grank kesmiş motor

Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
dünyanın en saçma topic 'i.çünkü oraya grank demiş herhalde krank diyecekti.sonra otobüsün motorunu çekmiş bizlere göndermiş.kardeşim bu resimler yetersiz analiz edemiyoruz tam olarak piston kolumu,krank mili mi,yoksa şanzıman kutusumu.zaten burda yasak değilmi otobüsün motorunu koymak.burda motosikletim motorunu koysana.
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
bu kesinlikle fabrika hatasıdır derim yada yatakta sorun vardı ama fark edilmedi toleransları fazlaydı
 
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
346
dünyanın en saçma topic 'i.çünkü oraya grank demiş herhalde krank diyecekti.sonra otobüsün motorunu çekmiş bizlere göndermiş.kardeşim bu resimler yetersiz analiz edemiyoruz tam olarak piston kolumu,krank mili mi,yoksa şanzıman kutusumu.zaten burda yasak değilmi otobüsün motorunu koymak.burda motosikletim motorunu koysana.

en şaçma derken galıba senı g harfı rahatsız etmiş..sen rahatla sıkma canını _g_yerıne _k_koyucam..otobus motoru ,,traktor motoru,,pancar motoru,,,buradakı resımın amacı krank neden çatlamıs onu belırtmeye calıstım ..bırde analız edemıyorum demıssın..motor hakkında bıraz bılgı olarak zayıfsın galıba..sakın aşalama gibi düşünme ...o resımde neyın pıston neyın krank olduğu ortada şanzıman hiç alakası yok.
resım yasak olsaydı zaten kıtlenırdı.

gerçekten bilen biri gelse de açıklasa...tahminler çok ama eminlik yok...merak ettim ben de...

ben acıklayım durum şoyle.....bu motor yaklasık 1bucuk sene once revızyon olmustu.revızyonda kran mılı çatlak testınden geçmiş ve sağlam cıkmıstı..daha sonra aracın akusu bıtmıs ve vurdurmuslar.bu vurdurma esnasında krank darbe almıs ve catlamıs..zaten bır kaç gun sonra krank kesmıs araç...butun kayışlar yerınden cıkmıs ve aşırı derecede tıtreme meydana gelmıs..ama araç hala çalısıyodu..
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
@kozalak dostum merhaba;

Benzinli veya diesel motorlarda krank kesmesi ciddi bir motor probleminin veya eksikliğinin göstergesidir.

Bir yıl öncesinde motor yapıldığını söylemişsiniz. Bu yenileştirme işleminde krank ovallik testi yapıldı mı? Krank taşlamasına gidildi mi? biyel kepleri yenileştirmesine gidildi mi? Genelde motor yenileştirme işlemi denilince akla hep segman veya piston değişimi akla gelir. Segman değişimi sonunda motorda kompresyon oranı artacak, çekiş yükselecektir. Ancak motorla beraber aşınan sübabların, yükselen kompresyona cevap verememesi, motorda vuruntuya sebeb olmaktadır. Yine, silindir üst kapağı carbon temizliği yapılmaması, vuruntu sebebi olarak motora yavaş yavaş zarar verecektir. Ağır vasıtalarda motor yenileştirmesi sonrasında sadece kompresyonun artırılması değil, motorun baştan aşağı yenilenmesi gerekir.

Diğer bir seçenek, motor yağında oluşan çapakların yağ kanallarını tıkaması ve krankın yağsız kalması, akabinde aşınarak boşluk yapması, sonuçta krank kesmesine neden olmaktadır.

Resimler çok fazla bir ipucu vermiyor. Ancak bence arıza vurdurmadan kaynaklanmıyor. Zira vurdurma doğru şekilde yapılmadıysa, genelde öncelikle aktarma organlarını etkilemektedir. Bir ihtimal, eğer motor vurdurma esnasında çok aşırı yüke maruz kaldıysa, zaman kayışı diş atarak sentesini kaydırmış, motor vuruntulu çalışmaya başlayarak kranka zarar vermiş olabilir. Aslında güzel bir konu. Ancak devamı ve faydalı hale gelebilmesi için çeşitli alt konuları açacak ortamların yaratılması gerekli.

Bu bilgiyi "vikipedia" sitesinden aldım

"k ince ve kalın şekliyle sekizinci yüzyıldan bu yana, Eski Türkçeden beri bütün Türk lehçelerinde kullanılmış bir sestir. Türkçe kelimelerin başında, ortasında ve sonunda bulunur. Birçok kelimede yüzyıllar boyunca hiç değişmeden gelmiştir. Ancak Anadolu ve Azeri lehçelerinde bazı kelimelerde yumuşayarak gye dönüşmüştür. Kök-gök, köl-göl, köz-göz, kemi-gemi, küve-güve gibi. Aynı ağızda Bu sesin h ya dönüştüğü de görülür. Kanı-hani, uyku-uyhu, yuku-yuhu, ayak-ayah, keklik-kehlih gibi. Gerçekte Eski Türkçe diye adlandırılan 8-11. yüzyıl Türkçesinde, kelimelerin başında ga ve ge sesleri yoktur. Bunlar daha sonra ka ve ke seslerinin ga ve ge'ye dönüşmesi sebebi ile ortaya çıkmıştır.

Tarih boyunca Fenike, Etrüsk, Yunan ve Latin dillerinde de bulunan k sesi, bugün Avrupa dillerinde bazı kelimelerde yer alırken bazı kelimelerde de c ile temsil edilmektedir.

Türkçe'de 1928'de yapılan harf inkılabı ile Osmanlı alfabesi kaldırılıp Latin alfabesi getirilince, yeni alfabe düzenlenirken k harfi kabul edilmiştir"

Adana Motor E.M.L ve Ankara Yapı Meslek L. İşmakineleri Atl. içerisindeki tablolarda "Grang" ifadelerini görebilirsiniz. Hatta bu atölyelerde ATELYE diye tabelalar vardır.
 
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
346
@kozalak dostum merhaba;

Benzinli veya diesel motorlarda krank kesmesi ciddi bir motor probleminin veya eksikliğinin göstergesidir.

Bir yıl öncesinde motor yapıldığını söylemişsiniz. Bu yenileştirme işleminde krank ovallik testi yapıldı mı? Krank taşlamasına gidildi mi? biyel kepleri yenileştirmesine gidildi mi? Genelde motor yenileştirme işlemi denilince akla hep segman veya piston değişimi akla gelir. Segman değişimi sonunda motorda kompresyon oranı artacak, çekiş yükselecektir. Ancak motorla beraber aşınan sübabların, yükselen kompresyona cevap verememesi, motorda vuruntuya sebeb olmaktadır. Yine, silindir üst kapağı carbon temizliği yapılmaması, vuruntu sebebi olarak motora yavaş yavaş zarar verecektir. Ağır vasıtalarda motor yenileştirmesi sonrasında sadece kompresyonun artırılması değil, motorun baştan aşağı yenilenmesi gerekir.

Diğer bir seçenek, motor yağında oluşan çapakların yağ kanallarını tıkaması ve krankın yağsız kalması, akabinde aşınarak boşluk yapması, sonuçta krank kesmesine neden olmaktadır.

Resimler çok fazla bir ipucu vermiyor. Ancak bence arıza vurdurmadan kaynaklanmıyor. Zira vurdurma doğru şekilde yapılmadıysa, genelde öncelikle aktarma organlarını etkilemektedir. Bir ihtimal, eğer motor vurdurma esnasında çok aşırı yüke maruz kaldıysa, zaman kayışı diş atarak sentesini kaydırmış, motor vuruntulu çalışmaya başlayarak kranka zarar vermiş olabilir. Aslında güzel bir konu. Ancak devamı ve faydalı hale gelebilmesi için çeşitli alt konuları açacak ortamların yaratılması gerekli.

Bu bilgiyi "vikipedia" sitesinden aldım

"k ince ve kalın şekliyle sekizinci yüzyıldan bu yana, Eski Türkçeden beri bütün Türk lehçelerinde kullanılmış bir sestir. Türkçe kelimelerin başında, ortasında ve sonunda bulunur. Birçok kelimede yüzyıllar boyunca hiç değişmeden gelmiştir. Ancak Anadolu ve Azeri lehçelerinde bazı kelimelerde yumuşayarak gye dönüşmüştür. Kök-gök, köl-göl, köz-göz, kemi-gemi, küve-güve gibi. Aynı ağızda Bu sesin h ya dönüştüğü de görülür. Kanı-hani, uyku-uyhu, yuku-yuhu, ayak-ayah, keklik-kehlih gibi. Gerçekte Eski Türkçe diye adlandırılan 8-11. yüzyıl Türkçesinde, kelimelerin başında ga ve ge sesleri yoktur. Bunlar daha sonra ka ve ke seslerinin ga ve ge'ye dönüşmesi sebebi ile ortaya çıkmıştır.

Tarih boyunca Fenike, Etrüsk, Yunan ve Latin dillerinde de bulunan k sesi, bugün Avrupa dillerinde bazı kelimelerde yer alırken bazı kelimelerde de c ile temsil edilmektedir.

Türkçe'de 1928'de yapılan harf inkılabı ile Osmanlı alfabesi kaldırılıp Latin alfabesi getirilince, yeni alfabe düzenlenirken k harfi kabul edilmiştir"

Adana Motor E.M.L ve Ankara Yapı Meslek L. İşmakineleri Atl. içerisindeki tablolarda "Grang" ifadelerini görebilirsiniz. Hatta bu atölyelerde ATELYE diye tabelalar vardır.

merhaba hocam ,;motor revızyonda grank taşlama olmuş,bıyel keplerı yataklı olduğu için hiç bir sorun yoktu rektefıyede kontroller yapıldı..silindir kapakları subaplar değişti ve taşlandı temızlık de yapıldı tabıkı..motor yağındakı çapaktan soz etmişsiniz.resimlerde net gozukmuyor ama grankta yağsızlıktan olusacak hıç bır hasar yoktu..yani sarma yoktu ayna gibi parlıyodu..vurdurma esnasında kayış sente atamaz ..çünki sente aksamı tamamen dişli hocam...sente dişlileride kontrol oldu .hatta dişli içindeki gamalar bile kontrol edıldı..bizim bulgumuz şu hocam grank daha önceden çatlakmıs
..nasıl anladın dersenız,grank ortadan ıkıye ayrılmış.elımıze alıp kopan yere baktığımızda onceden çatlayan yer pas rengındeydı.yenı kopan yerde parlak tertemızdı.buradan anladık.vurdurma esnasında çatlak buyuyerek grank kesmıs araç...acıklamanız için çok tşk ederim ...sizin gibi bu konularda bılgısı olan kısılerle konusmak bana zevk verır...saygılarımla
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Evet. Tam ben yazıyordum. "V8 motor. "
Motosikletlerde vurdurunca sibopların ezildiğini duymuştum.

evet bu konuda haklısın arkadaşın f650 si hala yatıyor. vurduruken egzantrik zinciri diş atlamış sanırım 4 sübabın 4 ünüde çakmış.
sağlıcakla.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
368
yorumlar süeper ya :D ama bu otobus motoru bu site için gereksiz görünüyo amaaaa bakın ama diyorum bilgi olarak süper olmuş saol dostum...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
14 Ağu 2007
Mesajlar
354
dehşet,inanılmaz,imkansız,:cyclopsan :pr:
 
Katılım
7 Eyl 2007
Mesajlar
2,130
allah allah cok enteresan hakkaten bırı gelsede bılen tam olarak acıklasa sunu mrk ettım neden bole bısı olur ki?

beyler ksusura bakmayın tek sayfa yazdım acıklamaları gormedım ozr dılerım anladım neden oldugunu acıklamalarda...
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
arkadaşlar bunda gülecek ne varki? olabilir bir şey..

konuyu açan arkadaşa. arkadaşım otobüsün marka model ve model yılınıda yazsaydın daha rahat yardımcı olurduk. mesela bi 403 te vurdurma yapman zor..... dediğim gibi önceden bi çatlak olsaydı. bu kendini hemen belli ederdi.. çünki o parçaları çalışa hassasiyetleri mükronlarla ölçülür.

bi marka model yazarsan sevinirim
 
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
379
herhalde bayır aşagı 80 90 la vurdurmuşlar başka nasıl kırılır öyle baksana cart diye kırılmış
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst