Bende henüz 5000 km civarı tecrübesi olan (yani tecrübesiz) ve bu sene motosiklet kullanmaya başlamış birisiyim. Yukarıda yazılanları okuyunca şunu ifade etmeden geçemeyeceğim zira yukarıda yazılanlardan anladığım ''kontra vs konusunda bilgi paylaşımı yapan, virajda kayma yaşayan arkadaşlar (abiler,kardeşler) olarak hepimizin tecrübesi max 7000 km civarı'' :mrgreen:.
Bilgi paylaşımı mükemmel birşey olmakla birlikte '' Ama orada bir anlık kontrolü yitirmem,arka lastiğin kendini salması lastikten başka birşey değildi diye düşünüyorum.'' gibi özgüven fazlalığını anlayamıyorum :mrgreen: Diyelim ki lastikler berbat peki bu berbat lastiklerle yüzlerce kez viraj almışsanız bu lastiklerin limitini bilmeniz gerekirdi değil mi? Lastik ve motosiklet limitini biliyorsanız ATLATTIĞINIZ TEHLİKEYİ(Allah beterinden korusun) yaşamaMAnız gerekirdi.....
Özetle lastiklerin kötü olduğunu düşünüyorsanız hemen değiştirin, lastikleri değiştirinceye kadar şu an kullandığınız lastiklerin limitlerini BOŞ ALANDA öğrenin ve ona göre motoru kullanın, son olarak motosiklet sürücüsü BİR TEHLİKE ATLATMIŞSA HATA %100 KENDİSİNDEDİR...(Ya tehlikeyi atlatamasaydı, ama araba kırmızıda geçerek motosikletçiyi öldürdü diyecektik,sonuçta motosikletçi ölecekti...Allah korusun..)
Herkese güvenli sürüşler, bu arada lastiklerinizin hava basıncını ne sıklıkta kontrol ediyorsunuz:silent:
Haddi aşmışsam özür dilerim ancak bende motorla yaşadığım hataların tüm nedenini ona buna şuna attım,atıyorumda halaAma tecrübeli arkadaşlar motorla aynı hareketi yaparak hatanın benim motosiklet kullanmayı hala bilmediğimden olduğu ortaya çıkıyor
EĞİTİM,EĞİTİM,EĞİTİM,GÜVENLİ SÜRÜŞ,GÜVENLİ SÜRÜŞ...:mrgreen:
Arkadaşım olayı detaylı anlattığım yazıyı bir daha okumalısın.Tamamen o mesajda yazdığım gibi oldu olay.En ufak bir eksiltme veya kabartma yapmadım.Tecrübeli olmadığımın sonuna kadar farkındayım,kendimi tecrübeli gibi gösterecek kadar da egolu değilim.
twili motoru pedler yere değecek kadar yatırdığını söylüyor.Doğrudur,yalan yok.Ben o kadar yatırmadığım halde kaydım.
Bir motorun sınırını o motorun sınırına gelmeden ögrenemezsin.Bende o kayma anında sınıra geldim,belkide biraz geçtim.Ve evet,motorun sınırını öyle öğrenmiş oldum.Eğer o anı yaşamasaydım o sınırı bilemezdim.
Motoru aldığım an neredeyse ilk 100 km'yi boş alanda devirdim.Slalom,panik fren,kısa-uzun dönüşler,kontra gibi birçok şeyi çalıştım.Bunlar doğrultusunda o viraja girdim.O virajın tek farkı daha fazla yatmam oldu.E madem bu motor pedler yere değecek kadar yatıyor,peki neden ben pedler yere değmeden kaydım?Lastikten değil de başka neden?
Selamlar,
Bence çok gerilmeye gerek yok.benim pegleri yere surttugum yerin asfalti kesinlikle yol tutusu çok iyi olan bir yerdi. Zaten eğitim alanında olduğunu söylemiştim. Önemli olan herkesin kendi ve motosikletinin limitlerini öğrenmesi. Ben hala orjinal lastikleri kullanıyorum. Havasını sürekli kontrol ederim, arka amortisörler 3ncu seviyede. Ama mevcut fabrika çıkış lastikleri mükemmel olmadığı zaten aşikar. Bu olay bir tecrübe olmuştur. Önemli olan limitleri öğrenmek. Örneğin bugün Şile ye giderken bir viano ile beraber gidiyorduk. Normalde çok rahat aldığım virajlarda gözüm arabayi takip ettiği için zor döndüm. Dönüşte yalnız dönünce çok daha yüksek limitlere cikabildim. Demekki motorda daima yola bakmam gerekliymis. Bugün bunu öğrendik, yarına Allah Kerim.
![]()
Aleyküm selamslm......................................................
....O virajın tek farkı daha fazla yatmam oldu.E madem bu motor pedler yere değecek kadar yatıyor,peki neden ben pedler yere değmeden kaydım?Lastikten değil de başka neden?...
...O virajın tek farkı daha fazla yatmam oldu.E madem bu motor pedler yere değecek kadar yatıyor,peki neden ben pedler yere değmeden kaydım?Lastikten değil de başka neden?...
500 KM deki motorum 20,00 tl lik benzin ile 175 km yaptı şaşıyorum bu işe o kadar da kasmadan kullandığım halde. Rezerv bitmişti bi öncekinde şu anda da bitti. Bi gariplik var ama anlamadım. Niye böyle oldu.
Motorun kmsi çok değildir heralde ... Bu durumda bujinin kötü ateşleme etkisini eliyorum.. Motosikletle alakalı olası etkiler kirli hava filtresi ve/veya sepetin altına konarak tıkanan hava girişi,havası az lastikler, kötü yakıt hava karışım ayarı, Çok Çok yüksek Rolanti Ayarı (özellikle şehir içi bol ışıklı duruş olan yerde kullanılıyorsa), sürücü etkisi ise çok gaz fren kullanması,yüksek devir kullanımı, VEYA BENCE BU İHTİMAL BENZİNİ ALDIĞINIZ YERİN SAHTEKARLIK YAPMASI ve kalitesiz benzin satmasıBenim motor da çok yakıyor birdepo ile 370 de yedege çektim bunda bir anormallik olmalı
Arkadaşlar genelde rodaj döneminde çok yakıyor rodaj sonrasıda fazla yakması sübap ayarından olsa gerek. Benim merak ettiğim artçı olduğu zaman yakıt ne kadar fark eder 120 krs yakarken 160 krs yakar mi
500 KM deki motorum 20,00 tl lik benzin ile 175 km yaptı şaşıyorum bu işe o kadar da kasmadan kullandığım halde. Rezerv bitmişti bi öncekinde şu anda da bitti. Bi gariplik var ama anlamadım. Niye böyle oldu.
Slm arkadaşlar ben yeni katıldım aranıza
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------
Cb hakkında takıldığım şeyleri hep sizlerden öğreniyorum
Benim motor da çok yakıyor birdepo ile 370 de yedege çektim bunda bir anormallik olmalı
daha ne kadar yaksın ya. Ybr 2012 5 tl ye yeni zamda 35 km yapıo. 20 tl ye 140 km yapıo siz 170,185 az diyorsunuz yazık ya....
Arkadaşlar canım çok sıkkın.
Bugün motora binmeden önce lastiklerin havasını kontrol edeyim dedim. Ön lastik 1psi düşük çıktı normal dedik, benzincide basarız havayı. Arka lastiğe bir baktım ki beynimden kaynar sular döküldü. 11psi !
Acemilik işte, o anda lastiği kontrol etmek de gelmedi aklıma ve 100 metre ötedeki benzinciye gidip vurdum havayı. Olması gereken değere getirdim ve çıktım. 3-5km yol gidip bir avm'de 2-3 saat vakit geçirdikten sonra tekrar lastiklerin havasını kontrol etmek aklıma geldi. Malesef yine arka lastik inmişti. Bu kez 22psi. Lastiği şöyle bir çevirip kontrol edeyim derken lastiğe saplanmış bir vida gördüm. Vida köküne kadar lastiğe girmiş, uzunluğunu bilmiyorum. Oldukça da sıkı oturmuş oraya. Hiç kurcalamadan binip yine 3-5km yol gelip otoparka bıraktım.
Şimdi sorularım:
- Böyle bir vidanın yolda seyir halindeyken saplanması söz konusu olabilir mi, yoksa olayda bir kasıt mı var?
- Bu tip bir hasar tamir edilebilir mi, yoksa yeni bir lastik mi taktırmak gerekir?
- Kabataş buz motor bu tamiratı yapar mı?
- Bu tip bir hasar tamir edilirse bile ne kadar güvenli veya uzun ömürlü olur?
- Tamirat mümkün olmazsa henüz 2 aylık lastiklerin her ikisini de mi değiştirmek gerekir yoksa ön lastik kalabilir mi?
Daha yepyeni michelin pilot sporty lastiğimin bu hale gelmesine üzüldüm ama cana geleceğine mala gelsin, yapacak birşey yok.
Şimdi sorularım:
- Böyle bir vidanın yolda seyir halindeyken saplanması söz konusu olabilir mi, yoksa olayda bir kasıt mı var?
- Bu tip bir hasar tamir edilebilir mi, yoksa yeni bir lastik mi taktırmak gerekir?
- Kabataş buz motor bu tamiratı yapar mı?
- Bu tip bir hasar tamir edilirse bile ne kadar güvenli veya uzun ömürlü olur?
- Tamirat mümkün olmazsa henüz 2 aylık lastiklerin her ikisini de mi değiştirmek gerekir yoksa ön lastik kalabilir mi?
Arkadaşlar daha öncede yazmıştım ama bi cevap alamadım 1. vitesten 2. vitese geçerken kart diye bir ses geliyor.Sizin motorlardada varmı?nasıl önlem alabiliriz diğer viteslerde yok.