Egzoz Cezası Yedim.

Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Benim düşüncem de çoğunluktan yana. Kimse ama kimse egzos gürültüsüne yol vermiyor. Ana-avrat sövüyor sadece. Üsturuplu şekilde yaklaşıp dir-dit korna çalınca arabasından doblosuna hatta çakarlılar bile duruma göre yol veriyor. Egzos gürültüsüyle kendini güvende hissettiğini sanan, bir fark edilme öğesi olan motorculara görünürlüğü bilimsel olarak kanıtlanmış fosforlu yelek giymelerini öneririm.

yazdığınız akan trafiğin bir tık üstü hızda giden motor için geçerli , ama bazı arkadaşlar 70-80 le akan trafikte 150 ile aralardan geçtikleri için o dit dit korna yeterli gelmiyor , istiyorlarki 50 metreden bizi fark edip herkes bi tarafa kaçsın , böylece 150 ile değil 200 ile geçelim ! kafa bu.. aralıksız 10 senedir İstanbul trafiğindeyim , ufak sukuterde kullandım viteslide , hiçbir zaman egzoz sesine ihtiyaç duymadım , çakar falanda takmadım , yeri geldi dörtlüyü yaktım iki üç bip biple kendimi belli ettim , yol veren olursa kafamla teşekkür ettim yürüdüm , müsade etmeyenlerin %90 ı bir sebepten fark etmemiştir , gerisi hayatla sorunlu adamlardır motosikletle falan alakası yok yani..
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
İstediğin gibi cevap yaz, karışan yok. Ama sen de başkalarına yazıp yazmama konusunda karışma bir zahmet...

Bir de lütfen "tribünlere oynama" , "Ali Cengiz oyunu" gibi anlamını bile bilmediğim ithamlarda bulunma Allah aşkına.

Madem haklı olduğunu düşünüyorsun, konuya ve konuşulanlara odaklan, yazanlara saldırma...

Yukarıda bir cevap yazdım, yüz laf işittim. Yok Amerika'da öyle diyebiliyormuş muyum da, yok evimin içinden otoban mı geçiyormuş ta, vs...

Hangi birine ne cevap yazayım ki? Dört koldan saldırıya geçmişsin. Tamam sen haklısın... Az sakin ol yahu. @levend84, n'olur şuna egzosla ilgili bir güzelleme diziver de şiire vursun kendini azcık dağılsın kafası. Aşırı odaklandı konuya... :)

Halen başka şekilde kendini savunuyorsun. Saldırı formunda bir yazıya geçmedim daha. Halen başka şeylerde konuşuyorsun. Konu egzoz, sıkıntı; otobanın yatak odanızın içinden geçmesi. Çaresi yok, taşınmanız gerekiyor. Konuyu hortlatmayın da boşuna aynı kısır döngüye dönmeyelim dediğim zaman ise; vay efendim bize karışamazsın.

Hadi anlat dinliyorum dediğimde ise; yok kimseye karışamazsın, yok Amerika’da oturuyorum die öyle değilmiş bla bla bla... yok @levend84 egzozdan bir şiir yaz.

Tribünlere oynama lafının Amerika’daki kullanılan karşılığını bulup mu yazayım? O kadar Türkiye’yi ve Türkçeyi biliyorsun da ali Cengiz oyunu ile tribünlere oynamanın mı ne olduğumu bilmiyorsun?
 
Katılım
2 May 2018
Mesajlar
682
Bir de trafikteki araçların aralardan geçen motosikletlere yol verme zorunluluğu varmış gibi konuşuluyor.

Araba kullanırken, yol vereceğim varsa bile egzoz sesinden dolayı yol vermem.
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
Ah canım. Ezik ortaokul düzeyinde laf mı attın şimdi? Masum masum iğneliyor birde...


Boşverin arkadaşlar. Konuyu ısıtıp ısıtıp güncellemeyin artık. Söylenecekler söylendi. Ben size hep gözlemler ve tecrübelerle aktardım, siz ise sadece duygu ve düşüncelerinizle geldiniz. Birbirimizi rencide etmeye gerek olmadığından; benim cezam bana, sizin isyanınız sizin olsun.

Tekeriniz düz bassın, hiçbirinize zeval gelmesin!..

Ezik ortaokul düzeyinde laf mı ? :) Egzos gürültüsünü kendine hak gören primitif bir insana laf anlatmaya çalışıyorum. Beni anlamanı beklediğim için özür dilerim.

He bu arada Bknz; "Primitif Davranış: Aşırı avlanma,saldırma ve çiftleşme dürtülerini medeniyetle yeterince törpüleyememiş bireylerin sergiledikleri davranış(lar)."
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ezik ortaokul düzeyinde laf mı ? :) Egzos gürültüsünü kendine hak gören primitif bir insana laf anlatmaya çalışıyorum. Beni anlamanı beklediğim için özür dilerim.

He bu arada Bknz; "Primitif Davranış: Aşırı avlanma,saldırma ve çiftleşme dürtülerini medeniyetle yeterince törpüleyememiş bireylerin sergiledikleri davranış(lar)."

Egzozun nasıl yazılacağını bilmeden primitif davranış açıklaması ile göz boyayabilecek şekilde çırpınmıyorum. Sen bana laf anlatmayacaksın zaten. Çünkü “Sen kimsinki?” die ters cevap alırsın.

Bunun yerine başka insanlara teşhis koymaya çalışacak kadar ezik bir duruş sergilemek yerine, kendinin haklı olarak gördüğün görüşü paylaşırsın. Millete laf sokmaya çalışmaya çabalamak kadar ezik bir hareketle kendi haklılığını göstermek; düpedüz ezikliktir.

Şimdi konudan uzaklaşıp, olayı çarptırdığınız kulvarda da fikir beyan edebiliriz veya egzoz konusunada geri dönebiliriz!..
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
Amma Hırladın beee :) Çenen de EGZOZ'un gibi :) Bu konuda ki görüşüm açık ve net, EGZOZ gürültüsü duyduğumda senin gibi primitifleşip sövüyorum demiştim zaten :) Zaten diğer insanlara da saldırgan tavırlarla cevap vermişsin şimdi okudum. VAKİT KAYIBISIN.

Gürültünün herkesi rahatsız ettiği şüphe duyulmaz bir gerçek. İnsanlar motorun çıkardığı gürültüye yada üstündeki primata saygı duymuyor. Primatın saldırgan davranışlarına maruz kalmamak için "Allah'ından bulsun" moduna geçiyor.Önceki mesajlarda ki beyanına göre; sende bundan keyif alıyorsun. Bende sana mutluluklar dilemişim. Hepsi bu sakin ol... Kimse O değerli egzozunu senden almayacak. Bu arada senden bile birşey öğrendim. onun içinde teşekkür ederim. Senin kadar ilgilenmediğim için egzozun nasıl yazıldığını doğru öğrenememişim :)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Amma Hırladın beee :) Çenen de EGZOZ'un gibi :) Bu konuda ki görüşüm açık ve net, EGZOZ gürültüsü duyduğumda senin gibi primitifleşip sövüyorum demiştim zaten :) Zaten diğer insanlara da saldırgan tavırlarla cevap vermişsin şimdi okudum. VAKİT KAYIBISIN.

Gürültünün herkesi rahatsız ettiği şüphe duyulmaz bir gerçek. İnsanlar motorun çıkardığı gürültüye yada üstündeki primata saygı duymuyor. Primatın saldırgan davranışlarına maruz kalmamak için "Allah'ından bulsun" moduna geçiyor.Önceki mesajlarda ki beyanına göre; sende bundan keyif alıyorsun. Bende sana mutluluklar dilemişim. Hepsi bu sakin ol... Kimse O değerli egzozunu senden almayacak. Bu arada senden bile birşey öğrendim. onun içinde teşekkür ederim. Senin kadar ilgilenmediğim için egzozun nasıl yazıldığını doğru öğrenememişim :)

Tmm ( on karakter )
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
(Çevreyi rahatsız etmeyecek yükseklikte, toklukta ve zırt pırt bağırtmamak kaydıyla) Egzoz sesi motosiklette hayat kurtarır, motosiklet için trafikte ciddi anlamda görünürlüğü ve farkedilirliği arttırır. Orjinal egzozlu hali ve orjinal olmayan egzozlu haliyle çeşit çeşit motosiklet kullandım üzülerek söylüyorum bu tespitim nettir.

Araba da kullanıyorum motosiklet de . Sanırım arabadaki bazı vatandaşlar sağını-solunu-önünü-arkasını normalde kontrol etmez iken egzoz sesini duyunca “ ulan bi ses geliyor nerden ne araç geliyor acaba?” diyerekten çevre kontrolü yapıyor olabilir. Şahsen bana farkedilirliği ciddi anlamda arttırıyor tecrübesini net bi şekilde yaşattı. B*kunu çıkarmamak şartıyla her motorcu kardeşime öneririm.

Önce güvenlik... Full ekipman + egzoz + reflektif yelek .
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
12
Yolun hakkı 4. 5. vites olmasına rağmen, sırf motor bağırsın diye 2. 3. viteste giden serseriler var. Bunalara ne demeli?
Egzoz her şeyi ojinal olsa bile, yüksek devirli sürüş yapıp etrafı rahatsız etmek de bir ceza sebebi.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Yolun hakkı 4. 5. vites olmasına rağmen, sırf motor bağırsın diye 2. 3. viteste giden serseriler var. Bunalara ne demeli?
Egzoz her şeyi ojinal olsa bile, yüksek devirli sürüş yapıp etrafı rahatsız etmek de bir ceza sebebi.

Yanlış hatırlamıyorsam polis çevreye rahatsızlık verdiğinden ceza yazabiliyordu. Ama muhtemelen desibel ölçülmediyse cezayı başvurup iptal ettirebilirler.
İnternette şu şekilde buldum cezayı:
"Diğer eksiklik ve bozuklukları bulunan araçlarla, görüşü engelleyecek veya bir kaza halinde içindekiler için tehlikeli olabilecek süs, aksesuar, eşya ve çıkıntıları olan araçları kullanmak, karayolunu kullananlar için tehlike yaratacak şekilde olan veya görüşü engelleyecek ve çevredekileri rahatsız edecek derecede duman veya gürültü çıkaran, araç kullanmak yasaktır."
Trafik Cezası 30/1-B
 
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
108
Açık egzozla milleti rahatsız etmenin hiç bir gereği yok kimsenin buna hakkı da yok elbette. Ancak polisin kafasına göre ceza yazması da doğru değil belli bir standart getirilip desibel ölçüm cihazı ile yazılması gerekiyor bence. Çünkü benim motorun orijinal egzozuna ceza yazmaya kalkmıştı dangalağın birisi.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
119
Evet abi vergisini alıp piyasaya saldığı egzozdan ceza yazar, benzin 7 lira olur kimsenin sesi çıkmaz, her fırsatta trafik cezalarını zamlandırıp vatandaşı daha çok öfkelendirir bizde devletin altında tecavüze uğramaya devam ederiz :)

Dostum bu kısır bir argümandır bu tip egzozlar alıp yollarda car car gezilsin diye değildir vergisini öder alır takarsın kartalda pistte paşa paşa kullanırsın :)
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ses egzoz, motor, bafır, korna her ne olursa olsun beni rahatsız ediyor. Hele trafikte fark edilmek için egzozu açtım lafı beni daha çok rahatsız ediyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst