Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Ya arkadaşlar, CBF ciler... Ben masterlock disk kilidi aldım ama bunların farklı ebatları mı var ? Diskteki deliklerden geçmiyo, göbeğin arkasına da uzanmıyo

Aynısı benim başımada geldi.O kiliti değiştiriceksin başka çaresi yok.Bizim motorun diskine olmuyor malesef hatta benimde bu sorunla ilgili olarak açtığım bir başlık var aşşğıda linki var bir bak istersen.Sonradan başka bir disk kiliti ile değiştirdim.Denemeden almamak lazım disk kilitini.:pale::pr:
http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/36321-oxfort-titan.html
 
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
403
ahanda mantıklı uzatıyım korumalı ayaklıga kasıla kasıla he abi ben rodajı duzgun yapamadım bence problem orda mete abi maşallah da abi yapma be abi yarama parmak basma sen nası yüz 30 görüyonda ben goremiyom bu pancar motoruyla he abi
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
oooo iyi iyi cbf ciler çoğalıyo yalnız benim motorda değişecek bi yığın parça birikti....bakalım 200 km kaldı...

ahanda mantıklı uzatıyım korumalı ayaklıga kasıla kasıla he abi ben rodajı duzgun yapamadım bence problem orda mete abi maşallah da abi yapma be abi yarama parmak basma sen nası yüz 30 görüyonda ben goremiyom bu pancar motoruyla he abi

yav ne rodajından bahsediyosunuz sizin dediğiniz rodaj 30 sene öncede kaldı kendim teknisyenim arkadaşlar inanın bu rodaj işi boş..yeni teknolojide artık rodaj yok sadece ilk 500 km motoru biraz daha sakin kullanın ben rodaja inanmıyorum tamamen şahsi fikrimdir:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
403
aykan dostum emin misin peki şoyle diyelim yaben hiç ruzgarsızken motor surmedim yada meteabinin ruzgarı hep arkasın daydı yanı bunu mu diyon

ya bu motoru ben de acamazsam ayıp bana gaz kolunu ben hıc yarım kullanma m hep sondadır bilmeyom modifiyesıs almayacak herhal
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
Ya arkadaşlar, CBF ciler... Ben masterlock disk kilidi aldım ama bunların farklı ebatları mı var ? Diskteki deliklerden geçmiyo, göbeğin arkasına da uzanmıyo

dostum sen kalın olanından almışsın onların daha incelerinden alıcaksın..aldığın yer değiştirir zaten...onlar daha ucuz oluyo para üstünü almayı unutma :p

yaa arkadaslar benim motor uzun yolda 15 20dk 100-110la gidiyorum(en son cıkabildiği hız) calısırken yolda istop ediyo jigleyi acmadan calısmıo jigleylede anca 50mt gidiyo.ısınmadan olsa jigle iyice boğardiyorum. daha önce basına böyle bişiy gelen var mı?

bende çok çektim o olaydan...otobanda biraz yüklenince motor gazı kesip stop ediyodu...pis benzin almışsın sanırım...ben karbüratörü temizlettim 2 defa servise 1 defada kendim temizledim sorun geçti...eğer geçmezse depoyu söküp temizleticeksin...hemen yaptıramıyacaksan yaptırana kadar dolu depo gez çeyreğin altına düşme...

yukarıda anlattıklarım benim başıma gelen bişey eğer senin sorunun buysa işe yarar...ama servise danışman daha iyi olacaktır:cat:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
aykan dostum emin misin peki şoyle diyelim yaben hiç ruzgarsızken motor surmedim yada meteabinin ruzgarı hep arkasın daydı yanı bunu mu diyon

ya bu motoru ben de acamazsam ayıp bana gaz kolunu ben hıc yarım kullanma m hep sondadır bilmeyom modifiyesıs almayacak herhal

dostum sen aykana bakma biz çok duyduk bu rodaj masaldır diyenleri...motorun ebesine atlıyolar sonra makina bi istikrar yakalayamıyo...rodaj denen olay parçaların belli bir sürüş ve hız çizgisinde birbirlerine olan uyumudur...bir ahenk içindedir bu aksamdaki her parça...sınırların üstünde veya altında çalışan makinaların parçalar zamanından önce aşınır ve arıza yapar...aykanımda yanlış anlamasın ama kişisel kullanımından kaynaklanan zorunlara maruz kalıyor makinası...


hız olayı çok önemli değil aslında...ben makinamı tam açtığıma inanıyorum ve 125 lere rahat ulaşıyorum...rampa aşağı ve hızlanma mesafesi olduğu takdirde ama...bu son hızlara takılmayalım...makinamızın son hızı 110 desek ve fazlası için uğraşmasak en sağlıklı olan bu...ha 38 lik dişli atılır 120 sabitlersin ama gereksiz şeyler bence...

devirli kullanalım istediğimiz hıza çıksın makina...





 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
meto gaaz verme millete :p alıyon rüzgarı arkana sonada hava atıyon 130 yaptım diye:p:p rodaj modaj hikaye pejo 103 mobiletmi açıyoz sende yavvv:queen:

aykan dostum emin misin peki şoyle diyelim yaben hiç ruzgarsızken motor surmedim yada meteabinin ruzgarı hep arkasın daydı yanı bunu mu diyon

ya bu motoru ben de acamazsam ayıp bana gaz kolunu ben hıc yarım kullanma m hep sondadır bilmeyom modifiyesıs almayacak herhal

bak dostum şukadarını diyim ben bodrumda oturuyorum haliyle rüzgarlı bir yer çevre yolu olsun diğer yollar rüzgar eksik olmaz ondanda bazen düzde 80 bile geçemediğimiz zamanlar oluyor ama hava biraz durağansa ve rüzgar arkadanda geliyorsa bazen tesadüf yakalıyorum 125 diyor hafif eğimde motor ama bu araçta 105 km den fazlasını beklemeyin...sabit gidebildiğiniz hıza bakın limit zorlamadan rahat...90-100 dür ideali:cat:valla rodaj konusunda kullanım kitapçığını oku bide bence ama farklı bişey sölemez ilk 500 km birazcık daha nazik olun der..
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
metehan abimizin o gördüğü müthiş hızın fotosunu biraz çanlandırayım dedim hahahah:p
yalnız bu fotoyu nasıı çektin metehan abi merakta etmedim değill:)
ppvn71rd4.jpg


sperlik camından ses gelenler için ben iki şamrel lastiği sıkıştırdım demiştim.ses %95 kesildi.%95 kesildi diyorum çünkü 2 kez gene tıkırdama duymuştum ama inanın o sesten beridir hiç tıkırtı gelmedii.
işte benim şamrel lastiği kesip araya sıkıştırdığım yer
cbfsperlik34qv1.jpg
 
Katılım
6 Nis 2007
Mesajlar
257
bende çok çektim o olaydan...otobanda biraz yüklenince motor gazı kesip stop ediyodu...pis benzin almışsın sanırım...ben karbüratörü temizlettim 2 defa servise 1 defada kendim temizledim sorun geçti...eğer geçmezse depoyu söküp temizleticeksin...hemen yaptıramıyacaksan yaptırana kadar dolu depo gez çeyreğin altına düşme...

yukarıda anlattıklarım benim başıma gelen bişey eğer senin sorunun buysa işe yarar...ama servise danışman daha iyi olacaktır:cat:

sağol dostum sanayide bi arkadasa götürdüm o biey bulamamış ama sanırım karbüratörü temizlemiş bi süre idare etti dün bi daha yaptı bi kere istop etti hemen calıstı deneyim en kısa zamanda korkuyorum uzun yola cıkmaya...
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
bende aynı yere çift katlı yapışkan bant yaptım ama banamısın demedi çıldırıcam ya yolda deli ediyor beni bazen, komple şerit halinde çift taraflı yapışkan bantla kapladım ama banamısın demedi....

sağol dostum sanayide bi arkadasa götürdüm o biey bulamamış ama sanırım karbüratörü temizlemiş bi süre idare etti dün bi daha yaptı bi kere istop etti hemen calıstı deneyim en kısa zamanda korkuyorum uzun yola cıkmaya...


havalandırma hortumlarını kontrol ettinmi...
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
sağol dostum sanayide bi arkadasa götürdüm o biey bulamamış ama sanırım karbüratörü temizlemiş bi süre idare etti dün bi daha yaptı bi kere istop etti hemen calıstı deneyim en kısa zamanda korkuyorum uzun yola cıkmaya...

işte dediğim gibi 1 kere temizlemeyle olmuyo bi kaç defa tıkandıkça temizlemen gerekli...artık kaç defa temizleyince düzelir bilemem...aslında en kesin çözüm depoyu ve karbüratörü temizlemek...:cat: dediğim gibi depon dolu kullanırsan tıkanmaz:wiinkk:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
meto gaaz verme millete :p alıyon rüzgarı arkana sonada hava atıyon 130 yaptım diye:p:p rodaj modaj hikaye pejo 103 mobiletmi açıyoz sende yavvv:queen:


..

genellikle tum surtunme sartlarina dair bir tabir olsa da motorlu araclardaki rodaj ozel olarak silindir icindeki (ve etkisi silindir yuzeyine kiyasla cok kucuk de olsa segman uzerindeki) imalat puruzlulugunun ortadan kalkmasina kadar gecen zamana isaret eder. bu sure icinde yuzeydeki nano ve mikro olcekteki puruzlulukler asinirlar. bu asinma safhasi henuz tamamlanmadan motoru cok zorlarsaniz (uzun sure yuksek devirde kullanirsaniz) bu puruzluluklerin asinma modunu* degistirirsiniz.

alıntı bilgi bu aykan..:wiinkk:

bizim rodaj olayından kastımız devirli kullanım ve maksimum hıza bir süre ulaşmamak...sabırlı olmamız gerek..80 i geçmemenin ne kadar stresli olduğunu anlayabilirim...zor bişey olsa gerek...bu yazılanlar doğru bilinen yanlışlar kategorisine girmiyor...makinayı satın aldığın üreticinin tavsiyeside değil...zorunluluk bence...ister uyarsın ister uymazsın kanka...senin yaşadığın sıkıntılarla benim yaşadığım sıkıntıları kıyaslarsak sonuc ortaya çıkar...

yaşadığım mekanik sorunlar...

1 tane ampul patlaması..

marş motorunun içinin tozlanması...sadece bu...bu tozlanma ve arıza kronik olan bir şey...senin yaşadığın sıkıntıları ben okumaktan artık depresyona girere hale geldim...





metehan abimizin o gördüğü müthiş hızın fotosunu biraz çanlandırayım dedim hahahah:p
yalnız bu fotoyu nasıı çektin metehan abi merakta etmedim değill:)
ppvn71rd4.jpg


sperlik camından ses gelenler için ben iki şamrel lastiği sıkıştırdım demiştim.ses %95 kesildi.%95 kesildi diyorum çünkü 2 kez gene tıkırdama duymuştum ama inanın o sesten beridir hiç tıkırtı gelmedii.
işte benim şamrel lastiği kesip araya sıkıştırdığım yer
cbfsperlik34qv1.jpg

geç bakalım dalganı...:pben Cihan gibi 38 lik dişliyle bu işleri yapmıyorum ama...doğal hızlanma ve el emeği...:pbirde motosiklette dengem çok iyidir..eski mobiletciyiz nede olsa...:cherry:

dediğin olayı bende yapıcam...tıkırtı falan pek duymuyorum ama belkide ses kesilince hissedicem varlığını...:cat:sağolasın...

bu forumda bildiğini paylaşmayan bizden değildir...:p



RODAJ hakkında alıntı bilgi...unutmayınki bizim motosikletlerimiz Multıjetlerdeki gibi yeni sistem değil...100 yıldır aynı silindir bloğu ve piston kullanılmakta...arabalarla motosiklet teknolojisini karıştırmamak lazım...

http://arabam.e-kolay.net/haber.aspx?PID=1017&HID=1&haberID=279031


[Günümüzün teknolojisi neredeyse kusursuz. Buna rağmen yeni otomobillerin modern motorları da rodaj sürecine ihtiyaç duyuyor mu? Bu sorunun cevabı: Evet. Ancak rodaj yani motor ve aktarma organlarındaki hareketli parçaların birbirlerine uyum süreci eskisinden daha kısa.


Otomobil üreticileri, modern motorların iç yüzeylerinin kalitesinin çok iyi, üretim toleranslarının çok düşük olduğunu ve bu nedenle eskisi gibi katı rodaj kuralları olmadığını söylüyor. Hatta bazı firmalar rodaj uygulamasına gerek olmadığını açıklıyor.

Otomobil üreticileri son yıllarda pistonların hareket alanını egzoz emisyonunu düşürebilmek için sürekli değiştirdi. Örneğin BMW'nin ürettiği motorlarda piston ve silindir arasında sadece 0.03 mm mesafe var. Silindir ve pistonun aralığı bu kadar küçük olan motorları, henüz yeniyken zorlamak yanlış. Çünkü motorun zorlanması pistonların sıkışmasına neden olabiliyor ve bu uzun vadede yağ tüketimini olumsuz yönde etkiliyor.

Motor, ilk 1000 km rodaj kurallarına uygun kullanıldıktan sonra uzun kilometreler yağ değişimi yapılmıyor. Bazı modellerde 50 bin km'ye kadar (veya 2 yıl) motor yağı değiştirilmiyor. Eski teknoloji motorlarda yağ değişim periyodları 3 bin-3 bin 500 km'ydi.

Peki bir motorun rodajı nasıl doğru yapılır? En önemli kural: Kesinlikle gaz .pedalına sonuna kadar basılmamalı! Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor.

Rodaj aşamasında gaz pedalına mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri
için de geçerli.

Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor
:
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
2,162
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konuyu Toplam 7 üye okuyor. (7 Kayıtlı üye ve 0 Misafir)
mondializzet100, chatkut, aykan, mete_han, Terrorizer, thedentist, ugurgokisik

Arkadaşlar tekrar mı hız olayı....

Cbf150 150cc için olan performansın hakkını fazlası ile veriyor...

Biraz bekleyin daha yeni motor tabii 110un üstüne çıkamaz..:pBekleyin km ilerledikçe açılır...

Zaten 90-100 yapıyomu evet yapyor..:)Gerisine gerek yok..

Benmki rüzgarsız yolda düzde 120 yokuşta 130 yapıyor....
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
cbf 150 nin sorunları ...meto handroya itham edilmiştir:p

1.motor 3500 km de silindirden yağ kaçağı başladı(50 c sıcağa bağladım)halledildi
2.arka kilit mekanizması değişti.
3.km teli 3 defa değişti
4.kısa far ampülü 2 defa değişti
5.eksantrik gergisi değişti 1000 km de bi halta yaramadı cızırdıyor hala
6.gaz teli koptu değişti
7.debriyaj keçesi değişti(yağ akıtma sorunundan)
8.ön fren merkezi değişecek komple merkez hatalı üretim ses yapıyor levyeye basınca(değişim bekliyor)
9.krankta sorun var balanser denilen ve bi çok kişide değişim bekliyen bu parçada yakın zamanda değişecek motorda tırlama var sepep buymuş..
10.ön amortisörler çok sesli çalışıyor frene asılınca sonradan teperek bırakıyor değişecek...

ben cbf den memnunmuyum evet seviyorum bu motoru
öptüm meto:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Konuyu Toplam 7 üye okuyor. (7 Kayıtlı üye ve 0 Misafir)
mondializzet100, chatkut, aykan, mete_han, Terrorizer, thedentist, ugurgokisik

Arkadaşlar tekrar mı hız olayı....

Cbf150 150cc için olan performansın hakkını fazlası ile veriyor...

Biraz bekleyin daha yeni motor tabii 110un üstüne çıkamaz..:pBekleyin km ilerledikçe açılır...

Zaten 90-100 yapıyomu evet yapyor..:)Gerisine gerek yok..

Benmki rüzgarsız yolda düzde 120 yokuşta 130 yapıyor....

hız değil şekerim rodaja kaydı konu...:p

cbf 150 nin sorunları ...meto handroya itham edilmiştir:p

1.motor 3500 km de silindirden yağ kaçağı başladı(50 c sıcağa bağladım)halledildi
2.arka kilit mekanizması değişti.
3.km teli 3 defa değişti
4.kısa far ampülü 2 defa değişti
5.eksantrik gergisi değişti 1000 km de bi halta yaramadı cızırdıyor hala
6.gaz teli koptu değişti
7.debriyaj keçesi değişti(yağ akıtma sorunundan)
8.ön fren merkezi değişecek komple merkez hatalı üretim ses yapıyor levyeye basınca(değişim bekliyor)
9.krankta sorun var balanser denilen ve bi çok kişide değişim bekliyen bu parçada yakın zamanda değişim bekliyor motorda tırlama var sepep buymuş..
10.ön amortisörler çok esli çalışıyor frene asılınca sonradan teperek bırakıyor değişecek...

ben cbf den memnunmuyum evet seviyorum bu motoru
öptüm meto:rendeer:


ulan aykan yeminle şu yazıları okuyan makinadan soğur...hadi herşeye tamamda şu olaya takıldım...abi gaz telini nasıl kopardın...:queen:

nası becerdin...mondıalde olan bi sorunu yaşattın ya Hondaya helal olsun...:p

ula servisle ortakmısınız...:cherry:

ama emin ol senin sorunların benim sorunlarımı döver...:p
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Konuyu Toplam 7 üye okuyor. (7 Kayıtlı üye ve 0 Misafir)
aykan, mondializzet100, mete_han, motorcu48, chatkut, Terrorizer, thedentist

250 sayfa olmuş beeah...

metogaz teli enduro yaparken kırıldı...:queen:
evet ben gizli müşteriyim hondaya çalışıyom :p:mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Konuyu Toplam 7 üye okuyor. (7 Kayıtlı üye ve 0 Misafir)
aykan, mondializzet100, mete_han, motorcu48, chatkut, Terrorizer, thedentist

250 sayfa olmuş beeah...

metogaz teli enduro yaparken kırıldı...:queen:

kanka kızmada senin bir xl 200 e ihtiyacın var bence...bu motoru yanlış kullanımla bu hale getirdiğini düşünüyorum...yani servis insiyatifle garanti dışınada alabilir...garantin bitince halin nice olur bilemiyorum...:p
 
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
aykan aynı sorundan 3 defa farklı sorunlardan 5 defa arıza çıkaran ürün yenisile değiştirilir diye biliyorum...tüketici mahkemesi açsana sen veta servisinle konuş bişeyler yapsınlar...al 0 makinayı :cyclopsan
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst