Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Slm Muratcan, seyir anında yaşadığın motorun stop etmesi sorunununda benzin musluğunun rezervde konumunda olmasından kaynaklandığını sanmıyorum. Benzin musluğu rezervdeyken, musluk tüm depoyu kullanıyor konumundadır. Yani o şekilde benzin biterse sıfır benzin ve motor çalışmayacaktır. Yağsız kaldığı için seyir halindeyken duran motoru bi daha çalıştıramassın, yatak sarmıştır. Motorun stop etmesinin sebebi başka bişey olabilir. Bu problemi 1000 bakımında söylemelisin. Önümüz yaz bi problem varsa araştırılıp giderilsin. İlerki zamanlarda uzun yolda sıkıntı olmasın.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Sanırım yanlış ifade ettim.

Benzin musluğu ile daha önce oynamamıştım. Yani hangi konumda yedekte , hangi konumda ana depoda bilmiyordum.

Yola çıkmadan önce benzinciye gittik. Benzincide , benzin musluğunu çevirmiş. Yolda kalmam tamamen bundan kaynaklanıyor. Çünkü eski haline getirince benzin musluğunu sorun tamamen ortadan kalktı.

Rezerv'i ben yedek olarak algılamıştım demek yanlış biliyormuşum . Öğrenmiş oldum.

Bir sorun yok yani :)
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Sanırım yanlış ifade ettim.

Benzin musluğu ile daha önce oynamamıştım. Yani hangi konumda yedekte , hangi konumda ana depoda bilmiyordum.

Yola çıkmadan önce benzinciye gittik. Benzincide , benzin musluğunu çevirmiş. Yolda kalmam tamamen bundan kaynaklanıyor. Çünkü eski haline getirince benzin musluğunu sorun tamamen ortadan kalktı.

Rezerv'i ben yedek olarak algılamıştım demek yanlış biliyormuşum . Öğrenmiş oldum.

Bir sorun yok yani :)

ok. anlaşıldı, o zaman benzinci benzin musluğunu yedek depoya almamışta, kapatmış :) Bu arada yanlış anlamamışsın. Ortadayken kapalı. Aşağı konumdayken yedek depo (rezerv) oluyor. bu arada bende rezerv (yedek depo) demek istemiştim. Bende böyle biliyorum, anlam olarak rezerv=yedek depo mu tam emin değilim :) Motor durduğunda musluk ortadaysa, yani kapalıysa sorun yok. Ama aşağıdayken yani (yedek depo) konumundayken depoda benzin varsa durmamalı.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
CBF150 de ilk defa karşılastıgım bir durum. Kullanıcısı olarak bircogumuz bu motorun cok ekonomik oldugunu biliyoruz.Ama bukez ne oldu bilmiyorum. 320Km de yedege düştüm 360 km de depoyu fulledim. 12, litre aldı. 34 TL. Km sıfırladım ve bu sabaf 290 Km de yedege düştü. Bu arada 12.000 bakımını yeni yaptırdım ve şimdi 13.300 km de. 12.000 De subap ayarları da yaptırdım...
Sizce bunun sebebi ne olabilir....
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
bende bir keresinde ful depodan yedeğe indiğinde 356 km yaptığımı hatırlıyorum. bende 5000 km deyim. 400-450 km yapabileceğim konusunda da pek umudum yok.. Bundan aşağı düşmesinde.
 
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
561
arkadaşlar motor iyi güzel hoşta alalı daha 2 ay oldu 4 defa lastik patladı. nasıl bi iş anlamış değilim bakıyorum lastikte çivi falan gibi batmış bişide gözükmüyo sadece iğne deliği kadar bi delik olşuyo bide lastik ortasındaki ek yerinde hiçbir delik olmadığı halde ordanda kaçırıyo bu lastikler garantiye giriyomu ?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
arkadaşlar motor iyi güzel hoşta alalı daha 2 ay oldu 4 defa lastik patladı. nasıl bi iş anlamış değilim bakıyorum lastikte çivi falan gibi batmış bişide gözükmüyo sadece iğne deliği kadar bi delik olşuyo bide lastik ortasındaki ek yerinde hiçbir delik olmadığı halde ordanda kaçırıyo bu lastikler garantiye giriyomu ?

lastik konusunda zannımca biraz şanssızsın. Balon yapan lastikleri garantiden değiştiren arkadaşlar var forumda ama lastik patlaması şeklindeki durum garantiye girermi bilemiyorum.5000 km deyim. 6 aylık motor. Hiç lastiğim patlamadı. Acaba devamlı kullandığın istikamette, zemini lastikler için sürüşe pek uygun olmayan, lastiğe zarar veren yol kesimlerimi var =? Hep aynı lastik mi patlayan =? Sadece ön veya arkamı ? Ayrıca patladığında o ufak delikleri nasıl yaptırıyorsun =? Daha önce başıma gelmedi.. Bilgilenmek adına soruyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
arkadaşlar motor iyi güzel hoşta alalı daha 2 ay oldu 4 defa lastik patladı. nasıl bi iş anlamış değilim bakıyorum lastikte çivi falan gibi batmış bişide gözükmüyo sadece iğne deliği kadar bi delik olşuyo bide lastik ortasındaki ek yerinde hiçbir delik olmadığı halde ordanda kaçırıyo bu lastikler garantiye giriyomu ?

Selamlar,benim motor 3950km de sadece iki kez hava basıncı kontrolü yaptım,hiç bir sorun yok.Sanırım lastikleri servise göstermekte fayda var.
Üretim hatası olabilir.

bende bir keresinde ful depodan yedeğe indiğinde 356 km yaptığımı hatırlıyorum. bende 5000 km deyim. 400-450 km yapabileceğim konusunda da pek umudum yok.. Bundan aşağı düşmesinde.

Tıpatıp aynı rakamlar bendede geçerli 354_358 km yapıyorum bir depo benzin ile yedek haric,önümüzdeki hafta 4000 km bakımına gidicem yükseliş hondaya bakalım neler değişecek...herkese selamlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
bende bir keresinde ful depodan yedeğe indiğinde 356 km yaptığımı hatırlıyorum. bende 5000 km deyim. 400-450 km yapabileceğim konusunda da pek umudum yok.. Bundan aşağı düşmesinde.

Rodajda fulden yedeğe 391 ve 392 km yaptım :) Sakin kullanınca 400 görmek mümkün.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Rodajda fulden yedeğe 391 ve 392 km yaptım :) Sakin kullanınca 400 görmek mümkün.

Bencede sakin kullanımda 400 km çok rahatlıkla yapabilir:cat:

Bende 350-360 km arası yapıyorum 1 depo ile (yedek hariç) fakat sakin kullandığım söylenemez:)

Geçende yaptığımız gezide 20 liralık benzin almıştım ve geziden döndüğümde şehir içinde de kullandım o benzinle o günlerde de hava yağmurluydu o yüzden sakin kullandım motoru ve 305-310 km gitti:cat:
 
Katılım
30 Mar 2006
Mesajlar
1,055
Bencede sakin kullanımda 400 km çok rahatlıkla yapabilir:cat:

Bende 350-360 km arası yapıyorum 1 depo ile (yedek hariç) fakat sakin kullandığım söylenemez:)

Geçende yaptığımız gezide 20 liralık benzin almıştım ve geziden döndüğümde şehir içinde de kullandım o benzinle o günlerde de hava yağmurluydu o yüzden sakin kullandım motoru ve 305-310 km gitti:cat:

bir depo yaklaşık kaç litre benzin alıyr cbf 150 lerde
20 ytl lik benzinle nasıl 300 km gidiyr anlamakta güçlük çekiyrmda :silent:
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
bir depo yaklaşık kaç litre benzin alıyr cbf 150 lerde
20 ytl lik benzinle nasıl 300 km gidiyr anlamakta güçlük çekiyrmda :silent:

1 depo 13 litre benzin alıyor (yedek dahil)

Benzin almadan önce çubuk tam kırmızı bölgenin altına düşmüştü yani cbf kullananlar bilir yedeğe geçmek üzereydi en fazla 5-10 km daha giderdi yedeğe geçmeden ben 20 TL lik benzin aldım 480 km idi aldığımda ve geziye gittim geziden geldim şehir içinde kullandım ve 790 km de yedeğe düştü:cat:

Yani tam 310 km gitmiş oluyor fakat benzin aldığımda yedeğe düşmemişti bu yüzden tam net km söyleyemiyorum ama dediğim gibi 5 bilemedin 10 km anca giderdi yani en kötü ihtimal 300 km gitmiş oluyorum 20 TL ye:cat:

Kafana birşey takılmasın diye açıklama yapıyım gezide ortalama süratimiz 70-80 km oldu ve şehir içinde kullandığım günlerde de hava yağmurluydu bu nedenle en fazla çıktığım sürat yine 70-80 oldu yani çok sakin bir kullanım oldu:cat:

O günün benzin fiyatıyla hesaplamıştım yanlış hesaplamadıysam 0.66 Kr yakmıştı:cat:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Depoyu birdaki fullemem de tekrar bi ölçüm yapacam yine aynı sonuşlar cıkarsa Tekrar ayar yaptıracam Bu arada bende genelde sakin kullanıyorum. Kısa süreli 100 Km üzerine cıktıgım da oluyor.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Depoyu birdaki fullemem de tekrar bi ölçüm yapacam yine aynı sonuşlar cıkarsa Tekrar ayar yaptıracam Bu arada bende genelde sakin kullanıyorum. Kısa süreli 100 Km üzerine cıktıgım da oluyor.

Ne kadar yakıyor seninki:silent:

Benim motorda normalde 75-80 Kr yakıyor yukardaki söylediğim sürekli geçerli değil ama uzun yolda 70-80 gidersem yani gezilerde falan böyle yakıyor:cat:

Şuan sayacım 310 km civarında birşey depoyu fullediğimde sıfırlamıştım ve kırmızı bölgeye daha 1 mm gibi bir seviye var daha kırmızı bölgeye gelmedi yani yaklaşık 80-90 km daha var yedeğe geçmesine:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
cbf ciler bugün bizim binanın altındaki motorcuya bi cbf getirdiler lastiği patlamış tamir edildi motor çalıştı giderken bişi dikkatimi çekti bu gaza basınca lambaların güçlenmesi olayına çözüm yokmu motor süper ama şu elektrik işi ni nası yapıcaz ya garantideki motorun garantisini bozarmı önereceğiniz çözüm oda var tabi???
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
cbf ciler bugün bizim binanın altındaki motorcuya bi cbf getirdiler lastiği patlamış tamir edildi motor çalıştı giderken bişi dikkatimi çekti bu gaza basınca lambaların güçlenmesi olayına çözüm yokmu motor süper ama şu elektrik işi ni nası yapıcaz ya garantideki motorun garantisini bozarmı önereceğiniz çözüm oda var tabi???

o, akünün şarjını kuvvetlendirmek için alınmış bir çözüm.
bütün lambaları altarnatörden söküp akü kutup başlarına bağlarsan çözülür :wiinkk: ama prof. destek al:cat:
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
ya sordum bende işte dinamoya bağlı bütün lambalar dediler aküye baglanması lazım dediler ama 2 akü yapsak sorun kökten çöüzlür gibime geliyor asıl problem garantiden cıkarmı motor yada tek aküye bağlasak tesisatı toplamda tek akü olsa motorda ozaman garanti bozulurmu ?---motoru kısmetse mayıs haziran gibi alıcam sıfır km garantiden çıkmamasını isterim yani bide bilginiz varsa bu motoru kasko yapan bi firma varmı varsa kaça kaskoluyorlar ??

saygılar:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst