- Katılım
- 2 Kas 2008
- Mesajlar
- 867
Coq biraderim seviyeyi dusermeye gerek yok ki..
Yazdiginiz forum adabina yakismiyor ki siz burada oldukca da eski bir uyesiniz..
Sen seviyenin düştüğü zamanı görmemişin anlaşılan :mrgreen:
Coq biraderim seviyeyi dusermeye gerek yok ki..
Yazdiginiz forum adabina yakismiyor ki siz burada oldukca da eski bir uyesiniz..
Alıntı: cengaver29 Nickli Üyeden Alıntı vitesli bir motosiklet kullanıyorsak yüksek viteslerdeysek bi anda vites küçültüp kompresöre binerek yavaşlıyıp durabiliriz..
Kesinlikle refeleks olarak bunu gelistirmelisiniz,panik frenle kendinizi yerde bulabilirsiniz bir anda ki o anlatilan %70 on %30 arka fren olayi milisaniyeler icinde hikayedir(heleki yeni baslayan 2 teker dostlarimiz direkt arka frene yuklenir ki cisme carpma ihtimali kalmasa bile dusecektir)..close up disli oranlariyla motorsikletler kompresor kullanarak frenden cok daha emniyetli yavaslayabilir vede kacis noktasini algilamaniz artar o panik aninda..ayrica yagli ve coklu plakali debriyajlarimiz kolay deforme olmaz kompresorden korkmayin..
hocam güzel yazmışsın ama ben aralık 2009 tarihinde ehliyet kursuna yazıldığımda bana sordukları ilk şey ehliyetim olup olmadılı (b sınıfı) 2 ci si ise daha önce motor kullanıp kullanmadığımdı.ehliyetim oldugunu ve bır ıkı kez motor kullandığımı söylediğim zaman tamam sınava gelırsın dıyerek gönderdıler. ve sadece sınavlara girerek ehliyet aldım. araba belki ama kendılerı motosiklet surmeyı bilmeyen insanlar ehliyet vermekte.an azından benım ehliyet aldığım yerde.Sevgili Dostum,
İki temel konu varki bunları tam olarak bilmeden motosiklet üzerine çıkmak bence intihar ile eşdeğerdir.
Birincisi panik fren
İkincisi engelden kaçış manevrası
Ehliyet kurslarında sadece bu iki tekniği hakkıyla öğretseler motosiklet kazalarının yarıya düşeceğine dair herşeyimle iddiaya girerim.
Bu iki konu tecrübe , yetenek , eğitim v.b. ile bağlantılı olamaz. Motor üzerine çıkmak için bu iki konuyu bilmek olmazsa olmazdır.
Saygılar
ilkay abi , debriyajı çekip frenleme yapınca gücü tekerden ayırıyoruz ama sanki motorda biraz başıboşluk , bananecilik bi adamsendecilik oluyor , o sırada kendimi güvende hissetmiyorum.
kompresör yapmasam bile , nedense zincirde yükün veya gücün varlığını hissetmek istiyorum , bu ise bana güven veriyor...:silent:
ilkay abi , debriyajı çekip frenleme yapınca gücü tekerden ayırıyoruz ama sanki motorda biraz başıboşluk , bananecilik bi adamsendecilik oluyor , o sırada kendimi güvende hissetmiyorum.
kompresör yapmasam bile , nedense zincirde yükün veya gücün varlığını hissetmek istiyorum , bu ise bana güven veriyor...:silent:
Sen seviyenin düştüğü zamanı görmemişin anlaşılan :mrgreen:
hocam sizin dediginiz otomobilde bir nebze geçerli olur fakat diyelimki scooter kullanıyorsunuz gazı bıraktıgınızda ne kadar yavaşlar.
hadi vitesli motosiklet diyelim. hız 90 ve 5 vites bir motosiklette 4.cü viteste seyrediliyor ve beklenmedik bir olay gerçekleşiyor adam birden yola fırlıyor o kısa zamanda debriyaja basıp vites küçültmek hem zaman kaybıdır hemde tekerlek kilitlenmesi riskini arttırır. onun yerine ön fren manetine yumuşak bir asılma daha etkili bir çözümdür. motor komprösörü ancak güvenli durumlarda kullanılır mesela kırmızı ışıga yaklaşırken yada önünüze gelen viraja girmeden
Sevgili Dostum,
İki temel konu varki bunları tam olarak bilmeden motosiklet üzerine çıkmak bence intihar ile eşdeğerdir.
Birincisi panik fren
İkincisi engelden kaçış manevrası
Ehliyet kurslarında sadece bu iki tekniği hakkıyla öğretseler motosiklet kazalarının yarıya düşeceğine dair herşeyimle iddiaya girerim.
Bu iki konu tecrübe , yetenek , eğitim v.b. ile bağlantılı olamaz. Motor üzerine çıkmak için bu iki konuyu bilmek olmazsa olmazdır.
ya usta bunları bi anlatsan çok merak ettim bende scooter war duramam ben o durumda direk çarparım yani diğerllerinin dediiği gibide şöyle yaparım böyle yaparım diyemem çünkü o ana bağlı yaptıklarımız 90km hızla giderken bide scooter freniyle hiç dururlmaz en az bi 20-30 m mesafe olmalı durmak için nyse ama bnm asıl merak ettiğim nasıl kurtulucaz böyle durumlarda hep aklımdadır hızla giderken bi köpek falan çıkarsa ne yaparım diye düşündüğüm
ben debriyajsız yapmam...
.
yahu bu debriyaj fanlarına...debriyajım olmadan asla diyenlere...totoşu sıkıştığında ilk işi (kaç devir ve hızda olursa olsun vites düşürmeyecekse) debriyaja taze gelinin sarıldığı gibi sarılan sürücü arkadaşlara hastayım...abi neden debriyaj...hadi konuyu es geçelim normal şartlarda debriyajın fazla kullanımını anlamış değilim...debriyaja gereksiz zamanlarda basmayın basanları uraın...debriyajsız günler...bu konudan bağımsız şu kompresyonun dadunu çıkarın...debriyajı bir kobra yılanı gibi düşünün bastığınız an sizi sokacak...
vites değişimi haricinde frenajla birlikte varayova debriyaja asılanların acemi olduklarını ve bilincsiz bir şekilde motosiklet kullanım stiline sahip olduklarını...bu tarzın ve/veya alışkanlığın kötü kullanım kriterlerinden biri olduğunu düşünmekteyim...ısnt'ıt...ben kompresyonla büyüdüm yaşatıldım beslendim...
sizce hata kimde ...kim gitsin...
konuyla alakalı olarak ise diyeceğim önüme biri çıktığında asla ön frenaja güvenmemek dokunmamak...arkayı kızaklamaya başlıyorum...eğer çapacağım şey arac ise o an reflekslerim iyi şans benden yanaysa kızaklama esnası motoru yatırırım veyahut çarpma anından uçacağım yeri kestirmeye çalışırım...oraya doğru bedenimi atarım...ben kazalarımda çoğu zaman zıpladım resmen...kendimi atmak istediğim noktaya doğru...ha unutmadan benim bir özelliğim (bisikletten kalma motor hafif diye olsa gerek) kızaklarken dengeyi koruyabiliyorum...arkayı kızaklayarak bayağı gidiyorum...dengeyle alakalı mevzu herhalde...ayağım sabit şekilde arka frende bu arada...kuryelerde gördüm aynı şeyi...garipserdim...bir zaman sonra baktım ki bende refleks olarak ayağımı fren pedalına sabitliyormuşum...
önüme atlayan bir kişi ise frenajsız sadece şansa bağlı kurtarmaya bakarım...motoru yatırırsam iki tarafda zarar görecek hem karşımdaki hem ben...benim tek korkum trafikte aralardan giderken kapı açılması bir uzvumun kopması...o an gideceğim hastanede mikro cerrah bulunup bulunmayacağı veya el veya ayağımdan kopan parçanın bulunup bulunamayacağı kaygısını hep taşırım...
Çok şaşırdım yahu, amma çok kişi viteş düşürerek durabileceğini sanıyor!
Arkadaşlar motosikletleri ön fren durdurur, arka fren hiç olmasa bile olur
Aslında tekerlekli tüm araçları ön fren durdurur (el arabası hariç)
Otomobillerde, kamyonda, otobüsde frene bastığınızda ana fren merkezi fren yağının çoğunu ön tekerleklerin fren merkezlerine göndererek güç uygular, bir kısmınıda arkaya yollar. Hani bizim el ile yapmaya çalıştığımız % 70-30 olayı gibi.
Yani hareket eden cisimleri arkadan tutarak değil, önden engel olarak durdurabiliriz.
Fizikde bir karşılığı vardır belki bilen anlatsın ama kabaca budur.
Vitesi yüksek devirdeyken düşürürseniz arka tekerleğinizin kitlenemsine neden olur, düşük devirdeyken vitesi düşürürseniz devrinizin yükselmesine ve motordaki kompresyonun artmasına neden olur.
Arka tekerlekte bir güç hissedersiniz ama bu çok az bir yavaşlamaya neden olur, frenlemek için yapmaya asla gerek yoktur.
Freniniz arızalıdır yada hava mava yapmıştır frene bastığınız halde işe yaramıyordur o zaman az da olsa faydasını alabilmek için yapın ama eğer freninniz varsa fren yapın yahu ne gerek var atraksiyona?
20 tonluk kamyon mu kullanıyorsunuz? Torkunuz 1000-1100 nm filan mı?
Kaldı ki günümüz kamyonlarında bile kompresyon yapmaya gerek yok, fren sistemleri çok gelişti.
Askerde MAN kamyonlarda vardı kompresyon pedalı, sol ayağın topuğuyla basardık :mrgreen:
Sanırım bu vites düşürürüm kompresyon yaparım diyen arkadaşlar ön frene de basmıyorlar, hep arka freni kullanıyorlar herhalde :silent:
Küçükkende bisiklete binmeye başlayınca mahalledeki abileri "aman ön frene sakın basma, düşersin" diye tembihlemişlerdir
Sakın bu tür yazan arkadaşlar alınmasın yada kızmasınlar şaka yollu takılıp olaya dikkat çekmek istiyorum.
Konuyuda dağıttık ama bu kadar çok böyle düşünen insan varsa frenleme konusunda zayıfız demek ki.
Sürüş tekniklerini anlatırken kalemi güzel olan ve konu hakkında bilgili olan bir arkadaş bu konuyu ayrı bir başlıkta açsında altınta tartışılarak doğruyu bulalım.
Ben ce şanslı olan bu
http://www.youtube.com/watch?v=LkhiDDTZ9Hw&feature=related
Birazda önümüze atlayan çabalasın arkadaş hep bizmi yırtınıcaz videosu