Ehliyet Sınav Sistemi Değişti (2013)

Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
419
Randevu devam daha düzenli eskiye göre ve buludnugunuz bölgeye göre hızlanmışta olabilir.Heralde maksimum 2 haftaya kagıt cıkar 3-4 haftayadada ehliyet alınır diye düşünüyorum total süre olarak.
 
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
566
abilerim size bir sorum var bu yeni yasaya göre bu yeni sisteme göre 1996 temmuz 9 doğumlu olan ben

hangi tarihte ehliyete yazılabilirim ve hangi tarihte ehliyetim elimde olur? abi vermiş oldun linklerde bunu bulabilirim ama anlıyamadım siz detaylı anlatırmısınız rica edsem acıklarmısınız ??:silent:


:flower:
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
abilerim size bir sorum var bu yeni yasaya göre bu yeni sisteme göre 1996 temmuz 9 doğumlu olan ben

hangi tarihte ehliyete yazılabilirim ve hangi tarihte ehliyetim elimde olur? abi vermiş oldun linklerde bunu bulabilirim ama anlıyamadım siz detaylı anlatırmısınız rica edsem acıklarmısınız ??:silent:


:flower:
9 temmuz 2013 tarihinde 17 yaşını doldurmuş olacağından sürücü kursuna yazılıp sadece a2 ehliyet alabilirsin.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
ilk sayfada linkler var, uygulama takvimine bakacaksın. 9 temmuzdan sonraki ilk sınava girebilirsin.
 
Katılım
23 Kas 2012
Mesajlar
54
bende gecen hafta sınava girdim arkaşlar .B ehliyetim var.A2 almak için motor sınavından 10 soruluk sınava tabi tutuldum.Yalnız komik olan tarafı 60 dk dolmadan sınavdan çıkamıyorsunuz.50 dk beklemek zorunda kaldım. :)
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
864
:cherry:bende degişiklik deyince 200 soru yaptılar sandım ,bu ne la,bütün soruları yarıya çekmişler :cherry:
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Köklü değişiklik :cyclopsan
Buna millet bir yerleriyle güler :pr:
Avrupa' yı baz alıp yapmaları da çok ilginç yani, inceleyip soru sayılarının fazla olduğuna karar vermek, acaba hangi üstün zekalı arkadaş incelemiş acaba çok merak ediyorum.

Hep geriye gidiyoruz, Yap eskiden emniyetin verdiği zamanlar gibi bak her önüne gelen ehliyet alabiliyor mu?

Yalnız en komiği ölüm sayısı ile soru sayısı arasında doğru orantı varmış tebrikler adamlar olayı çözmüş!
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
abilerim size bir sorum var bu yeni yasaya göre bu yeni sisteme göre 1996 temmuz 9 doğumlu olan ben

hangi tarihte ehliyete yazılabilirim ve hangi tarihte ehliyetim elimde olur? abi vermiş oldun linklerde bunu bulabilirim ama anlıyamadım siz detaylı anlatırmısınız rica edsem acıklarmısınız ??:silent:


:flower:

17 yaşına girince yazilacan 18 i beklemiyecen ,
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
ölüm sayısının artması üzerine sınavları kolaylaştırarak nasıl çözüm bulunuyor anlamadım:silent: şimdi zaten adet yerini bulsun diye işleyen bir sistem var, iyi kötü bu sistem azda olsa bir miktar insan eleyebilme potansiyeline sahipken bunu daha aşağıya çekip hepten ehliyet dağıtma gibi bir fonksiyona kavuşmuş olacak. bu nasıl olacakta sürücülerin gelişmesini sağlayacak.:sunny:

ayrıca ehliyet sınavlarında motor dersi verilmesi başlı başına saçmalık. bugün ben otomotiv sektöründe teknisyen olduğum halde yolda kalsam hemen hemen yapacağım hiçbirşey yok. herşeyin bilgisayar kontrolünde olduğu günümüz araçlarında sıradan bir kullanıcının yapacağı tek çözün servise aracı çektirmekten ibaret iken hala 1970 öncesi distribitörlü platinli karbüratörlü motorları anlatıp bunlardan soru sormak saçmalıktan başka bir şey değil. motor dersi yerine ehliyet alacak sürücünün ve trafikteki diğer insanların işine yaracak trafik ve ilk yardım derslerine ağırlık vermeleri ve gerçekten ciddi olarak bu sınavları yapmaları trafikte bazı sorunları çözmede işe yarayacaktır. yoksa dediğim gibi dostlar alışverişte görsün diye uyduruk sınavlar yapıp, aracı dur kalk yaptırıp ehliyet dağıtmaya devam ettikçe, sınav soru sayılarıyla oynayarak bir yere varamayacaklar.:pr:
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
pratiğe önem vereceğiz demişler ama herkese verilen ehliyetin almak istemeyenlere bile zorla verileceğindan başka ben bir iyileşme(!) göremedim.

madem öyle kurslarda doğru düzgün eğitim, devam zorunluluğu, bilmemkaç saat gözetmen eşliğinde sürüş tecrübesi falan arasınlar. yer mi? yemez...
 
Katılım
23 Ocak 2012
Mesajlar
157
Hiç bir halta yaramamış ki.

Soru sayısını azalttında ne oldu.

Sorularda hiç değişiklik yok ki.

Ben B ehliyeti alırken kursa sürekli gittim.

Ama A2 alırken hiç gitmedim.

Ayrıca onu bunu geçtim.

Motor dersi tamamen saçmalık.

Motor dersi yerine trafik ve ilk yardım üzerinde daha fazla durulması gerekiyordu.

Ayrıca sınavlar için 2 tur attırıp bitirmemeleri gerekirdi.

Vereceksin adayın eline aracı gözetmenler zaten araç içinde.

Ondan sonra sokacaksın onu en kalabalık trafiğin olduğu caddelere yollara ne halt yiyor göreceksin ona göre vereceksin ehliyeti.

Ama arkadaşlarında yazdığı gibi dostlar alışverişte görsün sistemi olduğundan dolayı bir halt yaramıyor.

Kısmetse bundan sonra daha fazla ölümlü kaza duyarız.

Başka bir halta yaramayacak çünkü.
 
Katılım
8 Şub 2013
Mesajlar
11
ben B ve A2 ehliyetlerini birlikte almak istiyorum,bu konularda biraz acemiyim 1-2 sorum olucak,kurs a gitmek mecburimi kurs parası vermek istemiyorum, b ve a2 ehliyeti ikisi ne kadara patlıyor ? eski konuları biraz okudumda belki değişmiştir diye soruyorum.
 
Katılım
23 Ocak 2012
Mesajlar
157
ben B ve A2 ehliyetlerini birlikte almak istiyorum,bu konularda biraz acemiyim 1-2 sorum olucak,kurs a gitmek mecburimi kurs parası vermek istemiyorum, b ve a2 ehliyeti ikisi ne kadara patlıyor ? eski konuları biraz okudumda belki değişmiştir diye soruyorum.

Kursa gitmek zorundasın.(Kayıt olmalısın yoksa ehliyet adına bir işlem yapamazsın.)

İllere göre ücretler değişiyor kurs paraları.

Ben burda eğer 1-2 ay daha bekleseydim kursa 2000 bin küsür para bayılacaktım devlet vergileri hariç.

B+A2 var.

İstanbuldayım bu arada.

Önce B arkasından A2 alman yararına olur.
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Saçma sapan işler.Olması gereken yapılmak isteniyorsa Avrupa sistemini pratik ve teori olarak aynen uygulasınlar,bakalım kaç kişi ehliyet alabilecek? Ama işlerine gelmez,arpalıklar azalır.
 
Katılım
8 Şub 2013
Mesajlar
11
Kursa gitmek zorundasın.(Kayıt olmalısın yoksa ehliyet adına bir işlem yapamazsın.)

İllere göre ücretler değişiyor kurs paraları.

Ben burda eğer 1-2 ay daha bekleseydim kursa 2000 bin küsür para bayılacaktım devlet vergileri hariç.

B+A2 var.

İstanbuldayım bu arada.

Önce B arkasından A2 alman yararına olur.

samsundaki kursları araştırdım a2 450tl B 550 tl ikisine birlikte yazılınca daha ucuz oluyo sanırım.Araştırmaya devam ediyorum.
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Hiç bir halta yaramamış ki.

Soru sayısını azalttında ne oldu.

Sorularda hiç değişiklik yok ki.

Ben B ehliyeti alırken kursa sürekli gittim.

Ama A2 alırken hiç gitmedim.

Ayrıca onu bunu geçtim.

Motor dersi tamamen saçmalık.

Motor dersi yerine trafik ve ilk yardım üzerinde daha fazla durulması gerekiyordu.

Ayrıca sınavlar için 2 tur attırıp bitirmemeleri gerekirdi.

Vereceksin adayın eline aracı gözetmenler zaten araç içinde.

Ondan sonra sokacaksın onu en kalabalık trafiğin olduğu caddelere yollara ne halt yiyor göreceksin ona göre vereceksin ehliyeti.

Ama arkadaşlarında yazdığı gibi dostlar alışverişte görsün sistemi olduğundan dolayı bir halt yaramıyor.

Kısmetse bundan sonra daha fazla ölümlü kaza duyarız.

Başka bir halta yaramayacak çünkü.




Buna katılmıyorum malesef..adam aracı kullanmayı bilmiyor..sürücü kurslarıda cok ögretmiyor randevu ile 15-20 dk.. sen bu adama nasıl dersinde sehirde sürsün o kadar dersle baskasını ezse. ne olur..kursların önceligi temel egitimi vermek geri kalan..sürücüye kalmıs alır arabasını veys motorunu..ögrenir..
 
Katılım
23 Ocak 2012
Mesajlar
157
Buna katılmıyorum malesef..adam aracı kullanmayı bilmiyor..sürücü kurslarıda cok ögretmiyor randevu ile 15-20 dk.. sen bu adama nasıl dersinde sehirde sürsün o kadar dersle baskasını ezse. ne olur..kursların önceligi temel egitimi vermek geri kalan..sürücüye kalmıs alır arabasını veys motorunu..ögrenir..


Sürücü kurslarını da düzenleyeceksin bu konu da.

Sadece soru sayısını azaltarak bu iş olmaz.

Avrupa'yı işine gelince örnek alıyor bizimkiler.

Avrupa da direksiyon ders saatlerine baksınlar.

Madem Avrupa'dan örnek alıcaz tam olarak almamız gerek.

Senin söylediğinde çok farklı değil.

Kurs temelini verir sonrası sürücüye kalmış diyorsun.

Sanki öyle kaza yapmayacak mı ezmeyecek mi birilerini.

Araç kursta hoca eşliğinde adam akıllı ders verilerek öğretilir sonrasında sınava sokup trafiğe salarsın.

Yoksa senin söylediğin ile şuan kursların yapmış oldukları arasında hiçbir fark yok.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
801
Direksiyon sınavında 3 kez yol ortasında arabayı stop ettiren kadın,kapıdan giremeyen bir çocuk ve motosiklet sınavında dublara çarpa çarpa giden amcaya ehliyet verildiğini gördüm.

Köklü değişiklik ve avrupa normları ' Soru sayısını yarıya indir süreyi kısalt ki daha iyi şaibe yapılabilsin kim uğraşacak o kadar soru ve zaman kaybıyla '

Hani bazen diyoruz ya ehliyetsiz adamlar canavar şöyle böyle , en büyük canavar bu tezgahı kurup haybeye dağıtılan sertifikaları verenlerde.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst