En sorunsuz motosiklet

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,960
Ben eskisi gibi İstanbul'da yaşıyor olsam sizleri gazlar köfteciye götürürdüm :)
Benim lastikler patates. Yazın zar zor motorun parasını denkleştirip eski sahibine ödeme yapınca yeni lastik alamamıştım, tam rahatladım derken yaz bitti lastik işi kaldı ama çıkıp gezmeye çekinirim, yaklaşık 170km yol gitmem lazım lastikçiye, ilk fırsatta lastik alıcam sonra anca gezebileceğim. O da Şubat'dan önce olamayacak gibi duruyor.
Lastikleri yenilediğim gibi Cyan ile buluşup hatta denk getirebilirsek yine lastikçide buluşuruz ona yakın sayılır lastikçi de, lastik değişimi sonrası pide yeme turu yaparız belki.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,169
Benim lastikler patates. Yazın zar zor motorun parasını denkleştirip eski sahibine ödeme yapınca yeni lastik alamamıştım, tam rahatladım derken yaz bitti lastik işi kaldı ama çıkıp gezmeye çekinirim, yaklaşık 170km yol gitmem lazım lastikçiye, ilk fırsatta lastik alıcam sonra anca gezebileceğim. O da Şubat'dan önce olamayacak gibi duruyor.
Lastikleri yenilediğim gibi Cyan ile buluşup hatta denk getirebilirsek yine lastikçide buluşuruz ona yakın sayılır lastikçi de, lastik değişimi sonrası pide yeme turu yaparız belki.
:D Pek tur olmaz, pideci lastikçiden 250m yukarıda... Bu arada sordum stoklarında yok ama istek üzerine Anakee Road da getirebiliyorlarmış. Benim de yaz başı lastik değiştireceğim tutarsa opsiyonlardan bir tanesi o olacak. (Roadtec 02, Tourance Next 2, Anakee Road, Road 6 gibi opsiyonlar var tercih sırasına göre...)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,960
:D Pek tur olmaz, pideci lastikçiden 250m yukarıda... Bu arada sordum stoklarında yok ama istek üzerine Anakee Road da getirebiliyorlarmış. Benim de yaz başı lastik değiştireceğim tutarsa opsiyonlardan bir tanesi o olacak. (Roadtec 02, Tourance Next 2, Anakee Road, Road 6 gibi opsiyonlar var tercih sırasına göre...)
Ben lastik konusunda seçimimi yaptım, Metzeler Karo Street takıcam, daha da fazla kafam karışmasın diye de diğerlerine bakmaktan vazgeçtim. :)
Şimdi geriye lastikçi seçmek kaldı. 4. Levent Sanayi'de Buzlas ya da istinye'de bir yer varmış ikisi arasından birini seçicem.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,169
Ben lastik konusunda seçimimi yaptım, Metzeler Karo Street takıcam, daha da fazla kafam karışmasın diye de diğerlerine bakmaktan vazgeçtim. :)
Şimdi geriye lastikçi seçmek kaldı. 4. Levent Sanayi'de Buzlas ya da istinye'de bir yer varmış ikisi arasından birini seçicem.
Senin yapmak gereken Anakee Adventure taktırmak bence. Ortalama ihtiyacını daha iyi karşılar. Lastikçide bakarsın iki lastiğe de (ikisi de yan yana duruyorlar) Karoo Street'teki diş aralıkları oldukça iddialı, gürültülü olur bir de asfalt kullanımında kolay aşınır gibi duruyor. Anakee Adventure'u tuttum ben.

İstinye'deki Motolastik, esas distribütörün İstanbul'daki atölyesi. Yalnız onlarda stok olmuyor pek, malı oraya göndertip sonra da taktırmaya gitmen lazım. Buzlas'ta stok var; ürünleri gözümle gördüm 2 hafta önce. İstersen sen gelmezden önce uğrar bir daha bakarım, bana çok yakın.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,960
Senin yapmak gereken Anakee Adventure taktırmak bence. Ortalama ihtiyacını daha iyi karşılar. Lastikçide bakarsın iki lastiğe de (ikisi de yan yana duruyorlar) Karoo Street'teki diş aralıkları oldukça iddialı, gürültülü olur bir de asfalt kullanımında kolay aşınır gibi duruyor. Anakee Adventure'u tuttum ben.

İstinye'deki Motolastik, esas distribütörün İstanbul'daki atölyesi. Yalnız onlarda stok olmuyor pek, malı oraya göndertip sonra da taktırmaya gitmen lazım. Buzlas'ta stok var; ürünleri gözümle gördüm 2 hafta önce. İstersen sen gelmezden önce uğrar bir daha bakarım, bana çok yakın.
Anamee Adventure da olur ama ıslakta tutma açısından metzeler az biraz daha iyi gibi bir izlenim oluştu internetten bir sürü karşılaştırma yazısı okuyunca, bir kere karar verdim, bir sonrakine Anakee adventure taktırırım artık deyip seçimi noktaladım, yoksa aklımda kalacaktı.

istinye'deki eğer tel jantların akort kontrolunu de yapacaksa onu tercih ederim, Buzlas tel jant akoru yapmıyoruz demişti, bir o tereddüt ettirdi yoksa daha önce onlarda xmax'in lastiklerini değiştirtirken memnun kalmıştım.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,169
Anamee Adventure da olur ama ıslakta tutma açısından metzeler az biraz daha iyi gibi bir izlenim oluştu internetten bir sürü karşılaştırma yazısı okuyunca, bir kere karar verdim, bir sonrakine Anakee adventure taktırırım artık deyip seçimi noktaladım, yoksa aklımda kalacaktı.

istinye'deki eğer tel jantların akort kontrolunu de yapacaksa onu tercih ederim, Buzlas tel jant akoru yapmıyoruz demişti, bir o tereddüt ettirdi yoksa daha önce onlarda xmax'in lastiklerini değiştirtirken memnun kalmıştım.
Akort işini İstinye de yapmaz çok büyük ihtimal. Zaman alan bir iş, öyle lüksleri yoktur. O işi özel yapanlar vardır onlara gitmek gerekir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,960
Akort işini İstinye de yapmaz çok büyük ihtimal. Zaman alan bir iş, öyle lüksleri yoktur. O işi özel yapanlar vardır onlara gitmek gerekir.
Aslında kontrol etse yeter. Ben kendim baktığımda bir sorun göremedim ama herhalde lastiği takıp balans yaparken belli olur.
Bir de sanırım tekerlek rulmanı da kontrol edilip gerekirse dğeişiyormuş, Tomygun lastik değiştirdiğinde öyle bir şey demişti gibi kalmış aklımda onu da sormak lazım. sibopları da L şeklinde metal sibop taktıracağım, bu lastik siboplar sanki her an yarılacakmış gibi korkutuyor beni.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,832
Arabalarda ve motorlarda gelmesini istedigim 2 ozellik marş sayar. Km sayaci gibi sifirlanamayan bi veri olacak.

Optimum sicaklik, devir ve hizda tek marş ile yol yapmis motor ile, surekli kisa mesafe gitmis zirt pirt marş, dur kalk yapmis motor bir olur mu hic?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,975
Arabalarda ve motorlarda gelmesini istedigim 2 ozellik marş sayar. Km sayaci gibi sifirlanamayan bi veri olacak.

Optimum sicaklik, devir ve hizda tek marş ile yol yapmis motor ile, surekli kisa mesafe gitmis zirt pirt marş, dur kalk yapmis motor bir olur mu hic?
Motosiklette ispatı zor ama arabada bu işler daha kolay, bakımlı bir arabanın motoru her zaman içi pırıl pırıldır dizel ve benzinli farketmez. Yağ dolum kapağını açtığınızda üst kapağın içine baktığınızda her tarafı siyah kaplamamışsa o araç bakımlı sayılır (üst kapak yeni revizyon gördüyse işler değişir tabi). Geçtiğimiz günlerde 320d periyodik bakımını yaptım, araç revizyondan bu yana bakımları tam yapılmıştı ve yağ filtresini incelediğimde hiç bir önemli parçacık gözüme çarpmadı, yağ dolum kapağını açtığımda ve üst kapağa baktığımda pırıl pırıldı. O eski yağlar temizlenirse neredeyse hiç çalıştırılmamış gibi olurdu.
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
128
Dün akşam Adventure İstanbul kanalının bir canlı yayınını izledim youtube üzerinden. İzleyiciler çeşitli sorular sordu. Konuşmacılar da cevapladı. Bazı sorular benim de dikkatimi çekti. Özellikle şu marka şu model motosiklet alınır mı diye sorular çok geldi.
Bmw F 650 Gs alınır mı diye sordular, Hocalar alınmaz dediler. Çok kroniği varmış. Onun yerine eski olmasın rağmen Transalp 700 sorunsuz motor alınabilir dediler. Hocalardan birine de tek motosiklet hakkı olsaydı ne alırdınız diye sordular. Tenere 700 dedi.
Bende sizlere şunu sorayım dedim. 500-800 cc bandında alınacak en sorunsuz motosiklet nedir? 2. el alınacağı için 50 bin km ye kadar diyelim.
Cevaplarınızı bekliyorum.
Cevap : Kawasaki KLR 650
Açıklaması : ben doğmadan önce de üretiliyordu hayla üretiriliyor namı diğer hamam böceği çünkü kasıtla bile gebermez ve parçası tipine göre baya ucuzdur , Antartikadan çık Fas'a git .... hayla amerikan ordusu tarafından kulanılıyor kendisi

yıl model farketmez sadece dizel versiyonunu almayın çünkü dizel versiyon'nun kickstart'ı ve jiggle'si sizi harakiri yaptırır :devilish:
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,832
Motosiklette ispatı zor ama arabada bu işler daha kolay, bakımlı bir arabanın motoru her zaman içi pırıl pırıldır dizel ve benzinli farketmez. Yağ dolum kapağını açtığınızda üst kapağın içine baktığınızda her tarafı siyah kaplamamışsa o araç bakımlı sayılır (üst kapak yeni revizyon gördüyse işler değişir tabi). Geçtiğimiz günlerde 320d periyodik bakımını yaptım, araç revizyondan bu yana bakımları tam yapılmıştı ve yağ filtresini incelediğimde hiç bir önemli parçacık gözüme çarpmadı, yağ dolum kapağını açtığımda ve üst kapağa baktığımda pırıl pırıldı. O eski yağlar temizlenirse neredeyse hiç çalıştırılmamış gibi olurdu.
Arababanin hem bahsettigin sebeplerden avantajlari var, hemde araba suruculerinin yuzde 99 unun arabayi cani alinmasi gereken bir heyecan kaynagi olarak gormemesi avantaji var.

Tabi bide artik manuel vites isi de bitti. otomatik araba belli modeller haric ne kadar hirpalanmis olabilir ki? Bakimi duzenli yapilmis ise mesele yok.kozmetik durumunu degerlendirmek zaten basit is.

motosiklet ekspertizi zor is ama. Bu isin bi kolayi olmali.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
311
Canım sıkıldıkça açıp bu başlığı okuyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eklenebilir,

2008 yılı sonrasında çıkan F800GS - F700GS- F650GS aslında aynı motor bloğuna sahip 3 motordur. Aralarında süspansiyon, jant, beygir gücü gibi farklar vardır. Fakat BMW olmasından dolayı fiyatları diğer markaların benzer motorlarına göre daha yüksektir.

800cc sınıfında, Triumph Tiger 800 XRT benim tavsiye edeceğim motor olur. (Bu motorun xc-xcx-xr vs gibi seçenekleri var, ilanlar kafa karıştırıcı olacaktır. Almaya karar verirseniz arasındaki farkları da anlatırım sonrasında).
bu ilan suzuki vstrom ile karşılaştırıldığında ucuz tarafta kalıyor. Acaba özel bir sebebi var mı?
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst