Elektirik sistemi problemi anlayanlar bir el atsın..

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motorumu bir ay önce parkettim, bir sorunu yoktu..
Dün çalıştırmayı denedim, akü 0 marş basmadı, birkaç kere vurdurdum çalışmadı..
Bugün aküyü şarj ettirdim, taktım yine çalışmıyor-göstergeler-korna-sinyal hiçbir belirti yok elektiriğe dair..
Vurdurmayı denedim, vites göstergesi motorun devrine göre çok sönük gelip gidiyor hemen ve çalışmıyor..
Sorun ne olabilir anlamadım gitti, fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ankarada neredesin?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Ayaklık müşirin sıkışmış olabilir, boşa alıp çalıştırmayı denedin mi?
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
aküyü sökerken muhtemelen şase yapmış.. sigortanı yenile marşa bas, rüzgarın tadını çıkar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ayaklık müşirin sıkışmış olabilir, boşa alıp çalıştırmayı denedin mi?
denedimde müşür yok benım motorumda, ayrıca müşürü olan bir motorunda ayaklıgı açıkken farları, kornası v.s çalışır bildiğim kadarıyla..
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Akünün şarj olduğuna eminmisin peki yani sağlam olduğuna şarj tuttuğuna ölçtünmü?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eryaman tarafındayım, en yakın usta ostimde..

sigortalarini kontrol et bi şekilde takviye yap motora ve ateşlemeyi kontrol et, kontağın dahi bozulmuş olabilir..önce takviye ile dene aydınlatma sistemin çalışıyor mu,ateşlemen var mi? eğer çalıştıramazsan pmden sana usta bi arkadaşımin nosunu vereyim o telefonla nerelerî kontrol etmen gerektiğinı sana tarif eder
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
1,912
Ya akün bomboş ya da ana besleme sigortası yanmış. (sigorta; motorunun sağ tarafındaki Tiger yazısınn olduğu kapağın arkasında 4-5 santimlik beyaz bir silindirin içinde.)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sigortalarini kontrol et bi şekilde takviye yap motora ve ateşlemeyi kontrol et, kontağın dahi bozulmuş olabilir..önce takviye ile dene aydınlatma sistemin çalışıyor mu,ateşlemen var mi? eğer çalıştıramazsan pmden sana usta bi arkadaşımin nosunu vereyim o telefonla nerelerî kontrol etmen gerektiğinı sana tarif eder

eyvallah, yarın deneyeceğim.. bende kontak zannettim ama vurdurunca elektirik geliyor, kontakta sorun yok..
sanırım sigortada bir sorun var, hiç aklıma gelmemişti
akü sağlam ve dolu, ölçmedim ama kutuplar birbirine değince anlaşılıyor.

---------- Post added at 06:26 ---------- Previous post was at 06:24 ----------

Ya akün bomboş ya da ana besleme sigortası yanmış. (sigorta; motorunun sağ tarafındaki Tiger yazısınn olduğu kapağın arkasında 4-5 santimlik beyaz bir silindirin içinde.)

ha iyi ya birde onu arayacaktım bak saolasın :) peki nasıl sigorta normal araba sigortaları var arabada, onun gibi birşeymi?
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
1,912
ölçmedim ama kutuplar birbirine değince anlaşılıyor.

Yapmayın öyle şeyler arkadaşım,tüpün gaz kaçırdığını çakmakla kontrol etmek gibidir bu, akünün patlamasına yol açabilir. 12 V lamba değdirin uçlara yeter. :jocolor:

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:27 ----------

peki nasıl sigorta normal araba sigortaları var arabada, onun gibi birşeymi?

Cam sigorta. Kenarları metal ortası cam,içinden ince bir kablo geçen cam bir tüp.içindeki kablo yanıksa aynı sigortadan takman lazım. (gözle görülemeye bilir, ölçmek lazım) sigortanın metal kısımında 4 A - 6 A - 10 A ...vs. gibi bir rakam vardır.onun aynısından takman lazım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aslında amacım aküyü o yöntemle ölçmek değildi, aküyü yerine bağlarken sürtünme oldu ordan anlamış oldum, malum tigerde akünün yeri çok enteresan.. akünün patlayabileceğini bilmiyordum, Allah korumuş :)
teşekkür ederim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst