Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
25
Slm arkadaşlar ben yeni katıldım aranıza

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

Cb hakkında takıldığım şeyleri hep sizlerden öğreniyorum
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Bende henüz 5000 km civarı tecrübesi olan (yani tecrübesiz) ve bu sene motosiklet kullanmaya başlamış birisiyim. Yukarıda yazılanları okuyunca şunu ifade etmeden geçemeyeceğim zira yukarıda yazılanlardan anladığım ''kontra vs konusunda bilgi paylaşımı yapan, virajda kayma yaşayan arkadaşlar (abiler,kardeşler) olarak hepimizin tecrübesi max 7000 km civarı'' :mrgreen:.

Bilgi paylaşımı mükemmel birşey olmakla birlikte '' Ama orada bir anlık kontrolü yitirmem,arka lastiğin kendini salması lastikten başka birşey değildi diye düşünüyorum.'' gibi özgüven fazlalığını anlayamıyorum :mrgreen: Diyelim ki lastikler berbat peki bu berbat lastiklerle yüzlerce kez viraj almışsanız bu lastiklerin limitini bilmeniz gerekirdi değil mi? Lastik ve motosiklet limitini biliyorsanız ATLATTIĞINIZ TEHLİKEYİ(Allah beterinden korusun) yaşamaMAnız gerekirdi:).....

Özetle lastiklerin kötü olduğunu düşünüyorsanız hemen değiştirin, lastikleri değiştirinceye kadar şu an kullandığınız lastiklerin limitlerini BOŞ ALANDA öğrenin ve ona göre motoru kullanın, son olarak motosiklet sürücüsü BİR TEHLİKE ATLATMIŞSA HATA %100 KENDİSİNDEDİR:)...(Ya tehlikeyi atlatamasaydı, ama araba kırmızıda geçerek motosikletçiyi öldürdü diyecektik,sonuçta motosikletçi ölecekti...Allah korusun..)

Herkese güvenli sürüşler, bu arada lastiklerinizin hava basıncını ne sıklıkta kontrol ediyorsunuz:silent:

Haddi aşmışsam özür dilerim ancak bende motorla yaşadığım hataların tüm nedenini ona buna şuna attım,atıyorumda hala:) Ama tecrübeli arkadaşlar motorla aynı hareketi yaparak hatanın benim motosiklet kullanmayı hala bilmediğimden olduğu ortaya çıkıyor:) EĞİTİM,EĞİTİM,EĞİTİM,GÜVENLİ SÜRÜŞ,GÜVENLİ SÜRÜŞ...:mrgreen:

Arkadaşım olayı detaylı anlattığım yazıyı bir daha okumalısın.Tamamen o mesajda yazdığım gibi oldu olay.En ufak bir eksiltme veya kabartma yapmadım.Tecrübeli olmadığımın sonuna kadar farkındayım,kendimi tecrübeli gibi gösterecek kadar da egolu değilim.

twili motoru pedler yere değecek kadar yatırdığını söylüyor.Doğrudur,yalan yok.Ben o kadar yatırmadığım halde kaydım.

Bir motorun sınırını o motorun sınırına gelmeden ögrenemezsin.Bende o kayma anında sınıra geldim,belkide biraz geçtim.Ve evet,motorun sınırını öyle öğrenmiş oldum.Eğer o anı yaşamasaydım o sınırı bilemezdim.

Motoru aldığım an neredeyse ilk 100 km'yi boş alanda devirdim.Slalom,panik fren,kısa-uzun dönüşler,kontra gibi birçok şeyi çalıştım.Bunlar doğrultusunda o viraja girdim.O virajın tek farkı daha fazla yatmam oldu.E madem bu motor pedler yere değecek kadar yatıyor,peki neden ben pedler yere değmeden kaydım?Lastikten değil de başka neden?
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
216
Arkadaşım olayı detaylı anlattığım yazıyı bir daha okumalısın.Tamamen o mesajda yazdığım gibi oldu olay.En ufak bir eksiltme veya kabartma yapmadım.Tecrübeli olmadığımın sonuna kadar farkındayım,kendimi tecrübeli gibi gösterecek kadar da egolu değilim.

twili motoru pedler yere değecek kadar yatırdığını söylüyor.Doğrudur,yalan yok.Ben o kadar yatırmadığım halde kaydım.

Bir motorun sınırını o motorun sınırına gelmeden ögrenemezsin.Bende o kayma anında sınıra geldim,belkide biraz geçtim.Ve evet,motorun sınırını öyle öğrenmiş oldum.Eğer o anı yaşamasaydım o sınırı bilemezdim.

Motoru aldığım an neredeyse ilk 100 km'yi boş alanda devirdim.Slalom,panik fren,kısa-uzun dönüşler,kontra gibi birçok şeyi çalıştım.Bunlar doğrultusunda o viraja girdim.O virajın tek farkı daha fazla yatmam oldu.E madem bu motor pedler yere değecek kadar yatıyor,peki neden ben pedler yere değmeden kaydım?Lastikten değil de başka neden?

Selamlar,
Bence çok gerilmeye gerek yok. :) benim pegleri yere surttugum yerin asfalti kesinlikle yol tutusu çok iyi olan bir yerdi. Zaten eğitim alanında olduğunu söylemiştim. Önemli olan herkesin kendi ve motosikletinin limitlerini öğrenmesi. Ben hala orjinal lastikleri kullanıyorum. Havasını sürekli kontrol ederim, arka amortisörler 3ncu seviyede. Ama mevcut fabrika çıkış lastikleri mükemmel olmadığı zaten aşikar. Bu olay bir tecrübe olmuştur. Önemli olan limitleri öğrenmek. Örneğin bugün Şile ye giderken bir viano ile beraber gidiyorduk. Normalde çok rahat aldığım virajlarda gözüm arabayi takip ettiği için zor döndüm. Dönüşte yalnız dönünce çok daha yüksek limitlere cikabildim. Demekki motorda daima yola bakmam gerekliymis. Bugün bunu öğrendik, yarına Allah Kerim. :)
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Selamlar,
Bence çok gerilmeye gerek yok. :) benim pegleri yere surttugum yerin asfalti kesinlikle yol tutusu çok iyi olan bir yerdi. Zaten eğitim alanında olduğunu söylemiştim. Önemli olan herkesin kendi ve motosikletinin limitlerini öğrenmesi. Ben hala orjinal lastikleri kullanıyorum. Havasını sürekli kontrol ederim, arka amortisörler 3ncu seviyede. Ama mevcut fabrika çıkış lastikleri mükemmel olmadığı zaten aşikar. Bu olay bir tecrübe olmuştur. Önemli olan limitleri öğrenmek. Örneğin bugün Şile ye giderken bir viano ile beraber gidiyorduk. Normalde çok rahat aldığım virajlarda gözüm arabayi takip ettiği için zor döndüm. Dönüşte yalnız dönünce çok daha yüksek limitlere cikabildim. Demekki motorda daima yola bakmam gerekliymis. Bugün bunu öğrendik, yarına Allah Kerim. :)

Gerilmedim ki,smile koymadığım için öyle göründü sanırım :)

Evet anlatmak istediğim de o ya zaten,elbet herkez motorunun sınırını bilmesi gerekir,bende bunu o olayda öğrendim.

Nereye bakarsan oraya gidersin :)
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
....O virajın tek farkı daha fazla yatmam oldu.E madem bu motor pedler yere değecek kadar yatıyor,peki neden ben pedler yere değmeden kaydım?Lastikten değil de başka neden?...
...O virajın tek farkı daha fazla yatmam oldu.E madem bu motor pedler yere değecek kadar yatıyor,peki neden ben pedler yere değmeden kaydım?Lastikten değil de başka neden?...

Güzel soru? Yol şartları aynı,motor aynı,lastik aynı ise geriye galiba sadece sürücü etkisi kalıyor :p...
Arkadaşım,kardeşim,abicim benim derdim sen iyi sürücü falan değilsin demek değil...Eminim iyi sürücüsündür.. Zira yılların tecrübeli sürücüleri bile ANLIKda olsa hata yapabiliyorlar ve kazaya karışabiliyorlar...benim derdim bir sürücü TEHLİKELİ duruma düşüyorsa hatayı önce kendisinde aramalı demek...:).. Haddi aştıysak kusura bakma,zira hayat senin hayatın istediğin gibi tasarruf edersin...:mrgreen: Sevgiyle kalın..:)

Şöyle bitireyim..Hata ÇİN MALI kötü lastiklerle O virajda fazla YATAN sürücüde... Abi lastiklerin limitlerini güvenli alanda öğren ltf..:)
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
71
500 KM deki motorum 20,00 tl lik benzin ile 175 km yaptı şaşıyorum bu işe o kadar da kasmadan kullandığım halde. Rezerv bitmişti bi öncekinde şu anda da bitti. Bi gariplik var ama anlamadım. Niye böyle oldu.

Benim motor da çok yakıyor birdepo ile 370 de yedege çektim bunda bir anormallik olmalı
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
daha ne kadar yaksın ya. Ybr 2012 5 tl ye yeni zamda 35 km yapıo. 20 tl ye 140 km yapıo siz 170,185 az diyorsunuz yazık ya....
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
Benim motor da çok yakıyor birdepo ile 370 de yedege çektim bunda bir anormallik olmalı
Motorun kmsi çok değildir heralde ... Bu durumda bujinin kötü ateşleme etkisini eliyorum.. Motosikletle alakalı olası etkiler kirli hava filtresi ve/veya sepetin altına konarak tıkanan hava girişi,havası az lastikler, kötü yakıt hava karışım ayarı, Çok Çok yüksek Rolanti Ayarı (özellikle şehir içi bol ışıklı duruş olan yerde kullanılıyorsa), sürücü etkisi ise çok gaz fren kullanması,yüksek devir kullanımı, VEYA BENCE BU İHTİMAL BENZİNİ ALDIĞINIZ YERİN SAHTEKARLIK YAPMASI ve kalitesiz benzin satması :pr::pr:.... (Not: Ayrıca benzini sabah ve/veya akşam hava soğukken almanız sizin için daha iyi zira benzinin yoğunluğu alıcının lehinedir..)
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
25
Arkadaşlar genelde rodaj döneminde çok yakıyor rodaj sonrasıda fazla yakması sübap ayarından olsa gerek

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------

Benim merak ettiğim artçı olduğu zaman yakıt ne kadar fark eder 120 krs yakarken 160 krs yakar mi
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar genelde rodaj döneminde çok yakıyor rodaj sonrasıda fazla yakması sübap ayarından olsa gerek. Benim merak ettiğim artçı olduğu zaman yakıt ne kadar fark eder 120 krs yakarken 160 krs yakar mi

Yok öyle çok büyük fark olmuyor artçıdan dolayı :) Tam depo 600 yerine 570 km gidersin, en fazla bukadar oynuyor. Gerçi benim artçılarım 45-50kg geçmiyor :mrgreen: ağırlık arttıkça bu değer değişebilir :cat:

*Subaplarımız gevşedi diye mi, yoksa fazla sıkı diyemi ayar istiyor zamanla?
*Hangi durumda daha az yakıt harcıyor ?
*Ayarlandığında tork arttığı için, en çok yakıtta kalkışlarda harcandığındığı için mi az yakıt harcıyor yoksa seyir halinde daha rahat çalışan bi düzen mi oluşuyor?
*Ne olursa olsun yakıt, tork, şıkırdama... ... haricinde ayarlanmaması kalıcı sorunlara sebebp olurmu?

Bu subap konusunda biraz daha detay olsa iyiydi :cherry: Henüz yüzeysel bi araştırdım hemen hemen aynı şeyler yazıyor heryerde.

100.000km kadar ayarsız kullanırsanız gidon kopar, sele çöker, lastik yırtılır gibi net cevaplar yok :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
500 KM deki motorum 20,00 tl lik benzin ile 175 km yaptı şaşıyorum bu işe o kadar da kasmadan kullandığım halde. Rezerv bitmişti bi öncekinde şu anda da bitti. Bi gariplik var ama anlamadım. Niye böyle oldu.

70 Tl ye 500 civarı gidiyorsa,senin değerlin normaldir diye düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------

Slm arkadaşlar ben yeni katıldım aranıza

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

Cb hakkında takıldığım şeyleri hep sizlerden öğreniyorum

Hayırlı uğurlu olsun,güle güle kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Arkadaşlar canım çok sıkkın.
Bugün motora binmeden önce lastiklerin havasını kontrol edeyim dedim. Ön lastik 1psi düşük çıktı normal dedik, benzincide basarız havayı. Arka lastiğe bir baktım ki beynimden kaynar sular döküldü. 11psi !
Acemilik işte, o anda lastiği kontrol etmek de gelmedi aklıma ve 100 metre ötedeki benzinciye gidip vurdum havayı. Olması gereken değere getirdim ve çıktım. 3-5km yol gidip bir avm'de 2-3 saat vakit geçirdikten sonra tekrar lastiklerin havasını kontrol etmek aklıma geldi. Malesef yine arka lastik inmişti. Bu kez 22psi. Lastiği şöyle bir çevirip kontrol edeyim derken lastiğe saplanmış bir vida gördüm. Vida köküne kadar lastiğe girmiş, uzunluğunu bilmiyorum. Oldukça da sıkı oturmuş oraya. Hiç kurcalamadan binip yine 3-5km yol gelip otoparka bıraktım.

Şimdi sorularım:
- Böyle bir vidanın yolda seyir halindeyken saplanması söz konusu olabilir mi, yoksa olayda bir kasıt mı var?
- Bu tip bir hasar tamir edilebilir mi, yoksa yeni bir lastik mi taktırmak gerekir?
- Kabataş buz motor bu tamiratı yapar mı?
- Bu tip bir hasar tamir edilirse bile ne kadar güvenli veya uzun ömürlü olur?
- Tamirat mümkün olmazsa henüz 2 aylık lastiklerin her ikisini de mi değiştirmek gerekir yoksa ön lastik kalabilir mi?

Daha yepyeni michelin pilot sporty lastiğimin bu hale gelmesine üzüldüm ama cana geleceğine mala gelsin, yapacak birşey yok.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Benim motor da çok yakıyor birdepo ile 370 de yedege çektim bunda bir anormallik olmalı

bir ara bu motosikletdeki naylonları sökmeyen bi arkadaşın çok yaktığını okumuştum.Naylon karbıratörü tıkamışmı neydi.Bakmakta fayda olabilir.Motor aşırı ısınıyormu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------

daha ne kadar yaksın ya. Ybr 2012 5 tl ye yeni zamda 35 km yapıo. 20 tl ye 140 km yapıo siz 170,185 az diyorsunuz yazık ya....

Bodrumda Full diye bir benzin istasyonu var.%12 indirim yaptığı bir pazar geziye gitmeden fulledim.300 ü zor gördüm.Shell den şaşmam arkadaş.en azından buradakine git 1 lt şişeyi 1 lt doldururlar,farkediyorda.Ben öyle düşünüyorum,hakkını veriyorlar.
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
Arkadaşlar bizim motorlar normal kullnmda 1 litre ile 40 45 km yapıyo.Bu arada yedekte iken tam çekemiyo dibinde kalan benzini ondanda olabilir..
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
25
Ben 1000 km bakımına götürdüğümde usta çalıştırdı sübap ayarı gerekiyo dedi ayarladı hafif şıkırtı geliyordu o kesildi dedimki sıfır motor neden ayar istiyor normal mi dedim usta dedi ki parçaların hepsinde rodaj var sübaplarda yerine oturuyor dedi servis dönüşünde hızın arttığı fark ettim tabi yakıtta arttı gibi geldi bana
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Arkadaşlar canım çok sıkkın.
Bugün motora binmeden önce lastiklerin havasını kontrol edeyim dedim. Ön lastik 1psi düşük çıktı normal dedik, benzincide basarız havayı. Arka lastiğe bir baktım ki beynimden kaynar sular döküldü. 11psi !
Acemilik işte, o anda lastiği kontrol etmek de gelmedi aklıma ve 100 metre ötedeki benzinciye gidip vurdum havayı. Olması gereken değere getirdim ve çıktım. 3-5km yol gidip bir avm'de 2-3 saat vakit geçirdikten sonra tekrar lastiklerin havasını kontrol etmek aklıma geldi. Malesef yine arka lastik inmişti. Bu kez 22psi. Lastiği şöyle bir çevirip kontrol edeyim derken lastiğe saplanmış bir vida gördüm. Vida köküne kadar lastiğe girmiş, uzunluğunu bilmiyorum. Oldukça da sıkı oturmuş oraya. Hiç kurcalamadan binip yine 3-5km yol gelip otoparka bıraktım.

Şimdi sorularım:
- Böyle bir vidanın yolda seyir halindeyken saplanması söz konusu olabilir mi, yoksa olayda bir kasıt mı var?
- Bu tip bir hasar tamir edilebilir mi, yoksa yeni bir lastik mi taktırmak gerekir?
- Kabataş buz motor bu tamiratı yapar mı?
- Bu tip bir hasar tamir edilirse bile ne kadar güvenli veya uzun ömürlü olur?
- Tamirat mümkün olmazsa henüz 2 aylık lastiklerin her ikisini de mi değiştirmek gerekir yoksa ön lastik kalabilir mi?

Daha yepyeni michelin pilot sporty lastiğimin bu hale gelmesine üzüldüm ama cana geleceğine mala gelsin, yapacak birşey yok.

Büyük geçmiş olsun arkadaşım.Yolda giderken böyle bişi olma ihtimali elbet var.tubeless lastik kolaylıkla tamir olur diye biliyorum arabadan.Eğer delik dişlilerin arasında lastiğin yanağında değilse daha kullanırsın diye umuyorum.Ama orjinal lastikle yüksek hızda seyir halinde o çivinin iç lastiği gümletme ihtimali beni biraz tedirgin ediyor.
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Arkadaşlar daha öncede yazmıştım ama bi cevap alamadım 1. vitesten 2. vitese geçerken kart diye bir ses geliyor.Sizin motorlardada varmı?nasıl önlem alabiliriz diğer viteslerde yok.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Şimdi sorularım:
- Böyle bir vidanın yolda seyir halindeyken saplanması söz konusu olabilir mi, yoksa olayda bir kasıt mı var?
- Bu tip bir hasar tamir edilebilir mi, yoksa yeni bir lastik mi taktırmak gerekir?
- Kabataş buz motor bu tamiratı yapar mı?
- Bu tip bir hasar tamir edilirse bile ne kadar güvenli veya uzun ömürlü olur?
- Tamirat mümkün olmazsa henüz 2 aylık lastiklerin her ikisini de mi değiştirmek gerekir yoksa ön lastik kalabilir mi?

Tesadüf, denk gelirse sanki tornavida ile sıkılmış gibi saplanabiliyor reverse,
Benim anlamadığım tubeless lastik, vidayı çıkartmadığın sürece öyle kolay kolay inmez, michelin daha oval tabanlı falan heralde:silent:
Tamir edilebiliyor ve hiçbir güvenlik sorunu oluşturmuyor, sürüş esnasında da en ufak bişey hissettirmiyor, lastik ömrüne hiçbir olumsuz etkiside olmaz gönlün rahat olsun,
Yepyeni lastiği değiştirmen anlamsız olur, zaten eski olsaydı zamanıda gelmişti der değiştirirdin :)
Buz motor bu işi yapıyormu yoksa sadece satışmı bilemiyorum, ama işlem 15 dk ve hemen hemen her lastikçi sorunsuzca yapar,
( lastik sökülüyor, vida çıkartılıp içten o bölge hafif zımparalanıyor yapışkan madde tutunsun diye, ek yama yapılıyor ve işlem tamam :cat: )

Motosiklet lastiğinden anlıyor olursa söktüğü her parçayı titizlikle takabilir. Titiz olmasında fayda var tabi sökerken takarken janta anahtar dokunduran ustaya bile gıcık oluyorum :)
Yani değiştirmeni gerektirecek hiçbirşey yok, gönlün bu konuda rahat olsun:cat: Geçmişolsun :rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------

Arkadaşlar daha öncede yazmıştım ama bi cevap alamadım 1. vitesten 2. vitese geçerken kart diye bir ses geliyor.Sizin motorlardada varmı?nasıl önlem alabiliriz diğer viteslerde yok.

"1/N/2" bu vites aralıkları tüm motosikletlerde en sıkıntılı geçişi yaratıyor. Öyle farklı bi ses gelmiyor bende ama diğer viteslerden biraz daha yüksek bi geçiş sesi var ( bende sevmiyorum )

Vites konusunda en sevmediğim konu 2. vitesten 1. vitese geçişte, hızım yeterince düşmemişse cırttt diye dişli sesi duymam :pale:, bu her araçta böyle otomobildede sevmem o işi :pr:

Nerden bileyim yeterince yavaşladığımı, illaki durmam mı lazım, hep deneme yanılmamı yapıcaz :pr:

Tam ışıklarda durucam, yeşil yanıyor, 6-7 ye düşmüş hızım vites 2 de, debriyajı çekiyorum ama pedala basmaya korkuyorum o sesi duymayayım diye. 2 de gaz yedirmeye çalışmak okadar düşük süratte, artçılı ... trafikte dahada sakat geliyor.

Tek duran ben oluyorum tabi o sırada, sırf o sesi duymayayım diye :pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst