Elektro Hidrolik orta sehpa

Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
BMW K1200LT ve Piaggio X9 500 de bu aparatın olduğunu biliyorum. 200Kg üstü motorlarda çok konforlu bir şey bence bu zımbırtı.
2024.gif


Acaba diyorum, çıkma vs bir yerlerden bulursak bunu F650 tarzı bir şeye uydurabilir miyiz ?
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
Ben bu sistemi kendim yapmayı düşünmüştüm.uygun lifti buldum ancak elektrik tahrikli yag pompası bulamadım için iş kaldı.
Çıkmasını bulmak imkansız gibi bişey,
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
aslında hidrolige gerek yok elektirik motoru mesala marş motoru ile ve kare vida şeklinde yapılır hidrolik problemli olur
 
Katılım
29 Eki 2010
Mesajlar
229
kaya abi benim motor vitese gecerken stop ediyo debriaj ayırmıyomu yoksa . benzin pompasından mı ne dersin
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
elektrik motorunu da denedim.Mercedesten çıkma elektrikli cam krikosunu taktım,iki kere kaldırdı,o da boşken.sonra o da bozuldu.Hidrolik olması şart.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
sa

elektrik motorunu da denedim.Mercedesten çıkma elektrikli cam krikosunu taktım,iki kere kaldırdı,o da boşken.sonra o da bozuldu.Hidrolik olması şart.

motorsiklet marş motoru daha güçlüdür onu dene

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------

kaya abi benim motor vitese gecerken stop ediyo debriaj ayırmıyomu yoksa . benzin pompasından mı ne dersin


yan ayak sivici ni konrol ettinmi beni arayabilirsen ara cepten
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
marş motoru bencede iş görür gibi baya kuvvetli.araya scooter'ların ayak marş yayından koyucaksın herhalde kaldırır gibi geliyor.
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
marş motoru bencede iş görür gibi baya kuvvetli.araya scooter'ların ayak marş yayından koyucaksın herhalde kaldırır gibi geliyor.

scooter marş motoru ile beraber marş kitlemesinide kullanılırsa sağlıklı olur bence. böylece motor ağırlığının ayağa alırken güç istemeden geriye düştüğü sırada marş motoru korunmuş olur.sizce :))))))
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Lineer aktuator ismi verilen dikey hareketli elektrik motorları mevcut, onlardan güçlü bir taneyi uygun açıda takarsanız olabilir.

Çok konforlu olduğu doğru ama bozulacak korkusu ile kullanamıyorum :) Çok pahalı meret. Sadece dar, orta sehpaya almanın zor olduğu noktalarda kullanıyorum.

Bu arada kesinlikle motorun üstünde oturur iken kullanılmaması gerekli.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Şu orta sehpaları hiç sevemedim . Çok dengesiz olduklarından park halindeki motorların bir numaralı devrilme sebebidir. Tek iyi tarafı zincir yağlarken ve lastik değiştirirken büyük kolaylık sağlaması, yoksa tamamen gereksiz.
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Şu orta sehpaları hiç sevemedim . Çok dengesiz olduklarından park halindeki motorların bir numaralı devrilme sebebidir. Tek iyi tarafı zincir yağlarken ve lastik değiştirirken büyük kolaylık sağlaması, yoksa tamamen gereksiz.

Bırakılacak bir vitesin bile olmayınca başka bir çare olmuyor :)
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
Lineer aktuator ismi verilen dikey hareketli elektrik motorları mevcut, onlardan güçlü bir taneyi uygun açıda takarsanız olabilir.

Çok konforlu olduğu doğru ama bozulacak korkusu ile kullanamıyorum :) Çok pahalı meret. Sadece dar, orta sehpaya almanın zor olduğu noktalarda kullanıyorum.

Bu arada kesinlikle motorun üstünde oturur iken kullanılmaması gerekli.

benim dediğimde buydu ismini bilmiyordım öğrendim bir tane buldum sahibinden.com dahttp://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-sanayi-endustriyel-makineler-sanayi-lineer-aktuator-28898985/detay?
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296

25 santim strok ve 800 kg kapasite ile bu iş görür gibi görünüyor. Strokun elverdiğin en geniş açıda monte edilirse F650'i çok rahat kaldırır. Hem de çok basit bir düzenek olur, şase ve sehpaya kaynatılacak 2 tane vidaya bağlanabilir. Uydu anteninde kullanıldığına göre su geçirmezdir de aynı zamanda. Basit bir devre ile 12 volta çevrilebilir.

X9 500'deki parça fiyatına bakınca, 80 dolar resmen bedava.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
25 santim strok ve 800 kg kapasite ile bu iş görür gibi görünüyor. Strokun elverdiğin en geniş açıda monte edilirse F650'i çok rahat kaldırır. Hem de çok basit bir düzenek olur, şase ve sehpaya kaynatılacak 2 tane vidaya bağlanabilir. Uydu anteninde kullanıldığına göre su geçirmezdir de aynı zamanda. Basit bir devre ile 12 volta çevrilebilir.

X9 500'deki parça fiyatına bakınca, 80 dolar resmen bedava.

Ya arkadaşlar Goldwing falan olsa tamam da, F650 zaten hafif motor, ne gereği var bu kadar uğraşmanın anlamadım pek... Deneme amaçlı falan mı? ArGe çalışması gibisinden yani?..

TA'da bile o kadar çaba gerektirmiyor bu meret.
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
344
Şu orta sehpaları hiç sevemedim . Çok dengesiz olduklarından park halindeki motorların bir numaralı devrilme sebebidir. Tek iyi tarafı zincir yağlarken ve lastik değiştirirken büyük kolaylık sağlaması, yoksa tamamen gereksiz.

Zincir yağlamak yeterli sebep. Haftada bir temizleyip yağlıyorsun, tekerleği çevire çevire 5 dakkada bitiyor. Birde orta sehpan yoksa (ki benim yok) eyvahlar olsun. Temizle bir metre ileri al, aynısından iki kere daha yap, yağla bir metre geri al, aynısından iki kere daha yap. Başladığımız noktadayız. :)
İstediğimiz gibi de temiz bir zincir olmuyor maalesef.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
Zincir yağlamak yeterli sebep. Haftada bir temizleyip yağlıyorsun, tekerleği çevire çevire 5 dakkada bitiyor. Birde orta sehpan yoksa (ki benim yok) eyvahlar olsun. Temizle bir metre ileri al, aynısından iki kere daha yap, yağla bir metre geri al, aynısından iki kere daha yap. Başladığımız noktadayız. :)
İstediğimiz gibi de temiz bir zincir olmuyor maalesef.

ayrıca cant temizligide olmuyor ve gv giibi 250 kg lık bir makinanın arkası 150 kg gelince sehbaya kaldırmak için en az 2 kişi lazım belinde fıtığı olmıyan
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst