Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abi deponun altından bi soktum bi çamur aktı aklın hayalin durur, arka çamurluktan fena çamur çıktı. sıfır gibi şuan yaw, güneş gitsin diye beklıyorum ince pasta bide cila çekecem bugun pazar tehna dükkan iş çıkarıyom kendime :D

Vaskocum aynen öyle bende dayadım basıncı dibine dibine önce inat ediyor ama sonra illaki çamur pes ediyor...hatta inanmıcan makinaya bez bile değmeden suyla birlikte makina yıkanabilir...yani ilaç tabi derinlere nüfuz ediyor...ilaç yerine CİF dayasak camsil spreyiyle ne dersiniz...

yani bana birşeyler tavsiye edin motorun heryerine sıkıp suyuda görünce pes edicek kirler...



zaten sıfır makina dabi parlıcak...:)

Arkadaşlar, uzun bir süredir yazmasamda sıkı bir biçimde takibinizdeyim. Bu arada yeni taşınmış olduğum evimde çamurlu yol ve koyacak yer problemi olduğundan dolayı 2009 moderl 24500 km deki motorumu, elimde harab olmadan kardeşime 3000 tl ye sattım. Ama yine sizleri takip etmeye, ara ara laf atıp selam vermeye devam edeceğim. Hepinize saygı ve sevgiler.


hayırlı olsun biraderim...
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
makina sıfırda erdi durmuyoki :)paso geziyo kirletmiş motoru:)şaka bi yana bu cila çok süpermiş abi senin motoru bi boyasak boya istiyen yerleri bi temiz yıka birde cila sonra git ruhsatı değiştir 2010 model diye:mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
makina sıfırda erdi durmuyoki :)paso geziyo kirletmiş motoru:)şaka bi yana bu cila çok süpermiş abi senin motoru bi boyasak boya istiyen yerleri bi temiz yıka birde cila sonra git ruhsatı değiştir 2010 model diye:mrgreen:

sağa sola toslaya toslaya düşe kalka o da motorcu oldu desene...:p

şimdi benim makinada depo kılıfı var...e nereye cila sürücez aga...:)

ben özellikle moto bloğu parlatmayı kafaya taktım...koruma demiride boyandıktan sonra...ha birde iki yan kapak alıcam bak gör düldülü...

keşke zincir muhafazamız kapaklı olsaydı....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:02 ----------

hadi bana müsade size güzel muhabbetler...
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
sağa sola toslaya toslaya düşe kalka o da motorcu oldu desene...:p

şimdi benim makinada depo kılıfı var...e nereye cila sürücez aga...:)

ben özellikle moto bloğu parlatmayı kafaya taktım...koruma demiride boyandıktan sonra...ha birde iki yan kapak alıcam bak gör düldülü...

keşke zincir muhafazamız kapaklı olsaydı....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:02 ----------

hadi bana müsade size güzel muhabbetler...

hangimiz öyle olmadıki be abi:)

ya motor bloğunda senin paslanma yokki sağlam temizlikle parlar orası muhim olan motor grenaj paslı demirler vs ah sakaryadaki garajım istanbulda olcak sırf zevkine milletin motorunu temizler boyar sıfır yaparım valla:mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cbf mi ybr mi diye onlarca topic var... bence ybr... 2 gündür cbf kullanıyorum gece kullanılacak gibi değil sinir bozucu bir elektirik sistemi var. gazı kesince farıda kesiyorsun sanki...
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
cbf mi ybr mi diye onlarca topic var... bence ybr... 2 gündür cbf kullanıyorum gece kullanılacak gibi değil sinir bozucu bir elektirik sistemi var. gazı kesince farıda kesiyorsun sanki...

Arkadaşım ben cbf de kullandım ybr de ve cbf aldım. Bir kere en başta ybr'de bir
"bisiklet" havası var, cbf'te motorabindiğini anlıyorsun, cbf daha kaslı bir
görünüme sahip ve göze hitap ediyor, ybr için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ve de
motosiklet kullanan birisi cbf'in elektrik sistemine çok kolay bir şekilde ayak
uydurabilir, far konusuna gelince taktırırsın xenon koç gibi kullanırsın. Eminim ybr
sürmeden yaptın bu yorumunu.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
servise gitme imkanım olmaması nedeni ile artık motora bakmayı öğrenmenin zamanı geldi :D

aşırı derecede bollaşan zinciri gerdim.

ikinci oalrak bujiye de bir bakayım dedim çıkardığımda sonuç:



siyahlıktan buji görünmüyordu neredeyse :D

16binde çıkan buji kısmen yarısı siyah diğerlerine göre buji alana kadar onu taktım.

sormak istediğim:

1- buji takarken diş alma olayı kafama takıldı oldukça dikkatli taktım, elle sıktıktan sonrada buji anahtarı ile 1/8 tur çevirdim. eğer diş almış olsaydı nasıl bir problemle karşılaşırdım? kontrol ettim oynama falan yok. ikinci durum ise bujiyi taktıktan sonra ordan çıt çıt çeklinde ateşlemenin sesini duyuyordum aşırı şekilde 200-300 metre dolaştım biraz çalıştırdım motoru o ses kesildi, fakat çok hafifuğultu gibi bir ses geliyor bujinin oradan?

ilk ve sonuncu bujinin numaraları cpr6ea ortadaki cpr8ea hepsi serviste takılmıştı.

benim bu aşırı yakıt sanırım aşırı yüklemenin ve devirli kullanımın yanında bujidende kaynaklı sanırsam.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
servise gitme imkanım olmaması nedeni ile artık motora bakmayı öğrenmenin zamanı geldi :D

aşırı derecede bollaşan zinciri gerdim.

ikinci oalrak bujiye de bir bakayım dedim çıkardığımda sonuç:



siyahlıktan buji görünmüyordu neredeyse :D

16binde çıkan buji kısmen yarısı siyah diğerlerine göre buji alana kadar onu taktım.

sormak istediğim:

1- buji takarken diş alma olayı kafama takıldı oldukça dikkatli taktım, elle sıktıktan sonrada buji anahtarı ile 1/8 tur çevirdim. eğer diş almış olsaydı nasıl bir problemle karşılaşırdım? kontrol ettim oynama falan yok. ikinci durum ise bujiyi taktıktan sonra ordan çıt çıt çeklinde ateşlemenin sesini duyuyordum aşırı şekilde 200-300 metre dolaştım biraz çalıştırdım motoru o ses kesildi, fakat çok hafifuğultu gibi bir ses geliyor bujinin oradan?

ilk ve sonuncu bujinin numaraları cpr6ea ortadaki cpr8ea hepsi serviste takılmıştı.

benim bu aşırı yakıt sanırım aşırı yüklemenin ve devirli kullanımın yanında bujidende kaynaklı sanırsam.

Bir ara şöyle bir topic açmıştım. Senin bujiler buradakine nazaran çok fazla kararmış:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/63160-iki-buji-arasindaki-farklar.html

Bizim orijinal bujilerimi NGK CPR8EA-9, cpr6ea olan bujinin muhtemelen ateşleme aralığı vs. gibi değerleri farklı olabilir. Buradan yine şu durumu çıkarıyoruz serviste dahi bakım yaptırsanız hangi parçaların takıldığını kontrol etmek gerekiyor.

Metanecho sen motorunu genelde uzun yolda kullanıyorsun bizim kitapçıkta belirtilen "uzun yol bujisi" olan CPR9EA-9'u kullanabilirsin bence. Hatırlıyorsan Ebay'de vardı bu buji.

Diş atalama olayında ise:
Eğer bujiyi sonuna kadar elinle ekstra kuvvet uygulamadan sıkabilmişsen diş atlamamıştır. Motor bloğuna temas ettikten sonra dediğin gibi 1/8 oranında ufak bir kuvvetle sıkmak yeterli gelir.

Ancak dişlerin tamamı girmeden zor dönmeye başlamışsa ve sen anahtarla bu şekildeyken güç uygulamışsan bu şekilde diş sıyırmış olabilir.
Bu durumda bujinin girdiği silindir kısmına yeni diş açılması lazım yada silindiri yenilemek lazım. Hassas bir nokta buji değişimi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:37 ----------

Orijinal buji kodu olan ortadaki buji diğerlerine nazaran daha az kararmış.
Farklı buji kodları farklı ateşleme sıcaklığı ve tırnak açıklıkları demektir.

Motora ciddi zararlar verebilir. Bir an önce orijinal bujiden edinmeni tavsiye ederim. Keşke buraya geldiğin zaman söyleseydin. Gitmeden 2 tane buji alırdık sana.
Kawasaki yetkili bayisi olan Ulusan Motorda orijinal NGK CPR8EA-9 ücreti 10 TL idi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:42 ----------

Selam arkadaşlar;
Bende uzun zamandır motosiklet piyasasını ve forumları takip eden fakat hayat şartları nedeniyle hep bu tutkumu erteleyenlerdendim..taaki düne kadar..nihayet biraz pattadanak da (bu nasıl bi kelime yaa..saatin ilerlemesine ve uykusuzluğuma verin..) olsa motosiklet siparişimi verdim..ve de tabii ki CBF 150'DE karar kıldım..henüz motorum gelmedi (iki haftayı bulacak sanırım..) bu arada henüz motor ehliyetimde yok ama onuda bu hafta kursa yazılarak halledicez inşallah..şimdilik benden bu kadar..önümüzdeki dönemde inşallah bende görüşlerimi burada yazıcam..saygılar arkadaşlar..

bu arada geçmiş olsun mücahit 89 kardeşim..allah daha beterinden saklasın..annemin dediği gibi allah tekerimize taş değdirmesin inşallah..

Selam RED ANGEL
Hoşgeldin. Kazasız belasız nice km.lere. Motorun hayırlı olsun şimdiden. :rendeer:
Aman tam korunma giyinmeyi ihmal etme. Düşmeyecek motorcu yoktur. Ya düşmüşsündür ya düşeceksindir. Önemli olan en ufak şekilde az hasarla ve bilinçli atlatmak :)

arkadaşlar hava ayarı yapıldı dedim ya. bu sabah jikleyi açıp marşa bastım çalıştı. gazı vermeden kendi kendine rolantide ısındı. bana göre bizim motorun en büyük falsosu olan başında dikilmekten kurtuldum sanırım. yarın bir daha deneyeceğim.

Güzel bir haber, ben nerdeyse 2 haftadır jiklesiz çalıştırıyorum. Elim gazda bi 10-15 sn bekliyorum sonra kendisi standart çalışıyor.

Evet beyler 2.ufak kaza/aksaklıgımı yaşadım. Ama gülermisiniz aglarmısınız. Sıkışık trafikte 10km hızla önümde koca IETT otobüsü ile giderken, bir anda ani hapşurmam (hapşurmadım resmen ciğerlerim çıktı) yüzünden freni 1 saniye gecikmeli sıktım. Ve hooop otobüsün tamponundayım.

kırık/çizik hiçbirşey yok motosiklette. Asıl komik olan otobüsün tamponunu yeni boyamış olmaları :pr: tamponu geri çektim sağa yanaştım birde ne göreyim siyah cbffimin ön çamurlugu kıpkırmızı :pr: 1 Saat tırnakladım sildim birazını anca çıkartabildim. Kayda değer birşey kalmadı ancak çok çok dikkatli bakınca görünüyor. Resmini çekince yayınlayacagım.

Geçmiş olsun. Allah tekrarını yaşatmasın.
Çizik giderici olan pasta, otobüsün senin motordaki izini kolaylıkla temizler.
Bizim eski aracada arabanın biri sürtmüştü. Pasta ile bizim araçta kalan boyayı temizlemiştik.

bende bugun basınclı yıkama makinası aldım :))

Vay hayırlı olsun. Artık motorunu pis göremez kimse desene :)
Benimde aklımda var ama şu bidondan falan su çekenlerden olsa daha iyi olur sanki. Ama aldığın fiyat süpermiş. :cat:

Arkadaşlar, uzun bir süredir yazmasamda sıkı bir biçimde takibinizdeyim. Bu arada yeni taşınmış olduğum evimde çamurlu yol ve koyacak yer problemi olduğundan dolayı 2009 moderl 24500 km deki motorumu, elimde harab olmadan kardeşime 3000 tl ye sattım. Ama yine sizleri takip etmeye, ara ara laf atıp selam vermeye devam edeceğim. Hepinize saygı ve sevgiler.

Hayırlısı olsun Ethem. Merak ediyordum bende, ne zamandır yazmıyorsun hayırdır diye ÖM atacaktım. Demek motoru sattın. Hayırlı olsun :rendeer:

cbf mi ybr mi diye onlarca topic var... bence ybr... 2 gündür cbf kullanıyorum gece kullanılacak gibi değil sinir bozucu bir elektirik sistemi var. gazı kesince farıda kesiyorsun sanki...

Arkadaşım ben cbf de kullandım ybr de ve cbf aldım. Bir kere en başta ybr'de bir
"bisiklet" havası var, cbf'te motorabindiğini anlıyorsun, cbf daha kaslı bir
görünüme sahip ve göze hitap ediyor, ybr için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ve de
motosiklet kullanan birisi cbf'in elektrik sistemine çok kolay bir şekilde ayak
uydurabilir, far konusuna gelince taktırırsın xenon koç gibi kullanırsın. Eminim ybr
sürmeden yaptın bu yorumunu.

Erdi gerekli açıklamayı yapmış ::plus1::::plus1::
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
walla bu kaza işi kafada bitiyomuş diyodum olmuyo olmuyo allaha şükür ama bügüne kadarmış amcanın birisi ben 20-30 la giderken kornaya basmamla durdu bende devam etmicek sandım yavaşca gidiyorum bi anda atladı önüme şaka gibi valla hala sinirim bozuk durdu tekrar atladı önüme neyse bende kırdım dreksiyonu sağ tarafa duran bi minübüse çarptım motor sola yattı bende adama doğru düştüm oda yere düştü adam yaşlı diye hasten gittik herihtimale karşı röntken vs bişeyi yok amcanın ama benim canımın sıkıntısı ve allahtan koruma demirleri varmış yoka grenaj diye bişey olmıcaktı sadece demir sol tarafı hafif çizdi birde ön çamurluk sizlere ömür ortadan çatlamış 35 tl çamurluk almam gerekicek:silent:neyse cbfle ilk düşüşümüzü dikkatsiz bi amcanın yüzünden yaşamış olduk amcaya 3-4 defa araba vurmuş hanımı söyledi,neyse dedim dikkat edin amca yaşlı yanlız sokakta gezmesin...böyle canımı sıkan bi olay yaşadım bügün.

Cok gecmis olsun mucahit ya motorlari almamiz kazalari yapmamiz parallel gidiyor :queen: allah beterinden saklasin sende birsey olmamsina cok sevindim ama ondan onemlisi amcaya allahtan birsey olmamis, ben kendimden cok karsimdakina birsey olursa canim cok yanardi. Motordada iyi ucuz yirtmisin benim motorun halinji gorsen ;)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:12 ----------

arkadaşlar selamlar,günaydınlar:);gecen mete abide söledi hem onu hemde motor koruma demirini eksozunu boyamak yada boyıyacaklar için ekliyimde zor bişe sanmasınlar:)dün gittim herşey 1 milyoncudan:mrgreen: 2 tlye sprey boya aldım koruma demirlerini bi güzel boyadım harika oldu:cat:

mete abi çok basit yav al sprey boya çıkar koruma demirlerini eksozunu bi güzel boya motorun sıfır gibi olsun:)

bu arada motor koruma demiri yamulmuştu onu tornacıda düzelttirdim birde grenaj koruma demirinide boyadım dedim boya arttı bari bunuda boyıyayım:)

http://www.yukleresim.com/images/evi4mfz9theq023r9u82.jpg



http://www.yukleresim.com/images/n1mpwk6xhfia1z5pg64j.jpg
buda sabah kurumuş hali(aslında boya yapar yapmaz 5 dakikada kuruyor ama ben balkonda beklettim)

Buda iyimis benimde ihtiyacim var demiri nasil duzelcem bilmiyorum ama bakalim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:25 ----------

geçmiş olsun beteride olabilirdi,


bende bugun basınclı yıkama makinası aldım :))

bi anda esti =)))

100 tl koçtaşta http://www.koctas.com.tr/U/PP-PWR-330-PWA-Basincli-Yikama/1500-W/2333?R=90


ben sadece ve sadece 1 kere kullanılmıs olmak üzere 50 tl ye aldım :D
denemedim daha yarın deniyecem.

big_23064758ne6.jpg


big_2306475878n.jpg


big_230647585iy.jpg

ooo malzemede hazir bir yikamaci acarsin artik :cat: cok iyimis hayirli olsun
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
sağolun büyük kolaylık oldu, normalde horumdan dakkada 7 litre su akarken bu makina ile dakkada 3 litre su harcıyorsunuz.. kolaylık oldu.

dünde cila attım. fena parladı. birazdan servise gidicem garantiden benzin muslugunu değişecekler. tabi ilk önce test edecekler. ben kesmio gaz dıom servis gene deneriz dediler. bakalım.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
sağolun büyük kolaylık oldu, normalde horumdan dakkada 7 litre su akarken bu makina ile dakkada 3 litre su harcıyorsunuz.. kolaylık oldu.

dünde cila attım. fena parladı. birazdan servise gidicem garantiden benzin muslugunu değişecekler. tabi ilk önce test edecekler. ben kesmio gaz dıom servis gene deneriz dediler. bakalım.

Hal olsunda bosver denesinler. Sonunda kullanici hatasi diyip senden para almazlar insallah.
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Cuma akşamı motorumu teslim aldım şu an itibariyle 300 km oldu,teslim aldıgımda yağmur yağıyodu alır almaz çamuru yedi:)nese şu an için memnunum gayet guzel 85 km hızı geçmemeye çalışıyorum..resimleri ekliycem.
Cumartesi sabahı Şileye gidip geldim uzun yolda km yapsın hesabı,dönüşte tekrar yağmur yağmazmı oranın ayrı bi iklimi var kaıköyde günlük güneşlik şilede sağnak yağmur her şileye gidişimde illa yakalnacam yağmura.:)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hangimiz öyle olmadıki be abi:)

ya motor bloğunda senin paslanma yokki sağlam temizlikle parlar orası muhim olan motor grenaj paslı demirler vs ah sakaryadaki garajım istanbulda olcak sırf zevkine milletin motorunu temizler boyar sıfır yaparım valla:mrgreen:

Sakaryadaki garajınıda görücez inşallah her türlüü mücooo...:)

cbf mi ybr mi diye onlarca topic var... bence ybr... 2 gündür cbf kullanıyorum gece kullanılacak gibi değil sinir bozucu bir elektirik sistemi var. gazı kesince farıda kesiyorsun sanki...

Gece olunca ybrde cbfde yalan oluyor merak etme...ha xenonun ağababasını takarsan benim gibi düz yolda apartman 5.katına bile ışığı vurdurursun...yani al birini vur ötekine durumu...

benzin muslugunun kullanıcıyla baglantısını kurarlarsa helal olsun =) para isteselerde yaptırmam söktükleri gibi geri takarlar :D


garantiden değişir hacı kasma...
 

xph

Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
37
Cuma akşamı motorumu teslim aldım şu an itibariyle 300 km oldu,teslim aldıgımda yağmur yağıyodu alır almaz çamuru yedi:)nese şu an için memnunum gayet guzel 85 km hızı geçmemeye çalışıyorum..resimleri ekliycem.
Cumartesi sabahı Şileye gidip geldim uzun yolda km yapsın hesabı,dönüşte tekrar yağmur yağmazmı oranın ayrı bi iklimi var kaıköyde günlük güneşlik şilede sağnak yağmur her şileye gidişimde illa yakalnacam yağmura.:)

Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız nice kilometreler dilerim.
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
arkdaşlar rodaj süresince siz geçtiniz mi 100'un üstüne ilk aldıgım gün mesela 80 e çıktım ben

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:47 ----------

Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız nice kilometreler dilerim.

saolasın birader zevkli bi motormuş,gidişi hızlanışı başarılı ama yetmicek ayağımız yerden kesilsin hesabı aldım kaliteli olsun

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:48 ----------

bir de Carrefourda satılan catsrol zincir temizleme ve zincir yağı cbf 150 için öenririmisiniz motoru almadan önce zincir gergindi 250 kmde bida baktım boşlanmıs zıncır çok değil ama biraz boşlanmış 3 km kadar düz yolda arkama artçı aldım ondan mı oluki anlamadım germeme gerek var mı?250 km de bi yağla dedi satın aldıgım yer bende yeni motorcu gibi sorular soruyorum
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
eyvallah aydoganx,

elimle sıktım sonuna kadar sonrada anahtar ile sıktım 1/8, demekki diş atlamamış. o kadar korktumki yazılanlardan değişim yaparken ellerim titredi :p

buji konusu hiç aklıma gelmemişti, biliyorsun yeni yeni motoru ufak tefek bakmayı öğrenmeye başlıyorum.

evet o uzun yol bujisi aklımda yakınlarda alacağım inşallah. dediğin gibi uzun yol motoru oldu bizim ufak cbf150 :D 15 nisanda başlayıp karabük-kütahya-istanbul-izmir-istanbul-karabük şeklinde bir rota var planda hem ziyaret hem gezi amaçlı bi taşla bikaç kuş vurmak maksat :D
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
motor sabah jigleye sona kadar geitrip gaza basmadan çalışmıyor ve gazı basılı halde 1 2dakka tutmak gerekiyor rodaj döneminde mi böle oluyor yoksa hep mi böle olucak jiigleyi çekip marşa basmak yetmiyor mu?
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
motor sabah jigleye sona kadar geitrip gaza basmadan çalışmıyor ve gazı basılı halde 1 2dakka tutmak gerekiyor rodaj döneminde mi böle oluyor yoksa hep mi böle olucak jiigleyi çekip marşa basmak yetmiyor mu?

bu havalarda jikleye gerek kalmaksızın çalışması lazım aslında.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst