Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
Uzun zaman oldu gelmedim yahu , masallah paylasimlar biz olmasakda almis basini gitmis.

1980 bi vespa aldim kendime , onun dekoru ile ugrasiyorum su anda :)
Italya'da tanidigi olan varmiydi :) bir kac aksesuar almam gerekebilirde.

Saglicakla kalin.

Aldigim vespadan bir kac resim.

http://img34.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=pict0017oeb.jpg
vespa bajaj gibi buda elcikten vitesli mi. benim ilk kullandığım vitesli motor bajajdı ne motor ama bajaj :)
 
Katılım
3 May 2009
Mesajlar
4
arktık benimde bir gpr 125 im var dün aldıgım mtrumla 300 km yol yaptım bileklerimi hisetmiyrum aldıgım da 3527 dydi şimdi ise 3810 okudugum her seyi mtrda inceledim ve koltugu gercekten çok sert :D
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
arktık benimde bir gpr 125 im var dün aldıgım mtrumla 300 km yol yaptım bileklerimi hisetmiyrum aldıgım da 3527 dydi şimdi ise 3810 okudugum her seyi mtrda inceledim ve koltugu gercekten çok sert :D

Hayırlı olsun. Anlatmayı ihmal etme, arasıra gir buraya yaz emi:cat:
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
arktık benimde bir gpr 125 im var dün aldıgım mtrumla 300 km yol yaptım bileklerimi hisetmiyrum aldıgım da 3527 dydi şimdi ise 3810 okudugum her seyi mtrda inceledim ve koltugu gercekten çok sert :D

bence ilk seferdendir bende yeni aldım 100km kadar yaptım yapamdım. Hafta sonu tekirdağa git gel hiç bi şeyim yok ama motoru aldığımda 40 km de bileklerim 3 gün iptal olmuştu :)

Haftasonu gezimde ki benzin ölçümlerimi paylaşmak istiyorum sonuçlar şöyleydi.

Şehir içi 100km : 5.5 litre*
Şehirler arası 100km: 6.8 litre**

* 156km şehir içinde e5 ve mahalle arası olmak üzere karma mekanlarda redline görmeden vites pek değiştirmediğimi belirterek hesapladığım 100km yakıt tüketim değerimdir.
** Tekidağa yolunda yol boyunca 130kmh+ yani 8500 ile yolculuk sonrasında 250km gittikten sonra elde ettiğim değer. 17 litre toplamda harcadığım benzin.

Son olarak sormak istediğim motor 10k devirden sonrasını yokuş aşağı 2 kişi olmamıza rağmen geçmedi. Fren balatasından bir ses geldiğini fark ettim. Eski sahibi bunu belirtmiş ve servise gittiğini söylemişti. Aldığımda da yoktu zaten.
Bir ekleme daha arka sele uçtuğu için idareten kapattık arkayı buna rağmen artçı hala bacaklarını hissedebiliyor :)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Uzun zaman oldu gelmedim yahu , masallah paylasimlar biz olmasakda almis basini gitmis.

1980 bi vespa aldim kendime , onun dekoru ile ugrasiyorum su anda :)
Italya'da tanidigi olan varmiydi :) bir kac aksesuar almam gerekebilirde.

Saglicakla kalin.

Aldigim vespadan bir kac resim.

http://img34.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=pict0017oeb.jpg

hayırlı olsun , cok tatlıymış :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:25 ----------

bence ilk seferdendir bende yeni aldım 100km kadar yaptım yapamdım. Hafta sonu tekirdağa git gel hiç bi şeyim yok ama motoru aldığımda 40 km de bileklerim 3 gün iptal olmuştu :)

Haftasonu gezimde ki benzin ölçümlerimi paylaşmak istiyorum sonuçlar şöyleydi.

Şehir içi 100km : 5.5 litre*
Şehirler arası 100km: 6.8 litre**

* 156km şehir içinde e5 ve mahalle arası olmak üzere karma mekanlarda redline görmeden vites pek değiştirmediğimi belirterek hesapladığım 100km yakıt tüketim değerimdir.
** Tekidağa yolunda yol boyunca 130kmh+ yani 8500 ile yolculuk sonrasında 250km gittikten sonra elde ettiğim değer. 17 litre toplamda harcadığım benzin.

Son olarak sormak istediğim motor 10k devirden sonrasını yokuş aşağı 2 kişi olmamıza rağmen geçmedi. Fren balatasından bir ses geldiğini fark ettim. Eski sahibi bunu belirtmiş ve servise gittiğini söylemişti. Aldığımda da yoktu zaten.
Bir ekleme daha arka sele uçtuğu için idareten kapattık arkayı buna rağmen artçı hala bacaklarını hissedebiliyor :)

yakıt değerlerin biraz fazla gibi geldi bana, benim şehir içi kullanımda (genelde agresif kullanımda) maksimum 5 lt yakıyordu.
Sen en iyisi gelen sesi kontrol et, balatada filan bi problem olabilir, yakıtı da arttırır,hızlanmayı da azaltır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:28 ----------

arktık benimde bir gpr 125 im var dün aldıgım mtrumla 300 km yol yaptım bileklerimi hisetmiyrum aldıgım da 3527 dydi şimdi ise 3810 okudugum her seyi mtrda inceledim ve koltugu gercekten çok sert :D

hayırlı olsun hocam, güle güle kullan. resimleri de paylaşırsan daha güzel olur :!
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
bence ilk seferdendir bende yeni aldım 100km kadar yaptım yapamdım. Hafta sonu tekirdağa git gel hiç bi şeyim yok ama motoru aldığımda 40 km de bileklerim 3 gün iptal olmuştu :)

Haftasonu gezimde ki benzin ölçümlerimi paylaşmak istiyorum sonuçlar şöyleydi.

Şehir içi 100km : 5.5 litre*
Şehirler arası 100km: 6.8 litre**

* 156km şehir içinde e5 ve mahalle arası olmak üzere karma mekanlarda redline görmeden vites pek değiştirmediğimi belirterek hesapladığım 100km yakıt tüketim değerimdir.
** Tekidağa yolunda yol boyunca 130kmh+ yani 8500 ile yolculuk sonrasında 250km gittikten sonra elde ettiğim değer. 17 litre toplamda harcadığım benzin.

Son olarak sormak istediğim motor 10k devirden sonrasını yokuş aşağı 2 kişi olmamıza rağmen geçmedi. Fren balatasından bir ses geldiğini fark ettim. Eski sahibi bunu belirtmiş ve servise gittiğini söylemişti. Aldığımda da yoktu zaten.
Bir ekleme daha arka sele uçtuğu için idareten kapattık arkayı buna rağmen artçı hala bacaklarını hissedebiliyor :)

Ölçümler yanlış olmalı tam tersi olması gerekir.Uzun yolda az yakıt şehir içi çok yakıt.uzun yolda devri-gazı sabit tutmak gerekir mesela 6. viteste 7-8 bin devir gibi.

Motoru kullanırken gazı yavaştan açmalısın motorun devrinin yükseldiğini duymalısın sonra devir yükselince bir sonraki vitese takmalısın.Hatta tam gaza yakın yerde elinle gazı dahada açma orada tut motor devirlensin.
Devirlenmeden vede uygun yerde motor devrini bulamayıp iyicede gazı açarsan motor boğulur bujiler ıslanıp yağlanabilir sonra çekişten düşebilir.
8 binden sonra güç valfi açıldığından 8 bin devirden önce vites yükseltirsende motor gitmez zaten giderde yarı gaz yemez ve devirlenmez gibi gider.

Ön tekerin balatasındanmı ses geliyor arkadanmı?Kendinde kontrol edebilirsin tekerin herhangi birtanesinde sıkışıklık olup olmadığını...
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
yakıt değerlerin biraz fazla gibi geldi bana, benim şehir içi kullanımda (genelde agresif kullanımda) maksimum 5 lt yakıyordu.
Sen en iyisi gelen sesi kontrol et, balatada filan bi problem olabilir, yakıtı da arttırır,hızlanmayı da azaltır.

Ölçümler yanlış olmalı tam tersi olması gerekir.Uzun yolda az yakıt şehir içi çok yakıt.uzun yolda devri-gazı sabit tutmak gerekir mesela 6. viteste 7-8 bin devir gibi.

