Enjeksiyonlu motosiklete karbüratör ayarı yapılırmı :/

Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
Merhabalar. Motosikletim inanılmaz fazla benzin tüketiyor. Konu açmıyim eski konulardan problemimi çözim dedim ama aklım katıştı. Genelde karbüratör ayarı yapın düzelir yazılmış. Ben enjeksiyonlu motosikletime karbüratör ayarı yapabilirmiyim ? :sunny:
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Sorunun cevabi soruda gizlenmis :)
Kardes enjeksiyonlu motorda o ayari yapamazsin
 
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
956
:) Benzinli aracıma mazot alabilirmiyim gibi olmuş bu.

Öncelikle ikisi farklı yakıt sistemidir, ve ekipmanları farklıdır.Karburatör mekanik bir sistemdir görevi hava yakıt karışımını uygun şekilde homojenize etmektir, ve kısa aralıklarla bakıma ihtiyaç duyar ancak enjeksyonlu sisteme göre yakıtı verimli yaktıramaz.

Enjeksyon ise elektronik ünite vasıtasıyla sensörler yardımıyla enjektörlerden yüksek basınçla yakıt püskürtür.Karburatörden çok daha verimli şekilde yakıtın yakılmasını sağlar.

Fazla yakmasının nedenleri
1-Kullanıcı hatası
2-Enjektörler bozuk olabilir
3-Hava filtresi tıkalı olabilir
4-Kaliperler fren diskini bırakmıyor olabilir
5-Kötü yakıt olabilir
6-Bujiler düzgün çalışmıyor olabilir
7-Ecu ile ilgili sorun olabilir..
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
:) Benzinli aracıma mazot alabilirmiyim gibi olmuş bu.

Öncelikle ikisi farklı yakıt sistemidir, ve ekipmanları farklıdır.Karburatör mekanik bir sistemdir görevi hava yakıt karışımını uygun şekilde homojenize etmektir, ve kısa aralıklarla bakıma ihtiyaç duyar ancak enjeksyonlu sisteme göre yakıtı verimli yaktıramaz.

Enjeksyon ise elektronik ünite vasıtasıyla sensörler yardımıyla enjektörlerden yüksek basınçla yakıt püskürtür.Karburatörden çok daha verimli şekilde yakıtın yakılmasını sağlar.

Fazla yakmasının nedenleri
1-Kullanıcı hatası
2-Enjektörler bozuk olabilir
3-Hava filtresi tıkalı olabilir
4-Kaliperler fren diskini bırakmıyor olabilir
5-Kötü yakıt olabilir
6-Bujiler düzgün çalışmıyor olabilir
7-Ecu ile ilgili sorun olabilir..

Aurıntılı güzel yazı olmuş teşekkürler. Sıraladığınız aksamları kontrol edeceğim umarım sorun bunlardan biridir
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
kısa mesafe kullaniyorsan yakıt tuketimin soğuk havalarla beraber %50 ye yakın artabilir...
 
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
528
Evet kısa mesafe kullanıyorum 20tl benzinle 60km yol yapabildim. Ortalama 6-7 bin devir.

Yoook artıkkkk :sunny: Hocam senin motor neredeyse 100 km de 8 litre yakıt tüketiyor ki 6 7 bin o kadar devirli de kullanmiyorsunuz... Gerçekten bir sorun olabilir acil baktirmakta fayda var ...
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Evet kısa mesafe kullanıyorum 20tl benzinle 60km yol yapabildim. Ortalama 6-7 bin devir.

yaklaşık 7 litre tüketmiş senin 250 lik canavar...oldukça yüksek bir rakkam ama ölçümü birde şöyle yap...depoyu silme doldur 100 km sonra tekrar fulle ve bunu 3-4 kez tekrarla en doğru sonuca bu şekilde ulaşırsınız...hava filtresi ve bujilerin iyi durumda ise...manifold contasi delik değilse ki hava aliyorsa rölantide sabit durmaz çekiş düşer vede üzerinde orj egzoz varsa ölçüm hatası yapiyorsundur...enjektoru beyni hiç kurcalatma bence..
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
yaklaşık 7 litre tüketmiş senin 250 lik canavar...oldukça yüksek bir rakkam ama ölçümü birde şöyle yap...depoyu silme doldur 100 km sonra tekrar fulle ve bunu 3-4 kez tekrarla en doğru sonuca bu şekilde ulaşırsınız...hava filtresi ve bujilerin iyi durumda ise...manifold contasi delik değilse ki hava aliyorsa rölantide sabit durmaz çekiş düşer vede üzerinde orj egzoz varsa ölçüm hatası yapiyorsundur...enjektoru beyni hiç kurcalatma bence..

Üzerinde tiger egsoz var. Ölçümü benzin göstergesine göre yaptım. Gösterge yanınca 20tl benzin aldım 60km sonra tekrar yandı. Bugün yağ değiştirdim normalde böylemidir bilmiyorum ama yağ benzin gibi kokuyordu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------

Basligi okuyunca beynim yandi.

:) Sınırları zorladım biraz evet ama böyle böyle öğreneceğiz :/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst