Devir - Hız dengesinde sapıtıklık

Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
selam,

Yıbırım burdan da bir ay önce belirttiğim üzere çalınmıştı. Ama sivil takibimiz ve üstün çabalarımız sonucunda bulmuştuk. Ancak değiştirilmemiş bir motoru ve şasisi kalmış resmen.

aklıma gelenleri sıralıyım ;
Ayak pegleri, zincir, egzoz, arka lastik, ön far, fren kolu, disk fren, bilimum vidalar, sele... aklıma gelenler bunlar,

345 ytl ye kurtardık bakım dahil. Yep yeni gibi şimdi.

Ama şöyle bir sorun var ki bana ' acaba motordan da bişiler mi aldılar ' dedirtti;

normalde YBR 'de devir vites oranı ;

4. Vites : 6.000 devirde - 60 km/h ,
5. Vites : 6.000 devirde - 70 km/h ,

iken, şuan ;

4. Vites : 6.000 devirde - 70 km/h ,
5. Vites : 6.000 devirde - 60 km/h ,

bir gariplik var bu durumda. Servisten aldıktan sonra 40 km falan bir gezindim şehir dışı orda farkettim ama saatin geçliğinden ve uzaklığından tekrar gidemedim ve yoğun iş tempom yüzünden gidemiyorum akşamları.

Burdan bir danışayım dedim bu terslik neye bağlı olabilir acaba bilen var mı ?

Teşekkürler
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
kendi imkanımla bakabilebileceğim kontrol edebileceğim bir şey mi peki ?
Yani olayı biliyorum da, kontrolünü nasıl yaparım bilmiyorum.
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
Ya doğrusun da, 08:00 - 18:30 ( Cumartesi dahil) gibi bir mesai olunca ve son 3 gündür motorun bulunması ardı işlemleri için izin aldığım için artık ben işten çıkıp servise gidene kadar servis kapanıyo. O yüzden belki daha önce başına gelen, servise giden bi cevap alan vardır, ya da bir bilgisi olan diye sormuştum.
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
senin km saati delirmiş acil bakırköy ruh ve sinir hastalıkları hastanesine götür:queen:( yani servisine)

bende cok dikkat ederim öle şeylere
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Ya arka dişliyi 1-2 diş küçülttüler,ya da ön dişliyi 1 diş büyüttüler başka bir açıklaması yok.
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
Dikkat ederim ben de oldukça,
zira daha erken/geç vites değiştirmem icap ediyo şu durumda. Yani 4. Viteste mesela 1.000 devir kaybım oluyo çünkü normalde 80 km/h ile giderken 8.000 devirde oluyo ve vites için ideal oluyo, ama şuan 70 km/h ile giderken 8.000 devire geliyo.

Yanlız şöyle de bişi var, 5. viteste 110 km/h saate yaklaşınca ya da geçince normalleşiyo gibi oluyo, yani 90'ı geçince devir yavaşlıyo yakalıyo , yani 9000 devire gelince alet 100 km/h yapıyor ve normal oluyo.

Üf ya motoru bulduğuma mı sevinsem haline mi üzülsem.

Buruk sevinç olayını tam olarak yaşıyorum ya..
ühü...

İHTİYAR ; ben de aynı şeyden şüphelendim hatta yanlış taktılar diye, yani 4. ile 5. yi ters falan mı taktılar die düşündüm.
Ama sonra dedim ya serviste kaldı bu alet 3 gün adamlar farketmez mi diye.
Ya gidemiyorum ki servise bu yakınlarda, gidebilsem yarın gidicem ama işte böle deliriyorum.

Zaten koydum bahçeye motoru örttüm binmicem bu aralar...
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
İHTYAR ;


şimdi aklıma geldi, ilk servisten alınca yokuş yukarı çıkarken normalden daha ağır kaldı, daha önce 4 ile çıktığım yokuşu 3 ile çıkmak zorunda kalıp garipsemiştim. Zaten kafamda binlerce düşünce o an idrak edemedim neden diye, de şimdi sen söyleyince galiba taşlar yerine oturdu. Çünkü düz yolda normalden biraz daha hızlı gibi, yani daha çabuk 100 ü geçiyo, ama yokuşta tıkanıyo....
Şimdi gerçekten oturdu taşlar, dişlileri değiştirmişler hız için... of ya...

Normalde YBR de kaç dişli vardı ya ön ve arkada ona bakayım ben en iyisi...

sağol İHTİYAR...
 
Katılım
11 Şub 2007
Mesajlar
212
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
normal değerlere bir yorum; ben az önce otobanda motorumla 2. viteste 60, 3. viteste 70, ve 4. viteste 90 a çıktım, motor dediğin böyle olmalı, ne kadar ybr varsa tokatlayıp geçiyorum
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
normal değerlere bir yorum; ben az önce otobanda motorumla 2. viteste 60, 3. viteste 70, ve 4. viteste 90 a çıktım, motor dediğin böyle olmalı, ne kadar ybr varsa tokatlayıp geçiyorum

tebrik ediyorum, dikkat et de asvalt da seni tokatlamasın bir gün...
Motosiklet hırs işi değildir gösteriş işi değildir...
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Ben sadece İhtiyar Beye şapkamı çıkartırım:cat::cat::cat:
Bizim basiret bağlanmış ama kendileri kadirşinas tecrübesini döküvermiş iki üç cümle ile:cat::cat:
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Ben sadece İhtiyar Beye şapkamı çıkartırım:cat::cat::cat:
Bizim basiret bağlanmış ama kendileri kadirşinas tecrübesini döküvermiş iki üç cümle ile:cat::cat:

Al benden de o kadar muzaffer abi :) Fazla yazacak bişey bulamadım yazsam hep aynı şey olacaktı kusura bakma senide alet ettim ama... :queen:
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Al benden de o kadar muzaffer abi :) Fazla yazacak bişey bulamadım yazsam hep aynı şey olacaktı kusura bakma senide alet ettim ama... :queen:

Olurmu abim, Tecrübeden 'El Almadan' konuşmak bile zul' dür derler:cat:
Umarım arkadaşımız herşeyi orjinaline çevirip bu kabusatan kurtulur. Sıkar adamı çünki alışmadığın durum motorda. Devre-torka güvenip de alabileceğimiz riskleri alıyoruz:cat:
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
ya henüz kontrol edemedim. Sabah erken işe gidiyorum bakamadım. İki gündür de Teyzemde kalıyorum. Yarın ilk iş eve gidince motora girişecem. Orjinal dişliler de pek pahalı değilmiş zaten yenileyeceğim
Seleyi de değiştirmem lazım, izmarit yanığı olan bi sele takmışlar. Elalemin selesine oturmak berbat bir his.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
ya henüz kontrol edemedim. Sabah erken işe gidiyorum bakamadım. İki gündür de Teyzemde kalıyorum. Yarın ilk iş eve gidince motora girişecem. Orjinal dişliler de pek pahalı değilmiş zaten yenileyeceğim
Seleyi de değiştirmem lazım, izmarit yanığı olan bi sele takmışlar. Elalemin selesine oturmak berbat bir his.

Haklısınız,öyle olur olmaz seleye oturulmaz
Her selenin yolda yarattığı his farklıdır:wiinkk:
Kaliteli sele ve rahat sele,
Öyle hökömet selesi gibin değildir, insanlık dışına çıkarmaz
Adama yol,motor keyif aşılar..........
 
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
7
slm millet bende cbr 125 var ve 130 km/sa yapıyon bunun üstüne cıkan varsa konuşalım

benim motor züper sende ne var
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
İHTİYAR ; dişli sayısı normal, ama benim dişliler değil belli, daha eski bunlar.
Şimdi dişli sayısı da doğru olunca bu sorun neyden kaynaklanır acaba ?
Sübap ayarıyla alakası ne derecedir bilmiyorum ama aklıma başka bişi olarak pistonların değişmiş olması falan geliyo ne biliyim başka bi açıklaması yok.

Gerçekten sinir bozucu durum normal vites geçişlerimi yapamıyorum. Servise de götüremiyorum sabah 8 akşam 6 buçuk çalıştığımdan... Artık bi gün geç gidip kahramanlara başka servise götüreyim bari..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst