Küçükkende bisiklete binmeye başlayınca mahalledeki abileri "aman ön frene sakın basma, düşersin" diye tembihlemişlerdir
Sakın bu tür yazan arkadaşlar alınmasın yada kızmasınlar şaka yollu takılıp olaya dikkat çekmek istiyorum.
Konuyuda dağıttık ama bu kadar çok böyle düşünen insan varsa frenleme konusunda zayıfız demek ki.
Sürüş tekniklerini anlatırken kalemi güzel olan ve konu hakkında bilgili olan bir arkadaş bu konuyu ayrı bir başlıkta açsında altınta tartışılarak doğruyu bulalım.
kaç kişi radar aracıyla burun buruna gelince yavaşlayabiliyor? El kaldırsın![]()
burada bahsedilen mevzu aslında panik frenajı...öne bu konuya binaen asılırsak muhtemelen yeri öperiz...ki hiç bir insan evladında bu muhteşem refleks yok ve/veya fizik kurallarına aykırı bir duruş olamaz...kaçınılmaz çarpışmayı sadece şanslıysan önleyebilirsen...ben şansa inanırım...ön frenin stratejik ve jeopolitik önemi hakkında çok paylaşım var...
Aslında soldan veya sağdan kamyon , otomobil , bisiklet , köpek , KEÇİ
Birşey fırladı yola ,
Mesafeniz durmanıza kesinlikle yetmeyecek. Ne yapabilirsiniz :silent::silent::silent::silent:
Lütfen fikirlerimizi paylaşıp tartışalım...
Sen ayaklarini da sürtsen olur Metehan.
Senin,hiçbir insan yapamaz,ya da fizik kurallarina aykiri dedigin sey, sadece bir haftalik ciddi bir çalisma ile her insanin sahip olabilecegi bir meleke.
Bu panik fren tabiri yanlis.
Yani panik kelimesi yanlis.
Eger motor ve panik ikisi bir arada olursa,sizi ancak sans kurtarir.
Sert frenaj diyelim suna.
Yani ön frene sonuna kadar asilabilecek tecrubeyi kazanmaniz gerekiyor ve bunun için de antreman sart.
Yoksa evet düsersiniz.
[
sen büyük şöför ol üstadım.
ben motosikleti aldığımda üstüne bulunan ve dolayısıyla parasını ödediğim "debriyaj maneti ve setini" bir işe yarıyor ki buraya koymuşlar diye düşündüm ve araştırdım ki birbatım gerçekten işe yarıyormuş :bounce:
hem, parasını ödediğim şeyi neden kullanmayım ki?![]()
tamam da abicim 1.mesaja bakarsak mesafe durmaya yetmeyecek diyor...bende artık frenajdan öte kendinizi nereye atmanız gerektiğinizi hesaplayın dedim...çarmpa anında bedeni atmak gerekir...ayakları ilk drbeden korumak gerekir vs...
ha dersen ki road runner da benim öğrencimdi...1 haftada durmayı ona da öğrettim...eyvallah...:queen::queen:
http://www.youtube.com/watch?v=KJJW7EF5aVk
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:02 ----------
hiç lafada gelemiyorsunuz he...kanka çok basit bir mantık debriyaja bastığın an motor boşta oluyor...ve daha fazla frena asılmak zorunda kalıyorsun...aaa ne tasedüf fren balatalarında eriyor İnce Memed gibin...:queen:
leeeyn memet ali beeeyyyy....
sen de yapabiliyorsun bunları. neden böyle tepkiliyon?
bir kaleci gol poziyonuna girildiğinde
- nerede olduğuna bakar
- zemine bakar
-mesafeye bakar
-hangi fulbolcu oldğuna bakar
- hangi yöne gidildiğine bakar
-şut mu - plase mi ona bakar
-topu ne şekilde çeleceğine / tutacağına / tutmayacağına bakar ve harket eder
--hatta hakeme bile bakar
sonuç; elinden geleni yapmış olur ama olse goldür, kurtarmışsa tebrik alır, auta atılmışsa da kaçıran üzülür...
ne yani, hiç bir şey yapmamk daha mı makbuldür?
şimdi de bakalım; fark nerede?
senin yanında yüzıllık çınarlar bile ince kalır yiğdm :bounce::cherry::queen:
Ve hatta ekleme yapayim, Toplarin 2 renk yada seritli olmasinin nedeni gelen ortanin yada sutun ne tarafa dogru faso aldigini secebilmeleri icindir kalecilerin.Ve bunu yapacak kapasitedelerde.
Fakat fark surda. Bu adamlar haftada bilmem kac gun saatler boyunca bunlarin antremanini yapiyorlar.Defalarca.Adam havada topu celmek icin uzanmisken belkide bi gozuyle donen topu gole cevirecek biri varmi kontrol ediyor.Tsubasa hesabi
Motosiklet yarislarinda da ayni sey.. Adamlar ileri yaris teknikleri calismadan once dusme tekniklerini calisiyor.Dustuklerinde ne yapacaklarini yada nasil duseceklerini.
E bu calismalar hangimizde var ? Hangimiz la dur kendimi bi yere atayimda en az hasarla nasil kurtulurum denemeleri yaptik ? Dedigim gibi saniye bile surmeyen olaylar bunlar.Acikcasi ben inanmiyorum yok debriyajsiz vites dusururum hemen, yok atarim motoru altimdan vsvs.Icimizdekilerin %95i on fren kitleyecektir bu durumda..Yalan mi ?![]()
sen debriyajına hükmedemiyorsun...küçüklüğünü bilirim ..çişini de tutamazdın sınıfta...:queen:
guzel arkadasim 3. bir kisi olarak neden mudahale etmek istedin..
bilmiyorum gormedim desem bana seviyesizligin tarifinimi yapacaksin!
konu basligini tekrar okumani tavsiye ederim sana,
basligi acan ustaddan ozur dilerim kendi adima,konu nereye geldi..
"seviyesizlik" uzerine baskaca cevap yazmayacagim,saygilar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:09 ----------
.
oocan abi bugüne kadar yazdığın bütün yazıları devamlı takip ediyorum, gerçekten güzel konular, her motorcunun bilmesi gereken, beynimizde sık kullanılanlar bölümünde yer alacak konular..
Bu konu ile bende bişey eklemek istiyorum.. kimsenin aklına gelmediği bi taktik bu..
Bambaşka bi taktik düşünüyorum
VURKAÇ
çarptığın gibi uzuyacaksın ordan
affına ve hoşgörüne sığınarak yazmak istedim.
Saygılar.
Yola çıkan bi arabaysa vurduktan sonra kaçabilecek misin? :mrgreen:
Yola çıkan bir arabaysa vurduktan sonra kaçmama gerek yok ki hocam.. o zaman VUR UÇ veya vur YAPIŞ taktiğini uygularım..
VUR UÇ taktiğinde 100 den 0'a inmek için mesafe uzun ve zevkli bir yolculuk olabilir.
VUR YAPIŞ ile de 100 den 0'a inmem max 2 saniye olur..
OHH güvendeyim.. durdum.. :cherry: