Ehliyetsiz Yaralı,ölümlü kazaya karışmak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
36
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ölü ve yaralı olmayıp kaza yapıldımı ne olur
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
herkes seni uyarmaya çalışıyorken sen hala kendini haklı çıkarmaya çalışıyorsun. bu kafayla devam et arkadaşım. inşallah kimseye zarar vermeden neyin ne olduğunu öğrenme şansın olur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
36
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sen haklısın ama motor tutkunuyum ve ehliyete yazılcak yaşım yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

ölü ve yaralı olmayıp kaza yapıldımı ne olur aynı soruyu 3 kere sorum cevap beklıorm
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
36
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
salcano yazıyor görmedinmi üstünde
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
36
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar bi soru sordum konu değiştirmeyin ölü ve yaralı olmadığında kaza yapınca ne olur
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
36
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Haberde yazan plaka 2007 Model Honda bir motosiklete kayıtlı. Cub tipinde olduğundan dolayı Innova dedim.



Kazanın oluş şekline göre 8 yıl bile hapis yatabilirsin.
ölü veya yaralı olmasa bilemi
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
bn hiç bir motosikletin sebep olduğu ölüm görmedim

Kendi canını düşünmüyormusun yahut şöyle diyim allah korusun ana yolda giderken tali yoldan araç fırladı önüne sende havada taklalar atarak yere çakıldın kaskın olsa dahi sence yaşama şansın ne kadar hadi full koruma diyelim yaşadın aylarca hastanelerde süründün yada hadi biraz daha iyimser olayım düşük süratte dahi olsa kolun bacağın kırılsa aylarca motosiklet kullanamazsan?

Başka bir seneryo 80 ile giderken önüne yaya fırladı olamaz mı olabilir hemde şehrin göbeğinden otoyol gibi geniş bir cadde geçiyorsa bal gibi olur şimdi düşün bakalım yaya'ya ne olur sana ne olur ? yaşama şansın yüzde kaç arkandan tırlar solundan hızı en az 100 120 olan otomobiller geçiyor

Bak bizim senin üzerinde bi çıkarımız yada daha önceden bi muhhabbetimiz yada kavgamız yok tanımıyorum tanışmıyoruz ama bir motosiklet kullanıcısınında başına bir şey gelsin istemem ve gelirsede gerçekden üzülürüm benim ve burdakilerin bütün çabası başına bir şey gelmeden bu aleti sürmen
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
36
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kendi canını düşünmüyormusun yahut şöyle diyim allah korusun ana yolda giderken tali yoldan araç fırladı önüne sende havada taklalar atarak yere çakıldın kaskın olsa dahi sence yaşama şansın ne kadar hadi full koruma diyelim yaşadın aylarca hastanelerde süründün yada hadi biraz daha iyimser olayım düşük süratte dahi olsa kolun bacağın kırılsa aylarca motosiklet kullanamazsan?

Başka bir seneryo 80 ile giderken önüne yaya fırladı olamaz mı olabilir hemde şehrin göbeğinden otoyol gibi geniş bir cadde geçiyorsa bal gibi olur şimdi düşün bakalım yaya'ya ne olur sana ne olur ? yaşama şansın yüzde kaç arkandan tırlar solundan hızı en az 100 120 olan otomobiller geçiyor

Bak bizim senin üzerinde bi çıkarımız yada daha önceden bi muhhabbetimiz yada kavgamız yok tanımıyorum tanışmıyoruz ama bir motosiklet kullanıcısınında başına bir şey gelsin istemem ve gelirsede gerçekden üzülürüm benim ve burdakilerin bütün çabası başına bir şey gelmeden bu aleti sürmen
tehlikesi olmayan bir araç soyle ona binelim motosiklet kaza yapcak diye bnmeyelimmi yani kaza yapmayan araç söyle
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Kendi canını düşünmüyormusun yahut şöyle diyim allah korusun ana yolda giderken tali yoldan araç fırladı önüne sende havada taklalar atarak yere çakıldın kaskın olsa dahi sence yaşama şansın ne kadar hadi full koruma diyelim yaşadın aylarca hastanelerde süründün yada hadi biraz daha iyimser olayım düşük süratte dahi olsa kolun bacağın kırılsa aylarca motosiklet kullanamazsan?

Başka bir seneryo 80 ile giderken önüne yaya fırladı olamaz mı olabilir hemde şehrin göbeğinden otoyol gibi geniş bir cadde geçiyorsa bal gibi olur şimdi düşün bakalım yaya'ya ne olur sana ne olur ? yaşama şansın yüzde kaç arkandan tırlar solundan hızı en az 100 120 olan otomobiller geçiyor

Bak bizim senin üzerinde bi çıkarımız yada daha önceden bi muhhabbetimiz yada kavgamız yok tanımıyorum tanışmıyoruz ama bir motosiklet kullanıcısınında başına bir şey gelsin istemem ve gelirsede gerçekden üzülürüm benim ve burdakilerin bütün çabası başına bir şey gelmeden bu aleti sürmen

boşa anlatıyorsunuz. kafa belli. ne desek de ehliyetsiz sürecek.

mesela ayna taktığını varsayıyorum (gülüşmeler...) ben karşıdan karşıya geçerken sen yavaşlamadığın için aynanı bana vurdun. ben arkandan iyi bir küfrettim. sen de durdun üzerime yürüdün kavga ettik. sonra ben polisi çağırdım. polise "bana çarptı, kaçarken etraftakiler yakaladı. ben de kendisine küfrettim sonra kavga ettik" diye ifade veririm. sen de kendi zekân seviyesinde kendini kurtarabilecek bir şey söylersin. polisler ne söylesen de yemez.

öncelikle olay bir trafik kazası olduğundan trafik ekibi de çağırılır. trafik ekibi geldiğinde senden ehliyet ve ruhsat ister. sen veremezsin. motorun bağlanır. 600 küsür lira sana, 200 küsür lira ruhsat sahibine ceze gider. bu arada polis beni devlet hastanesine götürür ve ben de "10 gün iş görmez raporu" alırım. ikimiz de karakolda ifade verdikten 1-2 hafta sonra telefonuna "bilmemne sulh ceza (ve ya savcı hangi mahkemeye gönderdiyse) mahkemesinde şu şu tarihte davanız vardır. eğer gelmezseniz zorla getirirsiniz" diye bir mesaj alırsın. dava 1-2 sene sürer. bu zaman içinde sürekli uğraşırsın. savcının insafına göre adam öldürmeye teşebbüsten bile yargılanabilirsin (ki ehliyetsiz araç kullanmak bildiğime göre böyle yargılanıyor).

kendi avukat masrafını bir de benim avukat masrafımı ödersin (normal tarife 3000-4000 tl), 10 günlük yevmiyemi falan ödersin. üzerine bir de hapis cezası alırsın. bu ceza para cezasına çevrilir ya da 5 sene içinde ikinci bir ceza alırsan 2 cezayı birden paşa paşa hapishanede yatarsın.

yeterli bir açıklama olmuştur umarım.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
tehlikesi olmayan bir araç soyle ona binelim motosiklet kaza yapcak diye bnmeyelimmi yani kaza yapmayan araç söyle

Bak kardeşim daha sana nasıl izah edeyim bilmiyorum ama biraz mantık çerçevesinde düşünsen iyi edersin

Diyorsun ki ehliyet alacak yaşta değilim olabilir ama sabretmen gerek bu aletin şakası yok az önce bahsettiğim kaza şekillerinde araba içindeki herife bişi oldu mu yada olur mu olmaz ama sana olur motosiklet tehlikeli binme etme demiyorum ama bir şeyi yaparken ne gibi sonuçlar doğuracağını bilmen ve idrak etmen gerek tamam şuanda hangi araçla kaza yaparsan yap bi risk var ama motosikletin diğerlerine göre daha fazla bunu biliyor olman ve buna göre hareket etmen gerek

Not: Ehliyetsiz motosiklet kullandığında kaza sonucunda haklı dahi olsan haksızmış gibi işlem görürsün
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ölü veya yaralı olmasa bilemi

Sadece maddi hasarlı hiç bir canlıya zarar gelmeyen bir kazada yaklaşık 1000 TL ehliyetsizlikten masrafların olur. Ayrıca ehliyetin olmadığı için trafik sigortan olsa bile bir araca çarptığında kendi motorundan haric aracın da tüm hasar masraflarını karşılarsın. Zaten hızlı gitmiyorum çarpsam da fazla hasar olmaz diye düşünme, pahalı bir araca çarptığını düşün. Audi A3 gibi orta sınıf bir araca, arabamla 30-40 km hızla giderken çarpmıştım. Kusur bende olmadığı için beni ilgilendirmiyordu -ki zaten tüm evraklarım da tamam. Ama arabada 7500 TL (7 küsür tam hatırlamıyorum) hasar vardı. Yani ben kusurlu olsaydım ve ehliyetim olmasaydı kendi aracımla beraber 8000 TL'nin üzerinde bir masrafı karşılamak zorunda kalacaktım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
36
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bidaha ehliyet alana dek motor kullanmıcam yorumlara baktım bu ne ya sanki katliam yapmış gbi 2-3 ay bekleyip alırım ehliyetimi paşa paşa kullanırım
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
bidaha ehliyet alana dek motor kullanmıcam yorumlara baktım bu ne ya sanki katliam yapmış gbi 2-3 ay bekleyip alırım ehliyetimi paşa paşa kullanırım

bak kardeşim...
ehliyetsiz kullanan biri annen yada babana çarpıp parasını ödeyip çıksa ne hissederdin...
demiş arkadaşlardan biri....
şimdi elini vicdanına koy ve senin yaşlarında birinin motosiklet ile ve ehliyetsiz olarak.....
aile fertlerinden birine çarptığını,(dost acı söyler kusura bakma anlaman açısından) yaraladığını,ömür boyu sakat bıraktığını yada olduya (Allah korusun ) öldürdüğünü düşün....sakinmisin??kazadır yahu ne olacak mı dersin??? katliam yapmadıya mı dersin???
düşündünmü???
tamam...
şimdide mahkemedesiniz..sen sakinmisin??? herşey yolundamı???
senin ailenden birini bu hale getiren çocuk ne var lan kaza işte kaç paraysa veririz diyor.....
sakinmisin???
ve hapis almıyor da para cezası alıyor..hemen cebinden çıkarıp önüne atıyor parayı fazlasıyla ve başkalarını öldürmeye doğru motoruna binip uzaklaşıyor....
sakinmisin??? bişey yok değilmi?? parasını verdi ya çocuk.....


şimdi sanırım anlamışsındır o kadar basit olmadığını...o çocuğun yerinde sen olduğunda senaryodaki senin yerinde olan başkası kesinlikle sakin olmayacaktır haberin olsun....

neden uzun anlattım biliyormusun???
iğneyi kendine ,çuvaldızı başkasına batırmayı bil diye....
selametle....
 
Katılım
6 Mar 2010
Mesajlar
472
Arkadaşlar bu adam kaşınıyor, siz ne hala uğraşıyorsunuz akıl vermekle?
 
Katılım
1 Mar 2011
Mesajlar
47
Buradaki arkadaşların bütün söylediklerine ve eleştirilerine katılmakla beraber soruna bir başka açıdan cevap vereyim..

Kaza sonucunda bir insanın hayati tehlikesi varsa seni tedbir amaçlı olarak ceza evine koyarlar. Hayati tehlikesi geçtiği zaman (hastaneden hayati tehlikesi yoktur cevabı alınıncaya dek) çıkarsın ama tam tersi olursa yani bu kişi vefat ederse tutuklu olarak yargılanırsın. Her halükarda bir insanın hayati tehlikesi olması halinde sonuç ne olursa olsun, kanunlarımız gereği ceza evinde 1 gün veya yıllarcada olsa fark etmez paşa paşa yatarsın.

Allah saklasın ki bizlerde böyle bir şey olmasın diye seni yarı şaka-yarı ciddi, tatlı-sert uyarıyoruz. Umarım bu uyarılarıda anlarsın.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst