Honda Honda CBF 1000 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
maalesef durum böyle. bujiler benim de tahminimden fazla tuttu ben de 4 tanesi 100tl dir diye hesaplıyordum, toplam 150 civarı birsey tutmuş. en çok işçilik zaten buji değişiminden kaynaklandı, yan grenajlar ve deponun sökülmesi gerekti. Eve gittim bi duş aldım :)
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Peh peh peh ortalık yeni kasa cbf 1000'den geçilmiyor. :) Yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun. Umarım kazasız belasız uzun km'ler yolların tadını çıkarırlar.

Bende eski kasa bandit 1200s 'i satıp şimdiki 660x'i aldım ama eski motoru mumla arıyorum.660x'lerde deli gibi tork var evet ama birçok noktasına jet'lerin inebilecegi Karadeniz sahil yolunda böyle yüksek cc'li touringlerin tadınada doyum olmuyor. Böyle giderse bende yaz aylarında 4 silindirlere tekrar dönüş yapacağım gibi...

Sormak istedigim konu ise; önceki sayfalarda İnzel'in aldıgı cbf 1000 için egsoz önerisinde bulunulmuş. Performans egsozu degişikligi motoru garanti dışı bırakmıyor mu?
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
Peh peh peh ortalık yeni kasa cbf 1000'den geçilmiyor. :) Yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun. Umarım kazasız belasız uzun km'ler yolların tadını çıkarırlar.

Bende eski kasa bandit 1200s 'i satıp şimdiki 660x'i aldım ama eski motoru mumla arıyorum.660x'lerde deli gibi tork var evet ama birçok noktasına jet'lerin inebilecegi Karadeniz sahil yolunda böyle yüksek cc'li touringlerin tadınada doyum olmuyor. Böyle giderse bende yaz aylarında 4 silindirlere tekrar dönüş yapacağım gibi...

Sormak istedigim konu ise; önceki sayfalarda İnzel'in aldıgı cbf 1000 için egsoz önerisinde bulunulmuş. Performans egsozu degişikligi motoru garanti dışı bırakmıyor mu?

ben de 660x aşığıyım keşke cbf'in yanına bir tane de 660x olsa :)

yeni kasa çok tuttu etrafta fazlasıyla görüyorum. Ben sıfır almadığım için sorunuzun cevabını bilemiyorum ama o soba borusu gibi egsoza da gerçekten katlanılmaz
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
Bence garantiyi bozmaması lazım, çünkü servislerde performans egsozu takıyor. Demmeki garanti dışı kalmıyor. Ama yinede danışmakta fayda var :wiinkk:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
ben de 660x aşığıyım keşke cbf'in yanına bir tane de 660x olsa :)

yeni kasa çok tuttu etrafta fazlasıyla görüyorum. Ben sıfır almadığım için sorunuzun cevabını bilemiyorum ama o soba borusu gibi egsoza da gerçekten katlanılmaz

İki motor oldugu zaman evet güzel bir seçenek. Şehir içi, dar virajlar vs.. hepsinde sürüşü çok tatlı fakat sahil yolu 3 şerit. O pist gibi yolda 660x aldıgı rüzgarla insanın kafasını güzel ediyor. :)
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Farklı egzoz takmak sadece egzozdan doğacak problemleri garanti dışında bırakır. O konuda kafanız rahat olsun.

Servis olayında da söylemeyi unuttuğum bir yer oldu. Mototal yağ değişiminden bile işçilik alıyor. İşçilik olayı tamamen servisin inisiyatifine kalmış bir durum. Diğer servislerden de telefonla bilgi alıp ona göre bakım yaptırmakta fayda var.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Pekii bu tarz egzozlar uzun vadede enjeksiyon sistemine zarar veriyorlar mı? Kimilerinin susturucuları çıkarılıp takılabiliyor. Hava çıkış değeri sürekli değişiyor, zarar verir mi acaba merak ediyorum.
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Peh peh peh ortalık yeni kasa cbf 1000'den geçilmiyor. :) Yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun. Umarım kazasız belasız uzun km'ler yolların tadını çıkarırlar.

Bende eski kasa bandit 1200s 'i satıp şimdiki 660x'i aldım ama eski motoru mumla arıyorum.660x'lerde deli gibi tork var evet ama birçok noktasına jet'lerin inebilecegi Karadeniz sahil yolunda böyle yüksek cc'li touringlerin tadınada doyum olmuyor. Böyle giderse bende yaz aylarında 4 silindirlere tekrar dönüş yapacağım gibi...

Sormak istedigim konu ise; önceki sayfalarda İnzel'in aldıgı cbf 1000 için egsoz önerisinde bulunulmuş. Performans egsozu degişikligi motoru garanti dışı bırakmıyor mu?
Gökhanım egzozu eğer servis takarsa garanti dışı kalmıyor. Test ettim onaylandı :)
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Pekii bu tarz egzozlar uzun vadede enjeksiyon sistemine zarar veriyorlar mı? Kimilerinin susturucuları çıkarılıp takılabiliyor. Hava çıkış değeri sürekli değişiyor, zarar verir mi acaba merak ediyorum.

Evet veriyor ama sadece egzoz takılırsa. Zarar vermemesi için boğazdan sistem takılmalı. O kadar hava çıkışı için içeriye fazla hava almalı. Dolayısıyla performans hava filtresi. Sonra iridyum buji. Daha sonra bozulan yakıt hava karışımını düzenlemek için power commander. Sürekli yüklemen lazım motoru. Sırf boğazdan egzoz seti 3500 lira civarı. Diğerlerini de eklediğin zaman 5000 liraya geliyor. ama motorun hem performansında hem de sesinde çok güzel değişimler yakalanıyor. Tabii bunlarla doğru orantılı olarak yakıt da coşuyor. Sadece son susturucu alıp takmak çok mantıklı değil. Kolay gelsin :mrgreen:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Evet veriyor ama sadece egzoz takılırsa. Zarar vermemesi için boğazdan sistem takılmalı. O kadar hava çıkışı için içeriye fazla hava almalı. Dolayısıyla performans hava filtresi. Sonra iridyum buji. Daha sonra bozulan yakıt hava karışımını düzenlemek için power commander. Sürekli yüklemen lazım motoru. Sırf boğazdan egzoz seti 3500 lira civarı. Diğerlerini de eklediğin zaman 5000 liraya geliyor. ama motorun hem performansında hem de sesinde çok güzel değişimler yakalanıyor. Tabii bunlarla doğru orantılı olarak yakıt da coşuyor. Sadece son susturucu alıp takmak çok mantıklı değil. Kolay gelsin :mrgreen:

Bana gelmez o iş o zaman. :mrgreen: Varsın soba borusu gibi dolaşayım. Az yakması ve motor sağlığı benim için önemli olan. :p


Bu arada rodaj bakımında hangi servis kaç papel alıyor ve yaptıkları işlemler neler?
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Ben taktım hiç bir sorun yok şimdiye kadar takanlardada sorun olduğunu düşünmüyorum :cat:

İlk zamanlarda olmuyor zaten. Bi 30-40000 km yapın. Mantıklı düşünürsek takılan açık egzozlardan fazla hava dışarıya çıkıyor. Ama normal hava filtresi orj egzozuna göre ayarlı. Uzun sürede sorun çıkaracaktır. Çıkarmasa bile motorun gaz yemesinden, belirli devir aralıklarındaki tork değerlerine kadar farklılıklar yaratacaktır. Kimse uzun süre motosiklet kullanmıyor. 50000 km yi devirin bakalım sorun çıkacak mı? Herkeste aynı görüş, zaten satacağım motoru alan düşünsün :cat:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben Ortadoğu ve Uzakdoğu'yu dolaşmayı planlıyorum, o yüzden motorun sağlığı önemli.
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Ooo iyiymiş. :) Bakalım yaza yeni kasa cbf 1000 olmasada takrar Bandit gibi birşeye dönüşü planlıyorum. Sahil yolundaki uzun sürüşlerde sm tat vermemeye başladı :)

Yaz tatilinde belki Trabzon'a gitmeyi düşünüyorum. Geçerken optimusu sana bırakayım :D Dönüş için bi uçak bileti ayarlarsın. Kesin olmamakla beraber belki sezon başı motoru satabilirim. Gerçi bi kere satmaktan vazgeçtim. Tabi bunu zaman gösterecek . :)
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
İlk zamanlarda olmuyor zaten. Bi 30-40000 km yapın. Mantıklı düşünürsek takılan açık egzozlardan fazla hava dışarıya çıkıyor. Ama normal hava filtresi orj egzozuna göre ayarlı. Uzun sürede sorun çıkaracaktır. Çıkarmasa bile motorun gaz yemesinden, belirli devir aralıklarındaki tork değerlerine kadar farklılıklar yaratacaktır. Kimse uzun süre motosiklet kullanmıyor. 50000 km yi devirin bakalım sorun çıkacak mı? Herkeste aynı görüş, zaten satacağım motoru alan düşünsün :cat:

Tenik olarak bir arza açmaz, belki güç kaybı olur o kadar :pale:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Yaz tatilinde belki Trabzon'a gitmeyi düşünüyorum. Geçerken optimusu sana bırakayım :D Dönüş için bi uçak bileti ayarlarsın. Kesin olmamakla beraber belki sezon başı motoru satabilirim. Gerçi bi kere satmaktan vazgeçtim. Tabi bunu zaman gösterecek . :)

Ooo CBF 1000 ile samsun trabzon arası yol seni mest edecektir. Yol hiç bitmesin istersin :) Yeni kasa CBF 1000 alma imkanı olsa dakka beklemem :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bence egzozun tipinde bi sorun yok, boyutu büyük olsada, motosikletin kalıbından, dolu ve tok durmasından dolayı hiç sırıtmıyor.

Egzozda beni tek rahatsız eden şey malzeme aslında, başka hiçbiyerde kullanmadıkları parlak kromu oraya koymuşlar, göz direk oraya gidiyor.

Mat siyah falan olsaymış bu konu konuşulmazdı tahminim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst