Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
Bendeki GPR'de gianelli vardı 13000 devire kadar çıkıyordu.
Fakat bu devirde kullanmak ne kadar sağlıklı tartışılır.

Rodaj kapağı sökülmüş müydü seninkinin. Rodaj kapağı olmadan 2 zamanlı bir motorda devirin sonu yoktur kanımca sonuçta devri kesen bir supap olmayınca.
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Rodaj kapağı sökülmüş müydü seninkinin. Rodaj kapağı olmadan 2 zamanlı bir motorda devirin sonu yoktur kanımca sonuçta devri kesen bir supap olmayınca.

Benim motor da Giannelli'den sonra 12000 devirlere kadar güç kaybı hissettirmeden çıkar oldu. 13000 hiç denemedim, tahminimce çevirir ama o devirde nerdeyse hiç tork kalmadığı için hıza bir katkısı yok.

Rodaj kapağı nedir, nerededir?

Bu tablo daha önce de yayınlanmıştı ama yine de yayınlamak istedim. Giannelli'den sonra gerçekten bu karakteri veriyor motor. Giannelli'nin en büyük kötülüğü 90 - 100 km ile hızlı bir yolda giderken es kaza 8000 devirin altına düşerseniz, hele ki biraz yokuş yukarı ise veya önden rüzgar esiyorsa tam gaz bile açsanız motor devri düşüyor. Mutlaka vites düşürüp gazlamak gerekiyor. Alt devir tork kaybı hissedilir dereceye geliyor Giannelli ile.

giannelli_gpr_leistung.jpg



Bu arada böyle bir site keşfettim. Tüm 125'lik motorlar için egzos sistemi. Genel kültür olsun :

http://www.bike-equipment.net/03_biketeile/html/auspuff_125er.htm

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:07 ----------

Kadir, bu yakışır sana yaw. Eşin de rahat biner, artçı yeri rahat görünüyor.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...erbi-terra-125-enduro-orjinal-34963143/detay/
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
Bu tabloyu görmüştüm ayrıca orada 12500 civarına kadar gidiyor. Rodaj kapağı kesme işlemi yapıyor diyebiliriz. Son deviri kısıtlıyor anladığım kadarıyla. Rodaj kapağı olduğuna göre rodajdan sonra alınması gereken bir kısıtlayıcı(egzoz çıkışında ki) Benim motorda duruyormuş. Yokuş aşağı bile 11500ü geçmiyor zaten. Boşta 12000lere çıkıyor.

90-100km ile 8k devirde normal eksozla da gaz yememesi lazım belirttiğin koşullarda. Tabi vitesine göre
 
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
210
bu motor için 170km hız muhabbeti var doğrumu
1vitesde kalkışı süper ben ışıklarda denk geldim ama son hızı nedir
 
Katılım
17 Nis 2010
Mesajlar
18
arkadaslar motorla kaza yaptım motorda kafa diye bişi kalmadı ama amortisör ve öntakım şase falan filan saglam tık yok sorunum sadece kafa bazı motorlarda görüyorum motora orjinal kafa yerıne maske gibi bişi koyuyolar bende onlardan düşünüyom ve naket olarak kullanmayı düşünüyorum ama bahsi gecen maskenın bir ismi warmı nerede bulabilirim bilmiyorum buarada derbi gpr 125 kullanıcısıyım yardımcı olursanız sevinirim yada orjinal kafa granajını en ucuza bulabilecegim birileri warmı buarada derbi gp250 nın göstergesi aynı bizimkiyle ama onda 12bin dewirvar sadece bizimkinde 13bindewir acaba taksam uyum saglarmı cewaplarınızı bekliyorum
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
Evet arkadaşlar eskisi gibi kalabalık geziler düzenlemenin özlemi içindeyiz. İznik gezisi içimizde kaldı. Uygun hava koşulunda onu da yapalım :)

Karbüratör ayarı konusunda ilgi ve bilgisi olanları paylaşıma davet ederim. Keza Giannelli komple egzosum var ama bir karbüratör ayarı ile daha yüksek performans alabilir miyim alamaz mıyım bilmiyorum. Önerilere her zaman açığım. :rendeer:

Uzun zamandır foruma yazmıyordum. Ama güzel bir geri dönüş olacağına inanıyorum.
Pazar günü için Cumartesi gününden bir program ayarlamaya çalıştık. Biraz da geç olmasından ancak ben ve Koray buluşabildik. Fotoğrafları yayınlıyorum.

Pastırma sıcakları en çok bize yaradı. Aslında Pazar günü gezdiğimiz yerlerde güneşin yüzünü hiç göremedik ama keyifli bir gün oldu. En kısa zamanda buradan da yapacağımız programlarda görüşmek üzere diyorum. Not : Konuyu okuyan herkes davetlidir.

1 saatlik bekletmeden sonra Korayım Bostancı'ya gelebildi. Neyse iyi oldu, ben de bir kahvaltı etmiş oldum :D
83236191.jpg


Yola çıkıyoruz.
74415797.jpg


Fena olmaz mı? :D
19322402.jpg


Şile fenerindeyiz. Manzara süper.
47639273.jpg


11181387.jpg


94199655.jpg


42158098.jpg


90629327.jpg


42424668.jpg


47355324.jpg


59291052.jpg


41909689.jpg


Abi gözümüzün önünde soğuk sulara bıraktı kendini.
46528916.jpg


Çay içtiğimiz yerden tavuklar.
24612471.jpg


Ağva fenerinde aldık soluğu. Manzara güzel, hava dingin.
44860469.jpg


69779837.jpg


29316059.jpg


Bize laf atan Korayıma bak, telefonu düşürmez olmuş elinden.
24202311.jpg


Böyle bir ambiyansta yedik balık ekmeklerimizi.
34916141.jpg


Artık yola çıkıyoruz. Gezinin son fotoları.
45068536.jpg


64436846.jpg
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Piyasada çoz ak mı satılık GPR 125 var? İlanlarda bir elin parmaklarını geçmiyor gibi...
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Böyle kıyaslama mı olur er5 naked gpr ise ss. Senin zxr 250 yada hyoların fiyatında haberin yok mu yzf r125i katmıyorum bile. On numara motorda arkasında duran distribütör yok.

Vallahi öyleydi de zamanına 2 zaman daha ekleyip 4 zamanlı olunca bu da benim için sıradan bir motor oldu gitti işte. Ama fiyatını düşük tutmayı başarabilirlerse ben arkalarındayım, merak etme:)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
Vallahi öyleydi de zamana 2 zaman daha ekleyip 4 zamanlı olunca bu da benim için sıradan bir motor oldu gitti işte. Ama fiyatını düşük tutmayı başarabilirlerse ben arkalarındayım, merak etme:)

O konuda haklısın fakat Derbi bu modeli üretmeyebilir fakat hala yedek parçası yurt dışında mevcut olan üretilen bir motor. Ferco bu işi yarıda hatta başlamadan bıraktı sadece italyadan gelecek olan kargo gemisindeki boşluğa bi kaç yüz motor sıkıştırdı getirdi sattı 2-3 sene. İlk senelerde neler oldu tam bilmiyorum ama ülkemizde genel olarak distribütör firmalar yedek parçayı altınla eş değer bulunmaz birer maden haline getiriyor. Örneğin yamaha: yamahanın politikası doğrultusunda beldeyama kapanıp koç yamahayı bırakınca yedek parça sıkıntısı yaşanır oldu.

Ekleme: Derbi GPR 125 4T görüntüsü ile güzel fakat içi boş :) Motor koymayı unutmuşlar fabrikada.
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
O konuda haklısın fakat Derbi bu modeli üretmeyebilir fakat hala yedek parçası yurt dışında mevcut olan üretilen bir motor. Ferco bu işi yarıda hatta başlamadan bıraktı sadece italyadan gelecek olan kargo gemisindeki boşluğa bi kaç yüz motor sıkıştırdı getirdi sattı 2-3 sene. İlk senelerde neler oldu tam bilmiyorum ama ülkemizde genel olarak distribütör firmalar yedek parçayı altınla eş değer bulunmaz birer maden haline getiriyor. Örneğin yamaha: yamahanın politikası doğrultusunda beldeyama kapanıp koç yamahayı bırakınca yedek parça sıkıntısı yaşanır oldu.

Ekleme: Derbi GPR 125 4T görüntüsü ile güzel fakat içi boş :) Motor koymayı unutmuşlar fabrikada.

Yedek parça sıkıntısı olmaz :)
Yamaha dtr125 motorunu kullanıyor derbi
Bütün parçalar kolay bulunur..
Bulamayanlara hertürlü yardımcı olurum hemde piston = 50 lira gibi fiyatlara
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
Yedek parça sıkıntısı olmaz :)
Yamaha dtr125 motorunu kullanıyor derbi
Bütün parçalar kolay bulunur..
Bulamayanlara hertürlü yardımcı olurum hemde piston = 50 lira gibi fiyatlara

Ben tabi kuyruğum sıkışmış bi şekilde parça aramadım ama bir tanıdık yurt dışında getirtti falan dedim iç piyasda heralde parça yok. O kadar uygun(aslında normal) çözüm varsa şimdiden alayım stokta dursun 2 tane falan :)
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Ben tabi kuyruğum sıkışmış bi şekilde parça aramadım ama bir tanıdık yurt dışında getirtti falan dedim iç piyasda heralde parça yok. O kadar uygun(aslında normal) çözüm varsa şimdiden alayım stokta dursun 2 tane falan :)

İç piyasada yok mu :)
Gilera veya aprilia varken 3 günde geliyordu kapıma
Yurt içindeki toptancılarda parça dolu..
Servisler gözünüzü korkutmasın ölçüleri verin yeter
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
İç piyasada yok mu :)
Gilera veya aprilia varken 3 günde geliyordu kapıma
Yurt içindeki toptancılarda parça dolu..
Servisler gözünüzü korkutmasın ölçüleri verin yeter

O konuda kim ne dese ona inanıyoruz mecburen. Heralde yürüyen aksam grenaj vs gibi parçaların temini zordur.
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Grenaj gerçekten zor ama beyin v.s. bulunur bulunmasa bıle uygun bı beyın takılır :)
Sorun oldugunda iletişime geçeriz zaten gpr cı arkadaslar tanır benı forumdan
Eski konularda v.s. topladıgım motorlarda vardı
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
Grenaj gerçekten zor ama beyin v.s. bulunur bulunmasa bıle uygun bı beyın takılır :)
Sorun oldugunda iletişime geçeriz zaten gpr cı arkadaslar tanır benı forumdan
Eski konularda v.s. topladıgım motorlarda vardı

Eyvallah şuan parça ihtiyacım yok selem tekrar uçmadığı sürece de olmaz diye düşünüyorum :) Arka sele vidasına lanet olsun vidalıyken bile sele kalktı uçtu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst