Honda Honda CBF 1000 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Şimdi bende sıfır bir tane aldımda, yağ değişim periyodu 12bin yazıyor. Anca aşırı tozlu ortamlarda kullanıyorsanız daha erken gitmenizde fayda var diyor Tükçe kitapçık. Bende aynen kitapçığa uyacağım, servis 6.000'de bir gel dedi, bende 12.000'de bir yağ değiştiririm dedim. Garantiden çıkmaz ama şöylede böylede lafı dolandırıyorlar. Sizler nasıl yapıyorsunuz diye merak ettim. :)
PEriyodik bakımlar 6000 km de bir yapılır ve her bakımda yağı mutlaka değiştirilir. Tozlu ortamda yağa toz mu karışıyor muş?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Hava filtresinden bir şekilde kirli hava giriyor demek.
Yalnız yağ değişimi cidden 12 binde bir, ben sadace siz kaç binde yaptırıyorsunuz diye sorayım dedim.
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
Ben motorumun yağını 10.000 km de bir değiştiryorum. Yağ filtresini iki yağ değişiminde 1 defa değiştiriyom. Zaten koyduğum yağ tam sentetik ve uzun ömürlü aslında dahada geç değiştirsem olur ama tedbir amaçlı erken değiştiryom :cat:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Makul bir aralık. Birde kullanım tarzıylada alakalı, üst limitlerde kullanmıyorsak ve çevre etkisi de yoksa kitapçıkta yazan zamana kafamız rahat uyabiliriz. :)
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
Hava filtresinden bir şekilde kirli hava giriyor demek.
Yalnız yağ değişimi cidden 12 binde bir, ben sadace siz kaç binde yaptırıyorsunuz diye sorayım dedim.
Kitapçıktaki ihtimal en iyi ihtimaldir. Sürüş stili-şartları, start-stop sayısına göre servis aralığı kısalabilir diye bir ibere vardır oralarda .Ayrıca 1 yıl geçtiğinde km'ye bakmaksızın mutlaka değiştirmelisiniz. Yani ortalama motosikletini 8.000 devirle süren ile ortalama 4000 devirle süren şahsın yağı aynı aralıkla değişemez veya bi çalıştırmada 20 km yol yapan ile 270 km yol yapanın yağı aynı aralıkla değişemez vs. vs.
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Ben 6000 km de bir servise gidiyorum. Serviste 6 binde bir gelinmesini söylüyor. her gidişimde yağ yağ filtresi standart olarak değişiyor. sadece en son 12 bin bakımında gittiğimde extra fren balataları değişti. Akşam eve gidince kitapçığı tekrar kurcalayacağım ama 12 bin de bir yağ değişmesi bence çok fazla. Neticede devirli makineler.
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
Ben 6000 km de bir servise gidiyorum. Serviste 6 binde bir gelinmesini söylüyor. her gidişimde yağ yağ filtresi standart olarak değişiyor. sadece en son 12 bin bakımında gittiğimde extra fren balataları değişti. Akşam eve gidince kitapçığı tekrar kurcalayacağım ama 12 bin de bir yağ değişmesi bence çok fazla. Neticede devirli makineler.

Haklısın ama günümüzde tam sentetik yağlar dayanıklı ve uzun ömürlüdür. Bence tanıdık veya bildik yağ firmasından bireyle görüşürsen sana yağ hakkında o kadar detay verirki çok şaşıracaksın. Mesela, ben işim gereği yağlarla yakından ilgilenmek zorundayım ve kamyonlar için kullanmış olduğumuz yağların 100.000 km dayanıklı yağ olduğunu biliyormuydun...ancak servisler bu nedenden dolayı az para kazanacağından servislere girme zorunluluğunu daha kısa tutmaktadır. Senin bindiğin makinanın yağıda emin ol servisin söylediğinden daha uzun ömürlüdür. Buna emin olabilirsin :wiinkk:
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
Haklısın ama günümüzde tam sentetik yağlar dayanıklı ve uzun ömürlüdür. Bence tanıdık veya bildik yağ firmasından bireyle görüşürsen sana yağ hakkında o kadar detay verirki çok şaşıracaksın. Mesela, ben işim gereği yağlarla yakından ilgilenmek zorundayım ve kamyonlar için kullanmış olduğumuz yağların 100.000 km dayanıklı yağ olduğunu biliyormuydun...ancak servisler bu nedenden dolayı az para kazanacağından servislere girme zorunluluğunu daha kısa tutmaktadır. Senin bindiğin makinanın yağıda emin ol servisin söylediğinden daha uzun ömürlüdür. Buna emin olabilirsin :wiinkk:

Walla benim motor da ortalama 1500 devirde kullanılabilse bana da 100.000 km gider. ;)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Bende bugün teslim aldım. :)

857376_10151341607328860_1994955071_o.jpg


856910_10151350554638860_907155736_o.jpg
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bende bugün teslim aldım. :)

Offf, sorgusuz sualsiz, saman altından... tercihin güzelliğine gell ::sas:: Kolisine talibim :cherry:
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanmak nasip olsun, subaneke, dinimiz,amin :rendeer:

İnsan, farlara siyah bant çeker öyle paylaşır fotoyu, nazar değecek :mrgreen: Dicek bişey bulamıyorum, YAKIŞIRR :thumleft:

"Beyaz bir motosikletim daha oldu" serisinnin devamını bekleriz ana sayfada :mrgreen:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Eyvallah ferdinandd. :) Kolisine talip olanlar hemen oracıkta halleti işlerini. :mrgreen:
Bir beyaz motorum daha oldu diye konu açsam mı acaba? :p
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Aç tabi abi, mevzu BUYUK, 2 fotoyla sotelerde gizlenip kurtulabilicein boyutta deil :mrgreen:
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
periyodik bakım mototal:
yağ filtresi, motul 5100 10W40 yağ, buji değişimi ve işçilik toplam 454lira :salut:
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
yağ 100 lira buji 100 lira filtre desen 25 liradan fazla etmez. 450 ne alaka. İyi .....lar. noktalı yerleri siz doldurursunuz. :pr:
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Abi 125cc KTM lerin bakımlarında bile 300-350 liralardan bahsediliyor, 1000 lik 4 silindiri kıyaslayınca çok büyümüyor gözünde insanın ama...

Anlamadığım Honda nın kendi içindeki bakım fiyat politikası :silent:

Değişen parça belli, fiyatı belli, yağ falan herşey ortada, saat ücretide belli... ee dökümde ne yazıyor yarım milyar TL karşılığı olarak :silent:
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
12 bin bakımında fren balatalarına 400 tl istediklerine göre arkadaşın söylediği fiyat pekte abartılı değil. Balataların ne özelliği var diyorum orjınal diyor. O zaman markası honda olmalı dediğimde yok abi şu marka diyor :D Tabi tutturabildiklerine. Daha iyi bala setini dışardan yarı fiyatına alıp serviste taktırdım. Sağ olsunlar takmaktan para almadılar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst