Daha önce de yazmıştım, 1993 yılında A2B ehliyet aldım, bu ehliyet ne işe yarar; aradan 16 yıl geçti hala anlayabilmiş değilim.
Şöyle ki;
1) Yerden bir taş alıp sürücü kursuna göndersek, ehliyet alır.Çünkü; bu taşın, ehliyet alması değil, almaması anormal olur.
2) Sürücü kurslarında yeterli eğitim-denetim yok.
-"ooo...aslanım, sen tamasın, derslere gelme, eğitimede gerek yok, sen biraz çalış sınava gir, gerisini merak etme" ve "Bizde motor-kask yok, seninkini kullanıversinler" tarzı lakayıtlıklar...
3) Bir motorlu aracı, sürücüsü kullanır, ehliyet değil.Hergün trafiğe çıkıyorum, onlarca hödük görüyorum, cebinde ehliyeti var, ama, kanun-kural bilmeden araç kullanıyor, kazaya sebep oluyor, bir şekilde de suçu karşısındakine yüklüyor.
4) Ehliyet neyi ispat eder:
a-Kişinin 18 yaşından gün almış olduğunu: Bunu, kimilk kartımla da ispat edebilirim
b-Kişinin, o aracı kullanmayı bildiğini: O aracı kullanmayı bilmesem, zaten yola çıkamazdım
c-Kişinin trafik dersi aldığını: Yeterli ders aldığımız için, nüfus/kaza ortalamsında dünyada başa güreşiyoruz
d-Kişinin ilk yardım dersi aldığını: Bir kaza anında, o şokta kim kime yardım edebilecek? O alınan dersi aklında tutup, uygulayabilecek kültürde, bu memlektte ne kadar insan var?
e-Kişinin motor dersi aldığını: Ee...Motor dersi aldık, kullandığımız aran arıza yaptı, temsil: fren hortumu patladı, yağ yere akıyor, ya da motorun zinciri kırıldı, krank kesti, ...Ne olacak?
Bunları yolda nasıl yapabileceğiz?Parça değişecek...
Arkamızda yedek parça taşıyan bir kamyonet mi gezdireceğiz?
