Turkiye'de yollarda rastlayacaginiz kopekler, resimlerde gordugunuz cinsten kopekler degil.
Yani cins derken belli bir amaca yonelik yetistirilmis kopekler degil demek istedim.
Muhtemelen yollarda basibos gezen ya da bir suruyu ve ya yanindan geçiyorsaniz, bir tarlayi, bahçeyi yurt bellemis kopekler.
Kopek korkar.
Saldirganligi bu nedenledir.
Kendi bolgesi olarak isaretledigi yeri geçtiginiz de pesinizi birakacaktir.
Rahmetli dedem kasapti.
Okuldan çiktigimda solugu onun dukkaninda alirdim.
Kasaplik mesleginin olmazsa olmaz hayvan dami gezmelerim sayesinde kopeklerle iliski kurmayi da ogrendim.
Gerçi biz de kopek beslerdik ve ben hala kopekleri çok severim.
Fakat bir dana ya da baska bir kesimlik hayvan almak için agirlara gittiginiz de yuzlerce kopekle de muhattap olmak zorunda kaliyorsunuz.
Dogrusu benim yuzde yuz sudur diye kanaat getirdigim bir kopek davranis biçimi yok.
Hepsi kendi tabiatinda farkli hayvanlar.
Fakat yillarca ve hem de mopet turu motosikletlerle hiç tanimadigim kopeklerle muhattap oldum.
Genellikle panige kapilmaz ve surusunuzu degistirmezseniz, bolgelerini terk ettiginiz de pesinizi birakiyorlar.
Aniden durup donup host hisstt turu bir nida paraladiginiz zaman gayri ihtiyari onlar da duruyorlar.
Beni çok kopek kovaladi ama daha hiç isirilmadim.
Tavsiyem;
mumkunse hizinizi biraz arttirip, onun bolgesinden uzaklasmanizdir.
Kopek kovucu alet konusunda da eger alet iyiyse isini yaptigini soyleyebilirim.
Motosikletle ilgili degil ama Turkiye'de bir sure bir medya kurulusunun yoneticiligini yaptim.
Guruba bagli radyolarda çalisan ve gece geç saatte program yapan spikerlerin hepsinde bu aletten vardi ve ise yaradigini soyluyorlardi.
Ben onlara inanirim.
Gece geç saatte sehri sokak kopekleri ele geçiriyorlardi çunku.
O adamlar evlerine gitmek için o kopek çetelerinin arasindan geçmek zorundaydilar.
