Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Cbf150'yi 4-5 saat tam gaz sürünce 300-350km kadar, ne kadar yağ eksiltiyo ? Çoğu küçük cc motor yağ eksiltiyo limitlerde kullanımda, cbf'yi karalamak için sormuyorum.

eski cbfimde 3 saat 2 kişi bu hızlarda gezdim o zmanlar yağ kontrol etmedim yani ölçmedim ama bir sıkıntısını görmedim şimdi yeni kasa var bunun dişliyi değiştirene kadar 100 km hızlarda pek gitmiyodum motoru zorlamadan kullanırım o ne istiyosa öyle yaparım:) şimdi motor rahatladığı için 90-100 rahat rahat gidiyor.

motoru 2800 kmde aldım şimdi 9000 kmde servis dışındaki yağ değişimini kendim yaptım ve içine 1 litre koyduğum yağ yine 1 litre çıktı bunu cbf topiğinde yada burda paylaştım,3 tane cbfim oldu yağ yakma ile ilgili sıkıntı yaşamadım,yağ yakıp kitleyen motorlar serviste gördüm ama sahibinin anlattıklarından sonra hiçbir korkum kalmadı:)

altındaki motoru bildikten sonra hiçbir sıkıntı yok üstad ister cbfi karala ister karalama zaten ne istediğini bilmeyen adama herşeyin en iyisini versen bile boş:)

he ben motor yağ eksiltmiyor demiyorum olabilir ama ben 3 tane cbf alıpta bi sıkıntı yaşamadım,gidipte kimseye bu yağ eksiltiyo alma diyemem..
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
üstad bu şekilde kullanımda 448 kmde yedeğe düşmesi gerçekten süper bi oran ki sen buna çok diyosun:)birde 100 km hızlarda aşırı yorucu oluyor bunlar yani orjinal haliyle tabiki,mesela ben cbfin arka dişliyi 43'den 40'a indirdim dünya varmış dedim:)cbde de bu durum aynı olur diye düşünüyorum hatta titreşimde azalır tabiki denemden bilemeyiz...

bu arada cbf te 90-100 arası kullanımda 3litre civarı yakıyorum bakalım şimdi ne olacak ama yedeğe kadar 448 km görmek için 80'i hiç geçmemem lazım:)

Çok yaktı diye üzülmüyorum aslında Mücahit :) Ama ne yalan söyliim yaksın yaksın 1lt fazla yaksın diye düşünüodum :) düşüncemi X2 ye katladığı için, tahminimde yanıldığımdan üzüldüm. Yani olay kendi içimde döndü, yazıya yansıdı :mrgreen:

CB de dişli küçültmek trafiksiz ve artçısız yol yapan için ancak mantıklı olabilir Mücahit :silent: Yoksa durum kalkışlarda, sağa-sola zıplamalarda- rampalarda... keyifsizleşebilir gibi gelio, harbi önce bi denemk lazım:silent:

Bu süratlerde yolculuk konforsuz zaten, dediğin gibi hakkaten yorucu, rüzgara direnmeye kasmak yeter :/ 80-85 geçilmeyecekse dünyayı dolaşırım CB ile :mrgreen: Sürekli artçısız kullansam hiç düşünmem yarın gider yaparım dişli işini :cherry:
CBF' de 90-100kmh için 3litreler de çok iyi bence :cat:
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
valla gitmiyo gitmiyo dedim bu akşam ben ve arkadaşım yaklaşık 160 kg ile 100 ü düzde vurdu tabi küçük devirlerde gidiyodum hep biraz zorladım vitesleri uzattım 100 ü buldurdum deneme amaçlı ama sürekli böle bi kullanıma gerek yok fazladan yakıt yaktırmanın anlamı yok ufak ufak tıngır mıngır kokluya kokluya dewam :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

2 motor önce cbf m vardı ç.kale yapıp gelmiştim kız arkadaşımla ne yağına ne zincirine bakmadım gelince bi baktım sakız gibi uzamış zincir ama yağ eksiltmeye gelirsek evet eksiltiyodu ama pek önemsememiştim ama ufak cc ler içinde en konforlusu oydu he tekrar alırmısın deseler almam çünkü onun tadına baktım maddiyatım el verdikçe her motorun tadına bakmak istiyorum ilk çinli fym masai 250cc choperla başladım sonra cbf 150 sonra asya gy 200 şinci ise cb 125 e bunu satma gibi bi düşüncem yok bu makinemi kısa mesafe kullanıp ilerde büyük bi enduro alıp uzun mesafe ye onu kullanmayı düşünüyorum cbf le kuryeliğe de girdim kısa bi süre şehir içi sert kullanım yedeğe geçene kadar en fazla gittiği 320 350 km arası idi sene 2010 da sıfır almıştım onuda ilk kez ikinci el motor aldım ama tecrübe ve biraz işin içine girince birazda merak motor tamircisi arkadaşımı bile yanıma almadan gittim aldım motoru cb 125 e nin deposuda aynı cbf ile 500 km 10.4 lt ile giderse yumuşak kullanımda süper ötesi ekonomik daha 2.6 yedeği var en aşağı bi 100 km demek bu da 600 km demek gider mi ?
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Nihayet bugün de debriyaj telim değişti. Artık keyifle kafam rahat sürebilirim motorumu. :)
Hoş, tel değişmeden de bu çarşamba ben yine Eskihisar-Topçular feribotunu kullanarak bir Çınarcık/Yalova yapıp döndüm. Ama ustadan rahat rahat gider gelirsin teyidini aldıktan sonra.

Şimdi şöyle bir sorun takıldı kafama.
Öncelike sorayım debriyaj kavramanızı hangi ayarda tutuyorsunuz?
Ben balataları değiştirirken usta debriyajı bayağı ileride (manet elcikten en uzak pozisyonda) kavrayacak şekilde ayarladı. Bu şekilde olursa debriyaj balatası çabuk bitmez dedi.
Tamam o şekilde alışacağız artık dedim, ellemedim.Ancak bugün teli değiştiren usta farklıydı ve o da öyle bir ayarlamış ki kavrama manet elcikten 2-3cm mesafedeyken gerçekleşiyor.
O halde herkes kendi zevkine göre ayarlıyorsa, ben alışkın olduğum pozisyona getireyim dedim ve az daha ileride kavrama olacak şekilde ayarladım. Şu anda tam ortalarda bir yerlerde kavrıyor.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Aklımda biraz bol kalması daha doğru gibi bi bilgi var reverse. Ama aklıma nerden girdi, doğrumudur, güvenilirmidir bilmiyorum :mrgreen:

Yani manet biraz oynak, rahat olacak, gergin olmayacak. Ben benimkini orta ile tam bırakılmış halinin ortalarında ayarlıyorum, yani (boşluğu saymazsak) bırakırkenki son çeyrek :silent:

Usta no:1 bana daha mantıklı geliyor yani :mrgreen: Sonlarda kavrayan bi maneti tam sıktığında balata tertemiz ayırmış oluyor bana göre :silent:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Sanırım kullanma kılavuzunda 1-2cm oynama boşluğu bırakılması gerektiği yazıyordu. Aklında oradan kalmış olabilir.
Galiba dediğin ayarlar en ideali.. Şu anda benimkinin de ayarı senin dediğine yakın. Belki biraz daha orta pozisyonda kavrıyor.

Ama usta no:1'in ayarladığı manette oynama boşluğu yok gibi bir şeydi.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Aklımda biraz bol kalması daha doğru gibi bi bilgi var reverse. Ama aklıma nerden girdi, doğrumudur, güvenilirmidir bilmiyorum :mrgreen:

Yani manet biraz oynak, rahat olacak, gergin olmayacak. Ben benimkini orta ile tam bırakılmış halinin ortalarında ayarlıyorum, yani (boşluğu saymazsak) bırakırkenki son çeyrek :silent:

Usta no:1 bana daha mantıklı geliyor yani :mrgreen: Sonlarda kavrayan bi maneti tam sıktığında balata tertemiz ayırmış oluyor bana göre :silent:
Katılıyorum, elciğin dibinde kavrama yapacak şekilde ayarlarsan debriyaj tam ayırmaz.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Peki en uçta mı kavramalı yoksa 1-2cm oynama boşluğu olmalı mı?
Yani manete ilk dokunduğun andan itibaren gerginlik mi olmalı? (soruya bak)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Peki en uçta mı kavramalı yoksa 1-2cm oynama boşluğu olmalı mı?
Yani manete ilk dokunduğun andan itibaren gerginlik mi olmalı? (soruya bak)
Benim motorda manette hiç boşluk yok ve debriyaj manetin en üst 1-2 santim civarında kavrama yapıyor. Boşluk varsa belki debriyaj teli düzgün takılmamıştır.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Benim motorda manette hiç boşluk yok ve debriyaj manetin en üst 1-2 santim civarında kavrama yapıyor. Boşluk varsa belki debriyaj teli düzgün takılmamıştır.

Bende bi boşluk var mengu :silent: Teli gerdiğimde kalmıyo ama bu sefer kavrama noktası iyice saçmalıyo :silent: Biraz oynak, rahat kalması bilgisi nerden girdi kafama acaba ya, açıp birdaha okusam, emin olsak:silent::pr:

Zararı yoksa sorun diilde bi zararı varsa çoktandır bu ayarda kullanıyorum :silent:

Bak durum şöyle bişey :

 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benim motorda yok işte, boşluk olsun diye uğraşsam debriyaj ayarı bozulacak, balatalar tam ayırmayacak.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Yani sende fren gibi gergin duruyor, alla allaa :silent:

CBF telimi taktılar acaba bizimkilere :mrgreen:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Evet, doğru hatırlıyormuşum.
Kullanma kılavuzunda manetin 1-2cm oynama boşluğuna sahip olması gerektiği belirtilmiş.

adsztm.jpg
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
mjfgd.jpg
[/url][/IMG

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------






 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
evet sonunda fotolarıda paylaştım ve cb 125 e ci kardeşlere katıldım sanırım :)
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
iş saati izin zamanını ayarlayabilirsem arkadaşlarla bi ç.kale yapıcaz gibi gözüküyor o zaman çok daha foto yüklerim şimdilik bi f650 li arkadaşımız var 2 de cbf i olan arkadaşım var gitmek isteyen daha çok arkadaş var ama zaman dediğim gibi uymuyor ayarladığımız zaman yazıcam buraya da gelmek isteyen olursa gideriz hep beraber bi şehitlikleri gezip gelcez büyük ihtimal günübirlik olcak zaman sıkıntısından dolayı kısmet olursa gidicez inş

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------

bizim makinelere motorlu zenon taktıran var mı hiç veya taktırıp ta sıkıntı yaşayan öneri cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
iş saati izin zamanını ayarlayabilirsem arkadaşlarla bi ç.kale yapıcaz gibi gözüküyor o zaman çok daha foto yüklerim şimdilik bi f650 li arkadaşımız var 2 de cbf i olan arkadaşım var gitmek isteyen daha çok arkadaş var ama zaman dediğim gibi uymuyor ayarladığımız zaman yazıcam buraya da gelmek isteyen olursa gideriz hep beraber bi şehitlikleri gezip gelcez büyük ihtimal günübirlik olcak zaman sıkıntısından dolayı kısmet olursa gidicez inş

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------

bizim makinelere motorlu zenon taktıran var mı hiç veya taktırıp ta sıkıntı yaşayan öneri cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Xenon takarsanız far anahtarı şart, işgüzar honda 3 kuruşluk far anahtarından tasarruf etmek için takmamış, bunu yapıyosa marş basarken farları kapaması gerek motorun ama onu da yapmamış.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst