Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eki 2013
Mesajlar
16
Ben aldım abi ilk motorum ilk defa bu motorda motor sürmeyi öğrendim 4 vites hava soğutmalı sesi güzel ama hız hevesiniz varsa ne cb125e ye bakın nede cb125ace hız kobusunda 90 ı geçmiyo ama öğrenme motoru olarak ideal gidip Çin malı motor almaktansa honda alırım daha iyi bence bi düşünün frenlerde kampana disk değil
 
Katılım
3 Ocak 2014
Mesajlar
33
Arkadaşlar,
hondaya vites sorunu ile ilgili mail attığımı söylemiştim. bugün honda'dan aradılar, "spesifik bir soruna benziyor, haftaiçi bir gün motoru servise götürün, biz servise bilgi verdik" dediler.yarın sabah motoru götüreceğim. bir sonuç alacağız umarım. bakalım.
şirket demek ki ürettiği ürünün arkasında. sorununuzun çözülmesini bekliyorum.

Ben aldım abi ilk motorum ilk defa bu motorda motor sürmeyi öğrendim 4 vites hava soğutmalı sesi güzel ama hız hevesiniz varsa ne cb125e ye bakın nede cb125ace hız kobusunda 90 ı geçmiyo ama öğrenme motoru olarak ideal gidip Çin malı motor almaktansa honda alırım daha iyi bence bi düşünün frenlerde kampana disk değil

hız hevesim yok. sadece, şehir içi ayağımı yerden kessin yeter, mantığıyla bakıyorum. çok nadir uzun gezilere çıkarım. yıllık 5-10000 km arası yapacağım basit bir motor arıyorum. commuter motorların ikinci elleri genelde dökük oluyor. o yüzden umarım beklentilerimi karşılar.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Arkadaşlar,
hondaya vites sorunu ile ilgili mail attığımı söylemiştim. bugün honda'dan aradılar, "spesifik bir soruna benziyor, haftaiçi bir gün motoru servise götürün, biz servise bilgi verdik" dediler.yarın sabah motoru götüreceğim. bir sonuç alacağız umarım. bakalım.

Haydi hayırlısı sonucu bekliyoruz :)
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Süper, biz de sonucu sabırsızlıkla bekliyoruz. Çözüm bulursa bizdekini de götürebiliriz. Hangi servise gideceksiniz tam olarak?
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Ben aldım abi ilk motorum ilk defa bu motorda motor sürmeyi öğrendim 4 vites hava soğutmalı sesi güzel ama hız hevesiniz varsa ne cb125e ye bakın nede cb125ace hız kobusunda 90 ı geçmiyo ama öğrenme motoru olarak ideal gidip Çin malı motor almaktansa honda alırım daha iyi bence bi düşünün frenlerde kampana disk değil


hocam şu 90 ı geçmez muhabbetini bırakın ya.

2 senedir cb 125 e kullanıyorum çokda rahat 90 ı geçiyor son hızı 115 km/h.Ama 100 ün üstünde seyahat etmek rahatsız ve stabil değil.
Uzun yol gidilecekse 90-100 arası seyahat etmekte fayda var.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Süper, biz de sonucu sabırsızlıkla bekliyoruz. Çözüm bulursa bizdekini de götürebiliriz. Hangi servise gideceksiniz tam olarak?

basın ekspresteki anese bıraktım motoru. hemen bir test sürüşüne çıkardılar ama benim vaktim yoktu. işe döndüm. bakalım bugün bir cevap alırız herhalde.
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Nasil, guzel haberler var mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------

Tek kisi bogaz ici koprusu sonrasi Harem ayrimina inen yokusta ace ile 112 gordum. Ama ideal azami hizi 80 gibi, sonrasi icin biraz cabalamak gerekiyor;)
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Nasil, guzel haberler var mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------

Tek kisi bogaz ici koprusu sonrasi Harem ayrimina inen yokusta ace ile 112 gordum. Ama ideal azami hizi 80 gibi, sonrasi icin biraz cabalamak gerekiyor;)

bugün aradım. "sorun bize denk gelmedi, teste devam ediyoruz" dediler. sanıyorum birşey çıkmayacak ama servise de honda müşteri hizmetlerine de diyecek bir şeyim yok. Güleryüz ve iyi niyetle ilgilendiler allah için.
Evet 80'den sonra, 4. viteste yani, nefesi kesiliyor. ama 3. vites 25-80 arası çekiyor. 3. vites en sevdiğim:)

siz tekrar yaşadınız mı takılma sorunu? bugün aklıma geldi, galiba takılma yüksek devirde 2'ye geçerken oluyor. o yüzden otoparkta denerken takılma yaşamıyorum ama trafiğe ayak uydurmaya çalışırken veya yokuş çıkarken takılıyor.
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
O gun bugundur cok binme sansim olmadi malesef. Ayrica bilinc altida 1 ila 2 arasindaki gecisi olabildigince duzgun yapma egilimi olustugunu dunuyorum. Dedigim gibi etrafli test etme sansim olmadi. O yuzden kesin yargi yok henuz.

Yuksek devirde gecisi de ozellikle deneyecegim.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
İyi haberler var mi?

Bugün aradılar, onlar bir sorun bulamamışlar. iyi haber mi kötü mü, siz karar verin artık:)

ben motoru test ettiklerine ve gerçekten bir sorun bulamadıklarına inanıyorum da, benim bir sorun yaşadığıma da inanıyorum:). motorda bir sorun olsun olmasın, ısındıktan sonra 1'den 2'ye geçiş zorlaşıyor, nadiren de olsa vitesten atıyor. bunun sebebi ister motordan ister benim kullanımımdan kaynaklansın, pratik olarak benim açımdan bir fark yok. Sorun motor ısındıktan sonra ortaya çıktığından motorun çalışma sıcaklığına göre yağın ince kalmış olabileceğini düşünüyorum. castrol 10-50 yağ aldığımdan bahsetmiştim. motora onu koymalarını istedim. Bu haliyle tekrar dener, sonucu yazarım.

Almayı düşünen ama benim problemimin çözülmesini bekleyen arkadaşlar da bu gelişmeler ışığında kendi kararlarını versinler. Servis, şikayetimle Honda'nın müşteri hizmetleri devreye girmeden önce de, girdikten sonra da öf pöf yapmadan ilgilendi, bir sorun bulamadı. Ancak ben de sorunu yaşamaya devam ettim. Belki almadan önce test etmeleri mümkün olursa kendi kararlarını vermeleri daha kolay olur.

Ayrıca motorun lastiklerini değiştirmelerini de istedim. Orijinal ebatlarda varsa michelin yoksa pirelli takmalarını rica ettim. Lastiklerde kuru havada bir sorun yok ama tozda yağmurda çok kayıyor. geçen hafta bir sokağın köşesini dönerken düştüm hatta, "burada kesin kayarım" diye düşünüp oldukça yavaşlamama rağmen arka teker kaydı. ondan önce de yine ıslak veya kirli yollarda viraj dönerken arka teker bir kaç kere bırakmıştı kendini ancak toparlamıştım. aklınızda olsun.

Konuyla ilgisi yok ama bu vesileyle tech90 kotun üzerindeki korumaların bir işe yaramadığını da görmüş oldum. düşünce korumalar yerinden kayıyor, dizdeki yara kabukları da yürürken hareket ettikçe epey kaşınıyor:) klasik bağlanan korumalardan alacağım.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Bugün aradılar, onlar bir sorun bulamamışlar. iyi haber mi kötü mü, siz karar verin artık:)

ben motoru test ettiklerine ve gerçekten bir sorun bulamadıklarına inanıyorum da, benim bir sorun yaşadığıma da inanıyorum:). motorda bir sorun olsun olmasın, ısındıktan sonra 1'den 2'ye geçiş zorlaşıyor, nadiren de olsa vitesten atıyor. bunun sebebi ister motordan ister benim kullanımımdan kaynaklansın, pratik olarak benim açımdan bir fark yok. Sorun motor ısındıktan sonra ortaya çıktığından motorun çalışma sıcaklığına göre yağın ince kalmış olabileceğini düşünüyorum. castrol 10-50 yağ aldığımdan bahsetmiştim. motora onu koymalarını istedim. Bu haliyle tekrar dener, sonucu yazarım.

Almayı düşünen ama benim problemimin çözülmesini bekleyen arkadaşlar da bu gelişmeler ışığında kendi kararlarını versinler. Servis, şikayetimle Honda'nın müşteri hizmetleri devreye girmeden önce de, girdikten sonra da öf pöf yapmadan ilgilendi, bir sorun bulamadı. Ancak ben de sorunu yaşamaya devam ettim. Belki almadan önce test etmeleri mümkün olursa kendi kararlarını vermeleri daha kolay olur.

Ayrıca motorun lastiklerini değiştirmelerini de istedim. Orijinal ebatlarda varsa michelin yoksa pirelli takmalarını rica ettim. Lastiklerde kuru havada bir sorun yok ama tozda yağmurda çok kayıyor. geçen hafta bir sokağın köşesini dönerken düştüm hatta, "burada kesin kayarım" diye düşünüp oldukça yavaşlamama rağmen arka teker kaydı. ondan önce de yine ıslak veya kirli yollarda viraj dönerken arka teker bir kaç kere bırakmıştı kendini ancak toparlamıştım. aklınızda olsun.

Konuyla ilgisi yok ama bu vesileyle tech90 kotun üzerindeki korumaların bir işe yaramadığını da görmüş oldum. düşünce korumalar yerinden kayıyor, dizdeki yara kabukları da yürürken hareket ettikçe epey kaşınıyor:) klasik bağlanan korumalardan alacağım.

Ne diyeceğimi bilemedim hadi hayırlısı.Geçirdiğiniz kaza için üzüldüm geçmiş olsun
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Öncelikle geçmiş çok olsun. Tech90 işe yaramaması bilgisi paylaşımız da çok değerli bir bilgi.

Bugün işe test için ACE'le geldim :) Tek kişi binince ıslak yolda çabuk kızaklayarak kayıyor. Artçı ile binildiğinde kıyasen çok daha iyi. Bugün yüksek devirde 1'den 2'ye geçisi denedim, kemikli geçmesine rağmen sıkıntı olmadı. Ama dediğim gibi bende billinç altında 1'den 2'ye geçişte tüm hareketleri olabildiğince düzgün yapma eğilimi oluştu.

En verimli test, bir araya gelerek motorları çapraz test etmek olur diye düşünüyorum.

Gelelim servis konusuna... Servis klasik olarak çözümü olmayan konulara gösterilen tepkiyi göztermiş. 2005 yılında BMW'nin o zaman yeni çıkan bir modeli olan R1200 ST (sıfır kilometre) satın almıştım. Garantisi bitene kadar o kadar çok problem yaşadım ki anlatmaya kalksam bir yaş daha yaşlanırım. Frankfurt'da gittiğim BWM servis de çözmediği problemler için aynı şeyi söylüyordu. Sizinki gibi problemlerle yaşanabiliyor ama motor kendi kendine (az miktarda) fren yapması gibi show-stopper problemlerin çözümü olmaması çok kötü.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar, önemli bir şey değil, yalnızca kabuğun kaşıntısı rahatsız ediyor. ilkokulda bisikletle çok daha büyüklerini geçirdim. dizimde bmx bisikletin pedalın girdiği yerin izi duruyor.:)

bu arada motor için aşağıdaki far kulağını sipariş ettim.
http://www.ebay.co.uk/itm/PAIR-UNIVERSAL-CHROME-STANDARD-MOTORCYCLE-HEADLIGHT-HEAD-LAMP-BRACKET-28mm-36mm-/261268004924?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cd4c9603c

Geldiğinde gösterge tablosunun eğreti duran bağlantı ayaklarını da düzelttireceğim. bir de mondial mct'lerin krom farlarından almıştım. krom kulakla güzel duracak. sonra sıra yanlardaki siyah plastikleri ve ön çamurluğu sökmekte:)
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar, önemli bir şey değil, yalnızca kabuğun kaşıntısı rahatsız ediyor. ilkokulda bisikletle çok daha büyüklerini geçirdim. dizimde bmx bisikletin pedalın girdiği yerin izi duruyor.:)

bu arada motor için aşağıdaki far kulağını sipariş ettim.
http://www.ebay.co.uk/itm/PAIR-UNIVERSAL-CHROME-STANDARD-MOTORCYCLE-HEADLIGHT-HEAD-LAMP-BRACKET-28mm-36mm-/261268004924?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cd4c9603c

Geldiğinde gösterge tablosunun eğreti duran bağlantı ayaklarını da düzelttireceğim. bir de mondial mct'lerin krom farlarından almıştım. krom kulakla güzel duracak. sonra sıra yanlardaki siyah plastikleri ve ön çamurluğu sökmekte:)

Siz hiç kabuklu yara üzerine tekrar düştünüz mü? :pl: insan o kaşıntıyı arar oluyor hey gidi günler hey... 1987 yılında babamın mobiletinin arka tekerine sıkışmıştı ayağım hala izi duruyor ama hiç ağlamamıştım. Babam hala anlatır bazen okadar kanadı ama ağlamadı diye heves işte motora bindikya 2-3 yaşlarımda babamın montunun içinde önde giderdim gaza hep ben basardım babam sol elciği tutardı bikere arkaya geçtim onada ayğım şıkıştı işte :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

eski resimlerden koymak istedim nasıl ekliyoruz ?
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Resmi başka bir yere upload ederek linkini buraya vermeniz gerekiyor.

Far ayaklarıyla, alakalı ben de ekteki ürünü bulmuştum. Paylaşacaktım ama geç kaldım galiba.

http://www.aliexpress.com/item/35-43mm-Chrome-Headlight-Bracket-Streetfighter-Fairing-Motorcycle-ATV-Front-Fork-Motorcycle-Chopper-Cafe-Racer/1287674052.html
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Resmi başka bir yere upload ederek linkini buraya vermeniz gerekiyor.

Far ayaklarıyla, alakalı ben de ekteki ürünü bulmuştum. Paylaşacaktım ama geç kaldım galiba.

http://www.aliexpress.com/item/35-4...Motorcycle-Chopper-Cafe-Racer/1287674052.html

Bu ürün de güzelmiş ama benim gönderdiğim linktekini 7 sterlin ve bedava kargo ile yakalayınca kaçırmadım. Aynısı hudson deri ve feyizoğlunda 55 lira + kargo. hong kong'dan almak şişli'ye göre yarı fiyatı: )

@xman19 kabuklu yara üzerine tekrar düşmek fikri içimi gıcıkladığından hemen lastikleri değiştirdim:)
resimleri tinypic.com - imgur.com gibi sitelere yükleyebilirsiniz. resimleri oraya yükleyip linkini web adresi paylaşır gibi buraya yapıştırıyorsunuz.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Yuvarlak farkı acenin fotograflarını merakla bekliyoruz.

Aynı sekilde tarihi mobilet resimlerini de merakla bekliyoruz.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Babamın Mobileti ve ben

Evet işte eski fotolar umarım beğenirsiniz 1986-1987 yılları babamın 1979 model mobileti ve ben :)

Fotograftan resim çektiğimden pek net değil ama idare edin artık



---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

[/COLOR]
HWA6rVn.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

MPSG1nu.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

Bu fotolardan sonra anlatmasam olmaz;

Babam şimdi 70 yaşında hala motor kullanır , ama ben kendimi bildim bileli yavaş kullanır şimdi 4 zamanlı 1991 kınfu su var geçen yaz yolda giderken 3 farklı motorla gençler yanına yaklaşmış amca bassana demişler babam gülmüş ve yapıştırmış cevabı; olum ben bu yaşa basa basa geldim siz basın demiş :bestmt:
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
xman19, motorcu olacak çocuk gidon tutuşundan belli olur derler. güzel, nostaljik fotolar. ben de benim oğlanı zehirlemeye çalışıyorum annesinden fırsat buldukça:)

motoru bugün aldım. servis "birden fazla teknisyene test yaptırdık bir sorun bulamadık". ben de yanımda getirdim castrol 10-50'yi koymalarını istemiştim. yağı değiştirmişler. motoru alıp basın ekspresten maslak'a geldim. önce biraz dur kalk trafik, sonra tem'de tam gaz, sonra maslak'ta otopark'a gir vs. pek çok kez 1'den 2'ye aldım. üstelik ayağımda kışlık kalın botlar vardı. bir kere bile takılmadı. 2. vites hala diğerlerine göre sesli ve kemikli ancak hiç takılmadı. tekrar deneyeceğim ancak 10-40 yerine 10-50 yağ kullanmak sorunu çözmüş görünüyor. Hazır servisteyken lastikleri de değiştirdim. Yağ ve lastik değişimi işçiliği, lastikler, sübaplar vs. hepsi 300 lira tuttu. lastikler michelin pilot street.

23vmjqh.jpg


takılma sorununu seyrek de olsa yaşayan p356spt dışında 2 arkadaş daha vardı. onlar artık forumu takip etmiyor görünüyor ancak okuyorlarsa onlar da yağı 10-50 ile değiştirmeyi bir denesinler derim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst