Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Byanmaz,biz erken başladık fakat kendi çocuğuma cesaret edemem ben,daha 1 yaşında :cherry: tekerler hayırlı olsun sorununun çözüldüğüne de sevindim. Acaba aynı sorunu çin motorlarında yaşasak servis bu kadar ilgilenir miydi? Dün akşam bayiye gene gittim 3190 diyor gel 3000 liraya ver diye ısrar ettim ama olmadı Ankara da 3000 tl ye veriyorlar. Burada test motorlarıyla benden sonra kullanan arkadaşın birisi sakin kullanımda 1 lt ile 60 km yol yapmış ben buna kesinlikle inanıyorum. Sizin tüketim şuan ne durumda?
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
allah bağışlasın, onun da zamanı gelecek:)
ben ilk 700 km sonunda depoyu doldurup ortalama ölçmüştüm. 2.3 çıkmıştı. ama bu süre boyunca hep 10-20 km.lik kısa geziler yapmıştım. motor ısındığında ben kontağı kapatıyordum muhtemelen. inanırım 1lt ile 60 km.ye.

bu arada "yağı değiştirdim motor şahlandı" türünden söylemlere hep burun kıvırırım ama yağı değiştirdikten sonra motorun sesi değişti. hava soğutmalı motorlara özgü o tok pat pat ses geliyor rölantide. 4. viteste de motor daha rahat. belki rodajdan sonra sık arayla 2. yağ değişimi yapmanın da payı vardır, bilmiyorum.
bu zamanlarda bayilerin indirime yanaşması lazım aslında. bir de bu motorlar ne kadar tutuldu bilmiyorum. acaba motorların 2014 modelleri gelecek mi? aldıktan sonra gol yemeyin de.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Artık 10/50 yağ aklımızda , 2014 modeller haziranda gelecekmiş. Bizim burada kış olmasına rağmen alan var.Fiyatta neden bu kadar kararlılar anlayamadım biraz esneklik olması gerekir.

Şimdi;

honda hayat onda diyebilir miyiz...
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
"honda sorunu çözemese bile müşterilerinin gazını alma onda" diyelim. belki sorun gerçekten bendeydi ama yüzüme vurmadılar:)
sabah erken kalkıp 1 saat kadar dolaştım. sis daha dağılmamıştı. michelin lastikler süper. viteste takılma da olmadı. yağ da süper. virajda pegi değil ama ayağımın ucunu sürttüm. ben de süperim:)
 
Katılım
3 Ocak 2014
Mesajlar
33
eee alınır mı şimdi, yorumlar beni daha da kararsızlaştırdı, ama seçenekleri eledim...
mondial 100 mg superboy mu, cb125 ace mi ne diyorsunuz arkadaşlar? sorun çözüldü mü çözülmedi mi?
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
bisikletbaba;


Paran varsa al ace yi bin ,yakıttan farkını çıkarırsın satarken sorun olmaz.
superboy şimdi 2300 tl civarı 900 tl için değmez bence. Hondanın yakıtı superboydan az olduğu görülüyor.
dersenki ace nin vergisi var senede 8000 km yapsan superboyda 7 defa yağ değiştirisin hondada 5 defa 40x2 eder 80tl. superboyla 1 litreyle 45km yapsan 177 lt x 5tl desek 885 tl eder honda 1 litreyle 55km yapsa 145x5=725tl arada 160 tl fark var en azından vergisini kesin çıkarır hem superboydaki titreşim sorunun,hondaya göre çekiş sorunun ve 2. eldeki yarıyarıya düşüşü yaşamazsın.Şimdi bana biri çıkarda derseki superboy la ace nin bg pek fark etmiyo diye acenin 5000 devirde ürettiği torku bilmediğinden boş konuşuyorsun derim çünkü yakıttan tasarrufu ve çekişi bunlar sağlar.Çekişinde superboydan katkat iyidir.
Geçen yakın bir ilde birine çekilişden superboy çıkmış pilakayı çıkarmak zorunda o haliyle 1850 diyordu. Fiyatta birazdaha inerdi bence titreşim ve 2. elinden çekindim. Şimdi plakası çıkmış 0 km de hondayı ben 3200 e alırım ama o kafadan 400-500 düştü.
benim neden alamadığıma gelelim biraz ekonomik olarak sıkıntıdayım 2. el 1000 tl civarı klasik tip motor bulursam alırım yoksa hondaya zorluyacağım.

Karar senin
 
Katılım
3 Ocak 2014
Mesajlar
33
bisikletbaba;


Paran varsa al ace yi bin ,yakıttan farkını çıkarırsın satarken sorun olmaz.
superboy şimdi 2300 tl civarı 900 tl için değmez bence. Hondanın yakıtı superboydan az olduğu görülüyor.
dersenki ace nin vergisi var senede 8000 km yapsan superboyda 7 defa yağ değiştirisin hondada 5 defa 40x2 eder 80tl. superboyla 1 litreyle 45km yapsan 177 lt x 5tl desek 885 tl eder honda 1 litreyle 55km yapsa 145x5=725tl arada 160 tl fark var en azından vergisini kesin çıkarır hem superboydaki titreşim sorunun,hondaya göre çekiş sorunun ve 2. eldeki yarıyarıya düşüşü yaşamazsın.Şimdi bana biri çıkarda derseki superboy la ace nin bg pek fark etmiyo diye acenin 5000 devirde ürettiği torku bilmediğinden boş konuşuyorsun derim çünkü yakıttan tasarrufu ve çekişi bunlar sağlar.Çekişinde superboydan katkat iyidir.
Geçen yakın bir ilde birine çekilişden superboy çıkmış pilakayı çıkarmak zorunda o haliyle 1850 diyordu. Fiyatta birazdaha inerdi bence titreşim ve 2. elinden çekindim. Şimdi plakası çıkmış 0 km de hondayı ben 3200 e alırım ama o kafadan 400-500 düştü.
benim neden alamadığıma gelelim biraz ekonomik olarak sıkıntıdayım 2. el 1000 tl civarı klasik tip motor bulursam alırım yoksa hondaya zorluyacağım.

Karar senin

klasik tipli motorda düşündüm, mondialler falan 1700 civarıydı şu an siteden ürünü kaldırmışlar. ancak söylediğiniz gibi çekiş benim için çok önemli, zira ankaranın tepesinde oturuyorum, 2 kişi çekişte sorun yaşamamalıyım. bunun dışında titreşimi de çok dert etmiyorum, ama ekonomi önemli benim için. hız olarak bir şey beklemiyorum. 60 km şehiriçi ve şehirlerarası için bence gayet yeterli bir hız. ama dediğim gibi performansdan yana beklentim torkun yüksek olması, yokuşlarda beni üzmemesi. şanzuman sorunu bu model hakkında düşüncelerimi değiştiriyordu ancak arkadaşların yaptığı yorumlara göre sorun yağ değişiminden sonra çözülmüş. honda kalitesine güveniyorum. 0 motor alıp ustayla, parçayla uğraşmak istemiyorum. periyodik bakımları ve trafik işlemlerini halledip yoluma devam edeyim. bir de bu konunun tüm sayfalarını okudum, genel olarak bazı 'Çinci' arkadaşlar ve yaşanılan sorunlar alıcı hakkında olumsuz bir fikir verebilir.Zira bende olumsuz bir kanaat bu yüzden oluştu. Bu yüzden almadan önce yine de şanzuman problemi yaşayan arkadaşları bir süre daha izleyeceğim. Karar vermemde yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------

bu arada küçük bir ilave yapayım, benim gibi almak isteyen arkadaşlara da yardımcı olur, bizzat araştırdım en az benzin tüketen commuter tarzı motosiklet bu modeldir. 10 kuruş benzin yakan motosikletle 15 kuruş bu tarz motosikletler arasında düşündüğünüz zaman, çok kabaca yakıt tüketimi 70-100000 kilometrede motosiklete ödediğiniz bedeli de amorti edecektir.
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Bugün Ace'yle artçıyla (ben artçıydım) 50+ km yol yaptık.
- ikici vitese geçişte bir kez sıkıntı yaşadık ama sıkışık trafikten kaçmak isterken (panik halinde) oldu.
- Belgrad ormanında da yol iyi olmadığından birinci viteste uzun süre gitttik, ısınma, şişme gibi bir problem olmadı.
- Hafifliği de bozuk zeminde kullanımı kolaylaştırıyor.
- Yerden açıklığı yeterli. Hafif olduğu için gerekirse inip kaldırabiliryorsunuz zaten motoru.
- Evin önündekü çalışma nedeniyle kaldırımlara kaldırdık indirdik, hafifliği süper.
- Şasi hem esnek hem de sağlam.
- 30 TL'lik benzinle 330+ km yol yaptık.
- Frenlerin hidrolik olmaması avantajlı, hem bakımı kolay hem de hidroliğe göre daha hafif toplamda.
- Ancak işaret parmağıyla ani fren dozajlaması mümklün değil. Şehir içinde agresif kullanarak ani fren dozajına ihtiyaç duyanların alışması gerek, hidrolik fren gibi değil. Ani fren için fren kolunun daha uzun fesafe hareket ettirilmesi gerekiyor o da işaret parmağıyla olmuyor.

Basitlik, sağlamlık (şimdilik) ve yakıt ekonomisi açısından süper motosiklet, her eve lazım.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
superboy konusunda bir yorum yapamam.ancak acenin yağ değişiminden sonra 2. vites sorunu kalmadı. diğer viteslere göre 2. vites hala sesli ve kemikli ancak son 80 km.de hiç takılma olmadı.
bahsettigim gibi, motor gittikçe açılıyor. örneğin normalde otoparkın dik rampasını 2. vites çekmiyordu. artık çekiyor. sizin gibi,benim gibi 125 cc bir motorla ilgili "makul" beklentileri olanlar seçenekler arasında tutsun.
şanzıman sorunu nüksederse mutlaka yazarım. motora haftasonları hava kuru oldukça biniyorum. ilk güncelleme önümüzdeki hafta:)
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Afrika için üretilen ürünler daha dayanıklı ve ekonomik üretiyor. Afrika için üretilmiş ve batıda satılyan HP 910 model bir yazıcım var. Türkiye'de kısa bir süreliğine satıldı. HP Türkiye'de satmaya devam etse 10 tane daha alırım. Mürekkep püskurtmeli olmasına rağmen lazerden daha ekonomik hem de orjinal kartuşla!!!


Vesselam Ace bugün beni çok etkiledi. Piyasadan kalkacak olsa hemen bir tane alıp kenara koymalı diye düşünüyorum;)
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Bugün Ace'yle artçıyla (ben artçıydım) 50+ km yol yaptık.
- ikici vitese geçişte bir kez sıkıntı yaşadık ama sıkışık trafikten kaçmak isterken (panik halinde) oldu.
- Belgrad ormanında da yol iyi olmadığından birinci viteste uzun süre gitttik, ısınma, şişme gibi bir problem olmadı.
- Hafifliği de bozuk zeminde kullanımı kolaylaştırıyor.
- Yerden açıklığı yeterli. Hafif olduğu için gerekirse inip kaldırabiliryorsunuz zaten motoru.
- Evin önündekü çalışma nedeniyle kaldırımlara kaldırdık indirdik, hafifliği süper.
- Şasi hem esnek hem de sağlam.
- 30 TL'lik benzinle 330+ km yol yaptık.
- Frenlerin hidrolik olmaması avantajlı, hem bakımı kolay hem de hidroliğe göre daha hafif toplamda.
- Ancak işaret parmağıyla ani fren dozajlaması mümklün değil. Şehir içinde agresif kullanarak ani fren dozajına ihtiyaç duyanların alışması gerek, hidrolik fren gibi değil. Ani fren için fren kolunun daha uzun fesafe hareket ettirilmesi gerekiyor o da işaret parmağıyla olmuyor.

Basitlik, sağlamlık (şimdilik) ve yakıt ekonomisi açısından süper motosiklet, her eve lazım.

30 tl benzinle 330 km yi 2 kişi mi yaptınız?Öyleyse benim hesaplamalarım doğru bu tarzda en az yakan motor bu

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

Bisikletbaba;

70000-100000 km de amorti eder demişinizde ben o kadar km yapan çin malı motor görmedim yapsada ayaktada durur mu bilmem. 73000 km de honda 125e modelinin ilanını eski yazılarımda eklemiştim öyle yıpranma felan göremedim.
klasik tarz motorlarda yol asfalt olsun sizde kullanmyı bildikten sonra çıkmayacağı yer yokdur diyorum. Bence bunu sorun etmeyin fakat onun 1. viteste çıktığı yeri ace 2. vitesde çıkacaktır.
 
Katılım
3 Ocak 2014
Mesajlar
33
Honda kilometre yaptırır. Öteki motosikletler yerine Honda seçmenin daha makul olduğunu belirtmek için yazdım ben. Honda yazısını gördükten sonra nerede yapıldığına da çok takılmamak lazım. Çünkü firma gittiği ülkede de standartlarını ve disiplinini koruyor. Otomarsan yıllarca Türkiye'de Mercedes üretti, yine Türkiye'de Toyota ürettiler. Tofaşla Toyota asla kıyaslanmaz. Güncellemeleri merakla bekliyorum. İyi sürüşler arkadaşlar hepinize de... Tekerinize taş gelmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

bu marka bağımlılığından öte bir şey bu arada yanlış anlaşılmasın yazdıklarım, honda için ne kadar geçerliyse, diğer belli başlı markalar için de aynı derecede geçerli yazdıklarım
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
%60 ini iki kisiyle yaptik. Ama tam olcum icin zaman verin tam yapayim olcumu. Benim soyledigim gozlem oldu, olcum sayilmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

Xman19, fotograflar muhtesem!!!
İleride sergi yapmak istersen iki foto hazir ...
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
"honda sorunu çözemese bile müşterilerinin gazını alma onda" diyelim. belki sorun gerçekten bendeydi ama yüzüme vurmadılar:)
sabah erken kalkıp 1 saat kadar dolaştım. sis daha dağılmamıştı. michelin lastikler süper. viteste takılma da olmadı. yağ da süper. virajda pegi değil ama ayağımın ucunu sürttüm. ben de süperim:)

Süper! Lastiğin rodajından sonra (yaklaşık 250 km - bu süre içerisinde dikkatli olmak da gerek) gerçek tutuş performasına ulaşıp çok daha iyi sonuçlar alınır.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Hadeeee koş vatandaşşş yok mu Ace alan. Alın da Honda Ace stoklarından kurtulsun artık. Şu stokları bir eritseler bir daha da bu modeli getirmezler.
 
Katılım
3 Ocak 2014
Mesajlar
33
%60 ini iki kisiyle yaptik. Ama tam olcum icin zaman verin tam yapayim olcumu. Benim soyledigim gozlem oldu, olcum sayilmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

Xman19, fotograflar muhtesem!!!
İleride sergi yapmak istersen iki foto hazir ...

bir de sizden duyalım yakıt ölçümünü, tek kişi ve çift kişi... 10 kuruşun altında tüketen tek motosiklet bu sanırım.
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Tamamdır, ikinci yakıt alış için yine bir yaklaşık değer vereceğim. Fakat 3. yakıt alışta tam ölçüp raporlamış olurum.
 
Katılım
4 Ara 2009
Mesajlar
2
Hayatimda ilk defa bir foruma yaziyorum, ve ilk defa modifikasyon yapmak istiyorum.
Bende motor yok ama en kisa zamanda alacagim karari kendi meclisimden gecirdim. Ve o da ilk motorum olacak boylece.
Byanmaz yaptiginiz modifikasyon cok hos olmus. Kendi adima jantlari bile telli jantla degistirmek isterim.
Arizanin kismen giderilmesi de hos olmus, tum kullanicilara bununla gecmis olsun diyelim.
Benim size ve diger "taobao" dan urun bulabilen ve getirtebilen arkadaslara birkac sorum olacak.

Anahtar sozcuk olarak ne kullaniyorsunuz?
Su Cince'den kurtulmanin yolu var mi? Bahsettiginiz yoybuy.com kapanmis saniyorum.
Ozellikle far gibi veya "gosterge tutacagi" gibi karakteristik ozellikleri olmayan parcalarin orjinal ve uyumlu olacagini nasil anlarsiniz?
Orjinal yuvarlak far ve gosterge tutacagi (su sizin ustanin baska motordan bozdugu parca) bulmak mumkun mu?
Arjantin'de satilan ve guzel gorunen o model ile Turkiyedeki arasinda anladigim kadariyla
1-gostergeler
2-ve dolayisiyla onu tutan destek
3-on far
4-jantlar farkli;
baska birsey var mi? Mesela sele farkli mi? Veya muhtemelen fari da tutmak icin birsey dizayn etmislerdir.
Varsa bu farklar nelerdir?
Bunu ogrenebilecegimiz saglam bir kaynak hic dikkatinizi cekti mi?

Biraz orjinal takintim var da:)
Guvenli surusler.
 
Katılım
30 Ara 2012
Mesajlar
517
Honda%20CB%20125%20ACE%20%201.jpg

G
aliba sizin istediğiniz tel jant,göstergeler vs güney amerika,afrika,doğu asya ya gönderilen cinsler.cb 125 ace avrupa pazarına bu şekilde modern bir şekilde çıkıyor.Ha bana sorarsan tel jant ve yuvarlak var daha hoş ama durum bu.İlk motorunuz ise honda iyi bir tercih olacaktır.Arıza durumunda honda iyi ilgileniyor.Zaten tıkır tıkır çalışan bir motor.
big_120778963sd8.jpg
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
DenizKaptan, kararınız hayırlı olsun. yorumlarınız için teşekkürler. Ben de motoru şu hale getirmeye çalışıyorum. Bu, motorun arjantin'de satılan versiyonu. cb1 125 olarak geçiyor.

2wd4p38.jpg


Anahtar sözcük olarak ben "honda sdh 125-53/53A, honda cb1 125, honda cgx 125" kullanmıştım. bunlar motorların farklı versiyonlarının kodları. cgx motorun, diğerleri farklı karenajların kodu. kolay bir yolu yok maalesef, anahtar sözcüğü doğru yazsanız bile, arama motoru tüm parçaları getirmeyebiliyor. Ben arjantin'in ebay,gittigidiyor vs. gibi bir sitesi varsa oradan alırım diye düşünmüştüm ancak bulamadım. Motor yeni, tüm parçaları bulmak da mümkün olmuyor. genellikle ilk akla gelen parçalar var. gösterge ayaklarına hiçbir yer de rastlamadım mesela. Alttaki linkte parça listesi var. belki bu işinize yarar.

http://www.honda.com.pe/extranet/images/Archivos/Documento/CGX125%20CB1%20TUF%20(13KYYC02).pdf

2 farklı tip sele var gördüğüm kadarıyla. biri arjantin ve bizdeki versiyonuyla aynı. diğeri Uway'in paylaştığı fotoğraftaki link. ben de ileride seleyi bir döşemecide düz ve yekpare hale getirmeyi düşünüyorum. böylece yükseklik de biraz artar.

farı tutan orijinal parça amortisöre geçiriliyor diye biliyorum.. bunu zaten bulamadım da, bulsam da getirtmek pahalı olur herhalde. parça ağırsa kargosu çok artıyor.

google "taobao agent" diye aratırsanız, taobao'dan ingilizce alışveriş yapabileceğiniz pek çok site var. ancak dediğim gibi arama motorlarında az satılan motosiklet parçalarını bulmak kolay değil. Galiba arama motorları daha çok parfüm, saat vs arayanlar için optimize edilmiş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst