Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
7
hocam ben ikinici el alacam .. çok acemiyim bu konudlarda.. yakınımda soracak kımsede yok ..! ben 196 cm boyundayım o yuzden regal raptor u düşünüyorum ve uzun yolda rahat oluyormuşşş ..
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
hocam ben ikinici el alacam .. çok acemiyim bu konudlarda.. yakınımda soracak kımsede yok ..! ben 196 cm boyundayım o yuzden regal raptor u düşünüyorum ve uzun yolda rahat oluyormuşşş ..

Eninde sonunda karar senin tabiki de 1.96 boy ile Honda CB alma derim.

Ben olsam bu durumda önce gider güzel bir eğitim alırdım (250-300 lira).

Acemiliğimi atınca eğitim motosikletinde neleri sevdim, nelerden nefret ettim onları yazardım bi kenara. Gelir burada arkadaşlar böyle böyle ben ne almalıyım diye konu açardım :)

Büyük ihtimalle boşa gidecek olan param eğitime gitmiş olurdu!

Mis gibi herşey çözülür :) Bütçen müsaitse Suzuki Inazuma ile başlaman bile anlamsız olmayabilir ozaman :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Yağ konusunda şunu söylemek istiyorum.
Geçen cumartesiydi sanırım, motoru 8000 bakımına götürdüm. İşlemler bitti, ödeme için vezneye gittim baktım ki evrakta Honda Yağ yazıyor.
Servis sorumlusu da yanımda olduğundan hemen sordum: Artık castrol yağ konulmuyor mu? Ne bu honda yağ? dedim.
Verdiği cevap şu oldu: Abi artık Honda kendi yağını gönderiyor, onu koyuyoruz.
10-40 honda yağ. İyi dedim aldım motoru geldim. Şu birkaç gündür inanın ki motorumu tanıyamıyorum.
Vites geçişleri o kadar mükemmel oldu ki, hiç bu şekilde kullanmamıştım motoru.
Bunun yağ ile mi yoksa değiştirilen bujiyle mi alakası var yoksa başka bir şey mi bilmiyorum ama titreşim çok azaldı.
Bir de 3.-4. viteslerde hızlanma çok güzel oldu. Eskiden 3. vites 40km hıza gelince motor sanki biraz bağrınıyor, vites yükselt diyordu, şimdi 3. vitesde gaz verirken bir bakıyorum km saati 40km hızı usulca geçmiş, daha da ivmelenmek istiyor. Ama eski alışkanlık işte hemen vites yükseltiyorum. Biraz da ekonomik kullanma çabası tabi. :) Benim motor 2.8-2.9lt civarlarında yakıyor 100km'de.
Bunlar 8000km bakımı sonrası motorda yaşadığım değişiklikler. Motoruna benden başka honda yağ konulan oldu mu acaba?
Bu arada bundan önceki yağım önceki sayfada ferdinandd'ın resmini koyduğu Motul yağdı. Bire bir aynısı.
Bu yağ hakkında bütün yorumları okuyup almıştım.
Açıkça söylemek gerekirse ''almaz olaydım''. Vites geçişleri öyle kemikli bir hale geldi ki, ''şimdi dişlileri elime alacağım'' diyordum her vites geçişinde. Çatır çutur, katır kutur sesler, sanki öyle tasarlanmış bir mekanizmayı hareket ettiriyormuş gibi değilde, sıkışmış iki mekanik parçayı aralarına levye sokup düzeltmeye çalışıyormuş hissi veriyordu. Vites kolunu hareket ettirirken ayağımla kuvvet uygulamak zorunda kalıyordum. Kabus gibiydi.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Honda yağ standardı çok iyi olmuş bence reverse :cat: Yan markette 10 liralık yağa fazla ödemek koyuyordu adama, aynı paraya daha iyilerini kullanmak varken :) Kişiye göre daha iyi tabi, mesela sen sevmemişsin :)

Birde her serviste Honda yağın faturaya yansıyan fiyatını sabitlediklerinde özendiğimiz servis anlayışına en azından yağdan başlamış olacaklar. Peki bu Honda yağ ambalajı ufak bişey mi, gözünün önünde mi açılıyor kapağı :silent:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Valla ben yağı görmedim ferdinandd.
Artı Honda artık nispeten güvendiğim bir yer. Hani bir hayalimiz vardı ya, motoru servise bırakıp çıkıp gidip cafede bir kahve içmek gibisinden.
Hah, işte o hayalimi yaşıyorum. Motoru bıraktım, bir de showroom içerisine bir misafir ağırlama noktası yapmışlar. Orada ücretsiz çay-kahve ve küçük kek çokoprens vs. koymuşlar. Rahat koltuklar, tv vs. :) Motoru bırakıp çıktım yukarı kahvemi içtim. Teslim aldığımda da yeniden doğmuş gibiydi.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Showroom tehlikeli reverse :mrgreen:

İnsanın gözü kayıyor abi, hesabı kitabı unutup eli kayacak insanın kağıda, ahanda imzaladın olacak. Sonra neye imza attıysak ekmek banar karın doyururz artık :queen:

Güzel abi güzel, bu tür şeyler duymak sevindirici. Motosikletinin bukadar km geçmene rağmen yeniden doğmuş hissi vermesine ayrıca sevindim :thumleft:

_ Birde bukadar zaman geçti arkadaşlar, birsürü sevdiğimiz arkadaşımız ani kararlar alıp gitti aramızdan.

Bi ara buluşsak bi çay may bişeyler içsekmi ne yapsak :silent:Okadar güle eğlene muhabbetlerimiz oldu gönlümüz başka biyere kaydı diye tanışamadan dışlanıp unutulmayalım :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Sorma ferdinandd. Kahve bitince şöyle bir ayağa kalkıp crf250l'nin yanına gittim. İçten içe cross sevsem de hiçbir zaman alıp kullanacağım bir motor değil sanırım. Ama yanına gidince gerçekten insanı heyecanlandırıyor. Heybetli, gösterişli, kaliteli bir şey cidden. Şöyle bir debriyajını mıncıkladım, çok güzel bir hissi vardı.:)
Sonra aklıma aşağıada ameliyattaki hayvan geldi de uzaklaştım oradan.:mrgreen:

Çay muhabbeti olursa saat ve gün olayı uyarsa katılabilirim.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
beyler ben honda nın yağını gördüm 10 30 yağ orjinal yedek parça yazıyor üzerinde tabi ingilizce
siyah bi kutu içerisinde artık her servis bundan koyacakmış mış mış
sadece numara olarak biraz ince başka bi sıkıntısı yok
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Bulunduğum yerde motul yok internetten uğraaşamıyorumda, castol var ondan koyacam artık.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Baksana abi servisler bile Castrolü bırakmış Honda yağ kullanımına geçmişler. Kendin değiştireceksende gidip servisten temin edebilirsin bence :silent:
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
7
yorum için çok tşk ederim ... bu eğitimi nerden alacağız peki ? ayrıca benım 3500 tl limitim var .. suzuki inazuma ya baktım tam bana göre aslında ..:) ama regal raptoru da gördüm oda güzel yanıı ve internetten okuduğum yorumlara göre iyi sayılır.. bu para bence de güzel...
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
11
Yağ değişimi yapacak arkadaşlar bence Castrol yerine SHELL AX5 ADVANCE 4T 15-50 mineral yağ kullanmalarını tavsiye ederim.Castrol 1500-2000 km arası vites geçişlerinde sertlik yapmaya yani yağ özelliğini kaybetmeye başlıyor.Shell ise 3000 km'den sonra bile az bir fark yapıyor.Eksilme varmı derseniz göz hesabıma göre max 100-150 ml oda 3500 km'de ne kadar olduğunu değişimde ölçecem sert kullanım %30 :) Ben bu şekilde sonuç aldım denemek isteyenlere tavsiye ederim..
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Merhaba arkadaşlar. Geçen gün arkadaşımla beraber bir buluşma düzenledik cb125 kullanmayı özlemişim motorları değiştik. Her motorun kendine has bir karakteri var özellikle 250cc motordan inince hayal kırıklığına uğramıyorsun aksine rahat kıvrak ve kullanması zevkli bir motor. Bu arada benim cbr ile yanyana meyilli bir yolda ben kadaranda 120 gördüm cb'de arkadaşım yanımda 125 görmüş kadaranında. İlginç bir deneyim anlatayım çok şaşırdım. Küçük cc'li motorları meyilli yollarda arakadan izlerim çoğu zaman basarlar bir cbf 150 yi arkasından 134 km/h hıza kadar takip etmiştim haliç köprüsüne inerken. Arkadaşımın cb 125 ise kadiköye giderken epey uzun meyilde beni tam arkamdan 135 km/h hıza kadar takip etti. Gözlerimle gördüm oda kadranda 130'u geçmiş. Şimdi soran arkadaşlar çıkar dişliler orjinal mi diye. Boyutları orjinal ama takım olarak değişti zincir d.i.d taktı gidişi oldukça pürüssüz. Düz yolda 105-110 geçemedim ama benim eski motora cam takmıştım düzde çok rahat 115 yapıyprdum size fotoğraf atarım camlı hali ile. Forum çok yavaş gidiyor biraza renklensin dedim :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Merhaba arkadaşlar. Geçen gün arkadaşımla beraber bir buluşma düzenledik cb125 kullanmayı özlemişim motorları değiştik. Her motorun kendine has bir karakteri var özellikle 250cc motordan inince hayal kırıklığına uğramıyorsun aksine rahat kıvrak ve kullanması zevkli bir motor. Bu arada benim cbr ile yanyana meyilli bir yolda ben kadaranda 120 gördüm cb'de arkadaşım yanımda 125 görmüş kadaranında. İlginç bir deneyim anlatayım çok şaşırdım. Küçük cc'li motorları meyilli yollarda arakadan izlerim çoğu zaman basarlar bir cbf 150 yi arkasından 134 km/h hıza kadar takip etmiştim haliç köprüsüne inerken. Arkadaşımın cb 125 ise kadiköye giderken epey uzun meyilde beni tam arkamdan 135 km/h hıza kadar takip etti. Gözlerimle gördüm oda kadranda 130'u geçmiş. Şimdi soran arkadaşlar çıkar dişliler orjinal mi diye. Boyutları orjinal ama takım olarak değişti zincir d.i.d taktı gidişi oldukça pürüssüz. Düz yolda 105-110 geçemedim ama benim eski motora cam takmıştım düzde çok rahat 115 yapıyprdum size fotoğraf atarım camlı hali ile. Forum çok yavaş gidiyor biraza renklensin dedim :)

Abi özletecek kadar aralar veriyorsun, daha sık uğraman lazım buralara gözünü seviim :cherry:

Bu arada zincirin deliler gibi fark edeceğine inananlardanım. En azından kendi CB mde gözlemlediğim kadarıyla, benim motosikletimin en kalitesiz parçası zincir bence.

Kendim bozmuş ta olabilirim bu yüzden bireysel konuşuyorum :cherry: Ama zincir abi bu, yürürün ana elemanı bukadar çabuk bozulmamalı :mrgreen:

Eğer bozuk değilse dandik demekki bukadar net, kaçarı yok zincirin :queen: Gerçi çok memnun olanlarda var ama ben şahsen hiç sevmiyorum standart zinciri :/

Fren pedalında bi his var debriyajı çekince hissediliyor diyordum bir dönem hatırlayan vardır belki, onunda sebebi zincir çıktı, ayarlıyorum mesela güzelce 2.5cm pay ile cetvelle ölçüyorum Jilett :cherry:

Sonra lastiğe bir tur attırıyorum 1.5cm anca esneme payı var, kasılıyor yer yer... buda sarsıyor motosikleti seyir halinde :pr:
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Ben standart zinciri 7000 km'de değişmiştim. Kesinlikle çok fark ediyor. Arkadaşımın motor şu an 13.000 km'de satıığım motorda aşağı yukarı 14.000 km'de oda çok yakın bir dostumda yani elimizde iki tane cb 125 var ve maşallah taş gibi sağlam sorunsuz motorlar toplam kilometreler 27.000'de benim eski motorun geçenlerde kısa farı değiştik. Onun harincinde yağ değiş devam. :) Ferdicim bu arada bir itiraf motorda siyahtan şaşmam ama cb'de beyaz çok daha etli duruyor ve beyazı sedefli gibi yakında baktıysanız.
Motorumun cam taktığım halini aryıyorum iş yerindeki bilgisayarda bulamadım. Ancak rüzgar için cam tavsiye ederim hemde düzde gidişi gerçekten etkiliyor. Eski motorumlaTekirdağa giderken arkadaşla düzde çok denedik yanyana hızlanmalarda neredeyse kafayı yiyecekti : uzayıp gidiyordum.
Bu haftasonu pynst irfan iftara davet ediyor karamürsele gelmek isteyen olursa beraber gidelim.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
İftar için zaman ayırabilirsem haberdar ederim :cat: Yalnız başıma kesin gitmeme kararı almıştım, şimdi böyle deyince bi çekici geldi :cherry:

Benimkinide çok yakın bi arkadaşım istemişti zamanında, vermemiştim. Sonradan halen düşünüyorsan falan diye bi konusunu açtım, laptop telefon falan almış bizim malbuş :mrgreen:

Kendisine zaman verdim öylesine, kendini sıkıştırsın, çarçur etmesin elinde avucundakini diye :cherry: Olmadı ilanı veririm bana sahibindenden ulaşırsın dedim :mrgreen::queen:

Ama motosikletimin yakınımda, nispeten bi telefon uzağımda olmasını bende çok istiyorum, alıp içine edecek birine gitsin hiç istemiyorum yahu nedense :/

Senin durum harika mesela, arada özlediğinde turlamak falan miss miss :cat:
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
İftar için zaman ayırabilirsem haberdar ederim :cat: Yalnız başıma kesin gitmeme kararı almıştım, şimdi böyle deyince bi çekici geldi :cherry:

Benimkinide çok yakın bi arkadaşım istemişti zamanında, vermemiştim. Sonradan halen düşünüyorsan falan diye bi konusunu açtım, laptop telefon falan almış bizim malbuş :mrgreen:

Kendisine zaman verdim öylesine, kendini sıkıştırsın, çarçur etmesin elinde avucundakini diye :cherry: Olmadı ilanı veririm bana sahibindenden ulaşırsın dedim :mrgreen::queen:

Ama motosikletimin yakınımda, nispeten bi telefon uzağımda olmasını bende çok istiyorum, alıp içine edecek birine gitsin hiç istemiyorum yahu nedense :/

Senin durum harika mesela, arada özlediğinde turlamak falan miss miss :cat:

Hala motoru beraber yıkıyoruz dediğin gibi miss mi yoksa arkadaşım üşengeç mi :) Bizimkiler geri dönüş yaparsa 2 cb sende gelirsen 3 cb ve bir cbr birde kardeşimde gelirse 5 motor çıkarız yola :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bizimkiler geri dönüş yaparsa 2 cb sende gelirsen 3 cb ve bir cbr birde kardeşimde gelirse 5 motor çıkarız yola :)

Eyvallah abi haberleşiriz yine bakalım durumlara göre, söz vermek zor şuan için :silent: Ama verdiysek o sözü bi şekilde tutarız :cherry: Bu yüzden temkinli yaklaşıyorum :mrgreen:

Onu bunu geçersem benim için hala MT Honda CB başlığının "en" i şu fotoğraftır :thumleft:



http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/99811-honda-cb-125-2012-yeni-model-commuter-187.html#post2868352

Böyle bir CB tutkunu daha sık uğramalı buralara! Sanırım mesaj iletildi :cherry:
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
71
Arkadaşlar herkeze hayırlı ramazanlar.ben cb yi bazı nedenlerden sonra satmak zorunda kaldım.keşke satmak zorunda olmasaydım ama kısmet.şimdi küba cg 100 aldım ama pişmanım size tavsiye kimsenin lafına bakıp adi çin motorları almayın hiç biri hondanın tekeri olamaz buna ybr de dahil.helede ayak marşının hiç önemli olmadığını hondayı satınca öğrendim.bu kuba yı almazdan önce bir süreliğine yeğeninim ybr si bende kaldı 2010 model akü problemi vardı ne kadar uğraşsamda hiç bir zaman ayak marşı ile çalışmadı hep iterek çalıştırdım.milletinin gözünü boyuyorlar yok ayak marşsız yok devir saatsiz olmazz diye hepsi hikaye.siz siz olun hondadan şaşmayın çin malına yaklaşmayın hele de kuba ya hiç yaklaşmayın aman.benim gibi tamirci ile ahbap olursunuz.iyi forumlar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst