Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
yardımın için tekrardan tşkler birkaç gündür motoruma binmediğim için yapamadım ama akşam iççıkışı yapacağım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:55 ----------

bide birşey soracağım 1. viteste giderken 7000 devire kadar zor hızlanıyor sanki birşey tutuyor,hızlanmasını engelliyor gibi sonradan biranda hızlanıyor. acabada normalmi böyle olması yada bir problemmi var motorumda ???

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:57 ----------

kusura bakmayın bu motora yabancıyım biraz antalyada hiçbir arkadaşımdada yok gpr suyunu nereden kontrol edeceğim ???

Alt devirlerde motor o kadarda atak değildir fakat benim motorum alt devirde adeta gitmiyor diyorsan alt devir ayarın yanlıştır karışım zengin olduğunda motoru boğar alt devirde. Bende de vardı bu problem alt devirim zengin üst devirim fakirdi sanırsam. Motor hiç bi şekilde gitmiyordu. Aşağıdaki PDFi okuyup sorun olmadığına karar verirsin. Unutma ki 6000devirin altında fazla atak değildir motor.

Buradada karbüratör ayarıyla ilgili bir pdf var onu paylaşmak istedim. PDF için tıklayın

Soğutma suyu genişleme haznesi deponun altındadır. Seleyi çıkart orada ki iki vidayı alyan ile sök birde deponun ucunda var. Depoyu yavaşça kaldır sağa doğru döndür aman dikkat benzin hortumuna :) Ön tarafta beyaz hazneyi göreceksin.

Eğer kullanım klavuzun yoksa internetten indir bence. Faydalı oluyor.
 
Katılım
23 Eyl 2009
Mesajlar
26
Kitağçığı indirdim müsait zamanda okuyacağım detaylı. motor gitmiyor derken birşey engelliyor tutuyor sanki motoru. sadece 1.viteste oluyor ama.
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Arkadaşlar bu 2 zamanlı Derbi'lerin motoru bi zamandan sonra 2 zamanlı olduğu için rektifiye istiyormuş sanırım... tam bilmiyorum ama motor baya elden geçiyor sanırım. Bu işlemlerden sonra motordan eski performansın alınamayacağını savunanlar var, hem son hız hem hızlanma açısından, biraz aydınlatabilirmisiniz?
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Arkadaşlar bu 2 zamanlı Derbi'lerin motoru bi zamandan sonra 2 zamanlı olduğu için rektifiye istiyormuş sanırım... tam bilmiyorum ama motor baya elden geçiyor sanırım. Bu işlemlerden sonra motordan eski performansın alınamayacağını savunanlar var, hem son hız hem hızlanma açısından, biraz aydınlatabilirmisiniz?

Gerekirse motor kompresörü düşerse rektifiye gerekir durduk yere motor açılıp rektifiye veya birşey yapılmaz.Rektifiyede olduktan sonra motorun hacmi milim ölçüsünde büyüyeceği için aksine biraz daha güç eklenmiş olur çok cüzzi minik bir güçtür bu tahminim çeyrek beygir bile değildir.

Eskisinden performansı daha iyi olur çünkü motor yenilenmiştir kompresör eskimişe oranla daha fazladır buda daha fazla güç ve performans demektir.Son hızını etkiler daha hızlı hızlanır biraz daha yüksek hızı artabilir (10-20 km/h gibi).
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Gerekirse motor kompresörü düşerse rektifiye gerekir durduk yere motor açılıp rektifiye veya birşey yapılmaz.Rektifiyede olduktan sonra motorun hacmi milim ölçüsünde büyüyeceği için aksine biraz daha güç eklenmiş olur çok cüzzi minik bir güçtür bu tahminim çeyrek beygir bile değildir.

Eskisinden performansı daha iyi olur çünkü motor yenilenmiştir kompresör eskimişe oranla daha fazladır buda daha fazla güç ve performans demektir.Son hızını etkiler daha hızlı hızlanır biraz daha yüksek hızı artabilir (10-20 km/h gibi).

ben de tam aksini duymuştum, sadece bu derbi ile ilgili deği,2 zamanlı tüm motosikletlerle ilgili, birkaç bin km.den sonra çok birşey beklenmemesi gerektiği yönünde...
 
Katılım
23 Eyl 2009
Mesajlar
26
arkadaşlar birde benzin göstergesi kaç lt benzin kaldığında yanıyor. önceki sayfalarda değişik değişik yorumlar yapılmış bir arkadaşımız 2lt kaldığında, diğer arkadaşımız 5lt kaldığında ve başka arkadaşımızda yandıktan sonra 100km gidiyor gibi ifadeler kullanmış yani biraz kafam karıştı. bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
ben de tam aksini duymuştum, sadece bu derbi ile ilgili deği,2 zamanlı tüm motosikletlerle ilgili, birkaç bin km.den sonra çok birşey beklenmemesi gerektiği yönünde...

Düzgün yağ konulacak, yağı kontrol edilecek, otomatik yağlama yoksa benzine doğru oranda karıştırılacak yağ,

kesinlikle en az 2-3 dakika motor ısıtılacak,(yazın ve kışın!)

ilk bir dakika çalıştırmada jikleden dolayı yükselmiş rolantide veya minik bir gaz açılarak sabit tutularak motor ısıtılacak,

Doğru buji takılacak!Yazın orjinal bujinin bir numara büyük (soğuk) olanı takılacak (hararet çok çıkıyorsa afrika sıcakları olduğu zaman)

otomatik yağlanma varmı yokmu kontrol edilecek (yağ pompası yerinde kitapçıkta bahsedilen yerden ve egzosttan duman geldiğini görerek motor sıcaksa gaz verilince egzostlardan duman gözükmeyebilir yağ tam yandığı için)


motor yığdırılmayacak (gazı kapatıp uzun süreli kompresör yapmak, yüksek devirdeyken alçak devire aynı viteste uzun süreli motorun devrinin düşmesini sağlamak)

vites düşürürken yüksek devirlerden bir alt vitese geçilirken hafif ara gazı verilecek aynı zamanda şanzumanıda korur, ekstra yağlanma yapar, motor biraz daha soğuk çalışır,

uzun süreli aynı devirde gidilirse rampa çıkar gibi (yüksek devirlerde) sabit viteste bir iki dakikayı geçerse debriyaja basılıp ara gazı verilip tekrar devam edilecek (karterde kalan yağ yukarı çekilir çok yüksek devirde segman ve gömlek arasında yağ tutunması az olur ara gazıyla yağ+benzin tekrar fazla yağlanma ve soğuma yapar)

ara gazları çok yüksek devirde olmayacak

...sonra 4 zamanlılar onu çok kıskanacak :))

Bunlara dikkat edilirse motor ömrü uzun olur performansını uzun süre korur.
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Düzgün yağ konulacak, yağı kontrol edilecek, otomatik yağlama yoksa benzine doğru oranda karıştırılacak yağ,

kesinlikle en az 2-3 dakika motor ısıtılacak,(yazın ve kışın!)

ilk bir dakika çalıştırmada jikleden dolayı yükselmiş rolantide veya minik bir gaz açılarak sabit tutularak motor ısıtılacak,

Doğru buji takılacak!Yazın orjinal bujinin bir numara büyük (soğuk) olanı takılacak (hararet çok çıkıyorsa afrika sıcakları olduğu zaman)

otomatik yağlanma varmı yokmu kontrol edilecek (yağ pompası yerinde kitapçıkta bahsedilen yerden ve egzosttan duman geldiğini görerek motor sıcaksa gaz verilince egzostlardan duman gözükmeyebilir yağ tam yandığı için)


motor yığdırılmayacak (gazı kapatıp uzun süreli kompresör yapmak, yüksek devirdeyken alçak devire aynı viteste uzun süreli motorun devrinin düşmesini sağlamak)

vites düşürürken yüksek devirlerden bir alt vitese geçilirken hafif ara gazı verilecek aynı zamanda şanzumanıda korur, ekstra yağlanma yapar, motor biraz daha soğuk çalışır,

uzun süreli aynı devirde gidilirse rampa çıkar gibi (yüksek devirlerde) sabit viteste bir iki dakikayı geçerse debriyaja basılıp ara gazı verilip tekrar devam edilecek (karterde kalan yağ yukarı çekilir çok yüksek devirde segman ve gömlek arasında yağ tutunması az olur ara gazıyla yağ+benzin tekrar fazla yağlanma ve soğuma yapar)

ara gazları çok yüksek devirde olmayacak

...sonra 4 zamanlılar onu çok kıskanacak :))

Bunlara dikkat edilirse motor ömrü uzun olur performansını uzun süre korur.


Arşivlik bilgiler cidden, çok teşekkürler... :cat:
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
arkadaşlar benzin ışığı ile ilgili soruma cvp verecek kimse yokmu ????

kullanım klavuzunda yazana göre yedek depo yani 3lt kalınca benzin ışığı yanıyor. Bence pek kullanışlı değil yedeğe düşmeden benzin alıyorum depo kapağını açıp bakmak en sağlıklısı:mrgreen:
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Şu içimdeki 2 zamanlı DERBI alma isteğini ne yapsam bastıramıyorum :cyclopsan :mrgreen:
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
12 litre benzin deposu 2 litrede rezerve yazıyor 2 litre kalınca yanıyor olmasın?

Benzin musluğunda rezerve varmı?
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
13litere depo 2 litre yedek. Işıkta yedeğe düşünce yanıyor. 3 litre diye kalmış aklımda. benzin musluğu en dipte haliyle deponun sağ tarafında altta kalan bi bölüm var orası yedek oluyor yada rezerve ne dersen artık. Benim anladığım kadaıyla böyle yanlışım varsa affola.
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
arkadaşlar aranızda kawasaki ninja 250r ya da hyosung gt250r kullanan varsa derbi ile karşılaştırıp "hızlanma" konusunda kıyaslayabilir mi? hangisi daha iyi hızlanır? benim için son sürat değil de hızlanma önemli...
 
Katılım
23 Eyl 2009
Mesajlar
26
arkadaşlar aranızda kawasaki ninja 250r ya da hyosung gt250r kullanan varsa derbi ile karşılaştırıp "hızlanma" konusunda kıyaslayabilir mi? hangisi daha iyi hızlanır? benim için son sürat değil de hızlanma önemli...
kendi düşüncem ninja ikisinide geçer hyo ile gpr kafa kafaya gidiyor diye duymuştum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst