Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
Ya benim motor 2009, yağ eksiltiyor, dayı oğlunun motoru da 2009 model ve çok sert kullandığı halde 1 gram yağ eksiltmiyor. Acaba tam geçiş noktasındamı aldım ben motoru. Yağ yakan motörlerin son partisinden falan mı kakaladılar ayak üstü :pale: 2010 lara bakarız o zaman bu iş belli olur. Yakan var, yakmayan var bu işi bende anlamadım. Ya o zaman şöyle 2010 da veya 2011 de sıfır motor yaptıralım. Yani jenerasyon parçalarla. Yağ yakma ortadan kalkıversin. Bunu ben bakıma neyn gittiğim zaman bi soram bakım :)

Onun kullandığı marka model yağı deneyin bence. cbf in motor tasarımından kaynaklanan bi durum, ince yağı yakıyor.:farao: 2008 11.000de ybr ye koyduğum yağdan fazlasını alıyorum :cat::queen: rafineri mübarek:p
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Ya benim motor 2009, yağ eksiltiyor, dayı oğlunun motoru da 2009 model ve çok sert kullandığı halde 1 gram yağ eksiltmiyor. Acaba tam geçiş noktasındamı aldım ben motoru. Yağ yakan motörlerin son partisinden falan mı kakaladılar ayak üstü :pale: 2010 lara bakarız o zaman bu iş belli olur. Yakan var, yakmayan var bu işi bende anlamadım. Ya o zaman şöyle 2010 da veya 2011 de sıfır motor yaptıralım. Yani jenerasyon parçalarla. Yağ yakma ortadan kalkıversin. Bunu ben bakıma neyn gittiğim zaman bi soram bakım :)

Abi 2008 den sonraki modellerde sorun giderildigini soylemişti benim usta. Benim motor 2008 Subat cıkışlı ve yag eksiltme gibi bir sorun yok. Kullandıgın yag Costrol 10/50 racing modeli. yani yuksek devir ve tork' a dayanıklı yag. 1 lt 18 ile 20 tl arasında degişiyor.. Aldıgın yere göre........
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Abi 2008 den sonraki modellerde sorun giderildigini soylemişti benim usta. Benim motor 2008 Subat cıkışlı ve yag eksiltme gibi bir sorun yok. Kullandıgın yag Costrol 10/50 racing modeli. yani yuksek devir ve tork' a dayanıklı yag. 1 lt 18 ile 20 tl arasında degişiyor.. Aldıgın yere göre........

Bende 10w50 Castrol çok aradım ama buralarda bulamadım. Anca internetten kargoyla falan temin etmek lazım. Bu yağı denemek istiyorum aslında. Hoş dandik yağlar kullanmıyorum ama. Burada shell adventure ful sentedik 15w/50 ve 10w/40 temin edebiliyorum. Servis bakımı haricinde kendim değiştirdiğim zamanlar shell mevsimine göre 15w50 veya 10/40, ama buraların kışı pek sert geçmediğinden bu kış 15/50 yi deniyicem, performans alırsam 15-50 ile devam edicem. Biraz önce 5 gündür marş basmayan motorun brandasını açtım. Motor dışarda duruyor. Yağmur almayan bi balkon altında fama dış ortamda. Jikle ile ilk marşta çalıştı, fakat adam gibi ısınıp yola çıkabilmek için 4-5 dk kadar çalıştırılması gerekecek sanırım. Temin edebilirsem 10w/50 Castrol da deniyicem. Bakalım ne olucak.

Bide işin şu boyutu var, yeni jenerasyon bilmemne teknelojisi, doch moch falan filan motorlar yağ yakıyor olabilir mi ? Yoruma açık tabi bu tez. Dün bi Burgman 400 forumuna baktım. Eski bi kullanıcı yeni kullanıcıyı bilgilendiriyor ve aynen şöyle diyor (Burgman 1000 km de 1 lt ye kadar yağ eksiltebilir. Bu kullnıma göre artar ve azalır. Bunu ihmal etmemelisin) gibi. Eski kullanıcı olan arkadaşın bu yazısı başlığın son sayfasında olmalı. Bakabilirsiniz. Bizde 1000 km de 100 gram eksiltiyo diye kendimize dert ediniyoruz. Aslında bizim durumumuz bi burgmancıdan çok çok daha iyi. 3 depo benzine karşılık, 1 lt yağ, çok fazla. Buna rağmen burgmancılar çok çok mutlu.
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
ybr ni orjinal zinciri hakında bilgisi olan arkadaşlar varmı Q ringli sanırım bizim cbf e uyarmı gecen gün bi abimizin motorunda inceledim memnunum diyo.
 
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
119
10w50 Castrol

Bende 10w50 Castrol çok aradım ama buralarda bulamadım. Anca internetten kargoyla falan temin etmek lazım. Bu yağı denemek istiyorum aslında. Hoş dandik yağlar kullanmıyorum ama. Burada shell adventure ful sentedik 15w/50 ve 10w/40 temin edebiliyorum. Servis bakımı haricinde kendim değiştirdiğim zamanlar shell mevsimine göre 15w50 veya 10/40, ama buraların kışı pek sert geçmediğinden bu kış 15/50 yi deniyicem, performans alırsam 15-50 ile devam edicem. Biraz önce 5 gündür marş basmayan motorun brandasını açtım. Motor dışarda duruyor. Yağmur almayan bi balkon altında fama dış ortamda. Jikle ile ilk marşta çalıştı, fakat adam gibi ısınıp yola çıkabilmek için 4-5 dk kadar çalıştırılması gerekecek sanırım. Temin edebilirsem 10w/50 Castrol da deniyicem. Bakalım ne olucak.

Bide işin şu boyutu var, yeni jenerasyon bilmemne teknelojisi, doch moch falan filan motorlar yağ yakıyor olabilir mi ? Yoruma açık tabi bu tez. Dün bi Burgman 400 forumuna baktım. Eski bi kullanıcı yeni kullanıcıyı bilgilendiriyor ve aynen şöyle diyor (Burgman 1000 km de 1 lt ye kadar yağ eksiltebilir. Bu kullnıma göre artar ve azalır. Bunu ihmal etmemelisin) gibi. Eski kullanıcı olan arkadaşın bu yazısı başlığın son sayfasında olmalı. Bakabilirsiniz. Bizde 1000 km de 100 gram eksiltiyo diye kendimize dert ediniyoruz. Aslında bizim durumumuz bi burgmancıdan çok çok daha iyi. 3 depo benzine karşılık, 1 lt yağ, çok fazla. Buna rağmen burgmancılar çok çok mutlu.

arkadaşım ben izmit carrefour dan sezonda 10/40 castrol almıştım 10/50 castrol rafta vardı.bakmanı öneririm..
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
arkadaşım ben izmit carrefour dan sezonda 10/40 castrol almıştım 10/50 castrol rafta vardı.bakmanı öneririm..

Yaw ben Carrefour a sık sık gidiyorum, 15/40 var oluyor hep. 10/40 powe scooter görüyorum. Ama 10w/50 şimdiye kadar hiç rastlamadım Carrefur da. Realde falan da hiç denk gelmedim. Hayret ama bir dahaki gidişimde tekrar bakıcam. saol.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Yaw ben Carrefour a sık sık gidiyorum, 15/40 var oluyor hep. 10/40 powe scooter görüyorum. Ama 10w/50 şimdiye kadar hiç rastlamadım Carrefur da. Realde falan da hiç denk gelmedim. Hayret ama bir dahaki gidişimde tekrar bakıcam. saol.

Aynen Ankara'daki bir çok carrefour , kipa, metro vs. gibi büyük marketlerin hepsinde 10/40 power scooter yada 15/40 power1 (benim kullandığım)var.

15/50 yada 10/50 ye bende hiç denk gelmedim castrolde.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ybr ni orjinal zinciri hakında bilgisi olan arkadaşlar varmı Q ringli sanırım bizim cbf e uyarmı gecen gün bi abimizin motorunda inceledim memnunum diyo.

Onu tam bilemiyicem ama ben 4000 li km lerde iken burada Honda servis olmadığından Yamaha Yet. Servisinde zinciri değiştirmiştim. Neden değiştirdin dersen boşver, uzun hikaye. Servis elemanı (Biz bu zinciri ybr lere takıyoruz abi) demişti. 40 tl ye almıştım. o ringli değil ama çok çok memnunum. En son ne zaman gerdirdiğimi bile hatırlamıyorum. Cbf in orjinal zincirinden kat kat iyi. 24 bin veya 28 bin bakımında bende dişlilerle beraber oringli bi zincir temin edebilirsem istiyorum.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
vay be castrol 10/50 nin bu kadar kıymete bineceğini hiç tahmin etmezdim. Bizim burdaki honda servisine bi uğrayın derim :) bende bi kaç yere baktım 10/50 bulamadım hakkaten yok, ama çok üstünde durmadım. Benim servis tavsiye etti bana pek memnunum...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ybr ni orjinal zinciri hakında bilgisi olan arkadaşlar varmı Q ringli sanırım bizim cbf e uyarmı gecen gün bi abimizin motorunda inceledim memnunum diyo.

Aydoğanx sana oring zincir adresien yollayabilir...galiba 45 gaymeye...

etoş bende yağı bi değiştirim hacım...aslında var piyasada çok sağlam yağlar var...bencede yağ eksiltmesinin kaynağı motosikletle birlikte yağın kalitesizliği veya çok ince olması...bakalım kış geldi bizim servis ne koyacak..bu sefer bende CASTROL alıp gideyim bunu koyun diyim...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:27 ----------

bu gün sivasın ilk karı sabahın erken saatlerınde basladı ve komsunun arabasının üzerinde 5 cm kar vardı


bu kıs erken geldı herhakde bayrama kadar motora bınerım dıye dusunuyordum:silent:

baooo..kış gelmiş...burada soğuk var ama henüz bişey yok..geçenlerde karla karışık yağmur vardı...

etoşşş senle kışın ortasında Delmece Yaylasına çıkıcaz...elin mahkum gelecen...:p
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
etoşşş senle kışın ortasında Delmece Yaylasına çıkıcaz...elin mahkum gelecen...:p

Ne Delmecesi olum, napacaz orada kışın ortasında kurtla kuşla :) kışın ortasında zati kimseler olmaz bizden başka, Anca gideriz (Aa. nede güzelmiş) der ve döneriz, ama İzniğe gidersek gölü var, sahili var, tarihi var, köftesi var demi :) Delmeceyi bence 2010 yazına sallayalım. Ama sağlam gideriz. Mangallı mungallı ok :)

Bu arada benim korumalar kışın yetersiz kalıyor. Napacam bilmiyorum, termal içlikler ne kadar yeterli oluyor bilmiyorum. Yani held meld revit falan pantolon mu alsam rüzgarı soğuğu keser biliyorum ama, bunlarda ucuz değil ki, termal içlikler daha uygun ama bunların sizce bacakları soğuk ve rüzgardan koruması açısından bi faydası olurmu ? Bu mevsimde normal pantalon altına termal içlik kullanan varmı ? Bacaklar çok üşüyo benim yaw. yaş oldu 33, geçen sene dizlerim dona dona bindim ama böyle devam edemem, yoksa diz ağrıları romatizma bilmemne olmaya aday olucaz. Eldivende aldımıydık tamam.
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
termal içlik sadece senin vucut ısını muhafaza ediyo bildiğim kadarıyla, yani rüzgara ve yağışa karşı bi faydası olacağını sanmam.
bi başlık vardı az önceleri bi takip et istersen arkadaşın biride bunlardan bahsediyodu.
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
ethem kışın alt ve üst termal içlik hep üzerimdedir. kısa yolculuklarda neysede. uzun yolda asla ve asla yeterlı değildir. bendede diz üşümesi başladı .yaştan dolayı heralde. daha önce olmazdı çünkü.boşver sağlık daha önemli bunun için masraftan kaçınmamak gerek bence. ben alta pantolon alınca bacaklarım hürgeneral oldu. kesinlikle soğukla alakası kalmadı dızlerımın. hatta kendıme söylendım yıllardır biniyorsun ne dıye almadın diye .
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Ne Delmecesi olum, napacaz orada kışın ortasında kurtla kuşla :) kışın ortasında zati kimseler olmaz bizden başka, Anca gideriz (Aa. nede güzelmiş) der ve döneriz, ama İzniğe gidersek gölü var, sahili var, tarihi var, köftesi var demi :) Delmeceyi bence 2010 yazına sallayalım. Ama sağlam gideriz. Mangallı mungallı ok :)

Bu arada benim korumalar kışın yetersiz kalıyor. Napacam bilmiyorum, termal içlikler ne kadar yeterli oluyor bilmiyorum. Yani held meld revit falan pantolon mu alsam rüzgarı soğuğu keser biliyorum ama, bunlarda ucuz değil ki, termal içlikler daha uygun ama bunların sizce bacakları soğuk ve rüzgardan koruması açısından bi faydası olurmu ? Bu mevsimde normal pantalon altına termal içlik kullanan varmı ? Bacaklar çok üşüyo benim yaw. yaş oldu 33, geçen sene dizlerim dona dona bindim ama böyle devam edemem, yoksa diz ağrıları romatizma bilmemne olmaya aday olucaz. Eldivende aldımıydık tamam.


kanka bi zgçen kış naptıysak onu...tecrübe edinirsin...kız gibi motorculuktan kurtulursun hem...deneyimin olur...şimdi oralar ne ayzadır o dağlar abovvv...adamın şeyi donar...kanı...:queen:

çıkıcaz dedim o kadar etoşş...itiraz istemem...geliyonmu diye sormadım tikkatini çektiyse...İznik her zaman elimizin altında hacı finito...:rendeer:


abicim sendeki zamazingolar yazlık evet..kotla çıkıyon...olm bak akıllı ol soğuğu bi alırsın çocuğun olmaz...tikat et kuş ötmez ilerleyen yaşlarda performansta düşüklükler olur...ciddiye alın bu SOĞUĞU...ciğerinizi üşütürsünüz...zatürreye kadar gider...

dikkat edin önlemlerinizi alın...bendeki diz örtülerinden alalım sana to cav cav...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ybr ni orjinal zinciri hakında bilgisi olan arkadaşlar varmı Q ringli sanırım bizim cbf e uyarmı gecen gün bi abimizin motorunda inceledim memnunum diyo.


big_17360659wkd.jpg


Güney kore malı DBC marka motosiklet zinciri satılıktır.

Kendim kullanıyorum. Bendeki zincir sürekli artçılı kullanım ile 3000km oldu 1 mm. bile uzama yapmadı.
Gerçekten çok kaliteli bir ürün. Çin malları ile kıyaslamayın.

Yanlış anlaşılmasın, kendi motosikletimdeki zinciri satmıyorum
Ürün sıfır olup, orijinal olarak resimdeki ambalajında gönderilecektir.




Piyasası 60-70 lira arası olduğu için buraya bu ilanı koymak istedim.
MT üyesi arkadaşlar pahalı olarak piyasadan almasınlar bu zinciri.
Herkes yararlansın bu güzel zincirden ve bu uygun fiyattan.


428-128 ölçülerinde olup O-Ringlidir.
128 bakladır.


Güney Kore'nin en büyük zincir üreticisi DBC hakkında detaylı bilgiye :

http://www.dongbochain.com sitesinden ulaşabilirsiniz.




CBF150, YBR125 vs. gibi commuter motosikletler için uygundur.

Ankara içi elden teslim, Ankara dışına kargo ile gönderilir.




Fiyat 45 TL

http://www.motosiklet.net/forum/sat...67606-cbf150-ve-ybr125-icin-oring-zincir.html


şu ana kadar kendim ve abim bu zinciri kullanıyoruz.
(abimdede cbf150 var)

iki arkadaşada (istanbul ve sakaryadan) kargo ile gönderdim.
Hiçbirisinden bir şikayet almadım.

İsteyen arkadaş olursa kargo ile gönderebilirim.:cat:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
dostum gecedeyim 1 hafta boyunca sen nettin...işyerinden yarışmaya katılıyorum...:mrgreen:

Aydoğan usta bende zincirleri senden alıcam şu anki dandik 10 liralık elime alıcam bekliyorum bi gün...:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
dostum gecedeyim 1 hafta boyunca sen nettin...işyerinden yarışmaya katılıyorum...:mrgreen:

Aydoğan usta bende zincirleri senden alıcam şu anki dandik 10 liralık elime alıcam bekliyorum bi gün...:)

Aman abicim dikkat et, yolda belde kalmada, sen daha iyi bilirsinki kopan zincir ciddi tehlike saçar.

Birde şu durum aklıma takılıyor;
Şimdi 60-65kg olan birisi ile zincir ömrü konusunda kıyaslama yaparsak ben 95-96 kiloyumda motor ne kadar ağırsa o kadar zincire binen yük artıyor dimi?

Bu mantıkla kilolu kullanıcıların zinciri daha az gider genellemesi doğru olabilirmi :)
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
benim aklımda cbf yi kayışlı yapmak var.torna tezgahına işim düştü yine. olabilir diye düşünüyorum. olursada ılk olur heralde. fısır fısır gider.en kısa zamanda kasnak yapımına başlıyorum,kafaya koydum.

mete aga özeline göz at :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst