Güç = Tehlike denklemi doğrumu ????

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
sayın eğitimli abicim. hiçbirimiz mükemmel değiliz ve olmayacağız. bu durumda mükemmel olursanız motosiklet güvenlidir demek gerçekçi değil.

çok basit, neden anlaşılmıyor? neden bu başlıklar açılıyor? el cevap; motosiklet tehlikelidir.
hata yapmak, dikkat dağılması insanın doğasında var. olayı bütün olarak göremiyorsun, hep eğitimli ve bilinçli olursak güvende oluruzdasın.

ve bende diyorumki motosiklet garajdan çıktığında riskler başlar ve bu bir arabadan her zaman yüksektir. ve ancak bunun farkında olarak asıl meseleye gelebiliriz. daha ne diyim?

şu noktaya kadar haklısın. motosiklet değil, MOTOSİKLET KULLANMAK TEHLİKELİDİR.
işte, söylemlerdeki ve dolayısıyla bakş açısındaki fark budur hocam.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
sayın eğitimli abicim.

Ben bu cümleye takılıp kaldım şimdi. neden bu forumda özellikle eğitim almış kişileri küçümseyici bir tavır takınılmakta.

Ben bu güne kadar ne sertifikalarımla övündüm ne de eğitimimin derecesini belirttim. Herzaman öğrenci olacağımı ve öğrenmeye çalışacağımı defalarca yazdım.

Hakmıdır bu tavır , eğitim almak ayıpmıdır illaki anadan doğma motorcu mu olmak lazımdır saygı görmek için :silent::silent::silent::silent::silent::silent:
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
384
Sayın Ocan kusura bakmayın, ikarus sendromunun başlangıcı demiştim ama sanırım sizde 250.000 km den sonra ilerlemiş hali var.

Neredeyse motosiklet range rover jeepten güvenlidir diyeceksiniz. Herşeye mantıklı bir açıklama bulmaya çalışmanız hiç mantıklı değil.

Otomobildeki güvenlik unsuru ile motosikletin uzaktan yakından alakası yoktur. Yakası paçası şişen montlar siz yerde sürüklenirken ve o hızla önünüxe çıkanherşeye çarptığınızda pek işe yaramaz.. Goldwingin deposunun üstünde açılan hava yastığı siz havada uçarken sadece güzel bir beyaz bir balon olarak anılarınızda kalır.

Bugün orta halli, NCAP ten 4-5 yıldızlı bir otomobil ile çok ağır olmadıkça yara bere ile çıkabileceğiniz her kazadan motosiklet ile sakat kalma ya da ölme ihtimaliniz onlarca kez fazladır.

Buyrun daha geçen ay forumda yazdık çizdik. boğaz köprüsünde makasa giren ticari aracın arkadan aşırı hızla çarpması ile şehit olan polis arkadaşımız. tarayarak gidin, şartları kontrol edin bakalım, edebiliyorsanız. O arkadaşımız bir otomobilde olsaydı muhtemelen o gün sanayide tampon tamir ettirmekle meşgul olacaktı. Motosiklet üzerinde olduğu için vefat etti.

Daha nasıl dengede durduğunu bilimin açıklamakta zorlandığı bir aletten söz ediyoruz. Jiroskopik etkinin nasıl sürdürülebildiği hala tartışılıyor.

Bu yüzden motosiklet tehlikelidir. Olayı sadece insan faktörüne yüklemek haksızlıktır. Savaşta ölenlerin hepsi aptaldır, eğer yeterince eğitim alsalardı hepsi hayatta olur demek ne kadar komikse, motosikletin tehlikeli bir tutku aracı olduğunu inkar etmekte o kadar komiktir.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Güzel konu.

Eğer başınıza taş düşerse, taş düşebilecek yerde dolaştığınız için siz sorumlusunuz.

"Yolda yağ vardı, düştüm", "belediye yeri sulamış, kaydım", "önümdeki aniden sola kırdı, çarptım" gibi başlıklarda suçlu olan sadece yoldaki yağ/yerdeki su/sola kıran araba değildir. "Meteor düştü, kaza yaptım", "motoruma yıldırım düştü, önümdeki araca çarptım", "deprem oldu, yoldan çıktım" gibi başlıklar açmadığınız sürece her kazada siz de suçlusunuz.

Son üç yılda defalarca yağa girdim, defalarca belediye sulamaına denk geldim, defalarca önüme/yanıma/üstüme kırdılar. Çok şükür hiç büyük kazam olmadı. Bir defa önümdeki araç aniden sola kırdı, çarptım, demek ki fazla yakındım. Bir defa önümdeki araç ani fren yaptı, fren kilitleyip düştüm, demek ki tekniğim zayıftı. Bir defa önümdeki araç kırmızıda durdu, aynasına çarptım, demek ki önüme bakmıyordum.

Motosiklet kaza yapmaz, kazayı sürücü yapar. motosikletin bir aklı yoktur, ne komut verirseiz onu uygulayan makinedir. Silahlar insan öldürmez, öldürmeyi kolaylaştırır. Daha güçlü motosikletler daha tehlikeli değildir, daha tehlikeli sürüş yapmayı kolaylaştırırlar.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
tartışma konu başlığından iyice uzaklaşmış durumda.

küçük/büyük cc'den ziyade motosikletin tehlikeli olduğu tartışılıyor.

eee o zaman binmeyelim..

bu kadar tecrübeli kullanıcılar yorum yapıyor konu başlığında kullandıkları motorları cc olarak sıralayarak bir kıyaslama yapıp tecrübesini aktarsa bizlerde faydalansak :)
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
süper bir yazı. Her zaman olduğu gibi Tespitler yerinde.
Bir gece saat02.00 civarı otomobille antalya ya doğru gidiyordum, iki tane motorlu arkadaş gördüm, birisinde vstrom vardı. Biraz takip ettim, 120 120 gidiyorlar, birbirlerinden fazla ayrılmadan. Yok biraz kalabalıklaştı, otobüs kamyon falan vardı. Biraz gazı açtılar, 150km/h ile birkaç saniye içinde güvenli bir uzaklığa kandilerini taşıdılar. Tabi ben de arkalarından:)
Mesele şu, o motosikletler yerine 125cc yada 150cc motosikletler olsaydı acaba o "birkaç saniye" kaç dakikaya uzardı? O kadar süre o büyük araçların arasında olmak ne kadar tehlikeli olurdu? Bence altındaki araç biraz güçlü olacak. Tabi kullanacağın yeri bilirsen.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Artık sıkılmaya başladım ben bu işten.
O bok attığımız etliye sütlüye karışmayan, motosikletçi ak saçlı/sakallı amcaları artık anlıyor gibiyim bu motosiklet mevzunda.
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
ben çıkılali bir şekilde 1yıldır motosiklet kullanıyorum, 35000km şehirler arası tecrübem var, küçük sayılabilecek bir kaza yaptım, full koruma olmama rağmen bacağım kırık yatıyorum ve birkaç yıl ara vermeyi düşünüyorum. Sebebi de,
Düşük bir ihtimal de olsa kırık bacağımın tekrar yerle temas etme olasılığını göze alamıyorum.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Sayın Ocan kusura bakmayın, ikarus sendromunun başlangıcı demiştim ama sanırım sizde 250.000 km den sonra ilerlemiş hali var.

Neredeyse motosiklet range rover jeepten güvenlidir diyeceksiniz. Herşeye mantıklı bir açıklama bulmaya çalışmanız hiç mantıklı değil.

Otomobildeki güvenlik unsuru ile motosikletin uzaktan yakından alakası yoktur. Yakası paçası şişen montlar siz yerde sürüklenirken ve o hızla önünüxe çıkanherşeye çarptığınızda pek işe yaramaz.. Goldwingin deposunun üstünde açılan hava yastığı siz havada uçarken sadece güzel bir beyaz bir balon olarak anılarınızda kalır.

Bugün orta halli, NCAP ten 4-5 yıldızlı bir otomobil ile çok ağır olmadıkça yara bere ile çıkabileceğiniz her kazadan motosiklet ile sakat kalma ya da ölme ihtimaliniz onlarca kez fazladır.

Buyrun daha geçen ay forumda yazdık çizdik. boğaz köprüsünde makasa giren ticari aracın arkadan aşırı hızla çarpması ile şehit olan polis arkadaşımız. tarayarak gidin, şartları kontrol edin bakalım, edebiliyorsanız. O arkadaşımız bir otomobilde olsaydı muhtemelen o gün sanayide tampon tamir ettirmekle meşgul olacaktı. Motosiklet üzerinde olduğu için vefat etti.

Daha nasıl dengede durduğunu bilimin açıklamakta zorlandığı bir aletten söz ediyoruz. Jiroskopik etkinin nasıl sürdürülebildiği hala tartışılıyor.

Bu yüzden motosiklet tehlikelidir. Olayı sadece insan faktörüne yüklemek haksızlıktır. Savaşta ölenlerin hepsi aptaldır, eğer yeterince eğitim alsalardı hepsi hayatta olur demek ne kadar komikse, motosikletin tehlikeli bir tutku aracı olduğunu inkar etmekte o kadar komiktir.

Sevgili dostum,

Verdiğiniz örneğe bakarak yaya olarak yürürken motosikletten bile daha fazla tehlikedeyiz demektir. Ne yapacağız kusuru bu sefer ayağımızdaki ayakkabılaramı yükleyeceğiz acaba ????

Motosiklet tehlikeli değildir , bilimsel araştırmaları inceleseydiniz araç içerisinde sıkışarak vefatın trafik kazalarında oransal olarak en yüksek payı aldığını görebilirdiniz ki motosiklet için böyle bir durum sözkonusu değildir.

Aldığımız eğitimlerde özellikle verdiğiniz örnekteki durumda kalmamak için sıkışık trafikte ilerleyen araçları iki yanınıza (önünüze ve arkanıza değil yanınıza) siper ederek ilerlemeniz önerilir , daima ayna kontrolü yapılır küçük viteste kalınır araçlar beklenmedik bir manevraya başlarlarsa sadece gazı açar çıkarsınız. Vefat eden arkadaşımız bunları bilseydi büyük ihtimal ile şu anda aramızda olurdu.

Saygılar
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
Artık sıkılmaya başladım ben bu işten.
O bok attığımız etliye sütlüye karışmayan, motosikletçi ak saçlı/sakallı amcaları artık anlıyor gibiyim bu motosiklet mevzunda.

soru:

bugün moda rıhtımdan bahariye'ye doğru çıkmak için ilerliyordum. apartmanın birinden 2 metre önüme floşş diye bir kova su döküldü. 1 sn geç dökmüş olsalardı üzerime gelecekti. 10 dk sonra başka bir yerde başka bir apartmandan az ilerime naylon torba düştü. biraz ilerde olsam kaskıma yapışıp görüşümü kapatabilirdi.

şimdi ben motosiklete binmeyeyim mi?

hayır yani ortam öyle bir hal aldıki, biri çıkıp motora binerken üzerime çığ düştü dese motosiklete suç atıcaz..
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
oocan hocam, sık dur. yakında 10. köye varacaksın ama olsun. doğru bildiğin, gerçekten doktrin seviyesinde doğru ise asla vazgeçme. çünkü evrensel bir gerçek üzerindesin.
aylardır ve hatta yıllardır sürüş tarzımla uğraşanlar var.
ben gördüğüm kadar hız yaparım;

göz tembelliğim var ( karanlıkta; karşıdan far ışığında göserim kndini normalden 1 sn daha geç toparlıyor )
gözlük kullanıyorum, astigmatım var ( gözlük camı + kask vizörü ile omuzumdan geriye "kör nokta " kontrolümde çift görme veya açı sapması olduğunu biliyorum )
çok ağır kazalardan sonra kendime verdiğim ilk söz : BİLMEDİĞİM, GÖRMEDİĞİM YOLDA HIZ YAPMAYACAĞIM!

en hızlı giden "usta kullanıcı" ile aramda hep 1 sigara içimi zaman oynamıştır. ehh, sigrayı da bıraktığıma göre kafa kafaya gidiyoruz işte :)

yol şartlarınızı değil ama kendinizi yol şartlarına göre ayarlayabilirsiniz.
kolay yol varken neden zorla uğraşıp zevkimden feragat edeyim ki?

bu bence doğrudur.
yol kaygan, otobanda onlarca tahta, lastik, yağ vs kalıntılar var. gündüz max 100, gece ise 80 i geçmem.
hiç gitmemek yerine, geç gitmeyi tarcih ediyorum.
ne kadar az risk, o kadar sorunsuzluk, o kadar zevk.

EN İYİ MOTORCU EN HIZLI GİDEN DEĞİL, TORUNUNU GEZDİRENDİR ( en ünlü motosiklet atasözlerindendir )
Adana'dan dönerken hızım 120 tahta taşıyan bir kamyondan 50-60 cm uzunluğunda bir dünya tahta yola savrulmuş fark edip bir parçadan kaçmamla diğer parçanın üstünden geçmem bir oldu şükürler olsunki dengemi kaybetmedim ve lastik patlamadı.Ama gerçekten farkındalık çok önemli :cat:
 
Katılım
30 Eki 2010
Mesajlar
355
Benim şahsi düşüncem, motorsiklet dier araçlara kıyasla birazdaha risklidir.
kullananlarda bu riskin bilincindedir zaten.

He benim doğa üstü duyu organlarım var, tecrübeli motorcuyum diyorsan o ayrı
ama neticede insanız.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ulem mevzu nerelere gelmis!!!:silent:

Ben bir daha okuyayim su yaziyi.
Sonra kirmizi yazili yere neden katilmadigimi yazarim.:)
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Oocan, güzel bir konuya değinmiş ..:cat:

Motosiklet kullanan kişinin; karakteri,yaşı, o anki ruh hali, motivasyonu,

aldığı eğitim/eğitimsizlik , yetişme tarzı, dünya görüşü, trafik kurallarına

uyum/uyumsuzluğu, çevresine olan saygı/saygısızlığı, tecrübe/

tecrübesizliği ,deneyim/deneyimsizliği, refleksi, düşünme hızı,

güvenlik algılaması/algılayamaması ,risk alma/almama arzusu, olasılıkları

öngörme/öngörememe , iletişim/iletişimsizlik becerisi, motosikleti kullanım

amacı ile birlikte ,yaşanan farklı olayları baz alarak kıssadan hisse

çıkarması/çıkarmaması; sebep sonuç ilişkisine bağlı olarak olumlu veya

olumsuz faktörleri beraberinde taşımaktadır..


Akıl ve mantık çerçevesi dahilinde; tüm olumlu koşulların oluşması halinde;

''gücün tehlikeli olmadığı'' görüşüne sıcak bakıyorum..


Koşulların olumsuz bir hal alması durumunda ise; yukarıda sıralamaya çalıştığım

faktörlerden hangilerininin daha ağır basması ; şekil şartlarını belirleyecektir.

Tüm motosiklet kullanıcılarına kazasız sürüşler dilerim..
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Studie offenbart: So gefährlich ist Motorradfahren

Berlin. Das Risiko, auf einem Motorrad getötet zu werden, ist 14-mal höher als im Auto. Bei besonders leistungsstarken Maschinen ist das Risiko sogar noch viel größer. Das haben die Unfallforscher der Deutschen Versicherer (UDV) ermittelt. In Zahlen: Pro eine Million gefahrener Kilometer sterben 67 Motorradfahrer auf der Straße - und zwar meist in ihrer Freizeit. Laut UDV-Leiter Siegfried Brockmann wird das Motorrad in Deutschland mittlerweile kaum noch als reines Fortbewegungsmittel eingesetzt, sondern ist immer mehr zum Sportgerät geworden.

Mit umfangreichen Daten kann die Studie auch ein altes Vorurteil entkräften: Nicht die Autofahrer sind an den meisten Motorradunfällen schuld, sondern die Zweiradfahrer selbst. Die Fahrer kommen laut der Studie vor allem in der Kurve von der Straße ab oder verursachen schwere Kreuzungsunfälle. "Motorradfahrer sollten aufhören, sich als unschuldige Opfer zu sehen", fordert Brockmann. Nur diese Einsicht helfe, das eigene Verhalten zu überdenken. In rund 67 Prozent aller Unfälle seien Motorradfahrer nicht schuldlose Opfer.

http://www.abendblatt.de/ratgeber/a...enbart-So-gefaehrlich-ist-Motorradfahren.html

___________________________________________________

Arastirma acikliyor:Motosiklet kullanmak bukadar tehlikeli.

Berlin: Motosiklette ölüm tehlikesi bir araca göre 14 kere daha yüksektir. Motoru cok kuvvetli motorlarda bi risk cok cok daha yüksektir..
Bu karara Alman Sigortalari (UDV) kaza arastirimacilari varmistir..
Sayi olarak: Gidimis her milyon km icin 67 motosiklet sürücüsü ölmektedir ve bu bos zamanlarinda olmaktadir...
UDV yöneticisi Siegfried Brockmann a göre Almanya da motor giderek kullanim aracindan cok Spor makinasi olarak kullanilmaktadir..

Bunu birsürü rakamlarla/bilgilerle eski bir önyargiyi cürütüyor:
Genelikle kazalarda motor sürücüleri sucludur ve arac sürücüleri degil..
Arastirmaya göre genelde motor sürücüleri virajlarda yoldan cikiyor ve büyük kavsak kazalarina neden oluyorlar.. Motosiklet sürücüleri kendilerini artik "sucsuz kazazadeler olarak görmekten vazgecmelerini" istiyor Brockmann.
Sadece bu bakis acisi kendi davranisinizi degistirebilir..(Düsünmenize sebep olabilir)
Kazalarin asagi yukari %67 sinde motosikler sürücüleri sucsuz magdur degildirler..

_________________________

Almanyada durum böyle arkadaslar....
Benim hosuma gitti bu yazi..
Sizinle paylasayim dedim..
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Studie offenbart: So gefährlich ist Motorradfahren

Berlin. Das Risiko, auf einem Motorrad getötet zu werden, ist 14-mal höher als im Auto. Bei besonders leistungsstarken Maschinen ist das Risiko sogar noch viel größer. Das haben die Unfallforscher der Deutschen Versicherer (UDV) ermittelt. In Zahlen: Pro eine Million gefahrener Kilometer sterben 67 Motorradfahrer auf der Straße - und zwar meist in ihrer Freizeit. Laut UDV-Leiter Siegfried Brockmann wird das Motorrad in Deutschland mittlerweile kaum noch als reines Fortbewegungsmittel eingesetzt, sondern ist immer mehr zum Sportgerät geworden.

Mit umfangreichen Daten kann die Studie auch ein altes Vorurteil entkräften: Nicht die Autofahrer sind an den meisten Motorradunfällen schuld, sondern die Zweiradfahrer selbst. Die Fahrer kommen laut der Studie vor allem in der Kurve von der Straße ab oder verursachen schwere Kreuzungsunfälle. "Motorradfahrer sollten aufhören, sich als unschuldige Opfer zu sehen", fordert Brockmann. Nur diese Einsicht helfe, das eigene Verhalten zu überdenken. In rund 67 Prozent aller Unfälle seien Motorradfahrer nicht schuldlose Opfer.

http://www.abendblatt.de/ratgeber/a...enbart-So-gefaehrlich-ist-Motorradfahren.html

___________________________________________________

Arastirma acikliyor:Motosiklet kullanmak bukadar tehlikeli.

Berlin: Motosiklette ölüm tehlikesi bir araca göre 14 kere daha yüksektir. Motoru cok kuvvetli motorlarda bi risk cok cok daha yüksektir..
Bu karara Alman Sigortalari (UDV) kaza arastirimacilari varmistir..
Sayi olarak: Gidimis her milyon km icin 67 motosiklet sürücüsü ölmektedir ve bu bos zamanlarinda olmaktadir...
UDV yöneticisi Siegfried Brockmann a göre Almanya da motor giderek kullanim aracindan cok Spor makinasi olarak kullanilmaktadir..

Bunu birsürü rakamlarla/bilgilerle eski bir önyargiyi cürütüyor:
Genelikle kazalarda motor sürücüleri sucludur ve arac sürücüleri degil..
Arastirmaya göre genelde motor sürücüleri virajlarda yoldan cikiyor ve büyük kavsak kazalarina neden oluyorlar.. Motosiklet sürücüleri kendilerini artik "sucsuz kazazadeler olarak görmekten vazgecmelerini" istiyor Brockmann.
Sadece bu bakis acisi kendi davranisinizi degistirebilir..(Düsünmenize sebep olabilir)
Kazalarin asagi yukari %67 sinde motosikler sürücüleri sucsuz magdur degildirler..

_________________________

Almanyada durum böyle arkadaslar....
Benim hosuma gitti bu yazi..
Sizinle paylasayim dedim..

Bilgiye dayalı yorum yazdığınız için tebrik ederim. Herkes havanda su dövünce yeni bir şey öğrenmek mümkün olmuyor.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
384
sayın ocan tartışmaya temel ıstatikle devam edeceğiz herhalde. Araç içinde ölüm oranı yüksek diyorsunuz. Istatistikte sayılar değil oranlar karşılaştırılır. Bir motora karşı on otomobilin olduğu trafikte tabiki kaza ve ölüm sayısı otomobillerde fazladır. Peki yüzdeye vurunca ne oluyor. Ayrıca sıkışarak ölme en düşük oranlarda yaşanır. Ilk sebeb çarpışmaya bağlı travmalar dir. Kazada en güvenli yer oturduğunuz koltuktur. Emniyet kemerinin görevi de sizi orada tutmaktır zaten. trafik özü itibarı ile tehlikelidir. Insanın doğasına aykırı bir hıza teknoloji sayesinde ulaşılmaktadır. Trafikte en tehlikeli araç ise motosiklet. Bunu inkar ederek laf ebe ligi yaparak her olayda motosiklet sürücüsüne fatura keserek açıklayamazsiniz.
 
Katılım
20 Eki 2005
Mesajlar
291
Sevgili oocan;
daha önce de açtığınız bir başlığı okumuştum,orada da benzer polemikler vardı.
Yazılarınızın ana fikirlerine kesinlikle katılıyorum;özetle herzaman "bilinçli" kullanıcı olmaktan ve emniyetten bahsediyorsunuz.Fakat sıkıntı sizin yazım tarzınızda...Anladığım kadarıyla kendine "hayran" bir insansınız ve her mevzuyu kendinize bağlıyorsunuz.Bence insanları rahatsız eden de küçümseyen ve bazen sataşan bu tarzınız.Konular genelde sizin ne kadar eğitimli,tecrübeli,motoruna hükmeden "yüce" bir sürücü olduğunuza bağlanıyor.
Sonuç olarak;ana fikirlerine kesinlikle katıldığım(bence tartışmaya bile açık değil) yazılarınızı daha sade ve daha doğru örneklemeler yaparak yazarsanız,21 yıl ve 250.000 km'lik tecrübelerinizi bize daha doğru bir şekilde aktarırsanız forumun takdir ve takip edilen yazarlarından birisi olursunuz.Başarılar dilerim,saygılarımla...
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Ben bu cümleye takılıp kaldım şimdi. neden bu forumda özellikle eğitim almış kişileri küçümseyici bir tavır takınılmakta.

Ben bu güne kadar ne sertifikalarımla övündüm ne de eğitimimin derecesini belirttim. Herzaman öğrenci olacağımı ve öğrenmeye çalışacağımı defalarca yazdım.

Hakmıdır bu tavır , eğitim almak ayıpmıdır illaki anadan doğma motorcu mu olmak lazımdır saygı görmek için :silent::silent::silent::silent::silent::silent:

aramızdaki stil farkı mı sorun oldu? aşağıdaki cümle sana ait ve küçümseme hususunda "sayın eğitimli abicim" ifadesiyle kafa kafaya gider.

Dersine biraz daha çalışmalısın sevgili kardeşim.

her kazada motorcu suçludur felsefesi ortak noktamız. bu düşünce tarzı riskleri en aza indirmek için uygulanan bir "TEKNİKTİR".

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:47 ----------

Ulem mevzu nerelere gelmis!!!:silent:

Ben bir daha okuyayim su yaziyi.
Sonra kirmizi yazili yere neden katilmadigimi yazarim.:)



o gaz-fren mevzusu tam muamma abi. deli fren kullanırım, hatta gaz açarken fren kullandığım bile olur valla :p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:51 ----------

Artık sıkılmaya başladım ben bu işten.
O bok attığımız etliye sütlüye karışmayan, motosikletçi ak saçlı/sakallı amcaları artık anlıyor gibiyim bu motosiklet mevzunda.

bana mı ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst