Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
http://cgi.ebay.com/Original-CR-119...ewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item3f012194fb

Bu aparatın aynısımıdır acaba?



Konyadaki motoru boşver, git gel masraflı, sıkıntılı olabilir.

Demetevlerdeki motoru gidip bi görmek lazım.
Durumu iyiyse ve birazda pazarlıkla fiyat indirilirse alınabilir.

Müsait olduğun bir gün ve saatte birlikte gidelim motoru görmeye, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. :cat:

Tıpkısının aynısı :cat:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Motorum 2007 model.aldığımda 16.900/17.000km.arasında birşeydi ''net olarak yazılıdır defterde şimdi aklımda değil''

Motorun sigortası bile değişmemiş,bırak sigortayı patlayan ampulü bile olmamış...Kesinlikle yağ yakmıyor,buji dahi değişmemişti.Tek eksiği öntekeriydi...

cbf150'lerde 2010'a kadar civata yeri bile değişmemiştir
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
oppssss bence yanlış düşünüyorsun mücahit gecen sene ankaradan 10.ayda 2007 model yaklasık olarak 18 bıne gelıyordu kmsi siyah cbfyi aldım ve halen aktif olarak kunlanıyorum 27000 km yi devirdim ve maşallah genel periyodık bakımları dısında herhangı bı artı olarak sıkıntı sorun yolda bırakma servıste kalma vb gıbı nedenlerle basımı kesınlıkle agrıtmadı 2007 model alma demıssın bunu nıcın dedıgını ınan anlamadım km olarakta sahıbı tarafından hor kunlanılmamıs zamanında servıse gıdıp kmsı gecırılmemıs örnek misal olarak soyluyorum 40000 km yapsın bır motor ama yenı kunlanmaya baslayan bır surucunun motoru ıse 5000 de dahı olsa hırpalanıp hor kunlanıma maruz gorulur ıse ondan hayır gelmez km nın yuksek olması tabıkı dezavantaj olabılır ama bazende motorundan motoruna degıserek avantajada donusebılır

Kesinlikle noktasına virgülüne kadar katılıyorum :cat:

Hafta sonu Çanakklaeye gittim 760 km yol yaptık tahmini 10 lt + 8 lt + 7,5lt = 25,5 lt kullandım. Tahmini diyorum tam not almadım ve bir sefer depoyu arkadas bir seferde ben doldurdum o yuzden karıştı ama çok ucak degil durum. Yani 100 km de 3,35 lt yaktı. Nasil mi? 1 Heybe dolu, topcase dolu ve bir artcı ile full dip gaz gittik. Yarı yolu 2 tane 15 dakikalık mola ile gittik 4,5 saate motorda tıkanma kilitlenme olmadı yinede yokuşlardan gücünü kabediyor. Yok aşagı en son süratımız 119 km/h oldu ama gt 250 olan diger arkadaş 135 gösteriyordu benim ibrem dedi hangisi doğru bilmiyorum.

Birşey fark ettim motor elimde itince on diskten sanki 8 ciziyor bigi disk sesi geldi neden gelir nasil gidere bilirim?

Birde gt250 kullanan arkadaş debriyaşımın cok yuksek olduğunu söyledi artısı dez avantajı falan nedir?

3,35 lt uzun yolda bence yüksek bir değer. Motora nefes aldırmadan sürekli redline dipgaz gitmişsen bir ihtimal yakabilir. 80-100 arası gezinsen eminim 3 litrenin altına rahat düşerdi yakıt.
Diskten gelen ses tozdan dolayıdır. Balata temizleme spreyi al 5-6 liraya, sık biraz sesi kesecektir.


Tıpkısının aynısı :cat:

Teşekkürler bilgi için. Bende kısa sürede bu aparattan temin etmeliyim.

Biraz konu dışı olacak fakat, sesli navigasyon için nokia ovi maps'imi kullanıyorsun yoksa ekstra bir programmı yükledin? Nokia 5800 için piyasada ücretsiz gps yazılımı varmıdır?
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Hayırlı olsun. Benim adım da özcan :) kaça mal oldu aynalar ve wiwi aynalar var dı bir ara muhabbeti geçmişti burada onlara göre artıları neler öğrenebilir miyim. Görüntüsü güzel umarım aynı güzellikte bir kullanışlılığı vardır :wiinkk:

Teşekkürler adaş:) Bende orjinal aynalar vardı önceden wiwi kullanmadım o yüzden arasındaki farkı bilemicem ama bu aynalarla görmen gereken yeri görüyosun onu biliyorum:wiinkk: Fiyatıda 35 tl ve 8 günde geldi:cat:
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
arkadaşlar bahçelievlerde oturuyorum. sıfır cbf 150 otosever den mi alınır anes den mi. hele biri özelden yardım etsin. kimse bir ikramda bulunmuyor. tok satıcılık :) ybr 125 alacağım böyle giderse. vade farksız taksit, araç ekipmanı gibi hediyeler veren bir bayi varmı. vesselam bereden alayım bu motoru.

sıfır alacaksan üstat zaten motor koruma ve orta sehpa hariç bir hediye vermiyorlar. oto sever'e gitmedim hiç, anes motor'u hiç sevmiyorum, müşteriye davranış sıfır. Ben Beşiktaş'tayım, karşıda değilim ama D&B Motor'u tek geçerim, ben de oradan almıştım.
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Kesinlikle noktasına virgülüne kadar katılıyorum :cat:



3,35 lt uzun yolda bence yüksek bir değer. Motora nefes aldırmadan sürekli redline dipgaz gitmişsen bir ihtimal yakabilir. 80-100 arası gezinsen eminim 3 litrenin altına rahat düşerdi yakıt.
Diskten gelen ses tozdan dolayıdır. Balata temizleme spreyi al 5-6 liraya, sık biraz sesi kesecektir.




Teşekkürler bilgi için. Bende kısa sürede bu aparattan temin etmeliyim.

Biraz konu dışı olacak fakat, sesli navigasyon için nokia ovi maps'imi kullanıyorsun yoksa ekstra bir programmı yükledin? Nokia 5800 için piyasada ücretsiz gps yazılımı varmıdır?

Navigasyon için ovi mapsı kullanıyorum garmin de var ama arayüzünü pek sevmedim, daha çok köy yolları için ovinin haritasının olmadığı yerlerde kullanıyorum garmini, samsungun bluetooth kulaklığı var kulak içi 50-60 tl civarında ve hiç rahatsız etmiyor, müzik te dinleyebiliyorsun arada abla araya girip sağa döneceksin diyor :p AydoğanX sağolsun bulmuş ama türkiyede satan bir yer bulamadım ben :pale:


Teşekkürler adaş:) Bende orjinal aynalar vardı önceden wiwi kullanmadım o yüzden arasındaki farkı bilemicem ama bu aynalarla görmen gereken yeri görüyosun onu biliyorum:wiinkk: Fiyatıda 35 tl ve 8 günde geldi:cat:


İzmirdeysen motorcu hayri var ondan wiwi almanı tavsiye ederim çifti 10tl :D şaka gibi bir fiyatı var, çok basit bir yerde izmirde ben bilmezken telefon sağolsun yönlendirdi yolumun üstündeydi aldım (forumda bar adresi vs.), gelirken sırt çantasına koydum, hava alanında biraz garip karşıladılar ama öncekilere göre hem görüntü hem işlevsellik açısından çok iyi geniş açılı :D

@ortadadogulu

Beşiktaş anes ten Hakan Bey i sor orta sehpa, yan ayaklık hediyeydi hatta motosikleti kapına kadar getiriyorlardı ücretsiz, sen sadece noter işlemleri için vekalet veriyorsun, numarası sitelerinde var balmumcu yada beşiktaş diye geçer servisini bilmem ama satış kısmında ben gayet memnun kaldım. Aman ha araştırmadan alma :)
 
Katılım
18 Nis 2010
Mesajlar
26
selam arkadaşlar 13800 km boyunca gözüm gibi baktığım cbf 150mi bugün ilk defa yakıcı güneş altına bırakmak zorunda kaldım:pr: alşam bindiğimde hidrolik fren deposunun camının çatlamış olduğunu farkettim:pr: bu konu daha önce burada ele alınmıştı yanlış hatırlamıyorsam:silent: bu konuda ne yapmalıyım siz neler yapmıştınız bilgilendirirseniz sevinirim:cat:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bunlar da daha önce paylaştığım resimler, sonradan anesten touring cam taktım ve "Cihan" sağolsun elcik koruma temin etti bana, daha güzel oldu tabi :)

Dostum touring camlı resmin varsa bi paylaşabilirmisin.
farklı açılardan.
Veya touring camlı kırmızı cbf 150 resmi olan varmı elinde?
Bi değerlendirme yapacagimda :)
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
Arkadaşlar Mete Han'ın hepinize çok selamı ve mesajı var...elçiye zeval olmaz...

.



Cbfci agalar dostlar selamun aleykum...cümleten merhaba...yine bir yağ eksiltme hikayesiyle daha huzurunuzdayım...bugün yağ değişimi nedeniyle bi hız denemesi daha yaptım...130 a vurdum yine makinayı...makinam hızını aldığında zorlanmadan o hıza çıkıyor...beyler düz yolda ve aşırı rüzgarda hayal olur bu hız unutmayın...

öncelikle her sene geleneksel olarak videoya aldığım 130 luk videomu izleyin...her yaz değişim öncesi bi yardırırım bilirsiniz...:p

http://www.izlesene.com/video/amator-cbf-150-iman-gucuyle-130-km-2010-v2/2378175



neyse gelelim yağ eksiltme mevzusuna...arkadaşlar bildiğiniz üzere bu yağ eksiltme konusunda yağ markasınında etkili olduğuna inanıyorum...yani mobil ve castrolün 5 para etmediğini fabrikasyon yağ ürettiklerini katkılarının zayıf olduğun ve erken karardığını düşünüyorum...sadece motosiklet yağı üreten firmalar üzerinde yoğunlaştım...IPONE markasını çok övdüler...Fransa Malı...ve Honda servisimden Ergin Ustada kullandığı (kendine ait) race makinalarda ıpone kullandığını üstünlüğünü örneklerle anlattı...yüksek ısılarda farkı hissettiğini söyledi...ama bu etki tabi cbf 150 ler için geçerli olmayabilir...ben eksilmede fark yaşayacağıma inanıyorum...

MOTUL deneyecektim şanveren dostumun önerisiyle ama IPONE ile başlamak istedim...sonucları size bildiririm...psikolojik diyeceksiniz belki ama motorun sesi bile değişti inanın...tabi bu ses işi sübap ayarı ile alakalı ama yinede hissedilir derecede hızlanmada bir rahatlama hissediyorum...Mobilin bir önceki 15 /50 sinde yağ çok sert geldi motora...ısınana kadar akla karayı seçiyordum...kısa aralıklı motorla işlerimde tırmalıyordum...bakalım 2000 km sonunda ne olacak...ne kadar yağ eksilecek...bu arada Bursa Uludağ gezisi yaptık Cuma günü fotoları yarın yükleriz siteye...Uludağ Zirve 2000 rakımlı harika bir ortam...muhteşem geziydi...newceri babacı ve ben 3 kiş...hafta içi olduğundan millet çalışıyor hesabı kimselere haber vermedim aklınıza bişey gelmesin...


neyse konuya geleyim...bu benim düldülün son yağ durumu...Uludağ gezisinde 35 km düşük devirle zirveye tırmandık...gidiş dönüşlerde dip gaz oldu...

600 gr yağ kalmış 2000 kmde...400 gr attaya gitmiş...




Uploaded with ImageShack.us


bu da yeni tercihim IPONE...motoek den aldım Kızıltoprakda FB stdaı karşısında İstanbulun motorun yanındaki sokakta...


yağ 25 lira...

http://www.motoek.com/IPONE-155-15W50-4-zamanli-sentetik-motor-yagi-1L,PR-2313.html




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us


hepinize sevgi selamlar...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
newceri sağolasın hocam metenin mesajı ilettiğin için. :cat:

@Metehan
Boşa mı dil döktük abicim yahu, bu yağ SG standardında, hani demiştikya en az SJ olacak diye.

blue white barış'ta demişti hatta "iponeyi çok övüyorlar ama aslı astarı yok" diyordu. Keşke motul alsaydın. Halis muhlis SL seviyesindeydi.

Neyse hayırlısı olsun. Ben ne kadar sıkıştırsamda 2000 km.de 150 gr.dan fazla eksilttiğine şahit olmadım henüz.

Şu anda içerde Motul ester 15w50 var (SL). Bakalım bu yağ ne kadar çıkacak.
1500 km. sonra sonuçları yazacağım buraya.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:55 ----------

selam arkadaşlar 13800 km boyunca gözüm gibi baktığım cbf 150mi bugün ilk defa yakıcı güneş altına bırakmak zorunda kaldım:pr: alşam bindiğimde hidrolik fren deposunun camının çatlamış olduğunu farkettim:pr: bu konu daha önce burada ele alınmıştı yanlış hatırlamıyorsam:silent: bu konuda ne yapmalıyım siz neler yapmıştınız bilgilendirirseniz sevinirim:cat:

Valla bizim diğer motorda bu şekilde cam çatlak, 5-6 aydır bu vaziyette kullanıyor bizim birader. Sıkıntı olmadı ama elbet göz sevkini bozuyor.

Bu çatlağın net bir çözüm yolunu bilmiyorum. Ya fren hidrolik mekanizması değişecek yada sadece cam bulunabilirse değişecek. :silent:
 
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
selam arkadaşlar 13800 km boyunca gözüm gibi baktığım cbf 150mi bugün ilk defa yakıcı güneş altına bırakmak zorunda kaldım:pr: alşam bindiğimde hidrolik fren deposunun camının çatlamış olduğunu farkettim:pr: bu konu daha önce burada ele alınmıştı yanlış hatırlamıyorsam:silent: bu konuda ne yapmalıyım siz neler yapmıştınız bilgilendirirseniz sevinirim:cat:

bu olay cbf lerin kronik sorunu zamanla dökülmeyede başlıyor dikkat et hidrolik kutusu 80 lira haberin olsun garantisi varsa değiştirebiliyorsan değiştir, yoksa japon al kuveetli söy ve üstüne dök ve kurut eskisinden sağlam olur.....
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
benim düşüncem 2007 modelden uzak dur neden bilmiyorum ama bana sakat geliyo cbfin 2007 modelleri...bende motoru sattım 3.500e ama şuan 3.000 civarında bakıyorum tatile çıktım 1 hafta çıkmasaydım istanbulda bitane 2009 model 9.000 kmde 3.000 tlye bulmuştum onu alıcaktım ama tatildeydim:pr:bu işler nasip işi ama kendine kriter koy 2007 model alma mesela bide ennn kötü ihtimal 15.000 kmyi geçmesin motor...:cat:


Ben bu cevaba diyecek bir şey bulamadım...pes yani,madem bu kadar eminsin bir sakatlıktan şunu bir belirt de bizde bilelim benim motorum da 2007 ve şuan 12620 km de hiç bir arızası olmadı küçük bazı önemsiz şeyler dışında...:pr::farao:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:01 ----------

Motorum 2007 model.aldığımda 16.900/17.000km.arasında birşeydi ''net olarak yazılıdır defterde şimdi aklımda değil''

Motorun sigortası bile değişmemiş,bırak sigortayı patlayan ampulü bile olmamış...Kesinlikle yağ yakmıyor,buji dahi değişmemişti.Tek eksiği öntekeriydi...

cbf150'lerde 2010'a kadar civata yeri bile değişmemiştir

aynen katılıyorum...:cat:
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Ben bu cevaba diyecek bir şey bulamadım...pes yani,madem bu kadar eminsin bir sakatlıktan şunu bir belirt de bizde bilelim benim motorum da 2007 ve şuan 12620 km de hiç bir arızası olmadı küçük bazı önemsiz şeyler dışında...:pr::farao:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:01 ----------



aynen katılıyorum...:cat:

Arkadaş nedenini bilmiyor işte, tamamen psikolojik ben kendi fikrini söylediği için pek ciddiye almamıştım :)
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
aydoğanx bu yağ konusu gene açılmışken ben 1-2 güne 1000 km bakımına gidicem motul yağı kullanmak istiyorum ama daha sonraki kmlerde mi kullansam tam emin değilim servisin koyduğu yağ nedir bide ?
 
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
Hasan kardeşim, "kuveetli söy" derken tam anlayamadım:silent: , biraz detaylıca anlatabilirmisin? Nasıl olacak bu işin uygulaması ?

Bu işlemi yapınca camdan yine hidrolik kontrolü yapabilecekmiyiz ?

ben japon aldım yerinden söküp yana yatırıp camın üstüne japonu sıktım belli oluyor fren sıvısı ama eskisi gibi değil tabi...80lira vemek mantıklıdeğil nasılsa gene çatlayacak...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ben japon aldım yerinden söküp yana yatırıp camın üstüne japonu sıktım belli oluyor fren sıvısı ama eskisi gibi değil tabi...80lira vemek mantıklıdeğil nasılsa gene çatlayacak...

Tamam, şimdi anladım. Teşekkürler.

aydoğanx bu yağ konusu gene açılmışken ben 1-2 güne 1000 km bakımına gidicem motul yağı kullanmak istiyorum ama daha sonraki kmlerde mi kullansam tam emin değilim servisin koyduğu yağ nedir bide ?

Benim koyduğum Motul ester 15w50 yarı sentetik bir yağ. İlk kilometrelerde tam sentetik yağlar önerilmiyor. Motul 15w50 yarı sentetik olduğu için sıkıntı olacağını zannetmiyorum.

Servisin hangi yağı koyduğu "servisten servise" farklılık gösteriyor. Ankara'daki servis motor yağının kitapçıkta söylenilen değerine uymayıp SG standardında castrol 15w40 koyuyordu.

Servise gittiğin zaman motor yağının "motosiklet için özel üretilmiş" olduğuna dikkat et. Yağın kutusunun arkasında API SJ veya API SL özelliklerinde olmasına dikkat et. Eğer bu şartları karşılamıyorsa itiraz et ve servisi uyar, gerekiyorsa kendin yağını al ve servise değiştirt.
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
345
Evet ciddiye alınacak bir fikir değil,
Ama maalesef hitap ettiği arkadaş hemen bir sonraki mesajında "2008 ve üstü'ne"bakacağını söylüyor...

Bilmeyen insanı yönlendirmek kolay oluyor bu nedenle ben her denileni dikkate alıyorum ama direk olarak kabul etmiyorum. Şimdi 2007 model bir cbf alıyorum inşallah arkadaşlar. Bu ilandaki motoru düşünüyorum;

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-2007-model-daha-temiz-ve-orjinala-yok/detay/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst