Fazla yağın zararı var mı?

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Arkadaşlar benim motorda yağın fazla olduğunu farkettim. Hava falan yaptı da ondan mı öyle görünüyor diye biraz dolaşıp parkettim ve motoru soğutup kontrol ettim gene fazla. Çubuktaki üst çizginin 7-8 mm üstünde seviye. Bunun zararı var mı? Gerekli alet edavatım olmadığı için boşaltmıyorum ve bana en yakın servis te şu an bulunduğum yere yaklaşık 20 km olduğu için bir size sorayım dedim.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Arkadaşlar benim motorda yağın fazla olduğunu farkettim. Hava falan yaptı da ondan mı öyle görünüyor diye biraz dolaşıp parkettim ve motoru soğutup kontrol ettim gene fazla. Çubuktaki üst çizginin 7-8 mm üstünde seviye. Bunun zararı var mı? Gerekli alet edavatım olmadığı için boşaltmıyorum ve bana en yakın servis te şu an bulunduğum yere yaklaşık 20 km olduğu için bir size sorayım dedim.

Arkadaş,

Fazla yağın zararı elbette vardır ama uzun uzun açıklamak yerine şu kadarını diyebilirim. Motoru kullanmışsın, hatta yağı ısıtacak kadar da gezmişsin, bundan sonra bir şey olmaz. İlk başta aşırı yağ olaydı zaten motorun hasar görmüş olabilirdi. Zaman bulduğunda yağı normal seviyesine getirt:cat:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Sağolun Denizcimuzaffer ve Szman, bu kadar hızlı cevap beklemiyordum. Buradaki sabit konuda eksik yağı tamamlayın, fazla yağı boşaltın diye bilgi var elbette ama acaba fazlalığın bir zararı var mı emin olamamıştım. Ben en iyisi bir pipet bulup yağdan biraz çekmeye çalışayım :mrgreen: noolur noolmaz.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Sağolun Denizcimuzaffer ve Szman, bu kadar hızlı cevap beklemiyordum. Buradaki sabit konuda eksik yağı tamamlayın, fazla yağı boşaltın diye bilgi var elbette ama acaba fazlalığın bir zararı var mı emin olamamıştım. Ben en iyisi bir pipet bulup yağdan biraz çekmeye çalışayım :mrgreen: noolur noolmaz.

Heheheh, olur vallah o da bir metot:cat: kötü rüya görmektense uyanık kalmak iyidir derler:cat: Kazasız belasız sorunsuz sürüşler herkese
 
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
246
Elbette fazla yağın zararı vardır.Yağ ısındığında basınç yaparak keçelerden bloğun içine sızar kısa zamanda ekzostun renginin değiştiğini görürsün ayrıca bujilerdede sorun çıkarır ve yolda bırakabilir.Biran önce normal seviyesine çekmeni öneririm.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
motorun ne? keçe patlatırsın sıkışık çalışır motor yağ ısınınca yükselir hemen boşalt normale getir.
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
3
ya gidip bir ustaya yağını en ideal seviyeye düşür, ya da bir yolunu bulup kendin halletmeye bak derim...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence pipetle uğraşma yağı istemeden yutabilir cırcır olursun:p
eczaneden 2cc yada 5cc lik enjektör (şırınga) al onunla azaltabilirsin eksilttiğin yağı boş yoğurt tenekesine koy normalden daha azaltırsan tekrar ilave edebilirsin.. kolay gelsin..
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
bence pipetle uğraşma yağı istemeden yutabilir cırcır olursun:p
eczaneden 2cc yada 5cc lik enjektör (şırınga) al onunla azaltabilirsin eksilttiğin yağı boş yoğurt tenekesine koy normalden daha azaltırsan tekrar ilave edebilirsin.. kolay gelsin..

Ben açık açık yazamadım ama:mrgreen:bilen biliyor:cat:
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
558
fazla yağın tabiki zararı var olmazmı.bulduğu en zayıf keçeyi patlatacaktır.motoru sıkıştırır.ayrıca fazla yağ neden olsun durup dururken?son zamanlarda yağ değiştirdin mi?makina hararet yapıyo mu?su falan karıştırmış olmasın?motorun hakkında da hiç bilgi vermemişsinki bişi söleyelim.yalnız 7-8mm ciddi bi yükseklik!!
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Haaa bir de kollestrolü yüksettiği söyleniyor,damar tıkanıklığı ve anevrizma ya sebep olduğu söylenmekte.:cherry:

Bu yazdıklarım tamamen başlığa istinadendir
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Valla benım makınada fazla yag tahlıye borusu var dıye bılıyorum ama yanlıs mı bılıyorum arkadaslar ???? fazla yagı devırlenınce ordan atıyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla benım makınada fazla yag tahlıye borusu var dıye bılıyorum ama yanlıs mı bılıyorum arkadaslar ???? fazla yagı devırlenınce ordan atıyor.

yada buharlaşan hava su olarak hava filitresinin yanındaki ufak borudan tahliye ediliyor..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst