Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
Gayet güzel olmuş, beğendim reverse :cat: Çok az büyük sanki ama orası serbest bölge, hiçbi rahatsızlık vermez :cherry:

Fren hidroliğine bak, utanmasa taşacak ::gleam:::mrgreen:

__ Bu arada bugün MOTUL yağ almaya gittim ( +Honda' da %40 indirim var faydalanalım diye) , servise girmeyince satışta indirim olmuyormuş, indirimsiz alayım madem dedim Motul ellerinde kalmamış ... ...

Bende gidip herzaman aldığım Atatürk sanayideki Motulcudan aldım ( orayı seviyorum zaten şikayetim yok :mrgreen: ) neyse... Karter tapa pulu falan filan aldım, birde motor etrafındaki takozlardan sordum, evet var dedi...

rica etsem 1-2 tane mümkünmü falan filan derken, parça kodu girip ambalajlı olarak Honda bandrollü satışını yaptı, şaşırıdım :mrgreen:
Bunları hiçbir işe yaramıyor diyorlardı, neden Honda yedek parça olarak satışı var ki dedim, bi bilgim yok dedi arkadaş :) Bişey değişeceğini düşünmüyor olsamda kel başa sürüp belki saç çıkar diye bekliycem :mrgreen::mrgreen::queen:

[url]http://j1305.hizliresim.com/19/j/n49zd.jpg[/url]

Ferdinand hakikaten o bakır boru nedir yağ haznesine giren meraklandırdın bizi açıklar mısın lütfenn :) bizde istiyooz :)
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
Hayır hayır, o değil.
Ferdinandd'ın en son mesajındaki fotğrafta kırmızı ok ile işaretlediği lastik parçalardan bahsediyorum. Takoz doğru bir tabir olmadı sanırım.
Tam ismini bilmediğim için o şekilde yazdım.

bildiğim kadar o lastikler silindire vuran rüzgarı bişey yapıyor ama tam olarak ne onu bilmiyorum..
 
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
467
Altın Elbiseli Adam, çok yakında cb125 videosunu yayınlıyacak bakalım o ne diyor bu motor hakkında :)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Altın Elbiseli Adam, çok yakında cb125 videosunu yayınlıyacak bakalım o ne diyor bu motor hakkında :)

Vaaay acayip bir merakla bekliyorum :)
Aslında cb125 salcano wolf ybr125 vb... 125 kıyaslaması yapsa
sanırım 3. dünya savaşı başlar,
silahlı motosiklet grupları türer :p
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
3. dünya savaşı başlar, silahlı motosiklet grupları türer :p

Harbiden olur bişeyler, biz hariç olumsuz eleştiri alan "bilmiyor bu işi" demeye başlar :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Biz zaten alıştık :mrgreen: hergün sayfayı açıyorum, adam o gün üye olmuş, 2-3 kaymış CB ye çıkmış. Haz duygusunda uzay :mrgreen:

Ferdinandd; ilginç şeyleri hep senden görüyorum. O bakır boru neyin nesi, yağ sıcaklığını ölçen edevatmı?

Şu lastik takozların sayısı arttığında ne olacak merak ediyorum. Çok ilginçtir ki işe yaramıyor denilen şey Honda' nın yedek parça olarak satışını yaptığı bir şey. İlla ki bir numarası vardır :silent:

Ferdinand hakikaten o bakır boru nedir, yağ haznesine giren meraklandırdın bizi açıklar mısın lütfenn :) bizde istiyooz :)

Aynen abi yağ ısısı gösteren bi düzenek. Bende merakımdan fotoyu kaydetmiştim bigün uygularsam kılavuz olur diye :) Lastiği göstereyim diye CB dosyama girip motorun yakın fotosunu alıp paylaştım, en yakını o fotoydu suç benim değil :mrgreen:

Bendede yok yani o göstergeden, yoksa 4000/1 yağ değiştirirdim, yağ özelliğini yitiremeden ne güzel bi sigara molası verirdik :cherry:

Lastik dalaveraları takamadım henüz, bugün güzel bi bakımla geçti,

* İçindeki yağı son damlasına kadar akıttım, tazecik kan verdim hayvana, yüzü gözü açıldı :mrgreen:

* Çelik halatları WD ledim, kiri tozu akınca bir şırınga yağa boğdum halatları yine yumuşacık oldu, ayarı çektim topladım :cherry:

(Bu arada debriyaj halatı, manete giren kısımdan bikaç tel kopartmış. Atıyorum 30 sargı ise o halat 4-5 tanesi kopmuş sürtündüğü noktadan, daha gider heralde, yedek almayı unuttum??? :pale: )

Sebebini şuna bağlıyorun, 2.5-3000km önce debriyajı ayarladığımda, ayar vidasının keskin oyuk kısmını alta doğru bırakmışım, orası sürekli sürtünerek kesmiş halatı :pr: Şuan oyuğu yukarı doğru ayarladım sürtünme falan yok :silent:

* Zinciri çıkardım, dişlileri ve yuvalarını parlattım, dişlide saçımı taradım :mrgreen: Zinciri kerosene yatırdım güzelce fırçaladım, 1-2 tur değiştirip tekrar yatırdım halen içinden bişeyler çıkıyor ama bayağa saldı kendini, yarın takıcam :cat:

Komple köpükledim, süngerledim, duruladım misss :cherry:

__ Birde unutmadan bişey sorayım, Bizim şu ortadaki hava filitresinin oradan inen şeffaf hortum var ya, onun içine binlerce kmdir ufak ufak sıvı doluyordu, bugün yıkayınca gördüm ki 10cm civarı köpüklü bi sıvı birikmiş durumda.

Bunu söküp boşaltıp takanınız var mı, o sıkıştırma kancası normal iterek genleşip mi sıkıyor hortumu, bana öyle geldi ama önce bir sorayım dedim :silent:???
 
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
Harbiden olur bişeyler, biz hariç olumsuz eleştiri alan "bilmiyor bu işi" demeye başlar :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Biz zaten alıştık :mrgreen: hergün sayfayı açıyorum, adam o gün üye olmuş, 2-3 kaymış CB ye çıkmış. Haz duygusunda uzay :mrgreen:





Aynen abi yağ ısısı gösteren bi düzenek. Bende merakımdan fotoyu kaydetmiştim bigün uygularsam kılavuz olur diye :) Lastiği göstereyim diye CB dosyama girip motorun yakın fotosunu alıp paylaştım, en yakını o fotoydu suç benim değil :mrgreen:

Bendede yok yani o göstergeden, yoksa 4000/1 yağ değiştirirdim, yağ özelliğini yitiremeden ne güzel bi sigara molası verirdik :cherry:

Lastik dalaveraları takamadım henüz, bugün güzel bi bakımla geçti,

* İçindeki yağı son damlasına kadar akıttım, tazecik kan verdim hayvana, yüzü gözü açıldı :mrgreen:

* Çelik halatları WD ledim, kiri tozu akınca bir şırınga yağa boğdum halatları yine yumuşacık oldu, ayarı çektim topladım :cherry:

(Bu arada debriyaj halatı, manete giren kısımdan bikaç tel kopartmış. Atıyorum 30 sargı ise o halat 4-5 tanesi kopmuş sürtündüğü noktadan, daha gider heralde, yedek almayı unuttum??? :pale: )

Sebebini şuna bağlıyorun, 2.5-3000km önce debriyajı ayarladığımda, ayar vidasının keskin oyuk kısmını alta doğru bırakmışım, orası sürekli sürtünerek kesmiş halatı :pr: Şuan oyuğu yukarı doğru ayarladım sürtünme falan yok :silent:

* Zinciri çıkardım, dişlileri ve yuvalarını parlattım, dişlide saçımı taradım :mrgreen: Zinciri kerosene yatırdım güzelce fırçaladım, 1-2 tur değiştirip tekrar yatırdım halen içinden bişeyler çıkıyor ama bayağa saldı kendini, yarın takıcam :cat:

Komple köpükledim, süngerledim, duruladım misss :cherry:

__ Birde unutmadan bişey sorayım, Bizim şu ortadaki hava filitresinin oradan inen şeffaf hortum var ya, onun içine binlerce kmdir ufak ufak sıvı doluyordu, bugün yıkayınca gördüm ki 10cm civarı köpüklü bi sıvı birikmiş durumda.

Bunu söküp boşaltıp takanınız var mı, o sıkıştırma kancası normal iterek genleşip mi sıkıyor hortumu, bana öyle geldi ama önce bir sorayım dedim :silent:???

vay bee bizde senin motorda var sandık heyecanlandık peeh :) o hortumu bikaç sayfa önce bende sormuştum hatırlarsan ama kimseden ses seda çıkmadı benimkindede baya bi sıvı birikintisi var içime dert oldu sökcem flan bişey olur diye korkuyorum :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Vay bee bizde senin motorda var sandık heyecanlandık peeh :)

:mrgreen: Yok abi uzun iş o, en ısı iletkeninden korumalı kablo, bunun gösterge saati, uyumlu yağ tapası başı, delik aç dalgayı oradan içeri sal, deliği yalıt , kablo ve tapa ara bağlantıları falan filan bi sürü iş :mrgreen:

O hortumu bikaç sayfa önce bende sormuştum hatırlarsan ama kimseden ses seda çıkmadı. Benimkindede baya bi sıvı birikintisi var, içime dert oldu sökcem flan bişey olur diye korkuyorum :)

Bence o hortumu oradan çeksek çıkacak, kancada atıyorum 6mm çapında olacak şekilde boşa çıkınca iyice kapanacak, sonra hortumun içini boşaltıp temizleyip kancayı başına takıp takacağımız borunun başına yasliycaz...
sonra bi kargaburun gibi bişeyle kancanın ters uçlarından sıkınca kancanın çapı genişleyecek ve hortumu itip oturtucaz, kancayı bıraktığımızda sıkacak :silent: Ama bi sizede sormadan çekip çıkarasım gelmedi, kaba tabir yemedi :queen:
 
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
467
Vaaay acayip bir merakla bekliyorum :)
Aslında cb125 salcano wolf ybr125 vb... 125 kıyaslaması yapsa
sanırım 3. dünya savaşı başlar,
silahlı motosiklet grupları türer :p

Ben kısacası sordum abi alalımmı almıyalımmı diye aman nolursun kendin karar ver dedi :D
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@ yesewi
adamcağız 250liklerde ağır ve hadsiz eleştirileri savuşturmak için bir tek yorum bile yapmadı
yine eleştirdiler yine eleştirdiler. bence de öyle bir şey yaparken on kez düşünmesi lazım...
@ ferdinandd
yok dostum savaş çıkarsa gel biz de taraf olalım.
ne demiş bir devlet büyüğü
taraf olmayan bertaraf olur :p
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bence hortumu oradan çeksek çıkacak, kancada atıyorum 6mm çapında olacak şekilde boşa çıkınca iyice kapanacak, sonra hortumun içini boşaltıp temizleyip kancayı başına takıp takacağımız borunun başına yasliycaz...
sonra bi kargaburun gibi bişeyle kancanın ters uçlarından sıkınca kancanın çapı genişleyecek ve hortumu itip oturtucaz, kancayı bıraktığımızda sıkacak :silent: Ama bi sizede sormadan çekip çıkarasım gelmedi, kaba tabir yemedi :queen:

Anlatmak istediğim böyle bişey ama o kanca ya öyle çalışmıyorsa diye sorma ihtiyacı hissetmiştim, varmı böyle çalışan kanca iyice atıp tutuyor olmayayım :mrgreen::queen:



@ ferdinandd yok dostum savaş çıkarsa gel biz de taraf olalım. Ne demiş bir devlet büyüğü taraf olmayan bertaraf olur :p

Tamamda abi takım tutar gibi taraf olunmaz ki, bi dayanağımız olması lazım :mrgreen: Bak mesela yesewiye kendin karar ver demiş, şimdi bu ne demek :mrgreen:

Bana göre ben olsam kesinlikle alırdım bi zahmet sende kendi kararını ver demek :queen: Ama gidip birine sorsan kesin alma demeye getirdi der :mrgreen::mrgreen: Bu durumda taraf tutulmaz ki durum zaten ortaya karışık :mrgreen:
 
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
:D çizimine hasta oldum feridand :D önce sen bi denesene nolcak ya :p çok mu korkağız ne :sunny:
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
:D çizimine hasta oldum feridand :D önce sen bi denesene nolcak ya :p çok mu korkağız ne :sunny:

Yarın çeker çıkarırım abi nolacak sizi mi kırıcam :cherry: En fazla inşaat style sıkarız evladiyelik olur :mrgreen: gerçi ne işe aradığını bile bilmiyorum henüz :queen::mrgreen:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Ferdinandd oradaki kelepçeye hiç eğilip bakmadım ama çizdiğin gibi bir şeyse tam olarak anlattığın gibi çalışır. Yani kulaklarından sıkınca açılır, bırakınca kilitlenir.
Aynı mantıkta çalışan kelepçeleri akvaryum filtre hortumları için kullanan markalar var, ben oradan biliyorum.

Bu arada güzel bakım yapmışsın.
Benim debriyaj telim seninki gibiyken usta ''abi kopmak üzere'' demişti. Gerçi sakin kullanırsan 200-300km rahat kullanırsın da demişti.
Kısacası işi garantiye al değiştir derim.

Ben de far ampülünü değiştirdim. 1 ampül 18 papel.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Benim debriyaj telim seninki gibiyken usta ''abi kopmak üzere'' demişti. Gerçi sakin kullanırsan 200-300km rahat kullanırsın da demişti.
Kısacası işi garantiye al değiştir derim.

Ya nasıl unuttum ben onu bilmiyorum ki reverse :/ Normalde hiçbişey olmamışsa bile yedeklemeyi düşünüyordum zaten. 200-300 çok azmış yahu, İstanbulda iki sapak kapandıysa dön dolaş oluyor zaten 200 :mrgreen:

Ben şu mantığı yürütmüştüm 4-5 tel 6500km de kopuyorsa, geriye kalan 25 tel= 5*6500km :mrgreen::mrgreen::queen: Bana kalsa bundan sonra hiç kopmayacak, benim amatörlüğümden keskin tarafı denk getirdiğimden oldu o iş :mrgreen:

Peki sen değiştirdinmi reverse, dış kılıfıyla birliktemi satılıyor, yoksa o başındaki topuzlarıyla kılıfa nasıl geçiriliyorki acaba :silent:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Abi o topuzdan başlayıp, en aşağıda mekanizmaya bağlanan ucuna kadar herşeyiyle yenisi takılıyor. Alttaki o körüklü kısım dahil. Dış kaplaması da dahil.
Ben değiştirdim. Bu gibi şeylerden kıllanırım. 3'ün 5'in hesabını yapmam, kafam rahat olsun isterim.
Senin mantığınla düşünürsem, 5x6500km boyunca kafamın içinde kurt dolaşacağına o teli değiştirir, rahat rahat binerim.:)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Abi o topuzdan başlayıp, en aşağıda mekanizmaya bağlanan ucuna kadar herşeyiyle yenisi takılıyor. Alttaki o körüklü kısım dahil. Dış kaplaması da dahil.
Ben değiştirdim. Bu gibi şeylerden kıllanırım. 3'ün 5'in hesabını yapmam, kafam rahat olsun isterim.
Senin mantığınla düşünürsem, 5x6500km boyunca kafamın içinde kurt dolaşacağına o teli değiştirir, rahat rahat binerim :)

Yani doğrusu o, bende o yapıdayımda yarın sağa sola kaçarım diyordum :cherry: Normalde keyif olan Honda ya uğramak, şimdi öncelikli halletmem gereken, zamana sıkıştırmam gereken bi iş gibi geldi nedense :mrgreen:

En yakın zamanda değiştiricem :cat: Gerekirse bunu yedekte tutarım, sürpriz oldu yenisi koptu, bari eskisi servise götürsün yeter diye.
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
tahliye hortumu içi dolunca azını açıp boşaltın sonra tekrar kapatın bu kadar bugün bi lastik değiştireyim dedim önceden 5 dakka da yaptığım iş bugün yarım saatimi aldı paslanmışım motorcu arkadaşım saolsun beleşe bi ırc taktım arkaya çıkma daha 5000 km kullanmış arkadaş değiştirdi baktım bıraktı lastiği zengin arkadaş herhalde hemen gömdüm bnm motora şamniyelide taktım hemde dubleks lastiği taktım sibobu değiştirmedim tereyağ gibi oldu bi de ön lastik düşerse fena olmaz :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
:D çizimine hasta oldum feridand :D önce sen bi denesene nolcak ya :p

Aynen düşündüğümüz gibi sıkılıyor kelepçe, reversenin onayından sonra şüphem pek kalmamıştı zaten :cherry:

Çekince cıkmıyormuş yalnız :mrgreen: kargaburunla gevşetip çıkardım, içindeki benzini boşalttım, güzelce üfledim ettim çırptım ama köpürcükler kaldı hafiften, çıkarttığım gibide tertemiz geri taktım.

Gönül rahatlığıyla halledebilirsiniz :cat:

_______________________________

Bu arada bu lastik zımbırtıları taktım 344km kadar yol yaptım.
İnanın psikolojik etkiyi sıfırlayıp değerlendirdim, 80km kadar şiddetli ters etki yaptı resmen, ama öyle böyle değil, sağa çekip çıkarasım geldi :pr:
Sonra ufak ufak etki azalma eğilimine girdi :silent: Dahada toparlarmı, ne alakası var, hepimizin motorunda aynı etki mi gözlmelenir, nasıl bi mantıktır çözemedim :silent:
Nası yani, takalımmı? sorusunun net bi cevabı açıkçası oluşmadı bende. 344km sonucunda: gayet güzeldi zaten, takmasamda olurmuş derim yani :silent:

Ben zaten bişey ummuyordumda, o ilk 80km kadar çok saçmaladı anlatamam, abartmıyorum CB nin öyle çalışabileceğini hiç düşünmezdim, 20-30km gitsem uyuştururdu kesin, dayanamadım zırt pırt mola verdim :/
Özellikle son 100-150km rahat rahat keyifle yardırdım, şuan gayet güzel, dahada toparlayıp ilk bikaçbin km lerdeki pürüzsüz haline dönerse memnuniyetle bilgilendiririm :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------

Birde atlamadan :mrgreen:
Bi düzlük yakaladım, bomboş şerbet gibi yol, gazı açıyorum açıyorum 100-105 max, alla alla gidiyordu noldu şimdi diye takıldı :silent:

İlk benzinliğe kırdım, bi sigara molası, okadar yokuş çıktık alakası varmı acaba falan derken baktım yanımda hava-su var :cherry:
Şambriyelli Kendalarım nekadar beklesede 1psi bile inmiyordu ya alışmışız, arkaya 33 ayarladım bi vurdum 24psi deymiş arka, ön de 29 yerine 26 çıktı :pr:

Bakındım ettim hiçbişey yok lastikte, yanlışmı falan diye bi sonraki benzinlikte denedim 33-29 bildiğin inmiş yani... neden okadar inmiş hiç bilmiyorum :/
Sonra açtım gazı 118kmh rahat. Bi şahsi pompa veya en azından psi metre edinmek lazım :silent: belkide önceki şişirmeden beridir öyle diycemde önceden aynı yolda 120 gördüm alet gidiyordu, bildiğin 9psi inmiş:silent:
 
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
bu tubeless lastiklerde inme sorunu var galiba benim honda activa da tubeless lastik var bariz iniyo ve hep tamamlamak zorunda kalıyorum cb 125 e de ise iç lastikli lastik var en son iki ay önce havasına bakmıştım geçen gün kontrol edeyim dedim hala 33 :) Seninkiler de tubeless galiba ferdinand acaba sonradan çevirince mi böyle bir sorun oluşuyo onuda bilmiyorum :/ Müsait olduğum bi zamanda bende o karter havalandırma borusunu temizlemeyi düşünüyorum senden cesaret alıp :)
 

faz

Katılım
20 May 2013
Mesajlar
78
Burada veya diğer bölümlere olumlu olumsuz yazı yazıp alacağımız motorlar hakkında fikir oluşturmamı sağlayan tüm motorsever arkadaşlara teşekkür ederim.Sonunda bugün cb125e yi alıp eve getirdim her ne kadar far kapama düğmesini bulamasamda forumlarda hemen cevabını buldum.Site sahiplerinede böyle seviyeli kaliteli bir site hazırladıkları için ayrıca teşekkür ederim .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst