her kazada motorcu suçludur felsefesi ortak noktamız. bu düşünce tarzı riskleri en aza indirmek için uygulanan bir "TEKNİKTİR".
viraja girerken sağına soluna bakmayacaksın, birşeyin düşse a düştü diyip bakmaya yeltenmeyeceksin, viraja girdiğinde görebildiğin en son uç noktaya bakıcaksın, ve emin olamadığın zaman tedbir alacaksın, motosikleti bu yüzden seviyorum vücudumla kullanıyorum, aklımla reflekslerimle hislerimle kullanıyorum, kendimle tanıştırıyor, kendimle yüzleştiriyor, barıştırıyor.
güçlü motor her zaman daha güvenliidr çünkü bunu kendi motorumdan biliyorum 150 cc lık cross motorum var sankı yolda kalacakmı gıbı hısseiyorum hep kendimi atak deil bi kamyon yada araba cıktıgıında onume hemen yan şeride geçip kaçacak kadar güvenli hissedemiyorum kendimi bu yüzden hep büyük bi makina istiyorum bu arada cross asfaltta tutmaz lafı tamamen doğru
"İleri sürücü motoru gaz ile hızlandırır , gaz ile yönlendirir , gaz ile yavaşlatır fren ileri sürücü için motorunu ışıklarda dururken yerine sabitlemek için kullandığı bir aparattır "
Motosiklet tehlikelidir üstadım. Önce bunu kabul edeceksiniz. Eğitimle kendimizi mükemmelleştirebiliriz, paramızla daha güçlü bir makina edinebiliriz. Ancak trafiği , fizik şartları, yol şartlarını % 100 kontrol etmeniz hiç bir zaman mümkün değildir.
Şu forumun unutmadıklarımız bölümünde çok kıymetli arkadaşlar var, bir çoğu kontrol edemedikleri şartların kurbanı oldular. Bizzat arkadaşım tem de dökülen yağ yüzünden kaza yaparak vefat etti. Otomobille belki sadece bariyerlere çarparak ya da bir kaç slalom yaparak atlatabileceği bir parça yağ, motorcu için ölüm kalım mücadelesine dönüşen bir kazanın sebebi...
O yüzden motor tehlikelidir. Motorda bahsettiğiniz şekilde geliştirilen sahte özgüven ise ikarus sendromunun başlangıcıdır.
O yüzden yazdıklarınıza katılmıyorum. Motorsiklet başlı başına ister scooter olsun ister ss olsun tehlikeli bir alettir. Motoksiklete binen insan bu tehlikenin farkında olmalı ve bunu azaltmak için kılı kırk yarmalıdır. Eğitim şart demenin başka yolları da var...
Bir noktaya daha değinmek isterim, ne kadar az fren kullanırsanız o kadar az yakıt tüketirsiniz... Birlikte sürdüğüm arkadaşlar sık sık nasıl olup ta 650'lik motorla 250'likler kadar az yakıt tükettiğimi sorarlar. Cevabım basittir: Çünkü ben neredeyse hiç fren kullanmıyorum.