Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
vay sedatım süpermenim naber??
şu an 7500 km. yi geçti 10 ayda bu kadar yapabildik..bitek far ampülü değiştik 7 lira.masraf çıkardı aldık alalı.:)
 
Katılım
4 Nis 2007
Mesajlar
392
8000 km de hava filitresini muhakkak değiştirin tabi bu zamana ve hava koşullarına bağlı ben 1,5 senede yaptım 8000km yi ve değiştirdim yakıtta oldukça düştü çok para değil 8 -10 lira bişey faydası olur zararı olmaz değiştirmenizin
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Benim durumum ne olacak ya :( 1000 km lerde sürünüyoruz hala. Tatlı su motorcusu diyorlar. Adımız çıktı 9'a inmez şimdi :(

Siz beni yazın görün :cat:
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
öncelikle herkese merhaba hava şartları iyi olursa önümüzdeki hafta sonu motoruma kavusuyorum motor 5900 kmde yani 6 bin bakımına girmemiş bende bir yağ değiştirmeyi düşünüyorum 15-40 yağ alıp kendim değiştirecem başka yapmam gereken birşey varmı. ilk vitesli motorum olacak daha önceden arkadaşlarım vitesli motorlarını kullandım. Biraz tecrübem var 5.900 km gelene kadar 2 bin km de yağ değişmiş birde zincir değişmiş bunun haricinde sanırsam birşey yapılmamıs . cvplarınızı bekliyorum
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
öncelikle herkese merhaba hava şartları iyi olursa önümüzdeki hafta sonu motoruma kavusuyorum motor 5900 kmde yani 6 bin bakımına girmemiş bende bir yağ değiştirmeyi düşünüyorum 15-40 yağ alıp kendim değiştirecem başka yapmam gereken birşey varmı. ilk vitesli motorum olacak daha önceden arkadaşlarım vitesli motorlarını kullandım. Biraz tecrübem var 5.900 km gelene kadar 2 bin km de yağ değişmiş birde zincir değişmiş bunun haricinde sanırsam birşey yapılmamıs . cvplarınızı bekliyorum

hayırlısı olsun
kaç model 2008-2009 modelse iyi
fakat
2007 ise
dikkat et
6000km zincir değişmesi garip 6000de olmayabilir
belki km sardırılmıştır
kaç model fiyat ne diyor ne renk
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
Km sardirilacagini sanmiyorum eski zincir kaliteli olmadigindan yan ayaklik takarken dgstirmis 2007 model siyah 2700
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Km sardirilacagini sanmiyorum eski zincir kaliteli olmadigindan yan ayaklik takarken dgstirmis 2007 model siyah 2700

o zaman aldığın kişiden şunu iste
servisten
herbakıma gittiğinde tarih ve kaşe vuruyorlar
kaşe tarihleri sadece 2007 ise
2008 de kaşeletmemişse
km halatını çıkarıp binmiştir
yada sonradan geri sardırmıştır

senbi konrol et ama
6000km çok az bi rakam
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
öncelikle herkese merhaba hava şartları iyi olursa önümüzdeki hafta sonu motoruma kavusuyorum motor 5900 kmde yani 6 bin bakımına girmemiş bende bir yağ değiştirmeyi düşünüyorum 15-40 yağ alıp kendim değiştirecem başka yapmam gereken birşey varmı. ilk vitesli motorum olacak daha önceden arkadaşlarım vitesli motorlarını kullandım. Biraz tecrübem var 5.900 km gelene kadar 2 bin km de yağ değişmiş birde zincir değişmiş bunun haricinde sanırsam birşey yapılmamıs . cvplarınızı bekliyorum

motora 4000 bakımı yapılmamış mı =? 6000 de periyodik bakım yok. Sadece bakım aralarında her 2000 km de bir yağını değiştir. 4000 de bakım yapıldıysa yağıda değiştirilmiştir. Sen aldığında sadece yağını değiştirsen yeterli. 4000 de bakım yapılıp yapılmadığını öğren. bunu bi öğren, 4000 de girdiyse sen alır almaz yağını değiştir. bir dahaki bakımı 8000 de. 12000-16000 diye gidiyor. 4000 bakımı yapılmadıysa servise götür derim. Km rede bi oynama olup olmadığını anlamak için ayrıca plastik ayaklıkların ne kadar aşınmış olduklarını kontrol et. Km leri devirmiş motorlar ayaklıkların plastikleri çok fazla aşınmış oluyor. 20-30, bini gördüyse bu motor oralarınıdan anlayabilirsin. 7000 km de ki motorun ayaklıkları neredeyse hiç aşınmamış olması lazım. Birde alırken eksozun altını kontrol et. cbf lerin kötü bir özelliği var. yüksek kasislerden geçerken veya kaldırım indirip çıkartırken altını vurdurduysa eksoz hasar görmüş olabilir. Bunu bi mühandislik çalışması ile halledememişler. Oraya bi koruma demiri vs. bişeyler uydurabilirdi. benim motor 5000 km de 6 aylık motor. Buna rağmen altını bi kere vurdum ve eksozda ezilme oldu.. Bunu mutlaka kontrol et.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
4 bnde sadece yag degismis mtorun

4000 de yağı değişmiş derken başka bir işlem yapılmamış mı ? 4000 de sibop ayarı, hava filtresi temizliği falan da yapılıyor. Yani servise gitmeden 4000 de sadece yağını değiştirmişse veya bi tamirciye götürüp sadece yağ değişimi yaptırdıysa, alıralmaz yetkili servise götür ve 4000 de sadece yağının değiştiğini ve harici bakım yapılmadığını söyle. Gereken bakımı yapsınlar.
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
4 bnde sadece yag dgsmis alinca gereken bkimlari yaptiririm burda honda servisi yok ama baska bir ustaya gosteririm
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
4 bnde sadece yag dgsmis alinca gereken bkimlari yaptiririm burda honda servisi yok ama baska bir ustaya gosteririm

banada en yakın servis 100 km uzaklıkta ama sadece 4000 de bir gidiyorum. Aradaki 2000 de de yağını ben değiştiriyorum. Bence sende böyle yap bence. Gitme imkanın ytoksa da sibop ayarını yaptır, yağını değiştirt, hava filtresini çıkartırırp basınçlı hava ile temizlet veya elinde cbf hava filtresi varsa değiştirt, arka fren pedalı boşluğu arttıysa ayarlat, zincir gerginliğini kontrol ettir. Sanırım 4000 bakımında bunlar harici bişey yapılması gerekmiyor. Bu arada hayırlı olsun, iyi günlerde kullan.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
beyler slm size, benimde başıma gelen ve sık rastladığım bi sorun hakkında sormak istiyorum benim motoru önceki sayfalarda bilen bilir 12000 km yol yaptım fakat bikaç probleme rastamıştım ilk önce silindir üst kapaktan yağ terletmişti değişti fakat belli bir süre gene terletti geçen bikaç cbf i daha inceledim onlardada yağ terletmesi olmuş acaba yaşadığımız bölgeylede alakalı olabilirmi yazın malum 50 dereceyi bulabiliyor bide krank balanseri denilen parça 11000 km de bozulmuştu değişmedende satmıştım motorda 1 vitesten 2 ye geçerken devir yükselirken bir tırtttt tırrr şeklinde ses geliyodu bu problemlerle benim gibi karşılaşan oldumu aranızda ....
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
selam arkadaşlar benim motorumda da sübap sesi geliyo bi kere ayarlattım ama ses gene ortaya çıktı nedeni ne olabilir acaba sizin de başınıza geldimi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst