elektronikçi arkadaşlar bakarmısınız lütfen,

Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
merhaba arkadaşlar motorumun vites gostergesı uzun zamandır çalışmıyordu,motorumu yaza hazırlık için dağıttığımda buna da bır bakayım dedım ve hali aynen şu şekilde;:queen:

http://img217.imageshack.us/img217/1965/41063704.png

http://img825.imageshack.us/img825/3219/mr1t.png

http://img19.imageshack.us/img19/189/mr2b.png

son hali bu olmuş arkadaşlar,şimdi bunun tamiri mümkünmü acaba elimde elektronık ıcın yeterlı malzeme var,ancak uzerınde dırenc yada dıyot dedıklerı bır sey var küçük bunlardan bulsam yerıne montajlasam eskılerını yanı yanık olanları tekrar calısırmı aynı sekılde vıteslerı düzgün şekilde gösterırmı?
Yenısını bulamadım komple devır km gostergelerı ıle bırlıkte satılıyor ve baya bı pahalı alabılecegım sıte var ıse gonderın arkadaslar lınkı,ama bakmadıgım yer kalmadı tek parca halınde satılan yer yok henuz,
ilgilenen arkadaslara sımdıden tesekkur ederim,:bounce:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
1- vites göstergesi şart mı? başka bir modele geçtğinde vites göstergesi olmazsa ne yapacaksın? bence artıkl tecrübe ve duyularını daha fazla kullanmanın vakti gelmiş.
2- yine de göstergesiz yapamayacağına inanıyorsan; kanuni tiger - zealsun 125-6 modellerinin göstergesine bir bak derim :)
 
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
151
Dirençleri renk kodlarına bakarak alabilirsin ama bağlantırları yapmak için birisinden yardım almaya ihtiyacın var sen en iyisi elektronikçiye gidip aynısını yaptır malzemeler bulunabilir çünkü.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
1- vites göstergesi şart mı? başka bir modele geçtğinde vites göstergesi olmazsa ne yapacaksın? bence artıkl tecrübe ve duyularını daha fazla kullanmanın vakti gelmiş.
2- yine de göstergesiz yapamayacağına inanıyorsan; kanuni tiger - zealsun 125-6 modellerinin göstergesine bir bak derim :)

öncekı motorlarım vıtes gostergesız dı uzun bır sure bındım son olarak ta bu motora alıstıgım ıcın vıtes gostergesı olsun dedım,tesekkurler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:08 ----------

Dirençleri renk kodlarına bakarak alabilirsin ama bağlantırları yapmak için birisinden yardım almaya ihtiyacın var sen en iyisi elektronikçiye gidip aynısını yaptır malzemeler bulunabilir çünkü.

renkler farklı oldug atıyorum dırenclerın buyuklulerı aynı bunun bır zararı yada yanlıs gosterme gıbı bır ımkanı varmı?hocam elımde bır cok dırenc var,
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
63
Dirençler yanmış olduğu için renk bilgisine erişmek pek mümkün değil. Led display olduğu net bir şekilde görülüyor. Displayin arkasından dirençleri de kare içine alacak şekilde 1-2 fotoğraf daha eklerseniz. yardımcı olmaya çalışayım. Yeni fotoğraf istememin nedeni direncin nereye bağlı olduğunu görebilmek.

Yok yapamam derseniz 470 Ohm direnç bağlayarak deneyin derim. Bu değer kafadan atılmış bir değer değildir. Displayiniz sağlamsa bir şekilde rakamları gösterecektir. Tabi kabloların diğer ucundan gelen bilgi doğruysa ya da normalse bu olacaktır.

Sorunsuz çalıştırdığınızı varsayarsak, displayin ışığı az gelirse 470 ohmluk direnç yerine 330 ohm takarak ışığını biraz daha arttırabilirsiniz. Daha da fazla küçültmeyin çünkü display bozulur.

Display bozuksa, o zaman önce bir display almalısınız. Displayler ortak anot ve ortak katot şeklinde satılır. Avometreniz aletiniz varsa display uçlarına gelen gerilimi ölçerek ortak katot mu ortak anot mu olduğunu tespit edebilirsiniz. Bir başka yöntem de displayin sağlam kalan en az bir segmentini yakarak ortak katot veya ortak anot tespiti yapabilirsiniz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sorun yaşarsanız daha da yardımcı olmaya çalışırım. İletişim bilgilerim imzamda var.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
Dirençler yanmış olduğu için renk bilgisine erişmek pek mümkün değil. Led display olduğu net bir şekilde görülüyor. Displayin arkasından dirençleri de kare içine alacak şekilde 1-2 fotoğraf daha eklerseniz. yardımcı olmaya çalışayım. Yeni fotoğraf istememin nedeni direncin nereye bağlı olduğunu görebilmek.

Yok yapamam derseniz 470 Ohm direnç bağlayarak deneyin derim. Bu değer kafadan atılmış bir değer değildir. Displayiniz sağlamsa bir şekilde rakamları gösterecektir. Tabi kabloların diğer ucundan gelen bilgi doğruysa ya da normalse bu olacaktır.

Sorunsuz çalıştırdığınızı varsayarsak, displayin ışığı az gelirse 470 ohmluk direnç yerine 330 ohm takarak ışığını biraz daha arttırabilirsiniz. Daha da fazla küçültmeyin çünkü display bozulur.

Display bozuksa, o zaman önce bir display almalısınız. Displayler ortak anot ve ortak katot şeklinde satılır. Avometreniz aletiniz varsa display uçlarına gelen gerilimi ölçerek ortak katot mu ortak anot mu olduğunu tespit edebilirsiniz. Bir başka yöntem de displayin sağlam kalan en az bir segmentini yakarak ortak katot veya ortak anot tespiti yapabilirsiniz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sorun yaşarsanız daha da yardımcı olmaya çalışırım. İletişim bilgilerim imzamda var.

hocam sıze elımden geldıgınce net bır foto koymaya calıstım ancak bu kadar yapabıldım,umarım anlasılır gostergenın arkadsında 7 tane cıkıs var ve kablolar ıse gıderken 6 ya dusuyor yanı 6 fişli,

http://img190.imageshack.us/img190/5051/12222829.png

http://img835.imageshack.us/img835/5306/mr1k.png

http://img404.imageshack.us/img404/918/mr12.png

http://img716.imageshack.us/img716/8286/mr123.png

bıde sunu sormak ısterım elımdekı cıhazlar uzerınde bu dırencler cok onları alıpta kullansam faydası olurmu sorunu çözebılırmıyız,bu arada elektronık işinden cok anlamam ama kabaca tarıf ederek yapabılcegımıze ınanıyorum zor oldugunu da düşünmüyorum,

-kaç adet dırenc olmalı dısplay arkasında su anda 2 adet gozukuyor ve 1 tanesı dustu yanı toplam 3 vardı
-dırenclerı elımdekı cıhazlar uzerınden alsam kullansam olurmu
-denemesını nasıl yapmalıyım calısıp calısmadıgından emın olmak ıcın,motor sökük vazıyette yanı bır akü ıle denesem olurmu?
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
63
hocam sıze elımden geldıgınce net bır foto koymaya calıstım ancak bu kadar yapabıldım,umarım anlasılır gostergenın arkadsında 7 tane cıkıs var ve kablolar ıse gıderken 6 ya dusuyor yanı 6 fişli,

http://img190.imageshack.us/img190/5051/12222829.png

http://img835.imageshack.us/img835/5306/mr1k.png

http://img404.imageshack.us/img404/918/mr12.png

http://img716.imageshack.us/img716/8286/mr123.png

bıde sunu sormak ısterım elımdekı cıhazlar uzerınde bu dırencler cok onları alıpta kullansam faydası olurmu sorunu çözebılırmıyız,bu arada elektronık işinden cok anlamam ama kabaca tarıf ederek yapabılcegımıze ınanıyorum zor oldugunu da düşünmüyorum,

-kaç adet dırenc olmalı dısplay arkasında su anda 2 adet gozukuyor ve 1 tanesı dustu yanı toplam 3 vardı
-dırenclerı elımdekı cıhazlar uzerınden alsam kullansam olurmu
-denemesını nasıl yapmalıyım calısıp calısmadıgından emın olmak ıcın,motor sökük vazıyette yanı bır akü ıle denesem olurmu?

Normal 7 segment display değil bu. Bu yüzden tam direnç sayısını ve değerlerini bilmiyorum. İlk kez böyle 7 bacaklı bir display görüyorum.

Bu display vitesleri rakam olarak gösteriyordu değil mi? Yoksa faklı bir görüntü mü vardı? BCD display desem, değil. Fikir yürütmeye çalışıyorum.

Foruma sürekli bakamıyorum. Mail adresimden ulaşabilirseniz bana daha kolay olur. Sonuca ulaştığımızda buraya kopyala yapıştır yapabilirsiniz. Böylece benzer bir sorunla karşılaşan arkadaşlar da faydalanmış olurlar.

Sorularınıza gelince;
Elinizdeki cihazlardan sökeceğiniz dirençlerle bu sorunu halledebilirsiniz. Yeter ki değeri aynı olsun. Güç konusunda bir sıkıntı olmaz zaten.

Motora bağlamadan bu şekilde denemek pek sağlıklı sonuç vermez. Çünkü bu display normal bir display değil. Bence acele etmeyin. Diğer elektronikçi arkadaşlarıma da sorayım. Belki onların bu display konusunda bir deneyimi vardır.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
Normal 7 segment display değil bu. Bu yüzden tam direnç sayısını ve değerlerini bilmiyorum. İlk kez böyle 7 bacaklı bir display görüyorum.

Bu display vitesleri rakam olarak gösteriyordu değil mi? Yoksa faklı bir görüntü mü vardı? BCD display desem, değil. Fikir yürütmeye çalışıyorum.

Foruma sürekli bakamıyorum. Mail adresimden ulaşabilirseniz bana daha kolay olur. Sonuca ulaştığımızda buraya kopyala yapıştır yapabilirsiniz. Böylece benzer bir sorunla karşılaşan arkadaşlar da faydalanmış olurlar.

Sorularınıza gelince;
Elinizdeki cihazlardan sökeceğiniz dirençlerle bu sorunu halledebilirsiniz. Yeter ki değeri aynı olsun. Güç konusunda bir sıkıntı olmaz zaten.

Motora bağlamadan bu şekilde denemek pek sağlıklı sonuç vermez. Çünkü bu display normal bir display değil. Bence acele etmeyin. Diğer elektronikçi arkadaşlarıma da sorayım. Belki onların bu display konusunda bir deneyimi vardır.


hocam öncelıkle ilgi alakanız için tesekkur ederım,bunu gıdıp yaptırmasını bende bılıyorum ancak hazır seyı pek sevmem kendım ugrasıp sız gıbı degerlı üstadlarımızdan yardım alarak bırseyler yapmak daha ılgı cekıcı oluyor en azından.
şimdi dısplay arkasından 7 tane bacak cıkıyor ve bacakların 2 sı aynı kablo uzerıne gırıs yapıyor yanı kablolar 6 ya düşüyor ve müşürün baş kısmıda 6 soketli umarım burası anlasılmıstır,2 tane direnç var ve bır adet sıyah dırenc gıbı bır parca daha var,
bu arıza yapmadan once kesınlıkle sağlıklı bır bıcımde calısıyordu hıc bır sorunu yoktu,sonradan bır anda gıttı motora bır ara şase yaptırmıstım da sanırım ondan oldu.
direnç değerini üzerindekı renk kodlarından anlıyoruz egerkı yanılmıyorsam bu dırenclerden elımde cok,ama su sıralamayı denk getırmek onemlı bence tane dırenc bır adette o sıyah tup ufacıcık bır sey nedır bılmıyorum?
maıl adresınızı ekledım msn,[email protected]
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
merhaba arkadaşlar motorumun vites gostergesı uzun zamandır çalışmıyordu,motorumu yaza hazırlık için dağıttığımda buna da bır bakayım dedım ve hali aynen şu şekilde;:queen:

http://img217.imageshack.us/img217/1965/41063704.png

http://img825.imageshack.us/img825/3219/mr1t.png

http://img19.imageshack.us/img19/189/mr2b.png

son hali bu olmuş arkadaşlar,şimdi bunun tamiri mümkünmü acaba elimde elektronık ıcın yeterlı malzeme var,ancak uzerınde dırenc yada dıyot dedıklerı bır sey var küçük bunlardan bulsam yerıne montajlasam eskılerını yanı yanık olanları tekrar calısırmı aynı sekılde vıteslerı düzgün şekilde gösterırmı?
Yenısını bulamadım komple devır km gostergelerı ıle bırlıkte satılıyor ve baya bı pahalı alabılecegım sıte var ıse gonderın arkadaslar lınkı,ama bakmadıgım yer kalmadı tek parca halınde satılan yer yok henuz,
ilgilenen arkadaslara sımdıden tesekkur ederim,:bounce:


http://www.onurmotor.net/KT125-KM-SAATI,PR-9578.html fiyatı telefon açıp öğrenmen lazım 23$ dı en son
 
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
37
hocam başlığı açtığında yazmışsın ki ucuza bulamadım pahalıya geliyor. yardım etmeye çalışan arkadaşın birine de keyfi olarak ben değiştirmek istiyorum meraktan diyorsun.
şimdi o arkadaş haklı. elektronikten anlamayan biri iseniz daha çok zarar verirsiniz. ikinci olarak şunu ilave etmek istiyorum ki fotoğrafı çektiğiniz parçanın bozuk olduğunu düşünmüyorum. o soketin takıldığı yerde entegreli bir devre kartı vardır. muhtemelen o bozulmuştur. yani gösterge göstermiyor diyipte displayin üzerindeki dirençlerin yanmış olduğunu düşünmek biraz mantıksız. fotolarda tam olarak göremedim yandıklarını ama eğer yanmış bu dirençler diyorsanız o dirençleri yakacak olan akım illaki o devre kartından geçmek zorunda ve yine doğal olarak devre kartınızın yanması söz konusu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:38 ----------

evet altta detaylı fotoğraflara baktım da dirençler ve diyot bana yanmış gibi gelmedi. eğer o displayi taktığında hiç bir segmentten ışık gelmiyorsa yani hiç yanan bir bölüm yoksa hepsi sönükse tamamen bence devre kartında sorun. devre kartının da fotoğrafını çekebilirsen yardımcı olmaya çalışalım. iyi geceler.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
http://www.onurmotor.net/KT125-KM-SAATI,PR-9578.html fiyatı telefon açıp öğrenmen lazım 23$ dı en son

emre abi bende bu kadar para vermemek adına yapmaya giriştim bu işe ya hadı hayırlısı,sadece vites abi benım sorun dığer aksamlarda sorun yok,

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:18 ----------

hocam başlığı açtığında yazmışsın ki ucuza bulamadım pahalıya geliyor. yardım etmeye çalışan arkadaşın birine de keyfi olarak ben değiştirmek istiyorum meraktan diyorsun.
şimdi o arkadaş haklı. elektronikten anlamayan biri iseniz daha çok zarar verirsiniz. ikinci olarak şunu ilave etmek istiyorum ki fotoğrafı çektiğiniz parçanın bozuk olduğunu düşünmüyorum. o soketin takıldığı yerde entegreli bir devre kartı vardır. muhtemelen o bozulmuştur. yani gösterge göstermiyor diyipte displayin üzerindeki dirençlerin yanmış olduğunu düşünmek biraz mantıksız. fotolarda tam olarak göremedim yandıklarını ama eğer yanmış bu dirençler diyorsanız o dirençleri yakacak olan akım illaki o devre kartından geçmek zorunda ve yine doğal olarak devre kartınızın yanması söz konusu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:38 ----------

evet altta detaylı fotoğraflara baktım da dirençler ve diyot bana yanmış gibi gelmedi. eğer o displayi taktığında hiç bir segmentten ışık gelmiyorsa yani hiç yanan bir bölüm yoksa hepsi sönükse tamamen bence devre kartında sorun. devre kartının da fotoğrafını çekebilirsen yardımcı olmaya çalışalım. iyi geceler.

zevki değiştirmek degıl uğraşıp emek verıp yardımınız sayesinde bişiler yapabılmek ve sıteye koymak baska arkadaslarında bu konuyu aradıgında rahatça faydalanabılmesı,bır vıtes gostergesı ıcın komple almamada gerek dıye düşünüyorum,

dirençler yanık bunun testıı yaptık onayını verdık bızde,karsıdan nasıl anlayamadın dirençlerin yanık olduğunu 2 tane kablo kopuk ve dirençlerin yanık oldğu açık aşikar bir biçimde gözüküyor zaten,
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
emre abi bende bu kadar para vermemek adına yapmaya giriştim bu işe ya hadı hayırlısı,sadece vites abi benım sorun dığer aksamlarda sorun yok,

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:18 ----------



zevki değiştirmek degıl uğraşıp emek verıp yardımınız sayesinde bişiler yapabılmek ve sıteye koymak baska arkadaslarında bu konuyu aradıgında rahatça faydalanabılmesı,bır vıtes gostergesı ıcın komple almamada gerek dıye düşünüyorum,

dirençler yanık bunun testıı yaptık onayını verdık bızde,karsıdan nasıl anlayamadın dirençlerin yanık olduğunu 2 tane kablo kopuk ve dirençlerin yanık oldğu açık aşikar bir biçimde gözüküyor zaten,

daha kolayı her hangi bir tamirciden kaza yapmış ve göstergesi kırılmış çıkma gösterge almak olur.Mutlaka tamircilerde vardır
 
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
37
kablonun kopuk olmasıyla direncin yanık olmasını nasıl bağdaştırdın anlamış değilim. hadi diyelim ki direnç yanık. direnci yakacak akım oradan geçtiyse o display çoktan uçmuştur. o display çok hassastır çünkü. elektronikçiler çarşısına gidip elindeki aleti götür ozaman. aynı malzemelerden iste. taş çatlasın 5 lira tutar o fotodaki tüm aletler. daha sonra lehim , havya, silikon bulman gerekecek. onlarla birlikte elbetteki bu alet olur. ancak dediğim gibi o dirençler yanmışsa display bir yana devre kartında da hasar oluşmuş olabilir bunu unutma.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
kablonun kopuk olmasıyla direncin yanık olmasını nasıl bağdaştırdın anlamış değilim. hadi diyelim ki direnç yanık. direnci yakacak akım oradan geçtiyse o display çoktan uçmuştur. o display çok hassastır çünkü. elektronikçiler çarşısına gidip elindeki aleti götür ozaman. aynı malzemelerden iste. taş çatlasın 5 lira tutar o fotodaki tüm aletler. daha sonra lehim , havya, silikon bulman gerekecek. onlarla birlikte elbetteki bu alet olur. ancak dediğim gibi o dirençler yanmışsa display bir yana devre kartında da hasar oluşmuş olabilir bunu unutma.

devre kartı derken motorun CDI unıtesınden mı bahsedıyorsunuz anlayamadım tam olarak,elektronıkcıde vardır sanırım degılmı bu malzemeler aynısını kurmak nasıl olucak pekı 7 tane bacak var dısplayde ve gıden kalolar 6 ya düşüyor bunu nasıl yapıcaz,dedıgınız gıbı yapmak ıstedıgımızde

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:30 ----------

daha kolayı her hangi bir tamirciden kaza yapmış ve göstergesi kırılmış çıkma gösterge almak olur.Mutlaka tamircilerde vardır

bu fıkrın benımde aklıma geldıde abı acaba dedım hanı olurmu tamırı mumkunmu elımden gelsın yapıyım dedım,iş bıraz artık cıkma parca aramaya kalıcak gibi gözüküyor :D
 
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
37
devre kartı derken motorun CDI unıtesınden mı bahsedıyorsunuz anlayamadım tam olarak,elektronıkcıde vardır sanırım degılmı bu malzemeler aynısını kurmak nasıl olucak pekı 7 tane bacak var dısplayde ve gıden kalolar 6 ya düşüyor bunu nasıl yapıcaz,dedıgınız gıbı yapmak ıstedıgımızde

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:30 ----------



bu fıkrın benımde aklıma geldıde abı acaba dedım hanı olurmu tamırı mumkunmu elımden gelsın yapıyım dedım,iş bıraz artık cıkma parca aramaya kalıcak gibi gözüküyor :D

aynen öyle hocam cdi ünitesinde senin gösterge ile ilgili olan bölümde bir hasar oluşmuş olabilir diye düşünüyorum. ancak değilse de şuan elindeki malzemeleri somut bir şekilde göremediğim için sen en iyisi o parçaları alıp elektronikçiler pasajına gidip orada esnafa sorarsan sana yardımcı olurlar hatta yardımcı olmayı bırak 5 dakikada aynısını lehimlerler. taş çatlasın 10-15 liraya mal olur. yani bence displayini bu şekilde alıp elektronikçiler pasajı varsa bulunduğun yerde oraya götürmek olur en mantıklısı.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
tamam ole yapayım artık ,kısa zamanda musaıt oldugumda ılk ısım gıtmek olucak elektronıkcıye pekı bunu orda deneme sansı varmı adamın calısıp calısmadıgını?
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
63
hocam öncelıkle ilgi alakanız için tesekkur ederım,bunu gıdıp yaptırmasını bende bılıyorum ancak hazır seyı pek sevmem kendım ugrasıp sız gıbı degerlı üstadlarımızdan yardım alarak bırseyler yapmak daha ılgı cekıcı oluyor en azından.
şimdi dısplay arkasından 7 tane bacak cıkıyor ve bacakların 2 sı aynı kablo uzerıne gırıs yapıyor yanı kablolar 6 ya düşüyor ve müşürün baş kısmıda 6 soketli umarım burası anlasılmıstır,2 tane direnç var ve bır adet sıyah dırenc gıbı bır parca daha var,
bu arıza yapmadan once kesınlıkle sağlıklı bır bıcımde calısıyordu hıc bır sorunu yoktu,sonradan bır anda gıttı motora bır ara şase yaptırmıstım da sanırım ondan oldu.
direnç değerini üzerindekı renk kodlarından anlıyoruz egerkı yanılmıyorsam bu dırenclerden elımde cok,ama su sıralamayı denk getırmek onemlı bence tane dırenc bır adette o sıyah tup ufacıcık bır sey nedır bılmıyorum?
maıl adresınızı ekledım msn,[email protected]

Bunu gidip dışarıda yaptırın dediğimi hatırlamıyorum. Neden böyle dediğinizi de anlamış değilim.

Bu display özel bir display. Bir kaç arkadaşıma da sordum böyle bir display tanımıyorlar. Dolayısıyla piyasadaki elektronik malzeme satıcılarında bulmanız imkansız gibi bir şey. Siyah tüp şeklinde dediğiniz malzeme diyot ve muhtemelen 1N4001 ailesinden bir diyotdur. Dirençlerin sağlamlığından emin olduğunuza göre displayin sağlamlığını test etmeniz gerek. Fotoğrafları değişik açılardan inceleyince dirençlerin yanmadığı yani bir aşırı akım tehdidinin olmadığını anlıyorum. Kaldı ki cyrex_t arkadaşımın dediği gibi konnektörden önceki devrede de arıza oluşmuş olabilir. Bursa'daki elektronik pasajlarda da bu displayi bulmanız mümkün değil cyrex_t ;)

Bu motosiklet kaç vitesli? Yani display sağlamken hangi rakamları gösteriyordu? Ben displayin mantığını çözmeye ve sonra da sorunu çözmeye çalışıyorum.

MSN de ekleme isteği için bana bir mesaj gelmedi ama ben ekleyeyim.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
Bunu gidip dışarıda yaptırın dediğimi hatırlamıyorum. Neden böyle dediğinizi de anlamış değilim.

Bu display özel bir display. Bir kaç arkadaşıma da sordum böyle bir display tanımıyorlar. Dolayısıyla piyasadaki elektronik malzeme satıcılarında bulmanız imkansız gibi bir şey. Siyah tüp şeklinde dediğiniz malzeme diyot ve muhtemelen 1N4001 ailesinden bir diyotdur. Dirençlerin sağlamlığından emin olduğunuza göre displayin sağlamlığını test etmeniz gerek. Fotoğrafları değişik açılardan inceleyince dirençlerin yanmadığı yani bir aşırı akım tehdidinin olmadığını anlıyorum. Kaldı ki cyrex_t arkadaşımın dediği gibi konnektörden önceki devrede de arıza oluşmuş olabilir. Bursa'daki elektronik pasajlarda da bu displayi bulmanız mümkün değil cyrex_t ;)

Bu motosiklet kaç vitesli? Yani display sağlamken hangi rakamları gösteriyordu? Ben displayin mantığını çözmeye ve sonra da sorunu çözmeye çalışıyorum.

MSN de ekleme isteği için bana bir mesaj gelmedi ama ben ekleyeyim.

dışarıda gıdıp yatırma ıstegını baska arkadasa demıstım uzerınıze alınmayın kesınlıkle,vıtesler 1,2,3,4,5 e kadar gosterıyor motor 5 vıteslı bakalım bu aksam deneyecem evde yapmaya calısıcam kopan yerlerı ekleyıp yenı dıyot takıcam durum ne olucak yazarım kısa zamanda,sızınde ılgınız ıcın tesekkurler
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
63
dışarıda gıdıp yatırma ıstegını baska arkadasa demıstım uzerınıze alınmayın kesınlıkle,vıtesler 1,2,3,4,5 e kadar gosterıyor motor 5 vıteslı bakalım bu aksam deneyecem evde yapmaya calısıcam kopan yerlerı ekleyıp yenı dıyot takıcam durum ne olucak yazarım kısa zamanda,sızınde ılgınız ıcın tesekkurler

Boşta "0" göstermiyor mu yani?
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
pardon 0 ı ben vıtes yerıne koymamısım ewet gosterıyor onuda yanı toplam 6 rakam yakıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst