Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
ön 29 arka 33. kitap bunu diyor.
Bence 30'un altında hava basmaya gerek yok, ön 31 arka 33 iyidir. zaten 2 günde bir lastik havalarını kontrol etmiyorsanız çoğu zaman lastik havaları 25'lerde geziyor, o kadar sık kontrol eden varsa kitapçıkta ne yazıyorsa onu bassın.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bugün bahsettiğim gibi buzmotora gittim. 15 dakikada işlem tamam. Lastik söküldü, içeriden bir mantar yama takıldı ve lastik yerine monte edildi. Çok şükür bir sıkıntı yok.
Gayet sağlam bir uygulamaya benziyor. Bir de yamanın içeride kalan kısmı lastiğin iç yüzeyine yapıştırılıyor. Olay tamam.
İşallah kimsenin başına gelmez ama yorumlardan okuduğum kadarıyla şambriyelli lastiklerle devam etmek iyi bir karar değil.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bugün bahsettiğim gibi buzmotora gittim. 15 dakikada işlem tamam. Lastik söküldü, içeriden bir mantar yama takıldı ve lastik yerine monte edildi. Çok şükür bir sıkıntı yok.
Gayet sağlam bir uygulamaya benziyor. Bir de yamanın içeride kalan kısmı lastiğin iç yüzeyine yapıştırılıyor. Olay tamam.
İşallah kimsenin başına gelmez ama yorumlardan okuduğum kadarıyla şambriyelli lastiklerle devam etmek iyi bir karar değil.

Geçmişolsun reverse. Buz Motorun bu işi yaptığınıda bilmek iyi oldu . Gayet sağlam bir uygulama zaten :)

Şambrel benide özellikle bu yüzden düşündürüyor :/
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Geçmişolsun reverse. Buz Motorun bu işi yaptığınıda bilmek iyi oldu . Gayet sağlam bir uygulama zaten :)

Şambrel benide özellikle bu yüzden düşündürüyor :/
şambriel dediğiniz 10 lira bişey, tubeless'den daha garanti aslında iç lastiği değiştir sıfır gibi yamasız lastikle yola devam. Ayrıca şambriyeller dış lastiğin diş derinliği çok azalmadıkça kolay kolay patlamıyor.
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
şambriel dediğiniz 10 lira bişey, tubeless'den daha garanti aslında iç lastiği değiştir sıfır gibi yamasız lastikle yola devam. Ayrıca şambriyeller dış lastiğin diş derinliği çok azalmadıkça kolay kolay patlamıyor.
Her zaman yanımızda yedek iç lastik ve anahtar takımıyla gezemiyoruzki.bazen patladnda dağ basında vs biyerde kaldgnda neden tubles dgl dye isyan edeblyrz :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
şambriel dediğiniz 10 lira bişey, tubeless'den daha garanti aslında iç lastiği değiştir sıfır gibi yamasız lastikle yola devam. Ayrıca şambriyeller dış lastiğin diş derinliği çok azalmadıkça kolay kolay patlamıyor.

Tubeless'ten daha mı garanti? Lastiğe vida saplandıktan sonra nasıl sadece iç lastiği değiştirip yola devam edeceksiniz? Vida dışarıdan içeri doğru saplanıyor sonuçta yani iç lastiği patlatması için önce dış lastiği delmesi gerekiyor. :)
Patladığı zaman da direkt yolda bırakıyor. Tubeless lastikle ise yola devam edebiliyorsunuz.
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
şambriel dediğiniz 10 lira bişey, tubeless'den daha garanti aslında iç lastiği değiştir sıfır gibi yamasız lastikle yola devam. Ayrıca şambriyeller dış lastiğin diş derinliği çok azalmadıkça kolay kolay patlamıyor.

Abi 60 km/h hız ile seyir halindeyken şambirelli lastiğe çivi,vida vs..saplanır ve teker patlarsa sonuç ne olur acaba?:silent:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Abi 60 km/h hız ile seyir halindeyken şambirelli lastiğe çivi,vida vs..saplanır ve teker patlarsa sonuç ne olur acaba?:silent:
Ön teker ise gidon deli gibi sallanmaya başlar, motoru durdurana kadar düşmeyicem diye akla karayı seçersin. Arka teker pek tehlikeli değil aa lastik patlamış dersin sağa çekersin.

Tubeless'ten daha mı garanti? Lastiğe vida saplandıktan sonra nasıl sadece iç lastiği değiştirip yola devam edeceksiniz? Vida dışarıdan içeri doğru saplanıyor sonuçta yani iç lastiği patlatması için önce dış lastiği delmesi gerekiyor. :)
Patladığı zaman da direkt yolda bırakıyor. Tubeless lastikle ise yola devam edebiliyorsunuz.
Dış lastik delinse bile iç lastik değiştirilip dış lastik yama yapmadan kullanılmaya devam edilebiliyor. Bunu yama tutmayan tubeless lastiklere de yapan çok var. Patlak tubeless lastiğe iç lastik takıp kullanmak yani.
 
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
59
Arkadaşlar merhaba. Dün Honda'nın İzmir'deki Yükseliş Teknik Servisi ile başıma gelen bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Motorumu ilk aldığım gün ön diskte hafif bir sürtme vardı, sürtüp geçme gibi bir şey, eğrilik olsa gerek. Gösterdiğim zaman yeni bir motorda buna benzer hafif aksaklıkların normal olduğunu ve zamanla düzelebileceğini, eğer düzelmezse tekrar durum değerlendirmesi yapılabileceği söylediler. Bindim gittim. Üç gün önce her bakımda olduğu gibi 7000km bakımı için motorumu yine Honda'ya teslim etmiştim. Dün teslim almaya gittiğimde şikayet olarak yazmış olduğum ön disk fren sürtmesi için yanıt vermişler. Şöyle ki; değişmesi gereken bir parça ve garanti dışı olarak not düşmüşler. Bunun böyle olmaması gerektiğini ve garantiden değişmesi gerektiğini söylememe rağmen kullanıcı hatası olduğunda ısrarcı oldular. Neden yamulmuş olabileceğini sorduğumda ise ciddi bir darbe söz konusu olabileceğini söylediler. Darbe var mı? Yok. Sadece sürten disk var. Keşke 4000 bakımda gelseydin dediler. 7000km için artık çok geç dediler. Yani yeni mazeret bu. Halbuki 4000 bakımını da yapan kendileri. Ben de onlara eğer buraya her geldiğimde sadece rutin bakım kontrolleri yapılacaksa her seferinde 100 TL vermeme gerek olmadığını, bu basit bakımın kullanıcı kılavuzunda da aynen anlattığını söyledim. Bu bir arıza ise eğer 4000 bakımda da farketmeleri gerekirdi. Farketmediler. Garanti için istek formu açıldı ancak bir şey çıkmayacak denildi. Ben motoruma bir etkide bulunadım, her bakımını dışarıdaki fiyata göre fahiş rakamlar ödeyip Honda'da yaptırdım ama onlar beni bu durumdayken bile mağdur ettiler. Sizce ne yapabilirim?

Ayrıca ikinci bir konu daha var. Honda Servis'te satılan ve piyasadaki kaba koruma demirlerini sevmediğim için çok ince bir koruma demiri buldum ve takmak istedim. Bu takma işlemini de bu forumda okuduğum debriyaj teli kesilmesi gibi sorunları yaşamamak için Honda Servis'te yaptırdım. Ama ne oldu? Debriyaj teli son anda kesilmekten kurtuldu. Dikili'ye gittiğimde farkettim, direksiyon ile şase arasına sıkışan tel hortumunun yarısı kesilmiş. Neyse ki tel sağlam. Debriyaj telini plastik kelepçelerle sağa sola tutturdum. Ve en önemlisi takılan koruma demirinin U şeklindeki bir sıkıştırma parçasının uzun uçları yüzünden ön amortisör esnedikçe ön çamurluk çizilmiş. İşçilikte son nokta. 1- debriyaj teli hortumu kısmen yırtılmış. 2- çamurluk çizilmiş. Bunarı da gösterdiğimde ise debriyaj telinde kullanımı engelleyen bir sıkıntı olmadığı için bir şey yapılmayacağı söylendi. Çamurluk ise bizlik bir durum yok denildi. Bilseydim ben kendim takardım zaten. Hiç değilse kendim kontrol ederdim. Honda'ya güvendiğim için çamurluğu keser mi, teli yırtar mı diye kontrol etmedim. Aslında orada bana teslim eden elemana da sormuştum, bak bu çubuklar çizmez değil mi diye. Çizmez onlar çok uzak demişti. Şimdi de "Bizlik bir durum yok" diyorlar.

Sizce ne yapmalıyım?

Bu anlattıklarım belgelerle sabit.

Motorumu çok seviyorum ama sırf bu tür mağduriyetler yüzünden satmak ve Honda Servisinden kurtulmak istiyorum. 3250TL alıcısına duyurulur.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-severek-ayriliyoruz-99899481/detay/

Honda'dan aradılar, fren diski garanti kapsamında değişecek dediler. Gitmemi bekliyorlar:)
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
şambriel dediğiniz 10 lira bişey, tubeless'den daha garanti aslında iç lastiği değiştir sıfır gibi yamasız lastikle yola devam. Ayrıca şambriyeller dış lastiğin diş derinliği çok azalmadıkça kolay kolay patlamıyor.
mengü bende cub vardı iç lastikli 2 günde 3 defa patladı işi yetişeceğim içinde ittirecek vaktim yoktu bindim gittim sonuç 3 tane iç teker sonra
tubeless e çevirdim 20000 km dir tubeles lastikli motora biniyorum yaptığım sadece hava kontrolü bu
tubeless büyük teknoloji bundan sonra tubeless olmayan motor almam arkadaş yolda kalmak bana göre değil işim gücüm var benim
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
25
Arkadaşlar benim CB 20 liraya 120 km gidiyor alalı 2100 km oldu zamanla yakıt düşer mi sizce ?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar benim CB 20 liraya 120 km gidiyor alalı 2100 km oldu zamanla yakıt düşer mi sizce ?

Düşmez!!! çünkü durumda bi terslik var, 120 km de 4 litre yaktırtmak imkansız ötesi CB ye! 700cc motosiklet 3.5 litre yakıyor abi CB 4 litre yakamaz.

* Servise derdini anlat komple kontrol ettirt ısrarla.
* Yakıt aldığın benzin istasyonunu değiştir !!!,
* Lastik havalarına bak,
* Jigle açık kalmadığından emin ol,
* Sele altında hava filitresi ağzının açık olduğundan emin ol... ... birsürü sebebi olabilir, ama yinede 4 Litre yakamaz bence. Büyük ihtimal kampanyalı benzinden :pr:
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
25
Kardeşim benzini BP den alıyorum ama olabilir yinede bugün bi 20 lira daha alıp tekrar deneyeceğim fark yoksa servis e götürürüm artık hava filtresinin önü açık lastikerde iyi
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Kardeşim benzini BP den alıyorum ama olabilir yinede bugün bi 20 lira daha alıp tekrar deneyeceğim fark yoksa servis e götürürüm artık hava filtresinin önü açık lastikerde iyi

20 lira alıp stop edene kadar kullanarak deniyosun sanırım.

Abi fark hakkaten çok ciddi 20 liraya yaklaşık 200 km geçilir. Mahalle içi değilde biraz daha merkezi, sık sık denetlenen biyer olursa iyi olur mesela :cat:

Ben şimdiye kadar en uzun menzili PO ve Shell de gördüm, en tatlı sürüşte Shell deydi, en ruhsuz sürüşte BP ve Opet' ti, zaten yaptığım yolda kısaydı bunlarda, bi depoda 20-30km kadar.

Çok ufak farklar ama yinede firmadan çok "istasyonun insanlığı" önemli bence. Senin dediğin bi depoda 250km yol, çok çok büyük fark :pale:

Sonuçtan bizide haberdar edersen sevinirim.
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
20 lira alıp stop edene kadar kullanarak deniyosun sanırım.

Abi fark hakkaten çok ciddi 20 liraya yaklaşık 200 km geçilir. Mahalle içi değilde biraz daha merkezi, sık sık denetlenen biyer olursa iyi olur mesela :cat:

Ben şimdiye kadar en uzun menzili PO ve Shell de gördüm, en tatlı sürüşte Shell deydi, en ruhsuz sürüşte BP ve Opet' ti, zaten yaptığım yolda kısaydı bunlarda, bi depoda 20-30km kadar.

Çok ufak farklar ama yinede firmadan çok "istasyonun insanlığı" önemli bence. Senin dediğin bi depoda 250km yol, çok çok büyük fark :pale:

Sonuçtan bizide haberdar edersen sevinirim.
CBR125R kullanıcıyım. PO rezilliktir.Bpde o kadar çekişi hissedemedım. shellden alıyodum değişiklik yapim dedim demez olaydım. Podan aldım 100 kmde 20 tl yakarmı motor yahu. shellden benzın aldıımda 0,105 kurus yakıyodu mtor. benzin istasyonu cok önemli bence. tövbe bi daha PODan benzn almam. SHELL'den şaşmayacan. 100 kmde 9 tl yakıyo.
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
25
Depo yu tamamen boşaltıp shelden alıp deneyeceğim bakalım fark o zaman çıkar ortaya
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst