drag starın hava sogutmalı olması

Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar merak ettigim için ve bu aralar en 500 ü satıp büyük bi makina almayı düşünüyorum şimdi honda şadow yada drag star ama drag starın hava sogutmalı olması nasıldır beni biraz düşündürüyo hani yani kullanan lar bana bi yardım ederse nemutlu bana tabi vulcan 800 ü de katalım hangisi daha avantajlı olur bu 3 arsında şimdiden teşekkürler....
 

svd

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
281
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hava sogutma olmasının hiçbir eksi tarafı yok çok araştırdırdım ve emin olun hava soğutma olmaması size ne kadar sorun çıkartacaksa ,shadowun hava soğutma tertibatıda o kadar sorun çıkartır.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Soner-kep hava soğutma kötü birşey değildir, niçin kafana takıldığını anlamadım. Belki bazı motordan anlamayan kişiler aklını karıştırmış olabilir. Düşük devirle çalışan bu tip motorlar için su soğutma, gereksiz ağırlık, masraf ve makineyi komplikeleştirmekten başka bir işe yaramaz.
 
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
2,162
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1670 cc Yamaha MT03'te hava soğutmalı.
 
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
170
düşündüğün motorlar keyif motorudur...hava soğutma ya da su soğutma olmasının pek önemi yok bence... tavsiyem klasiklerin klasiği drag star :cat:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
hiç bir sorun olmaz dostom. en baba motor harley davidsonun bile bir çok motoru hava soğutmalıdır.yamaha dragstarda harleyin veli ahtıdır...:bounce:
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
arkadaşlar merak ettigim için ve bu aralar en 500 ü satıp büyük bi makina almayı düşünüyorum şimdi honda şadow yada drag star ama drag starın hava sogutmalı olması nasıldır beni biraz düşündürüyo hani yani kullanan lar bana bi yardım ederse nemutlu bana tabi vulcan 800 ü de katalım hangisi daha avantajlı olur bu 3 arsında şimdiden teşekkürler....

yuhh be daha bunu alalı kaç ay oldu ki hemen atlıyorsun :) Dragstarın hava soğutmalı olmasının bir dezavantajı yok. hem shadow hemde dragstar ile tabi benim mct ile :D marmoka gittiğimizde problemsiz yolculuğumuzu yaptık. shadow ve dragstarın hangi versiyonunu düşündüğün önemli vt600 shadow bana göre güzel makina beşiktaş samandıra arasında test etme imkanım oldu. ivmelenmesi senin altındaki en500 kadar hızlı değil ama 140 km civarına çok rahat çıkabiliyor. VT750 shadow sürmedim fakat bekleneni vermediği hususunda yargılar duydum piyasada. Dragstar kullanan arkadaşlarım genel anlamda memnunlardı motorlarından. Bana göre su soğutma arıza halinde biraz can sıkabiliyor. Genel düşüncem bence biraz daha en500 e takıld erim ben. vn800 ün V&H egzos takılıyken çıakrdığı ses muhteşem. Ama sıkışık trafikte vt600 yada dragstar sport kadar rahat hareket edemeyebilirsin. Tabi altındaki en500 gibide gidebilmen zor olur.

Sağlıcakla.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Su soğutması harareti önlemede elbette hava soğutmasından daha başarılıdır. Ancak hava soğutmalı motosikletlerin bizden çok daha sıcak iklimlerde başarıyla kullanıldığını da unutmayın. ABD de California Teksas Florida gibi güneyde yer alan eyaletlerde hava soğutmalı Harley modelleri yaygın olarak kullanılmakta. Su soğutmalı sistemin parça sayısı daha fazla olduğu için arıza ihtimali de daha fazladır. Su soğutmalı sistemde meydana gelebilecek basit bir termostat arızası farkedilmezse çok büyük motor sorunlarına yol açabilir.
Yamaha Dragstar 650 ve honda Shadow 750 arasında kalmanı anlıyorum. İkiside sınıfındaki en güzel motorlar ve ikiside marka güvenilirliği açısından kendini kanıtlamış motorlar.
Seçim yapacak olsam dikkate alacağım bir husus daha olurdu. O da Yamahanın vergi avantajı. 250-650 cc için vergi miktarlarıyla 650-1200 cc için olan vergi miktarı arasında 2 katından fazla bir fark var. 2008 için bu oran Dragstarda yıllık 139 ytl iken Shadow da 351 ytl olmaktadır.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
yaw benim gs 500 de hava soğutmalı. ustaya bunu söylediğimde, koskoca japon mühendisler milyarlar yatırıp bu modelleri yapmış ve satıyor, dert etme. bu makinalar da ona göre yapılıyor demişti. içim rahat şimdi...
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
407
dünyanın en pahalı spor araçlarında porche de hava sogurmalıdır belki bu kafanızdaki düşünceleri dağıtır.hoşca kalın
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
lafım arbetusa ...yaw en 500 kalacak heralde satmam seriligi falanda çok hoşuma gidiyo ve daha 7 binde memnunum.. yani alırsam büyük makina alcam 3 motor olacak anlıcan ama çok istiyorum napıyım ve bu üçü arasında gidip geliyorum ve çok kararsızım drag mı vn 800 mü sadow mu...yardımlarınız için çok ama çok teşekkürler...
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
900 cc Ducati monster hava sogutmali , motor kukruyo ama bir gun bile sorun yapmadi:) Hava sogutma motosikletlerde tercihtir ozelikle grenaji olmayan her model icin cok iyi bir tercihtir.
 
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
48
sevgili arkadaşım ben başka bir motorsiklet formunda bu konu ile ilgili bir konu açtım kullanan abiler ve teknik elemanlar şunu söyledi ki formula araçlarıda dahil ahava soğutmalı ancak aracı haraket halinde bırakmadığın sürece bir sorun olmuyormuş dragstar gibi bir makinada hele hiç sanmıyorum burda bu konularda çok tecrübeli yıların motor kullanıcıları var sana yardım edeceklerdir ki ben motor almaya bu yıl karar verdim bu site bana bir kaç ayda neler kazandırdı inanamazsın

cümle düşük olmuş özür dilerim aracı çalışır durumda park halinde bırakmadığın sürece olacaktı
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2008
Mesajlar
348
bide hava sogutmalı motorlara şöle bi çamur atıyolar arkadakı silindir zamanla yermiş kendını ama alakası yok öndekı ne kadar hava alıyosa arkadakıde bi okadar hava alır bence çünkü öndekını ellıyorum aynı sıcaklık arkadakını de ellıyorum oda aynı sıcaklıkta bence saçma bi düşünme öle düşünen arkadaşlar için
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
226
sevgili arkadaşım ben başka bir motorsiklet formunda bu konu ile ilgili bir konu açtım kullanan abiler ve teknik elemanlar şunu söyledi ki formula araçlarıda dahil ahava soğutmalı ancak aracı haraket halinde bırakmadığın sürece bir sorun olmuyormuş dragstar gibi bir makinada hele hiç sanmıyorum burda bu konularda çok tecrübeli yıların motor kullanıcıları var sana yardım edeceklerdir
cümle düşük olmuş özür dilerim aracı çalışır durumda park halinde bırakmadığın sürece olacaktı

Aslında çalışır durumda park halinde bırakmama durumu motorsikletler için geçersiz sanırım.

verilen f1 aracı örneğinde dikkatimizi şuraya vermemiz gerek sanırım.
f1 aracı hız için tasarlanmıştır. dolayısıyla yüksek devir = yüksek tork ve hp
ancak aynı zamanda yüksek ısı demektir.
bu yüzden rölanti devrinde bile motor yakabilirsiniz.
Ama bir chopper için yanlış bir düşünce, netekim bu güe kadar hava soğutmalı 250cc üstünde motorların performans problemi olduğunu gören var mıdır?

150 cc Jinlun ile 340 km yalnızca gidiş yolu yaptım hava sıcaklığı öğle saatlerinde 42 dereceydi :)

Tabiki performans düştü ciddi derecede.

ama 650 yamaha ile 150 1 silindir çin malı motoru kıyaslamak saçma olur :)

Lu an 250cc çin malı v motor bir makinem var kız arkadaşımla henüz 1000 km sini doldurmadan adapazarına gidip geldim. Toplam 300 km daha rodajın başlangıcınde olmasına rağmen motorum beni hiç üzmedi ve yaklaşık saatte 100km ortalama ile sürdüm.

Şimdi birde 650 dragstar ı düşünün :)
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
409
2.5 senedir hiçbir sorun yaşamadım.Kullandığım yerlerden biri de yaz mevsimi Adanaydı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst