör sökülecek pislik tortu yapmış demektir..
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
benim 4 bin bakımından sonra 70te rahatsızlık verici titreme başlamıştı. kaç depo benzin geçti düzelmedi.

serviste yağı 1200 yerine 1000ml koydurmuştum. yağın kalınlığı mı farklı bilmiyorum.

daha sonra evdeki 15 40 kastırol yağdan ilave edince vibrasyon bitti.

okudum anca bitti sayfalar bir kaç cümle yazayım.

yan çantalar sarkma yapmıyor. kayışlar sarkma yapacak cinsten değil. ayrıca kayıştan ayar yapıp sıkılabilir.

gidonu bırakınca ön teker sallaması bende de var. lastik deseni hatalı olduğundan yapıyor.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Mete abi zaten bende geçenlerde kurye gibi bişey oldum,ufaklık hastalandı,dişi çıktığı için ateşlenmişti,anasıyla,danasını:)arabayla götürdüm,getirdim...Test için tuvalet örnekleri istediler,eve geldik idrarı önce götürdüm,gelirken ilaçlarını aldım ''eczacı beni kurye sandı,ben müşterisi vardiye kenarda bekliyorum,kadın eczacı,hadiiiii faturalar nerde?...Ben...fatura:silent:yok valla abla,hastaneden fatura felan vermediler dedim,o anda arkamdan esas kurye geldi'':mrgreen: hep beraber gülüştük:mrgreen::mrgreen: eve geldim,busefer diğer tuvalet örneğini götürdüm...Görüldüğü üzere ailemin kuryesiyim....

Şaka bir tarafa.. ''İRC'' almamı diyorsun,yanlız burda tozlu topraklı yollar da asfalt kadar çok,sadece asfal bana gelmez,her ikisindede kullana bileceğim bir lastik varmı bildiğin?...

Kankam benide çok kurye sandılar zamanında...Sarı çizmelerle özellikle ....hatta normal zamanlarda bile ilk muhabbet zamanı kuryelikmi yapıyorsun demişdi bir kaç kişi...en son muhabbetde yahu kravatlı kurye hiç gördün mü diye bozdum elemanı...:p o an kravatlıydım...

Bütçene göre IRC al diyorum...Pırellıyı getiren ithalatcıda aynı adamlarmış işe bak...

Mücahid yaşadığın sıkıntı hakkında teknik bilgim yok...dediğin gibi pis benzinle alakalı muhtemelen...Akpet falan böyle garip yerlerden aldın Allah bilir gizli gizli çaktırmadan gezerken...:p
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Tüysiklet olunca tektekere kalkarsın tabi. :)
Böyle devam edersen debriyaj balatan, zincirin vs. gibi aksamlar "beni değiştir" diye ellerinden öper.







Eski tozlu sayfalardan buldum :cherry:
Bu motor sorun çıkarmasında ne yapsın garibim. Yine iyi dayanmıştı tekteker aykana :p

Abi ben teker olayını çok yapmıyorum ya:)
Arada öyle boş alan bulduğum zamanlarda:p
Şu sıralar bi daha denemem zaten ayıptır demesi kıl herifim..Şüphe duyuyorum eski sahibinden :mrgreen:
Bütün yürür aksamları değiştiriyim yavaş yavaş sonrasında hem kendime hem motora güvenim gelir :p

Bu arada aha abi dün aynen o kadar kalktı.Ama şimdilik sadece o kaldırıp gidemiyorum bi 2 metre gidiyo indiriyorum sonra Yusuf Yusuf :mrgreen:

Ben üzerinde gelen duroları seviyorum bu motorun arada arkayı gezdirmek hoşuma gidiyordu ancak dalgınlığa gelmez sonra gene duro takmıştım ama duronun dişli daha iyi bir modelini takmıştım gram kayma yapmıyordu aslında duro berbat bi lastik değil cbf in üzerinde gelenler çok kaydırıyor..teker meselesine gelince cbf bi 5 beygir daha güçlü olsa neler yapardım ama iyi kalkıyor genelde tekere ancak teker yaparsan ön düşerken hızlı yere indirme amortisörlerin canına okuyor 2 defa patlattım:cat:

Aykan abi benim eski çin scooter'inda duro vardı ve milim kayma yoktu..Belki inanmıyıcaksınız o motorla viraja yattığım gibi arkadaşın irc lastik takılı cbrla yatamıyodum..
Yok abi yavaş yavaş kalktığı gibi indiriyorum :p
Bodruma geldiğimde ders filan mı alsam senden :cherry:
Bide GKN abi'nin videoları izledim baya bi tekerdeyken nasi vites atiyolar çok merak ediyorum abi :queen:

Ya beyler,benimde acil bir ön lastiğe ihtiyacım var.Öndeki lastik ''DURO'' lastiğin durumu %75 oranında bitik,dahada kötüsü,sibop hizasında,yanakta boluncuk oluşmuş.

60Km/s. hızdan sonra ön titreme yapıyor...Arka tekerlek ''İRC'' önüde ''İRC'' yapıcam...

Mete abi,yeni parçaların hayırlı olsun,nazar,muzar demesin:)

Abi benim ön lastikte aynı senin o bahsettiğin gibi 60 km/s a değil başlangıçtan kaçla gidersen git hep titriyo hele ilk kalkışta çok hissediliyo..
Aydoğan motoru aldığımda ilk koyduğum resimler buna benzer olucak..:p

Sabırsızlıkla beklemedeyiz :p


Kıprak motor Yani Bodrum Honda servisi bana varilden bi yağ koydu..
Sen onu görsen bide simsiyah:p
Tükanın faturaları bi bitsin Şu motul'dan alcam bitane:)
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
mücahit bu yağ çubuğu fotosunu nasıl bir pozisyonda çektin? sol taraftan sağ tarafa mı eğildin ya :mrgreen:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Abi ben teker olayını çok yapmıyorum ya:)
Arada öyle boş alan bulduğum zamanlarda:p
Şu sıralar bi daha denemem zaten ayıptır demesi kıl herifim..Şüphe duyuyorum eski sahibinden :mrgreen:
Bütün yürür aksamları değiştiriyim yavaş yavaş sonrasında hem kendime hem motora güvenim gelir :p

Bu arada aha abi dün aynen o kadar kalktı.Ama şimdilik sadece o kaldırıp gidemiyorum bi 2 metre gidiyo indiriyorum sonra Yusuf Yusuf :mrgreen:



Aykan abi benim eski çin scooter'inda duro vardı ve milim kayma yoktu..Belki inanmıyıcaksınız o motorla viraja yattığım gibi arkadaşın irc lastik takılı cbrla yatamıyodum..
Yok abi yavaş yavaş kalktığı gibi indiriyorum :p
Bodruma geldiğimde ders filan mı alsam senden :cherry:
Bide GKN abi'nin videoları izledim baya bi tekerdeyken nasi vites atiyolar çok merak ediyorum abi :queen:



Abi benim ön lastikte aynı senin o bahsettiğin gibi 60 km/s a değil başlangıçtan kaçla gidersen git hep titriyo hele ilk kalkışta çok hissediliyo..


Sabırsızlıkla beklemedeyiz :p



Kıprak motor Yani Bodrum Honda servisi bana varilden bi yağ koydu..
Sen onu görsen bide simsiyah:p
Tükanın faturaları bi bitsin Şu motul'dan alcam bitane:)

kıvrak yağ olarak 20/50 koyar açık vidon kamyon rotella yağı gibi ama burada 50 derece yaz sıcağında bi zararı yok bu yağın sadece ömrü çabuk gidiyor o sebepten ya shell advance 15/50 sentetik veya mobil 15/50sentetik kullanarak rahat edebilirsiniz..
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
kıvrak yağ olarak 20/50 koyar açık vidon kamyon rotella yağı gibi ama burada 50 derece yaz sıcağında bi zararı yok bu yağın sadece ömrü çabuk gidiyor o sebepten ya shell advance 15/50 sentetik veya mobil 15/50sentetik kullanarak rahat edebilirsiniz..

Birde Mobil 15/50 alacaksanız sarı kapaklı olsun didiler...ve servistekide sarı kapaklıydı...üretim tarihiyle alakalı olabilir...en son ithal edilen falan...
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
kıvrak yağ olarak 20/50 koyar açık vidon kamyon rotella yağı gibi ama burada 50 derece yaz sıcağında bi zararı yok bu yağın sadece ömrü çabuk gidiyor o sebepten ya shell advance 15/50 sentetik veya mobil 15/50sentetik kullanarak rahat edebilirsiniz..

Aynen öyle abi parada çok almadı şaşırdım bende..Varilden koyduğundanmış..
Aydoğan abiyele Metehan abi Motul dedi ama abi.
Duruma göre 1 seferlik o dediklerinden koyabilirim malum maddiyat:)
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
iyi ki birisi de o sırada seni çekmemiş mücahit :mrgreen:

vallahi çözemedim.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Baba bırakın falan yağı,filan yağı.... MOTUL 1500 15/50 koyuyorsun,dalgana bakıyorsun,hepsibu... 0.120km.oldu,yağ hala balgibi...
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
gözümde şöyle bir canlandırınca ben de başka bi anatomik çözüm bulamadım.

aman diyeyim :mrgreen:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Aynen öyle abi parada çok almadı şaşırdım bende..Varilden koyduğundanmış..
Aydoğan abiyele Metehan abi Motul dedi ama abi.
Duruma göre 1 seferlik o dediklerinden koyabilirim malum maddiyat:)

motul shell castrol ıvır zıvır zart zurt hepsi aynı bunların sentetik olduktan sonra aynı gerisi reklam ayağı pisikolojik ben neler denedim 11 bg gücü 12 yapmaz hiçbiri! istediğini kullan bişiy değişmeyecektir sadece madeni yağ kullanma çabuk eskir her 1000 de değiştirmen şart .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst