Egzoz Cezası Yedim.

Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Otuz yıldır İstanbulda yaşayan bunun yirmi yılını motor kullanarak geçiren biriyim. Belki çoğunuzun babası yaşındayım. Akıllı uslu kurallara uyan sakin biriyim. Fakat bu egzos konusu benim için tam bir muamma. Duyulmamak ve görülmemek sebebiyle bir çok kez diğer araba kullanıcıları tarafından kazaya maruz bırakıldım. yaklaşık beş sene evvel (bilenler bilir) taaa tireye gidip Halil ustaya el yapımı egzos taktırdım motoruma.
Usta ya defalarca çok ses değil duyulabilecek tok ve güzel bir ses istediğimi belirterek tam istediğim bir egzos yaptırdım. Bu Egzos la hiç ceza yemedim veya konu komşudan şikayet almadım (Büyük bir sitede oturuyorum). Fakat orjinal olmadığı için iki sene muayenelerden geçemedim. Bende orjinalini takıp öyle geçtim. Neyse bana sorarsanız çok bağırmayan veya aşırı gürültü çıkarmayan egzos bu şehirde trafikte olacaksanız şarttır. Birde şöyle bir şey var. Trafikte yanyana geldiğimiz Harley motorların sesi inanın misliyle fazla ses çıkarmasına rağmen ben daha bu motorların egzos tan ceza yediğini görmedim. E bu nasıl kanun nasıl yönetmelik o zaman. Şu an orjinal egzosumu kullanıyorum altına ufak bir tıpa açtım. sesi çok hoş oldu. Bazen xj6 cı arkadaşalar yolda veya parkederken bakıyor egzos ne marka diye. Son olarak muayene ve trafik kontrollerinde polisin sesi fazla veya az diye değil orjinal mi? değilmi? diye ceza yazma hakları olduğunu belirtmek isterim.

Harley mevzusu tamamen doğru bu itneler ara gazlarıyla gök gürültüsü sesi çıkartıyor ama çevirmede polislere selam çakarak geçip gidiyorlar. Bu harleylerin sesi yanında benim akrapovicin sesi poşet hışırtısı gibi kalıyor ama en çok bizim gibilere ceza yazılıyor. Hatta direk Yamaha bayisinde orijinal aksesuar olarak satılan slip onlara bile laf ediyorlar ki orijinal egzozdan ses olarak çok az farkı oluyor. Nerede hevesli bir SS ciye ceza yazılsa bir yıldız kayar
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
kimileri farkındalıktan bahsetmiş. kimse sizin apaçi motorunuzun sesini duyup da, aman motorcugum geliyor ona yol vereyim de geçsin, demezé

özellikle mt07, mt25, r25, tek ve çift silindirli tüm motorların egzosları rezalettir! akıllı olun biraz, sizleri egzos seni tahrik veya tatmin etmiş olabilir. ancak bizi etmiyor. örneğin dört silindir bir r6 veya cbr1000rr veya s1000rr geçtiğinde ses bu abi diyorum!

ama tek ve çift silindirli motorlara agzos olmaz, usul usul kullanın. ben ilk motor aldıgımda egzosluydu. cbr 125r çok kısa bir süre sürebildim onu sesiyle, sonra gidip orjinaline 200 küsür para verip ( tee o zamanlar ) orjinalini taktirmiştim.
arkadaşımda r200gs adv var, egzos alıcam diyor kaç aydır. onu bile tutuyorum, motorların kendi sesi zaten güzel.

hele ki mt07 ye çakma egzos takıp chopper motor gibi gezen insanlara hiç anlam veremiyorum :D

çift silindirden güzel ses çıkmıyor doğru ama tek silindir 660 veya 690 enduronun akrep li sesini duysanız o şekilde kullansanız gerçekten tek silindir yüksek cc endurolara haksızlık ettiğinizi anlarsınız
ben akrep li 660 kullandım o egsoz^un patırdama sesi senfoni orkestrası gibin :) kendi motorumdan soğudum resmen
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kimileri farkındalıktan bahsetmiş. kimse sizin apaçi motorunuzun sesini duyup da, aman motorcugum geliyor ona yol vereyim de geçsin, demezé

özellikle mt07, mt25, r25, tek ve çift silindirli tüm motorların egzosları rezalettir! akıllı olun biraz, sizleri egzos seni tahrik veya tatmin etmiş olabilir. ancak bizi etmiyor. örneğin dört silindir bir r6 veya cbr1000rr veya s1000rr geçtiğinde ses bu abi diyorum!

Kimse 3 silindirden 5 silindirden zevk almak zorunda değil.

Gürültülü motor gürültülü motordur.

Hepsi cezayı hakkediyor.

Motosikleti ister iki zamanlı 50cc olsun, isterse 4 silindir 1000cc olsun, etrafa rahatsizlik veren öküzdür. Altındaki araç çok mühim değil. Ödesin keçiler.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Kimse 3 silindirden 5 silindirden zevk almak zorunda değil.

Gürültülü motor gürültülü motordur.

Hepsi cezayı hakkediyor.

Motosikleti ister iki zamanlı 50cc olsun, isterse 4 silindir 1000cc olsun, etrafa rahatsizlik veren öküzdür. Altındaki araç çok mühim değil. Ödesin keçiler.

tabi ki sizde haklısınız..
sonuç itibari ile gürültü ve insanların hastaları çocukları vs. var. o yüzden en güzel motor sessiz motor


çift silindirden güzel ses çıkmıyor doğru ama tek silindir 660 veya 690 enduronun akrep li sesini duysanız o şekilde kullansanız gerçekten tek silindir yüksek cc endurolara haksızlık ettiğinizi anlarsınız
ben akrep li 660 kullandım o egsoz^un patırdama sesi senfoni orkestrası gibin :) kendi motorumdan soğudum resmen

ben kendi motorumu almadan önce yakınlarda egzoslu bir vstrom görmüştüm, açıkcası hiç begenmedim. zaten motor dediğin huzuru bulmak benim gözümde.. bas bas bagirinca nedense zevk almıyorum. bu motorla antalya-kaş*mugla civari gezdim istanbul çıkışlı. aşırı zevk aldım. sessiz motor candır valla :)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Gene konu saçmalamaya başlamış. Kardeşim sizene!.. Ben 4silindirden zevk alırsam ona, 2 silindirden zevk alırsam ona egzoz takarım.

Bana göre benim motorumun sesi çok güzel. Belki içimde bir cruiser’ci var ve bu sesten hoşlanıyor.

Birşeye karşı çıkarken bile saçmalanıp, çifte standart uygulanıyor halen.

Ah güzel ülkemin güzel insanları...

Beni en çok tahrik eden ses 6silindir motorun sesi. Şimdi bana görede bu alayınız egzozlarınızı sökün.
 
Katılım
15 Şub 2017
Mesajlar
588
ölçüm yapmadan çeza yazmak mantıksızlık . peki polisler her modelin orjinal egzozunu biliyor mu tabi ki hayır ?
 
Katılım
4 Eki 2018
Mesajlar
120
ceza yazılırken egzozun fotoğrafları çekilmedi ise o parçayı takın ve cezaya itiraz edin orjinal olduğunu ibraz edin bilir kişiye gider o da tadilatsız ise muhtemelen iptali verilir ama cezayı ne diye kesti gürültüden mi açık egzozdan mı bilemiyorum sen tak parçayı itiraz et yaşasın açık egzoz
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,544
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Geçen gün televizyonda izledim. İneğe trafik cezası kesmişler. Sahibi "ehliyet alıcam bu hayvana..." diyor. :cherry:

Cezalar da epey arttı. Menü aşağıda. Menüdeki herşey kazık. Herkes zevkine göre ister egzostan ister hızdan bir şeyler seçebilir. Bana dokunuyor. Ben bir şey almıyım. :cherry:
Yeni Trafik cezaları..

(Muayenesiz araç kullanmak : 935 TL

Ters yönde araç kullanmak 2000 TL

Emniyet kemeri takmayanlar 1008 TL,

Trafik işaret ve levhalarına zarar vermek, yola çöp atmak ve trafiği engellemek gibi düzeni bozan ihlaller, 488 TL

(Alkollü araç kullanmanın

1. seferinde 1.002 TL,

2. seferinde .3256 TL,

3. seferinde 4.018 TL)

Alkolmetreye üflemeyi reddetme 9.869 TL,

Yaya geçidinde yayaya yol vermemek 678 TL

(Sigortasız araç kullanmak 1008 TL +

Ehliyetsiz araç kullananlar 9.918 TL

●88 km-104 km arası 935 TL ceza

●104 km-120 km arası 2488 TL ceza

●120 km ve yukarısı 4002 TL ceza

Şehir dışı iki yönlü yol= 90 km

BURAYA DİKKAT !!!!

Şehir içi hız 50 km istenen yerde

●55 km-65 km arası 535 TL ceza

●65 km-75 km arası 988 TL ceza

●75 km ve yukarısı 5002 TL ceza

(Kırmızıda geçmek 936 TL

Cep telefonu ile konuşmak 535 TL

Park yasağını ihlal etmek 709 TL

Not : Hız cezaları otomobil için.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Geçen gün televizyonda izledim. İneğe trafik cezası kesmişler. Sahibi "ehliyet alıcam bu hayvana..." diyor. :cherry:

Cezalar da epey arttı. Menü aşağıda. Menüdeki herşey kazık. Herkes zevkine göre ister egzostan ister hızdan bir şeyler seçebilir. Bana dokunuyor. Ben bir şey almıyım. :cherry:
Yeni Trafik cezaları..

(Muayenesiz araç kullanmak : 935 TL

Ters yönde araç kullanmak 2000 TL

Emniyet kemeri takmayanlar 1008 TL,

Trafik işaret ve levhalarına zarar vermek, yola çöp atmak ve trafiği engellemek gibi düzeni bozan ihlaller, 488 TL

(Alkollü araç kullanmanın

1. seferinde 1.002 TL,

2. seferinde .3256 TL,

3. seferinde 4.018 TL)

Alkolmetreye üflemeyi reddetme 9.869 TL,

Yaya geçidinde yayaya yol vermemek 678 TL

(Sigortasız araç kullanmak 1008 TL +

Ehliyetsiz araç kullananlar 9.918 TL

●88 km-104 km arası 935 TL ceza

●104 km-120 km arası 2488 TL ceza

●120 km ve yukarısı 4002 TL ceza

Şehir dışı iki yönlü yol= 90 km

BURAYA DİKKAT !!!!

Şehir içi hız 50 km istenen yerde

●55 km-65 km arası 535 TL ceza

●65 km-75 km arası 988 TL ceza

●75 km ve yukarısı 5002 TL ceza

(Kırmızıda geçmek 936 TL

Cep telefonu ile konuşmak 535 TL

Park yasağını ihlal etmek 709 TL

Not : Hız cezaları otomobil için.

Bunun doğruluk payı yok. Düzgünce araştırmanızı öneriyorum. İnternet kullanırken de, her kaynağa itibar etmemenizi öneriyorum saygılar :)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Telefonla konuşmanın cezası egzoz ile aynı neden olmuyor? Neredeyse günümüz arabalarının hepsinde Bluetooth teknolojisi mevcut. Milletvekillerine geçiş üstünlüğü veriliyor da motosikletin egzozu mu bu millete büyük geliyor???

Ayrıca trafik cezaları yeniden değerleme oranında zamlanacaktır. Ekstra bir güncelleme olmadıkça bu tabloya erişmek zor. Ayrıca; motosiklet kullanarak zaten mevcut trafikte otomobillerle aynı hıza çıktığınız an, potansiyel cezayı yeme hakkını elde ediyorsunuz.

Burada kimse goygoyculuk yapmasın, duyar kasmasın. Çarpık düzenin, düzgün birey oyunlarını sahnelemenizden gına geldi artık!..
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Geçen gün televizyonda izledim. İneğe trafik cezası kesmişler. Sahibi "ehliyet alıcam bu hayvana..." diyor. :cherry:

"Başıboş ineğin küpe numarasından yola çıkılarak tespit edilen hayvanın sahibi hakkında Karayolları Trafik Kanunu 69/1 maddesinde düzenlenen 'Yerleşim yerleri dışındaki karayollarında, taşıt yolu üzerinde; zorunlu haller dışında hayvan bulundurmak, binek hayvanları ve sürüler ile elle sürülen araçları trafik kurallarına uymadan sevk ve idare etmek veya ettirmek, başıboş bırakmak' hükmünün ihlali nedeniyle Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı düzenlenerek usulüne uygun olarak tebligat yapılmıştır." denildi.
 
Katılım
31 Ağu 2017
Mesajlar
387
Sevmiyorum egzos sesini, cezalari yerinde buluyorum, fakat benim disimda borcok motorcunun sevdigini gorunce, bu kadar kardesimizin hosuna giden birseyse iyi olmali diyorum kendi kendime, bu kadar adam seviyor sonuc olarak, hepsi yaniliyor da bir ben mi hakliyim ?

Cezanin yazilmasi icin desibel olcumune kanita falan ihtiyac yok, sonrasinda yapilan itirazda sonuc vermeyecektir bosa ugrasmayin, acika diyor ki

cevreyi rahatsiz edecek duzeyde ise ceza yer. Stok egzoz olsa bile..
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,464
Motosikleti
D400
Bunun doğruluk payı yok. Düzgünce araştırmanızı öneriyorum. İnternet kullanırken de, her kaynağa itibar etmemenizi öneriyorum saygılar :)

bu gerçek değil ama nabız yoklama oldugunu düşünüyorum.

malumunuz kendi verdiği teklifi veto eden bir başkanımız var, hçbirşey şaşırtmaz beni.
 
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
199
arkadaşlar kesin ve net bilgi vereyim sizlere.
yediğiniz cezaya ilişkin, yediğiniz konumun bağlı olduğu adliye'nin sulh ceza hakimliği'ne itiraz hakkınız mevcut.
ikametinizin bulunduğu adliye aracılığıyla da Sulh Ceza Hakimliği'ne itiraz edebiliyorsunuz.


itiraz ederken; dilekçenizi bi güzel döşeyip ekine de aksini ispat eder delillerinizle mahkemeye sunuyorsunuz neticesinde
mahkeme emniyet ile yazışmalar yapıyor ve hakim kararını veriyor (aynı mahkeme gibi işler)

olayımız da ise 2 fotoğraf ile söz konusu ceza iptal edilebilirdi.

1-) Ceza kağıdının elinizde bulunduğu fotoğraf karesinin arka planında motosikletin egsozu, polis çevirmesinde olduğunuzu belirten ufak çaplı bir duba dahi yeterlidir. bu ilk fotoğrafın detayı idi.

2-) Motosikletin ismini google e yazın ekran görüntüsü alın, orjinal egsozunun bu olduğu, sizinde egsozunuzun orjinal olmasına rağmen ceza yediğiniz.

Bilgilerinize arkadaşlar, iyi sürüşler herkese
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Benim düşüncem de çoğunluktan yana. Kimse ama kimse egzos gürültüsüne yol vermiyor. Ana-avrat sövüyor sadece. Üsturuplu şekilde yaklaşıp dir-dit korna çalınca arabasından doblosuna hatta çakarlılar bile duruma göre yol veriyor. Egzos gürültüsüyle kendini güvende hissettiğini sanan, bir fark edilme öğesi olan motorculara görünürlüğü bilimsel olarak kanıtlanmış fosforlu yelek giymelerini öneririm.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,019
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Benim düşüncem de çoğunluktan yana. Kimse ama kimse egzos gürültüsüne yol vermiyor. Ana-avrat sövüyor sadece. Üsturuplu şekilde yaklaşıp dir-dit korna çalınca arabasından doblosuna hatta çakarlılar bile duruma göre yol veriyor. Egzos gürültüsüyle kendini güvende hissettiğini sanan, bir fark edilme öğesi olan motorculara görünürlüğü bilimsel olarak kanıtlanmış fosforlu yelek giymelerini öneririm.

Katılıyorum, yoğun trafikte yanaşıp insan gibi iki kısa dıt'la yol istediğimde hep aldım. Trafik akarken iki araba arasından da ASLA geçmiyorum zaten, normal şekilde şerit değiştiriyorum. "Yüksek sesli egzoz güvenlik açısından gerekiyor" diyen arkadaşları gerçekten anlayamıyorum; hani ben de aynı şehirde her Allah'ın günü motosiklet kullanıyorum, benim neden ihtiyacım olmuyor acaba? (Kullanım tarzımda bir eksik var herhalde? Başka açıklama bulamadım...) Zevk için isteyenlere lafım olmaz, yeter ki kendi zevkleri için başkasının zevkinin içine etmesinler :)
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Egzoz'a karşı olan arkadaşlar gibi düşünen bir abim, egzozlu bir motora geçtikten sonra trafikte yol vermeye başladılar. Yanlış düşündüğümü hissediyorum demeye başladı.

Ayrıca o egzoz sesinden farkedilmiyor diyen arkadaşları, güneşli bir İstanbul gününde motorun arkasına atıp gezdirebilirim.

Tek bir şartım var. Erkek gibi gelip, farkını söyleyeceksiniz. Stock egzoz takılı olup, haybeye egzoz fark yaratmaz die burada ahkam kesmeyelim birbirimize...

Çünkü iki tarafta birbirinin haklılığını kanıtlayamıyor. Sürekli sürekli temcit pilavı gibi öne sürülmesi gerçekten can sıkıyor. Bir çoğunuzu gerçekten çok seviyorum ama 37 tane post olmuş. 1 dirhem yol gidilememiş.

Başkasının doğrusu ile yanlışını yargılamak yerine, sessizce konuyu kapatmak en güzeli gibi görünüyor.

Şimdi gelelim standart dışı uygulama die egzoza ceza kesilmesini isteyen arkadaşlara; o zaman lastik ebatlarını değiştiren arkadaşlara da ceza yazılsın, ışıklandıran arkadaşlarada, motosiklet kornasını araba kornası ile değiştirenede, Elcik-manet-elcik koruma-koruma demiri-çanta-çanta demiri vs vs takanlarada ceza yazılsın.

Bu motosikletlerde benim göz zevkimi bozuyor. Sizin kulak zevkinizi bozuyor ise egzoz, 5 duyu organımdan bir diğeri olan göz zevkimi bozamazsınız. Emniyeti bu durum için de göreve çağırıyoruz o zaman. Yedek sis farı takana da standart dışı çakarlı fren lambası yakana da çaksınlar cezayı.
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
1 senedir ducati monster 696 kullanıyorum ilk aldığımda gpr fureore egzoz vardı kornaya basmayı bırak sinyal verdiği halde beni duyup bekleyen oluyordu şu an stok egzozlar var üstüme kıran sıkıştıran görmedin diyen arabanın haddi hesabı yok ki sakin süren biriyimdir öyle sağdan soldan birden fırlayacak gibi sürmem yol boş değilse basmam vs cezası olmasa kesin geri dönerdim o egzozlara
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Egzoz'a karşı olan arkadaşlar gibi düşünen bir abim, egzozlu bir motora geçtikten sonra trafikte yol vermeye başladılar. Yanlış düşündüğümü hissediyorum demeye başladı.

Ayrıca o egzoz sesinden farkedilmiyor diyen arkadaşları, güneşli bir İstanbul gününde motorun arkasına atıp gezdirebilirim.

Tek bir şartım var. Erkek gibi gelip, farkını söyleyeceksiniz. Stock egzoz takılı olup, haybeye egzoz fark yaratmaz die burada ahkam kesmeyelim birbirimize...

Çünkü iki tarafta birbirinin haklılığını kanıtlayamıyor. Sürekli sürekli temcit pilavı gibi öne sürülmesi gerçekten can sıkıyor. Bir çoğunuzu gerçekten çok seviyorum ama 37 tane post olmuş. 1 dirhem yol gidilememiş.

Başkasının doğrusu ile yanlışını yargılamak yerine, sessizce konuyu kapatmak en güzeli gibi görünüyor.

Şimdi gelelim standart dışı uygulama die egzoza ceza kesilmesini isteyen arkadaşlara; o zaman lastik ebatlarını değiştiren arkadaşlara da ceza yazılsın, ışıklandıran arkadaşlarada, motosiklet kornasını araba kornası ile değiştirenede, Elcik-manet-elcik koruma-koruma demiri-çanta-çanta demiri vs vs takanlarada ceza yazılsın.

Bu motosikletlerde benim göz zevkimi bozuyor. Sizin kulak zevkinizi bozuyor ise egzoz, 5 duyu organımdan bir diğeri olan göz zevkimi bozamazsınız. Emniyeti bu durum için de göreve çağırıyoruz o zaman. Yedek sis farı takana da standart dışı çakarlı fren lambası yakana da çaksınlar cezayı.

sen bence saçmalığın daniskasısın. hatta şunu belirteyim ki, bizzat seni görürsem polise kendim ihbar edeceğim. yaptığın şeyi marifet gibi kabul etmen, seni daha aciz yapıyor. umarım yakalanırsın, cezanı yersinde sonra forumda konu açar " egzos cezası yedim, itiraz etsem kabul olur mu " diye bir konuda senden görürüz.

hatta plakanı biliyor olsaydım bizzat emniyette ki tanıdıklarımı arar, trafikte gördükleri yerde seni çevirlerini ve ses ölçmelerini isterdim.

neden biliyor musun?

seni mutlu eden şey başkalarını hatta ülkede motor sürenlerin % 60 ini motor sürmeyenlerin %95ini rahatsız ediyorsun.

sen motor sürerken egzos sesine ihtiyaç duyuyorsun, çünkü aralardan yüksek km hız ile geçiyorsun ki, seni fark etsinler istiyorsun.
ayrıca emniyet şeridini kullandıgına da bahse varım. hemde 80km hızdan fazla gittiğine de eminim. dur bir tahmin edeyim, teker de yapıyorsundur sen.

hatta sen iyi motorcusun ama biz değiliz.

ama şunu sana net olarak söyleyeyim, sen egzos sesinle mutluyken, sokakta ki vatandaş sana küfür ediyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------

ayrıca, sen istediğin gibi davranamazsin. bu ülkenin bir hukuku bir kanunu ve bir trafik kuralları var.
ben 2 silindirden zevk alıyorsam onu takarım demiş olan,

ben adam öldürmekten zevk alıyorsam adam öldürürüm ile aynı mantık.

bir şey yapmadan önce çevreci olacaksın, toplumu düşüneceksin.


he şunuda şuraya bırakayım,
ben egzos takanlara asla kızmıyorum, kendi fikirleri, takarlar yakalanınca cezaları yerler, egzos sevmeyenlerden de küfür yerler.
ama bu yaptığı egzosu marifetmiş gibi anlatanlara aşırı bir şekilde ayar oluyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst