
Benzinli aracıma mazot alabilirmiyim gibi olmuş bu.
Öncelikle ikisi farklı yakıt sistemidir, ve ekipmanları farklıdır.Karburatör mekanik bir sistemdir görevi hava yakıt karışımını uygun şekilde homojenize etmektir, ve kısa aralıklarla bakıma ihtiyaç duyar ancak enjeksyonlu sisteme göre yakıtı verimli yaktıramaz.
Enjeksyon ise elektronik ünite vasıtasıyla sensörler yardımıyla enjektörlerden yüksek basınçla yakıt püskürtür.Karburatörden çok daha verimli şekilde yakıtın yakılmasını sağlar.
Fazla yakmasının nedenleri
1-Kullanıcı hatası
2-Enjektörler bozuk olabilir
3-Hava filtresi tıkalı olabilir
4-Kaliperler fren diskini bırakmıyor olabilir
5-Kötü yakıt olabilir
6-Bujiler düzgün çalışmıyor olabilir
7-Ecu ile ilgili sorun olabilir..