Motoru kullanırken gazı yavaştan açmalısın motorun devrinin yükseldiğini duymalısın sonra devir yükselince bir sonraki vitese takmalısın.Hatta tam gaza yakın yerde elinle gazı dahada açma orada tut motor devirlensin.
Devirlenmeden vede uygun yerde motor devrini bulamayıp iyicede gazı açarsan motor boğulur bujiler ıslanıp yağlanabilir sonra çekişten düşebilir.
8 binden sonra güç valfi açıldığından 8 bin devirden önce vites yükseltirsende motor gitmez zaten giderde yarı gaz yemez ve devirlenmez gibi gider.

Ön tekerin balatasındanmı ses geliyor arkadanmı?Kendinde kontrol edebilirsin tekerin herhangi birtanesinde sıkışıklık olup olmadığını...

şehiriçi 5.5 LT yaktı bunu heasbı gayet doğru ve eminim. şehirdışı fazla yakması saçma. 250Km yolda full depo çıktım dönüşte 4lt daha aldım 17litre benzin. Eve gelirkende yolda kaldık ama deponun dibinde benzin vardı işte sorun orada orada 2 litre kaldırsa 5.6LT/100km eder.

Yolda bi kere motoru boğdum ondan sonra kafaya dank etti farkında olmadan gazı açıyormuşum. Motorun sesine göre fazla gaz açtığım belli oluyor mopedlerdeki o benzinin boşa gittiğini belli eden ses derbidede haliyle var boğulma sesi diyelim :) Yavaş yavaş elim alışıyor otomatiğe bağlanıyor yani.

Hafta sonu yaptığım 310km yolda baya şeyi otomatiğe bağladım. Artık düşünmeyip yapmaya başlar oldum. Debriyaj olsun frende iki parmağımın bulunması gazı fazla açmama vites değiştirme vs.
-Debriyajı sıkıyoruuum şimdi ayağımla vitesi atıcam şeklinde düşünerek değilde refleks haline gelicek zamanla

bassturbin sağ ol bilgiler için :)
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
şehiriçi 5.5 LT yaktı bunu heasbı gayet doğru ve eminim. şehirdışı fazla yakması saçma. 250Km yolda full depo çıktım dönüşte 4lt daha aldım 17litre benzin. Eve gelirkende yolda kaldık ama deponun dibinde benzin vardı işte sorun orada orada 2 litre kaldırsa 5.6LT/100km eder.

Yolda bi kere motoru boğdum ondan sonra kafaya dank etti farkında olmadan gazı açıyormuşum. Motorun sesine göre fazla gaz açtığım belli oluyor mopedlerdeki o benzinin boşa gittiğini belli eden ses derbidede haliyle var boğulma sesi diyelim :) Yavaş yavaş elim alışıyor otomatiğe bağlanıyor yani.

Hafta sonu yaptığım 310km yolda baya şeyi otomatiğe bağladım. Artık düşünmeyip yapmaya başlar oldum. Debriyaj olsun frende iki parmağımın bulunması gazı fazla açmama vites değiştirme vs.
-Debriyajı sıkıyoruuum şimdi ayağımla vitesi atıcam şeklinde düşünerek değilde refleks haline gelicek zamanla

bassturbin sağ ol bilgiler için :)

Hem yakıt benzin boğulması hemde yağ boğulması olur gazı açınca yağ pompasıda açılıyor aynı anda.Örnek %50 gaz ve devirde %50 yağ verilmesi gerekirken %80 yağ giderse motorda boğulma ve bujide yağlanma yapıyor.Güç valfindede tıkanma çalışma aksaması yapabilir tabiki birkaç sefer olursa değil sürekli böyle kullanılırsa ama anlık gazlardada bahsettiğim gibi devirli kullanılmazsada o şekilde boğulmasal devirlenmeden gitmeler yapabiliyor bujinin benzini düzgün yakmaması ve çok yağ+benzinin yanma odasında kalmasından.

Giderken debriyaja basıp boşta arasıra tam gaza yakın ara gazı gibi gaz vermekte bu yağları yakar bujinin ıslaklığını giderir kurumunu atar.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:00 ----------

son hızı nedir arkadaşlar bunların merak ediyorum

Youtube ta ve başka yerdeki videolardan ve buradaki arkadaşlardan gördüğüm duyduğum 160-178 km/h arası sürat yapıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
resimle ilgili açıklamalar forumda yer alıyor
->Resim nasıl eklenir burdan bakabilirsin<-

Benim motorda bi sıkıntı var ama 160-178 nasıl yapacak hiç bilemiyorum. Birde üstüm başım benzin kokuyor yine paranoyalara başlıyorum :)

Durduk yere o kadar hızı denemek yersiz gereksiz, ben tavsiye etmem Allah korusun havalar rüzgarlı zaten bu aralar, üzerinin benzin kokması normal o benzin değil sadece, yanmış yağ ve benzin karışımı normaldir.

Motorla durunca duman sırt kısmından üzerine geliyor iki zamanlı motor çalışınca etrafta haliyle koku olur oda üzerine siniyor kullanıcının.

Çoğu motorcu eskilerdense gelip yanına egzost dumanını koklar ohh özlemişim diye çünkü çevrede pek iki zamanlı motor yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eki 2010
Mesajlar
454
Arkadaşlar sizin derbi ler benzini içiyormuş ya :cherry: ama 2 zamanlı tabi daha seri daha atik :)
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
Durduk yere o kadar hızı denemek yersiz gereksiz, ben tavsiye etmem Allah korusun havalar rüzgarlı zaten bu aralar, üzerinin benzin kokması normal o benzin değil sadece, yanmış yağ ve benzin karışımı normaldir.

Motorla durunca duman sırt kısmından üzerine geliyor iki zamanlı motor çalışınca etrafta haliyle koku olur oda üzerine siniyor kullanıcının.

Çoğu motorcu eskilerdense gelip yanına egzost dumanını koklar ohh özlemişim diye çünkü çevrede pek iki zamanlı motor yok.

yeriz gereksiz hareketlerden her zaman kaçınıyorum o yüzden aralardan çok seri geçmek isteyen fark etmediğim arkadaşlar bana yolda kızabiliyor. Duman konusunda haklısın ama biri gelip bişi dedimi motora başlıyorum paranoya yapmaya :) Babam bendne habersiz motoru kaçırmış bi gün kokusuyla izini sürdüm :p o kadar da değilde kokudan yeni gittiğini anladım.

Arkadaşlar sizin derbi ler benzini içiyormuş ya :cherry: ama 2 zamanlı tabi daha seri daha atik :)

eğer 125lik bir motor olarak ele alırsan haklısın ama 2 zamanlı 125cc tek silindir demek 250cc iki silindirli dört zamanlı demek zamanında 500cc 2t motorlarla 900cc 4t motorlar vardı MotoGPde :) Moto2de 250cc 2T ile 600cc 4Tler var şimdi. Daha 2x iş daha 2x güç 2x yakıt sarfiyatı 4x kayif :D
keşke torkta 2x olsaydı :)
 
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
32
derbı kullanıcılarına sorum olacak motor blogunun sag tarafında yuvarlak oynuyan bı parca var ne ıse yarıyor bu parca oynadıgı ıcın ses yapıyor ama yuvda oynaması ıcın yaılmıs heralde
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
derbı kullanıcılarına sorum olacak motor blogunun sag tarafında yuvarlak oynuyan bı parca var ne ıse yarıyor bu parca oynadıgı ıcın ses yapıyor ama yuvda oynaması ıcın yaılmıs heralde

Bahsettiğin şey mopedlerde var solda kayış kasnağı sağda varyatör buna benzer bir şeyden mi bahsediyorsun. Bunu kastediyorsan öyle bir şeyi şahsen derbimde görmedim:)

Arkadaşlar Derbi hala 0km'lerini satıyor mu bu motorların?

Ferco getirmiyor artık 2Tnin üretimi devam ediyor mu bilmiyorum Derbinin sitesinde de yer almıyor artık. Bikez.comda 2Tnin 2009u var en son 2010'a ait bilgi yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst