Trafikte hız limitleri arttırılıyor
Bakanlık, yönetmeliğe göre şehir içinde 50 kilometre olan hız limitini 70'e çıkarmayı planlıyor.
Edinilen bilgilere göre, karayollarında hız limitlerinin yeniden ayarlanması ve bu limitlere harfiyen uyulması kurulun gündeminde. Kurul, bu amaçla şehir içi mücavir alanda yer alan hız limitlerini saatte 50 km'den 70'e, otoyollar ve bölünmüş yollardaki limitleri ise saatte 90'dan 120 km'ye çıkarmayı hedefliyor. Sürücülerin yeniden belirlenen bu hız limitlerine harfiyen uymaları sağlanacak. Uymayanlar, limitleri zorlayanlar hakkında anında cezai işlem uygulanacak. Kurul, trafik güvenliğinde görev yapan personele tazminat verilmesini de ilk toplantısında ele alacak. Trafik polisleri ve sağlık personeline görevleri nedeniyle tazminat verilmesi planlanıyor. Toplantıda Meclis'te bekleyen Karayolu Güvenliği Kanunu da kurulun gündemine alacağı konular arasında. Trafik kazalarının önlenmesi amacıyla yapılması planlanan yasal düzenlemeler de kurulda ele alınacak.