Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
42
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bir fotoğraf da benden. Anadolu Kavağı-Yoros Kalesi yakınları. Yolun kenarındaki çeşmeden su içmek ve yüzümü yıkamak için durmuştum. Motoru alalı bir hafta olmamıştı.

 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
merhaba arkadaşlar abilerim canımı çok yakan scooterımı satıp kısmet olursa honda cb125 e almayı düşünüyorum amacım hız yapmak değil motor olarak sorun çıkarmasın yeterli kontağı çevirdiğimde motor çalışsın başka bir şey istemiyoum sadece iş ev arası götürüp getirmesi bu mesafede 4km sayfaları okuduğumda biraz titreşimi olması birazda honda kalitesine yakışmayan bir motor olarak da söyleniyor. fakat titreşim meselesini çok kafama takmıyorum sizin değerli görüşleriniz çok önemli şimdiden teşekkürler

bence tam senin aradığın motor titreşim var diyenlerde kıskançlığından diyor aklında bir soru işareti kalmasın tık çalışır şartlar ne olursa olsun soğuk sıcak pişman olmazsın gönül rahatlığıyla al (bundan önceki kullandığım motorlar 1 mondıal110kh 2- mondıal 150mr 3- cbf 150 ve şimdi cb 125e) önceki kullandığım motorlardan en problemsiz ve az yakanı diyebilirm
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Yok abi bende sabah alıcam sıfır şamriyel dursun çantada.alet edavat ile gezmeli bodrum düzayak değil motoru elle götüremezsin bildiğin gibi.Bugünde arayanlar oldu yarın biri ofise gelecek bakalım hayırlsıı.

o kadar para verene kadar 3 lira verip bir tane çelik sibop al, jant deliğine tak bas havayı lastik yanaklara otursun tubeless olsun. ne iç lastikle uğraş ne de lastik sökme derdin olsun. sen bile yaparsın. motorcular da yapar, 10 liraya.
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
:farao::pl:Beyler bugün gittim Oktay motora lastik taktırmaya ve taktirdim da. Gitmeden önce tekrar aradım teyit ettim tarihlerin 2012 olduğunu ve balans dahil olduğunu. Oraya gittiğim tüm lastiklerimiz yeni geldi demesine rağmen bana verdiği ön lastik 2011 sonu diğeri 2012 başı. Başka lastikleri yokmuş ellerinde.Problem yapmadım taktırdım. Arkayı söktüler taktılar ama balans hak getire.. tekrar söktürdüm, balans yaptırdım, söküp takan arkadaşın surat beş karış tabi, meğer küçük cc motorlara balans yapılmazmış. Yok ya? Bu lastik değil mi? Bu motor 90 a 100 e çıkmıyormu? Servisine yorum yapamam iyi kötü diyemem ama lastik konusunda kesinlikle tavsiye etmem.
Eğer fiyat iyi gelirse oradan satın alın ama taktırmayın. Normalde balans dahil değilmiş bana telefonda öyle dedikleri için balans yapacaklarmış..:farao:
185 takım+25 sökme takma ve balans+10 sibop...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
:farao::pl:Beyler bugün gittim Oktay motora lastik taktırmaya ve taktirdim da. Gitmeden önce tekrar aradım teyit ettim tarihlerin 2012 olduğunu ve balans dahil olduğunu. Oraya gittiğim tüm lastiklerimiz yeni geldi demesine rağmen bana verdiği ön lastik 2011 sonu diğeri 2012 başı. Başka lastikleri yokmuş ellerinde.Problem yapmadım taktırdım. Arkayı söktüler taktılar ama balans hak getire.. tekrar söktürdüm, balans yaptırdım, söküp takan arkadaşın surat beş karış tabi, meğer küçük cc motorlara balans yapılmazmış. Yok ya? Bu lastik değil mi? Bu motor 90 a 100 e çıkmıyormu? Servisine yorum yapamam iyi kötü diyemem ama lastik konusunda kesinlikle tavsiye etmem.
Eğer fiyat iyi gelirse oradan satın alın ama taktırmayın. Normalde balans dahil değilmiş bana telefonda öyle dedikleri için balans yapacaklarmış..:farao:
185 takım+25 sökme takma ve balans+10 sibop...

Abi keşke fuardan alsaydın, fuara yeni siparişler gelecek dediler bana, 2013 üretimi bile olabilir bazı modeller dediler :pale:

merhaba arkadaşlar abilerim canımı çok yakan scooterımı satıp kısmet olursa honda cb125 e almayı düşünüyorum amacım hız yapmak değil motor olarak sorun çıkarmasın yeterli kontağı çevirdiğimde motor çalışsın başka bir şey istemiyoum sadece iş ev arası götürüp getirmesi bu mesafede 4km sayfaları okuduğumda biraz titreşimi olması birazda honda kalitesine yakışmayan bir motor olarak da söyleniyor. fakat titreşim meselesini çok kafama takmıyorum sizin değerli görüşleriniz çok önemli şimdiden teşekkürler

CBf150 nickli abimiz çok tarafsız tertemiz bi cevap yazmış. %100 katılıyorum :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------

Murat heybesiz gitmişsin markete, boşa mı aldın ::rantinp: :mrgreen::queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------

Ne güzel fotoğraf olmuş bu ya, nur ışığı süzülmelerinin altında bembeyaz CB, melek gibi ::melek02:

Bende aldığım ilk hafta sık sık boğazın tam karşı taraflarındaydım :)



---------- Mesajlar birleştirildi - 19:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:49 ----------

Beyler Ybr Esd lerin az bişey daha titreşimsiz çalışmasının sırrı çözüldü :mrgreen: 1 değil, 2 değil, 3 değil, 4 değil, tam 5 adet bal, 10TL :queen:

8 adet lastik takoz ile desteklemişler bloğu, demekki bu işin aslı astarı var ::winkwink

 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
merhaba arkadaşlar ön disk balatası bitmek üzere çok adi yapmışlar tavsiye debileceğiniz disk balatası varmı kaliteli olması tercihimdir
başka motor sürünce gayet net anlaşılıyor balatanın bittiği
 
Katılım
15 Eki 2012
Mesajlar
31
bende aranıza 1 hafta önce katıldım beyaz cb 125 im var artık ilk motorum. herkese hayırlı sürüşler :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
bende aranıza 1 hafta önce katıldım beyaz cb 125 im var artık ilk motorum. herkese hayırlı sürüşler :)

Eyvallah Hoşgeldin aramıza :rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------

merhaba arkadaşlar ön disk balatası bitmek üzere çok adi yapmışlar tavsiye debileceğiniz disk balatası varmı kaliteli olması tercihimdir
başka motor sürünce gayet net anlaşılıyor balatanın bittiği

Abi EBC lere bi bak istersen, yeterince kaliteliler ama bize uyan balataları varmı yokmu ona bakmadım :silent:
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
merhaba arkadaşlar ön disk balatası bitmek üzere çok adi yapmışlar tavsiye debileceğiniz disk balatası varmı kaliteli olması tercihimdir
başka motor sürünce gayet net anlaşılıyor balatanın bittiği
iyi akşamlar erhan 230. sayfada konu hakkında yazım var sana yardımcı olabilir sanırım
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
42
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Teşekkürler ferdinandd ve ilkerabi :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Beyler Ybr Esd lerin az bişey daha titreşimsiz çalışmasının sırrı çözüldü :mrgreen: 1 değil, 2 değil, 3 değil, 4 değil, tam 5 adet bal, 10TL :queen:

8 adet lastik takoz ile desteklemişler bloğu, demekki bu işin aslı astarı var ::winkwink

[url]http://c1302.hizliresim.com/16/p/kbvmx.jpg[/url]
Motor titriyosa o lastikler de kendi kendine titrer durur, bi etkisi yok, motor şase bağlantılarına lastik koysalar anlarım da silindir kapağına lastik tutturdun diye titreşim azalmaz, o motorda titreşim yok çünkü kranka dişliyle bağlı çalışan bir dengeleyici mil var.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Peki Mengu16 tamamen cahilliğimden soracağım yanlış anlaşılmasın.
Bu bahsettiğin şey maliyeti arttıracak veya üretim sürecini etkileyecek bir şey midir?
Diğer bir deyişle; 3 kuruşluk şeyi neden Honda bu motorda kullanmamış?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Dengelesin diye ters etki yaratıp torku düşürmesin diye olabilir :mrgreen:

Abi başından beri benim gülesim var diye paylaştım, arada içinden geliyor insanın :cherry:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Peki Mengu16 tamamen cahilliğimden soracağım yanlış anlaşılmasın.
Bu bahsettiğin şey maliyeti arttıracak veya üretim sürecini etkileyecek bir şey midir?
Diğer bir deyişle; 3 kuruşluk şeyi neden Honda bu motorda kullanmamış?
Karter tasarımı farklı oluyo balansörlü yada dengeleyicili motorların. Ya motorun ön taraflarında yada ybr gibi içerlere gizlenmiş şekilde balansör mili olur bu tarz motorların.
Geçen hafta şöyle bi mesajım vardı. Maliyetine gelirsek de 100 dolara üretilen bir motorun maliyetini 110 dolara falan çıkartır en fazla diye tahmin ediyorum.
Balansörlü
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/04/125-mx-grumble-7.png
Balansörsüz
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/04/125-mg-classic-3_63243600.png
İlk resimde diğerinden farklı olarak hava peteklerinin olduğu bir çıkıntı var, onun içinde oluyor balans mili işte.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst