Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
hayırlı olsun. izlenimleri bekliyorum. Bir de uzun yol yapılacaktı hatırladığım kadarıyla.rodaja dikkat:)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Arkadaşlar akşam lahmacun yemeye gitmiştim. Baktım kapıda paket motoru ace dedim kim kullanıyor bunu gösterdiler hemen. Arkadaş sağolsun gayet düzgün ve bilgili arkadaş. 50 tl ile 330 km şehir içi tam gaz da yakıyormuş. Mecburen çok sıkıştırıyoruz dedi. ş.içi burada max 10 km unutmamak gerekir. Ace den önce 125 mondial mg varmış 2 tane 35 bin biri diğeri 40bin km yapmışlar onlar 40 tl ile 200 km yapıyordu dedi. Şimdi benim anladığım tam sıkıştırmada ace 100 km de 3 litre yakarken diğer 125 likler 4litre yakıyormuş. buda %25 yakıt farkı eder.yani ben onun bahsettiği 125 likle 1 litre ile 45km yaparken bunla 55 km yaparım :) Diğer bahsettiği ş.içi için drift felen boş ver en iyisi bu uzun yol için 100 km hızı geçmediğinden önermem dedi....1. ve 2. vites arası takılma olayı yokmuş....

Tam sıkıştırma ile 330 km fena bir değer değil. Benim motorum normal kullanımda 50 TL ile 360 km garanti yapıyor.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Super haber, simdiden hayirli olsun. Hangi renk olacak?

Teşekkür ederim kırmızı renk olacak :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

hayırlı olsun. izlenimleri bekliyorum. Bir de uzun yol yapılacaktı hatırladığım kadarıyla.rodaja dikkat:)

Teşekkürler byanmaz

Sabah saat 7 gibi yola çıkmayı planladım tabiki hava yağışlı olmazsa. Dönüşte 105 km gibi bir yolum var 50-60km hızla bir mola ile 2 saatte gelmeyi planladım.

Aslında yakıtı denemek fikri var kafamda fakat zamanım kısıtlı işim saat 11 gibi biterse saat 13 de çorum da işte olmam gerekiyor.

rodaja dikkat ederim de dönüşde plaka olmayınca trafikle karşılaşmam umarım ,karşılaşırsam da insaflı birisi olur inşaallah. Fatura aynı gün olunca çözeriz galiba siz gene de dua edin bana :)
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Byanma'zin motoru cok iyi cekiyordu, ondan rodaj tavsiyesi almani tavsiye ederim. Sevgiler.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Arkdaşlar motoru bugün aldım 96 km 2 saatte 1 mola 50-60 km hızla geldim fotoları akşam müsayit olunca koyarım :)

Bayide aküşü sarj edilirken

hfO2OBq.jpg


50.km ilk mola

Q8kCv8i.jpg


P81gt9Z.jpg


Ve Çorum dayım 96 km oldu :)

q8fwNqi.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Bugün 106 km ye tamamladım 15tl ben aldım 3 litre eder , 1 litre bayi koyup 30 dk kadar çalıştırıp ayar yaptılar

Depoda benzin yeterince var ama yakıt konusunda tam bir şey söyleyemem.Çok yakmadığı kesin.

İlk izlenimlerim;

Yol tutuş bence iyi sağlam basıyor,
hız olarak 60 km hız bile zevkli geldi, mola verince kuş seslerini duydum tam bahar havası vardı çok mutlu oldum.
Koltuk 2 saat sonra totomu az acıttı ama çin motorları kadar değil :) ama 6 senedir uzun yol yapmadık alıştı arabanın koltuğuna.
Motor düşük hızlarda bile 4. vites çok ideal, titreşim yok denecek kadar az çine kıyasla yok
Sizi bilmemde beğenmeyen arkadaşım olmadı kaynanam bile beğendiyse :)diyecek yok demekki güzel motor.
Artık sizden zaman istiyorum plakayı felan çıkarınca yakıtı denerim eksiklikleri yazarım
3,5 litre gibi bir benzinle hiç biter endişesi olmadan geldim. Bayi arkadaşın babası var eski motorcu (tamirci)
dedimki 2 litre koyayım yola devam edeyim yok boş ver dedi çinliler sallıyor olabilir 65km yapıyo diyorlar ama o rüzgarsız ortamda sen güvenme 50 felan anca yapar yolda kalırsın dedi. Bende kalan benzinle yakarım motoru dedim gülüştük.İşim dolayısıyla deneyemedim
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
p356spt ve byanmaz teşekkür ederim.

Bugün küçük bir kaza geçirdim. nazar değdi motora anahtar çektirmeye gitmiştim, park ettiğim yerden çıkarken önümdeki minübüsten görmedim yol çok dar birden hızlı gelen araba çatdiye benim ön tekere vurdu...

daha plakayı takmadığım ve yanında bayan olduğundan birşey demedim. Benim ön çamurluk kasmayla çatladı direksiyon az yamuk gibi geldi çamurluğu söküp ters yönde zorlayıp düzelttim. Sadece çamurluk 8-9 cm vida yerinden çatladı o kadar. Nazar bununla çıkmış olsun inşaallah bidaha benim ve hiç bir motorcu arkadaşımızın başına gelmez gelsede bukadar ucuz atlatırız.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Cok gecmis olsun. Bununla atlatmis olun, size bir sey olmamis muhim olan o.


Teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------

Geçmiş olsun hocam.

Teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------

İlk izlenimlerimden sabah çalışma mükemmel. Jikleye gerek yok

Marşa dokunduğun an çalışıyor 3 saniye sonra gazı bırakınca istop etmiyor.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
geçmiş olsun xman19.bir de son olsun tabii:)
ilk çalıştırmada ben jikle ve hafif gaz basmaya ihtiyaç duyuyorum. soğuk havalarda başka türlü çalışmıyor.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
geçmiş olsun xman19.bir de son olsun tabii:)
ilk çalıştırmada ben jikle ve hafif gaz basmaya ihtiyaç duyuyorum. soğuk havalarda başka türlü çalışmıyor.

Hayret ettim çünkü test için aldığım motorda jiklesiz çalışmıyordu. Bu zamana kadar kullandığım hiç bir 4 zamanlı motor soğukken hafif gaz vermeden çalışmadı.Ben jiklesiz çalışmayı aldığımda servisin yaptığı hava ayarlarından olabilir diyorum çünkü işini bilen arkadaşlardı.Hani saat gibi derlerya ondan işte :) Maşallah...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------

Byanmaz Çorum İstanbul dan soğuktur heralde burada ayaz çok oluyor sabah -5 derece idi

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------

Alarm taktıran var mı arkdaşlar
Ben kendim taksam garanti dışı kalır mı acaba birde soketi var mı varsa nerededir?
Renklere göre kendim bağlarım sorun olmaz elimizden iş gelirde soket olsa bence daha iyi olur
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
jikle ayrıntısı hava ayarından olabilir gerçekten. zengin çalışıyor olmasın motor.
alarm elektrik tesisatını garanti dışı bırakabilir. tesisat çok karmaşık değildir herhalde ama statörün mesela ucuz olacağını sanmam.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
jikle ayrıntısı hava ayarından olabilir gerçekten. zengin çalışıyor olmasın motor.
alarm elektrik tesisatını garanti dışı bırakabilir. tesisat çok karmaşık değildir herhalde ama statörün mesela ucuz olacağını sanmam.

Zengin çalışmayı benim motor için diyorsan sanmam çünkü zengin karışımda motor ısınınca devir attıkça boğulma yapar bende öyle birşey yok.Aynen jikle açık gitme gibi diyebiliriz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------

Motorun benzini biter düşüncesiyle motorun depodaki benzini çektim 1,15 litre çıktı

15 tl lik ben aldım 2,94 litre 1 litre bayi koydu (900-1100 arası)4 litre diyelim

96km uzun yol 24 km ş.içi toplam 120 km

2,8 litreyle yarım saat rölantide çalıştı 120 km de yol yaptım buda rölanti dahil 2,33 litre eder
rölantide 300 gram yaktıysa 100 km de 2,08 litre çıkıyor çok çok iyi bir değer bence. Havalar az ısınsın depoyu boşaltıp bir ve ya yarım litre benzinle deneyeceğim. Rodajda böyleyse ilerki zamanlarda biraz daha düşer.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
öyleyse ben de istiyorum aynı hava ayarından:)
motorun az yaktığı kesin de,tam olarak ne kadar az yakıyor onu hesaplamak lazım:)
ben depoyu dolduralı 100km oldu.300-400 olsun ölçeceğim
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Doğru, karbüratörlü motorlarda soğuk havalarda çalıştırma biraz daha meşakketli fakat akü bağımlılığı yok. Akü bitince vur yola çalıştır, kontağı açar açmaz marşa basabilrisin :) Vızır vızır enjeksiyon gürültüsü de yok ;)
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
öyleyse ben de istiyorum aynı hava ayarından:)
motorun az yaktığı kesin de,tam olarak ne kadar az yakıyor onu hesaplamak lazım:)
ben depoyu dolduralı 100km oldu.300-400 olsun ölçeceğim

Hava ayarı rakım ve neme göre değişikli gösterebilir. Ama güzel motor rampada çekiş süper.Motor çalıştırınca 1. vitese takınca az bir hareket ve tık diye ses oluyor sizde de oluyor mu?(bunu motorsikletin sorunu olduğu olarak değilde tamamen benim pimpirikli olmamdan dolayı sordum) ama yerinden kıpırdamadan vitesleri rahatlıkla değiştiriliyor , diğer motorlar gibi az yerinden oynatmaya gerek yok.1 ve 2 arası hiç sorun yaşamadım sadece diğer viteslere göre aradaki boşluk fazla ayakkabı yerine bot giyip denediniz mi?Ben bota alışıp ayakkabıyla kullansam belki bende yaşarım.

Yakıt ölçümünüzü merakla bekliyorum.
 
Katılım
3 Ocak 2014
Mesajlar
33
sonunda bende bayideki test motoruyla bugün motoru kullanma fırsatı yakaladım. Gerçekten torku, çekişi, gidişi vs... ödenen paranın hakkını verebilecek bir motor. 1.vites aralığı küçük olduğundan mıdır, yoksa motorun acemisi olduğumdan mıdır bilmiyorum, ilk kaldırırken motor şahlandı, tek tekere kalktı... Bayideki arkadaş şaşırdı, tabi bende şaşırdım. Bozuntuya vermeden yola devam ettim.
Ayağımda botlarla vites denemesi yaptım, bu probleme bende rastlamadım... gaza tepkisi de güzel. Beklentilerimi karşılayacak gibi.. Bakalım artık.
Xman arkadaş sana da geçmiş olsun..
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst