Elektro Hidrolik orta sehpa

Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Ben kendi adıma motoru orta sehpaya almadığım vakit huzursuz oluyorum. Hem orta sehpayı açıyorum, hem yan ayağı. Zaten genelde park ettiğim yerde düşerse sadece yan ayağın olduğu tarafa düşebilir o zaman da yan ayak tutar zaten.Diğer tarafı duvar.

Bende Bel fıtığı başlangıcı var L1-L2 omurlarında. Kas kuvvetim gayet yeterli orta sehpaya almak için ancak; zorlamak rahatsızlığımı ilerletmek istemiyorum. Bu nedenle bu tarz bir çözüme ihtiyacım var. 40 Yaşlarınıza gelin o vakit bir daha konuşalım. 20 li yaşlarda delikanlı olur herkes zaten. :)

Lineer aktuator denen aracın boyutları hakkında bir fikre sahip misiniz ? Bana sanki biraz büyük gibi geldi .
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Ben kendi adıma motoru orta sehpaya almadığım vakit huzursuz oluyorum. Hem orta sehpayı açıyorum, hem yan ayağı. Zaten genelde park ettiğim yerde düşerse sadece yan ayağın olduğu tarafa düşebilir o zaman da yan ayak tutar zaten.Diğer tarafı duvar.

Bende Bel fıtığı başlangıcı var L1-L2 omurlarında. Kas kuvvetim gayet yeterli orta sehpaya almak için ancak; zorlamak rahatsızlığımı ilerletmek istemiyorum. Bu nedenle bu tarz bir çözüme ihtiyacım var. 40 Yaşlarınıza gelin o vakit bir daha konuşalım. 20 li yaşlarda delikanlı olur herkes zaten. :)

Lineer aktuator denen aracın boyutları hakkında bir fikre sahip misiniz ? Bana sanki biraz büyük gibi geldi .

Arkadaşın verdiği sahinden.com linkinde 10 ile 25 cm arası stroklarda olduğu bildiriliyor. Örneğin 10 cm stroklu bir aktuator 12-13 cm uzunluğundadır.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
hareketli uydu antenlerin motoru olur 12v oldukçada güçlü

sen daizek tenmı bahsediyorsun erkincim ? valla sen onların motorunun kuvvetine bakma :)kendim bizzat sıfır alıp parçaladım :) içlerindeki bütün dişliler pilastik , şahsen gücünü bir kenara bırak içindeki dişliler pilastik olduğu, için herhangi bir projede klullanmayı hayatta düşünmezdim ben olsam :)

ama araçların merkezi kilit mekanizmaları bu işi gayet iyi görür oldukçada torkludurlar :) ve çalışma pirensipleri ileri geridir buda montaj kolaylığı ve en minumum yapma parçayla ayağı açar ve kapatır şimdi inecem atölyeye resim çekerim :)
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
siz durun yaza iveco kamyonet tarzı ve ya ford kargo kamyon marş motoruyla elektrikli+benzinli scooter yapınca proce neymiş görürsünüz :)
 
Katılım
13 Eki 2009
Mesajlar
112
selam herkese.öncelikle,kendim gibi bu işlere meraklı arkadaşları bir arada bulduğum için sevindim doğrusu :)önceki motorumun sürekli yamulan orta sehpası yüzünden ben de böyle bir şey tasarlamaya çalışmıştım ancak "yav bu çok gerekli bir şey olsaydı çinliler bunu çoktan yapmıştı" düz mantığından yola çıkarak vazgeçmiştim.bu sayfada yazılanları okuyunca yeniden mucitliğim depreşti ve en kısa zamanda bu sehpayı yapacam.benim malzemem ve tasarımım şöyle;bir adet doğan ya da şahin krikosu,bir adet popcorn marş motoru,bir adet uygun boyutlarda dişli ve bir de o dişliye uygun sonsuz vida.bilidiğiniz gibi şahin arabanın krikosu elle bile çevirerek bir tonluk arabayı kaldırıyor.marş motoru bu krikoyu kolayca çevirebilir.bana bu coşkuyu siz verdiniz en kısa zamanda yapıp deneyip resmini koyacam buraya.ama prejeyi araklamak yok haa.çünkü patentini bile alabilirim.
herkese saygılar.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
siz durun yaza iveco kamyonet tarzı ve ya ford kargo kamyon marş motoruyla elektrikli+benzinli scooter yapınca proce neymiş görürsünüz :)

Marş motoru denilen alet kısa süreli tam güç çeken motorlar bildiğim kadarıyla.Arabayı 10 dk zorlasan zaten akü bitiyor.Şarj mı demek istedin acaba?
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
selam herkese.öncelikle,kendim gibi bu işlere meraklı arkadaşları bir arada bulduğum için sevindim doğrusu :)önceki motorumun sürekli yamulan orta sehpası yüzünden ben de böyle bir şey tasarlamaya çalışmıştım ancak "yav bu çok gerekli bir şey olsaydı çinliler bunu çoktan yapmıştı" düz mantığından yola çıkarak vazgeçmiştim.bu sayfada yazılanları okuyunca yeniden mucitliğim depreşti ve en kısa zamanda bu sehpayı yapacam.benim malzemem ve tasarımım şöyle;bir adet doğan ya da şahin krikosu,bir adet popcorn marş motoru,bir adet uygun boyutlarda dişli ve bir de o dişliye uygun sonsuz vida.bilidiğiniz gibi şahin arabanın krikosu elle bile çevirerek bir tonluk arabayı kaldırıyor.marş motoru bu krikoyu kolayca çevirebilir.bana bu coşkuyu siz verdiniz en kısa zamanda yapıp deneyip resmini koyacam buraya.ama prejeyi araklamak yok haa.çünkü patentini bile alabilirim.
herkese saygılar.

o zaman sana bir ip ucu vereyim krikoyu hayata geçiren vidayı bağlayacağın marş motorunun rediktörlü olması daha sağlıklı olur fakat ahareketler yavaşlar ama motoru rediktörsüz direkt bağlarsan denemek lazım kasabilir bence :)
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
siz durun yaza iveco kamyonet tarzı ve ya ford kargo kamyon marş motoruyla elektrikli+benzinli scooter yapınca proce neymiş görürsünüz :)
Bence onun yerine pocket bike motoru.Yani bildiğin benzinli testere motoru alıp çalışmaya başla derim. :) Marş motoru dediğin alet komple motoru çeviriyor.Ve birde kamyon marş motoru diyorsun.24 volt.Akü değil de direk sen onu 220 volta bağla hocam. :) Dediğim gibi benzinli testere motoru ya da mobylette motoru tavsiye ederim.Komple al mobylette alt takımını.Güzel bir kaynakcı bul.Sonra güzel bir boya yaptın mı tadından yenmez.Hatta projeyi abartıp cub motoru koyarsan 2. viteste kafa kaldıran bir alet olur. :)
 
Katılım
13 Eki 2009
Mesajlar
112
o zaman sana bir ip ucu vereyim krikoyu hayata geçiren vidayı bağlayacağın marş motorunun rediktörlü olması daha sağlıklı olur fakat ahareketler yavaşlar ama motoru rediktörsüz direkt bağlarsan denemek lazım kasabilir bence

irfan ustam redüktörlü motor tavsiyene teşekkür ederim.seninle aynı fikirdeyiz.yavaş döndüreceğini ben de hesaplamıştım.ancak kriko kullanmayıp sadece redüktörlü motorla da mekanik bir sehpa tasarlayacam.220v REd motor ve bir tane de convertörle aküyü 220 ye çıkarıp öyle de yapılabilir.sadece kendi motoruma değil de bir çok marka ve modele de uyum sağlaması için kafa yoruyorum.

İRFAN USTAM,hünerlerinizi MT den takip ediyor ve başarılarınızın devamını diliyorum.
saygılarımla.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Marş motoru denilen alet kısa süreli tam güç çeken motorlar bildiğim kadarıyla.Arabayı 10 dk zorlasan zaten akü bitiyor.Şarj mı demek istedin acaba?

ilk harekette çok fazla güç gerektiğinden akü kolay bitiyor. motorun ilk hareketi için 100 devir/dk gerekiyor. tüm pistonlar saniyede 2 kere dönebilecek şekilde çalıştığı için marş motoru çok güç çekiyor. 20ye1 oranında sıkıştırmadan bahsediyoruz. piston sekman sürtünmeleri gibi ekstra kuvvet harcayan şeyler de var. 12 volt 4 yane aküyü 2+2 şekilde bağlarsak bizi 1 saat idare edecek şekilde götürebilen bir sistem olaiblir bence. uygulamaya geçince olur mu olmaz mı görürüz.

olmadı endüvi kısmı sökeriz, ana bir sigortayı da elimizin dibine koyarız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst