Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
2
Arkadaşlar merhaba.Öncelikle hepinize iyi sürüşler dilerim.Ben AYKON MOTOR dan murat. REGAL-RAPTOR DADYW 250 cc E-9 MODELİ:4.490 YTL. / REGAL RAPTOR DADYW 250 B-9 MODELİ: 4850 YTL dir. tel:0212 347 35 35 saygılar.
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
marka' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba.Öncelikle hepinize iyi sürüşler dilerim.Ben AYKON MOTOR dan murat. REGAL-RAPTOR DADYW 250 cc E-9 MODELİ:4.490 YTL. / REGAL RAPTOR DADYW 250 B-9 MODELİ: 4850 YTL dir. tel:0212 347 35 35 saygılar.

Muratcığım bu fiyata ruhsat masrafları dahilmi?
 
Katılım
9 Nis 2006
Mesajlar
563
gene aküm bitti

Arkadaşlar motorum bugün gene çalışmadı.motorun statörü arızalıymış sanırım,akü gene bitti.15 gündür parça bekliyorum.Asıl sormak istediğim aküsünü değiştiren olup olmadığı???HAngi markanın hangi modeli uygun olur bizim motorlara.12v-12a akü alsam sorun yaratır mı???(12/12 olanlar akü yuvasına uymuyo sanırım ama hani denk gelirse diye soruyorum)Üzerinde gelen aküye pek güvenim kalmadı,madara oluyorum insanlara,yepyeni motoru iterken görülerek :pale: :pale:
Bİr şey daha acaba kuru akü alsam bir sorun olur mu???
 
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
177
ARKADAŞLAR MACGYVER VE BEN 17 HAZİRAN CUMARTESİ YOLA ÇIKIP, 18 HAZİRAN PAZAR DÖNECEĞİMİZ BİR GECE KAMPLI BİR GEZİ DÜŞÜNÜYORUZ.

yer olarak hala karar vermiş değiliz. çok uzak olmayacak bir yer uygun olur sanırım. kamp için uygun yerleri de fikir beyan ederseniz daha isabetli olmuş olur. (çadırım 4 kişlik, misafir kabul edebilirim)


katılmak isteyen tüm arkadaşları bekleriz...

gerekli malzemeler;

çadır
uyku tulumu veya şişme yatak
met
olta
bir adet mangal
aç kalmayacak kadar yiyecek...


(gelmek isteyen arkadaşlar alttaki linke mesaj bırakırlarsa iyi olur)
 
Katılım
22 May 2006
Mesajlar
215
muhendis1959' Alıntı:
Erdem kardeşim, hayırdır bizi evlatlık falanmı alacaksın, bak şimdiden söyliyeyim benim masraflarım fazladır, mesela regal raptorun her çıkan yeni modelinden birtane isterim:p heh heeeeee.

Ben 47 yaşındayım olsam olsam sana kardeş olurum, o yüzden beni kardeşler kategorisine al, ama masraflarımdan yine de kurtulamazsın bak şimdiden söyliyeyim.:) :cat:


ayıp ediyorsun muhendis alırız evlatlık ne olacakki, nasılsa kendi ekmeğini kazanıyorsun bana yükün olmaz :))

bilgileri istememin nedeni regalcilerle ilgili database oluşturmak. kısmetse temmuz ayı başında bir toplantı organizasyonu yapmak. forum da yazılan teknik bilgiler sayfalar arasında kalıyor sonra ulaşmak zorlaşıyor. bilgi paylaşımımızı da herkeze rahat ulaştırmak gibi durumlarda database den faydalanmak.

yahoo mail grubuna üye yapacağım herkesi, ayrıca regal ile ilgili hosting aldım onu da sadece bize ait bir site haline getiririz


grave' Alıntı:
ARKADAŞLAR MACGYVER VE BEN 17 HAZİRAN CUMARTESİ YOLA ÇIKIP, 18 HAZİRAN PAZAR DÖNECEĞİMİZ BİR GECE KAMPLI BİR GEZİ DÜŞÜNÜYORUZ.

yer olarak hala karar vermiş değiliz. çok uzak olmayacak bir yer uygun olur sanırım. kamp için uygun yerleri de fikir beyan ederseniz daha isabetli olmuş olur. (çadırım 4 kişlik, misafir kabul edebilirim)


katılmak isteyen tüm arkadaşları bekleriz...

gerekli malzemeler;

çadır
uyku tulumu veya şişme yatak
met
olta
bir adet mangal
aç kalmayacak kadar yiyecek...


(gelmek isteyen arkadaşlar alttaki linke mesaj bırakırlarsa iyi olur)


yaw bu hafta yapmayın haftaya yada sonraki hafta yapalım
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
177
erdem sağolsun bu oluşumu kurmak için çok uğraştı. maillerini aldım abi teşekkürler. ancak üye olamadım yahoo mail olmadığı için teknoloji cahiliyim kahretsin...
 
Katılım
14 Tem 2005
Mesajlar
272
talkie
Sorunun büyük ihtimalle akü değildir. Aküyü şar eden ünitelerden birinde problem vardır. Konjektör veya dinamoda olabilir sorun. Aküyü değiştirdiğinde bir 15 gün sonra tekrar akün bitebilir. (Bana öyle olmuştu)
 
Katılım
22 May 2006
Mesajlar
215
erdem.gunduz' Alıntı:
Arkadaşlar

Bu topicde Ragal Raptor Kulanıcıları "nick - isim soyad - telefon - plaka" dan oluşan bilgilerini [COLOR="Blue"][email protected][/COLOR] adresine gönderebilirlermi. mümkünse motor ve krndilerinin fotoğraflarıda olursa daha iyi olur

ilk bilgi özgür den geldi, telefonunu, fotoğrafını ve kendisiyle ilgili verdiği kısa bilgiyi izni olmadan yayınlamıyorum.

hadi diğer arkadaşlar sizlerin e-mailini de bekliyorum

1-dishchy - Özgür Yıldız / Gaziemir - İzmir
 
Katılım
10 May 2006
Mesajlar
47
hayvanlar!!!öküzler!!!trafik magandaları!!!kızımı incittiler,canım çok yanıyor...

bugün saat 12:30 gibi büyükçekmece yurtiçi kargoya uğrayıp tuncay abi'nin yolladığı (sonyakuza) motorumun faturasını almak için yola çıktım...çıkmaz olaydım,başıma gelecekleri nereden bilebilirdim...büyükçekmece'yi bilen vardır belki aranıza,büyükçekmece ordu evi'nin hemen ilerisinde,şelale parkının önündeki dörtyolda önümde seyretmekte olan yeni alınmış (sarı-beyaz/kağıt plakalı) wolkswagen/transporter marka/model araç aniden durdu...hemen ardından ben de yan tarafta parkedilmiş büyük bir belediye aracı olduğu için (sanırım itfaiye kamyonuydu) yanından geçip gidemedim,ilerlemesini beklemeye başladım...derken aracı kullanan öküzoğlu öküz hiç beklemediğim bir şey yaptı...aynalarına bir kez dahi bakmadan aracını geri vitese takıp son hız üzerime gelmeye başladı...arada sadece 2-2.5 metrelik bir mesafe vardı,her ne kadar deli gibi korna basıp bağırıp,aynı zamanda vitesi boşa alıp motoru geri sürümeye kalksamda korktuğum başıma geldi...allahın ayısı ön tekerimin üstüne çıktı ve yaklaşık 1 metre kadar geriye sürükledi beni,ancak o zaman farkedip durabildi...motorun önü tamponunun altına sıkıştığından çekemedim ve nazikçe koruma demirinin üstüne yere bıraktım... (şükür ki sadece kibrit çöpünün uç noktasının yarısı kadar bir çizik oldu nikelajda) ...ama ön çamurluğum paramparça oldu ve didonun maşası eğildi (ikincisini çok sonra farkettik) ...motoru yere bırakır bırakmaz aracın sürücü kapısına geçtim,açtım ve dallamayı yakasından tutup aşağı çektim...direk hırpalamaya başladım,zira o anki hislerim sanki evladının canı yakılmış bir babanın hissettikleri gibiydi... (işim gereği hiç iz bırakmadan maksimum can acısı vererek adam dövmesini iyi biliyorum...) yeterince hırpalayıp "bırak ne olur" diye yalvarmasını sağladıktan sonra ardıma takılmasını,servise gideceğimizi,kaçmaya kalkışırsa yakalayacağımı ve bu kez bayıltmadan bırakmayacağımı (ki öldürebilirdim de,o derece kan beynime sıçradı) ekledikten sonra arkadaşım olan mondial servisine gittik...orda dayak arsızı çıkan araç şöförü arkadaş kendi aracında da hasar olduğunu iddia etmeye kalktı,direk gırtlağına sarıldım,elimden zor aldılar... (motor servisi arkadaşım,onun babası ve telefon açmam üzerine oraya gelen benim babam...)ardından aykon'a telefon açarak tuncay abi'den ön çamurluğun fiyatını öğrendim...hıyar adamdan parayı alıp (sökeee söke) yolladım cehennemin dibine iti...tam o sırada tuncay abi beni cepten aradı ve bana yanlış fiyat verdiğini,parçanın daha pahalı olduğunu,ama kendi hatası olduğu için farkı cepten vereceğini (abi şu olay bile bu motorun servisi hakkında size bir fikir versin,resmen "böyle insanlar kaldımı dünyada yahu" dedirtti bana tuncay abi sağolsun) söyledi...bu arada motorla bir tur atan arkadaşım (daha önce yanında çalışan eleman deneyip didonun az eğrildiğini sökülüp tekrar takılacağını bu sayede düzeleceğini söylemişti) maşanın eğrildiğini söyledi...tuncay abi'nin de önceki telefon görüşmesinde "buraya gelmen daha iyi olur" demesi üzerine yaralı ve acı çekmekte olan kızımla mecidiyeköy'e gittik... (bu arada adam gittiği için maşanın parasını alamadık,onu cepten vereceğiz maalesef) sağolsun tuncay abi,murat abi ve ali usta onca yoğunluğun arasında fazlasıyla ilgi,alaka gösterip sıkıntımı/stresimi üzerimden atmamı sağladılar...bayağı da oturup sohbet ettik tuncay abi ile...aslında motor 1-2 güne kadar hazır olacak,lakin ben haftaya pazartesiye kadar işten izin alamayacağım için o güne dek yatacak aykon'da otoparkta...ayrılık anı benim için de kızım için de çok zordu,1 hafta da öyle çok bağlandık ki birbirimize bi tanemle...otoparka kendi ellerimle indirdim...didon ve benzin deposunu şöyle bir okşayarak merak etmemesini,en kısa sürede yeniden birbirimize kavuşacağımızı söyleyerek teselli ettim hem onu hem de kendimi...bu arada oraya vardığım sırada 460 km'yi devirdiğim için kızımın 500 bakıma alınmasına da karar verdik... (kalan 40 km'yi tuncay abiler devirecekler...)haftaya bu gün kavuşacağız kızımla...yaraları iyileşmiş ama trafikte sadece kendi sürüşümüze güvenmememiz,sürücü kisvesine bürünmüş dallamara da azami dikkat göstermemiz gerektiğini iyiden iyiye idrak ederek...:salut:
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
aytugarikan' Alıntı:
Titreşim ile ilgili biraz bilgi de benden. REZONANS mevzuu;

Her mekanik sistem titreşir, ve her titreşen sistemin de titreşim genliğinin maksimum olduğu bir rezonans frekansı (özfrekans) bölgesi vardır. Bu bölgede sistem genliklerin maksimuma ulaşmasından ötürü aşırı zorlanır ve dayanımı düşer. Bu rezonans bölgesinde çalıştırılmakta ısrar edilirse de ömrü azalır ve bir süre sonra bozulur.
Şimdi gelelim RR ve diğerlerine. Görülen o ki RR motor devrinden bağımsız olarak 80 kmh civarında rezonansa giriyor, yani titreşim motordan bağımsız. HD'da ise rölanti devrinde motor yürüyen aksama bağlı olmadığı için bu bölgede rezonans görülüyor, aktarma organları bağlandığında ise sistemin özfrekansı konforlu sürüş bölgesinden öteleniyor. Japonlar ise bir titreşim uzmanı olduklarını burada rahatlıkla ispat ediyorlar ama bu da araçlarının karakter problemi yaşamasına sebep oluyor.

Sevgiler,
Aytuğ

arkadaşlar bu arkadaşımızın bu mesajında ki hatayı aktarmak istiyorum sizlere..
aytuğ kardeşim rezonans ile ilgili bilgi vermeye çalışmış burda..ancak motorda rezonans ile motorda vibrasyon konusu birbiri ile çok alakası olmayan hadiselerdir..sonuç itibari ile her ikise titreşimdir bu doğru ancak motorda rezonans başlaması çok farklı nedenlerden olur..şöyleki
1)uzun zaman yatan motor...böyle bir motorda gerekli tüm bakımlar yapılmadan yüksek sürate çıkılması çok tehlikelidir.ön fren diskındeki paslanmalarla frene dokunmak rezonans başlangıcına sebeptir
2)kuru ve yağsız olan ön cant göbek rulmanları.. süratte aniden dağılıp sıkışması hali rezonans a sebeptir
3) motorun ön düzenin den olan amortisörlerden birinin diğeri ile uyumsuzluk hali veya birinin patlak yada ikisininde patlak olması. bunların bağlantılarının gevşek bozuk olması durumlarında ön tekere ters açı yaptıracak şekilde taş veya yol bozukluğu rezonans başlangıcına sebeptir.
4)yoldaki muhtelif kusurlar...


arkadaşlar rezonans nasıl başlar nasıl olur onuda kısaca anlatayım.bu topicde rezonansla karşılaşan biri olduğunu zannetmiyorum.belki eskiler bilir bunu.........benim başıma bir sefer geldi en az on beş sene önce..çayır çimene denk geldimde ucuz atlattım diyeblirim...asfaltta 80- 100 km süratte düşünmek bile korkunç....
bu çok tehlikeli bir şeydir...bir kez başladımı durdurulması önlenebilecek cok zor bir güç.frenlere asılsanız dahi şiddeti giderek artar..bir türlü durmak bilmez taki motor sizi üzerinden atana kadar
beklenmedik bir anda gerçekleşebilen bu durumdan tecrübesiz kişi hele de çok yüksek hızlarda ise kolay kolay kendini kurtaramaz.... eğer motorun ön düzeneklerinde herhangi bir sorun yoksa rezonansla karşılaşma ihtimaliniz çok düşer.
sonuç olarak bu topicde anlattığım rezonanstan bahsedilmedi..vibrasyondan bazen şikayet oluyor..benim motorda yok mesela,yada ben sürat işine karşı olduğum için belki daha yüksek süratte olacak...bilmiyorum açıkcası....
yollar çeşit çeşit sürprizlerle dolu arkadaşlar süratten kaçınalım.durabileceğimiz süratte yol alalım riskli yerlerde...bakın kaç zamandır forum sayfaları kaza haberleriyle dolu...

Unicorn Knight' Alıntı:
bugün saat 12:30 gibi büyükçekmece yurtiçi kargoya uğrayıp tuncay abi'nin yolladığı (sonyakuza) motorumun faturasını almak için yola çıktım....derken aracı kullanan öküzoğlu öküz hiç beklemediğim bir şey yaptı...aynalarına bir kez dahi bakmadan aracını geri vitese takıp son hız üzerime gelmeye başladı...arada sadece 2-2.5 metrelik bir mesafe vardı,her ne kadar deli gibi korna basıp bağırıp,aynı zamanda vitesi boşa alıp motoru geri sürümeye kalksamda korktuğum başıma geldi...allahın ayısı ön tekerimin üstüne çıktı ve yaklaşık 1 metre kadar geriye sürükledi beni,ancak o zaman farkedip durabildi...motorun önü tamponunun altına sıkıştığından çekemedim ve nazikçe koruma demirinin üstüne yere bıraktım... :
geçmiş olsun arkadaşım..sanada bir şey olabilirdi bu bakımdan şanslısın..ne diyeceğimi bilmiyorum açıkcası..işimiz var bu ve bunun gibilerle..

bir arkadaşım dragstar ı sormuş..mallesef diyeceğim kısaca...burada ayrıntıları yazmam imkansız
 
Katılım
10 May 2006
Mesajlar
47
kaldera' Alıntı:
geçmiş olsun arkadaşım..sanada bir şey olabilirdi bu bakımdan şanslısın..ne diyeceğimi bilmiyorum açıkcası..işimiz var bu ve bunun gibilerle..
sağolasın abi,teşekkür ederim geçmiş olsun dileklerin için...abi bu günkü hanzo ve onun gibiler için yapılabilecek tek şey sağlam bir sopa atıp bir daha motorlu birini gördüğünde şeltox görmüş sivrisinek gibi bi taraflarını tuta tuta kaçmalarını sağlamak bence...maalesef ülkemizdeki kanunlar düzgün işlemediği için orman kanunlarını tatbik etmek gibi bir zorunluluk/yükünlülük doğuyor bizlere...
 
Katılım
4 Mar 2006
Mesajlar
453
infrared' Alıntı:
Sevgili RR Dostları,

1-Cumartesi 275 km'yi tamamladığımda kırmızı ışıkta kaldım. Hemen yedek depoya aldım. Bir benzincide 11.7 lt benzin aldı ağzına kadar. Ilkinde depo ağzına kadar dolumuydu bilmiyorum. Ama çoğu zaman ara sokaklarda düşük vitesle yol yaptığımı düşünürsek 4.2lt/100km iyi bir performans.

2- Tam benzin koyarken farkettim ama aradım oralarda bulamadım. Km sıfırlama göstergesinin düğmesi/kolu (ne derseniz deyin) düşmüş. Bunu nasıl temin edeceğiz? Serviste yoktu.

3- Önemli gevşeme noktaları varsa vidalar vs. düşüp döküldene arkadaşlar uyarırsa biz de sıkarız. Parçalar kaybolmaz. Bu konuda önerilerinizi bekliyorum.:rendeer:
Sevgili infrared naçiz notumuzu okumuşsun.:wiinkk: Form amacına ulaşmış.Teşekkürler. Kayıplarından dolayı üzgünüm.:pale:
Bende üzülmüştüm o zamandan bu zaman kadar bir kaybım olmadı.
Bugün sadece park halindeyken ön çamurluğumu geri geri gelen dikkatsiz bir bayan sürücü kırdı o yüzden üzgünüm yenisini sipariş ettim. :salut:
Neyse asıl konuya gelelim eğer elin anahtar tutmayı biliyorsa bizzat sevgili raptorunu kendin sökerek ve görerek her vidanın ve somunu yerini önemini bilerek kendin sıkmalısın bunu yapman en iyisidir.
Zira ben öyle yaparım. Regalimi soyar tekrar giydiririm. Onun ihtiyacını ve rahatsızlığını iyi takip ederim. Her vidanın dişlerini bile kontrol ederim. Eğer bu işi başkasına yaptıracaksan ustayla veya bilen biriyle beraber çalışmalısın. Usta da aksinin biri olmasın ( bazıları yanında insan istemez. çok soru soranı sevmez. meraktan sorulan sorulara ters cevap veren ) Kendin yaparsan daha iyi olur.

sana şunu söyleyebilirim. Gevşeyecek vida ve somunlar Eksozt silindir çıkış bağlantıları (zaten sesten belli olur) susturucu bağlantıları. Elciklerin vidaları.
Dikkat edersen hep sarsıntılı bölgelerde gevşemeler oluyor. Buralardaki bağlantıları ara sıra kontrol etmekte fayda var.

Senin kaybettiğin km sıfırlama düğmesi plastiktir.şimdiye kadar hiç dikkat etmedim nasıl duruyor orda onuda inceliycem ama üzülme onun da bir kolayını bulurum. Sana yazarım.

Motorda garanti süresince sıkılıp sökülmeyecek vidalar fabrika tarafından boyanarak mühürlenmiştir.:cherry:

Birde Duydum Jantlar alüminyum alaşımlı olduğundan düşük hava ile kullanmamak lazım çünkü çukra ve bankete çarpmalarda kırılıp çatlaya biliyorlar.

benim km 2700 civarında ve bir aydır binemiyorum işlerim yoğun. Çanakkale Balıkesir arası sıkça giderim. Motorun pek çok yerini söktüm taktım son olarak çin bujileri söktüm Japon taktım Raptor Sanki turbo oldu mubarek. Çok güzel ve memnunum. Şimdilik Bu kadar Sevgiler saygılar. :rendeer:

Öncelikle Tüm Regal Raptor sahibi olan ve olacak arkadaşlara, Marka ve model farketmeden Tüm motosikletli kardeşlerimede ( Bütün motorcular kardeştir ve arkadaştır.) buradan sevgiler ve saygılar sunuyorum.:rendeer:
 
Katılım
21 May 2006
Mesajlar
49
merhabalar. hafta sonu bozca ada gezimden sonra karar verdimki bu işi gelenek haline getireceğim. gittim bugün çanakkaleye bir tane çadır iki tane mat. tabi çanta ve ön tarafa sosissiz olmaz dedim bastım parayı onlarıda aldım. battık tabi ama neyse. ben başka bir sitede sırf gezi amacı güden insaları buldum. kısa uzun fark etmiyor bu insanlar için gezi düzenliyorlar durmadan. çadırları açıyorlar deniz kum geceleri eğlence. hayat budur ya. arkadaşlar bu arada iki arka yan çanta bir sosis bir tane yüz maskesini 120 ytl ye aldım :) iyi bir pazarlık oldu. çantalar hakiki deri ve içinde sert bir madde var. eğilip bükülmüyor yani. ustayada verdik 10 ytl cillop gibi oldu :)

ÖNEMLİ NOT:
ÇOK ENTRESAN İKİŞEY OLDU BUGÜN. BU MOTORDAN ÇIKAN YERDE GÖSTERGEDEKİ HARARETLE İLGİLİ BİR KABLO VAR KURCALARKEN ANA BİR BAKTIM Kİ ONUN ALTINDA SİYAH BANT VAR. ÇIKARDIM BANTI BİR DAHA TAKTIK ODA NE??? BENİM HARARET GÖSTERGESİ YILDIR YILDIR YANIYOR. ÇOK TA GÜZEL PARLIYOR HANİ. NEYSE USTAYA GİTTİK DEDİ BUNU TOPLAYAN USTA BAKMIŞ HARARET MÜŞÜRÜ ARIZALI ÇAKMASIN KİMSE DİYE VERMİŞ ALTINA BANT I DEDİ.

VE DİĞERİ:
EGZOSU DELDİRDİM BUGÜN. MATKAP İLE ÇIKIŞ NOKTASINDAN İÇİNE DOĞRU KALIN UÇ LA TAM 4 DELİK. MUHTEMELEN 3 SUSTURUCU DERİNLİĞİNDE. BUNA HİÇ İNANAMAYACAKSINIZ. MOTORUN SESİ DEĞİŞTİ TABİ GÜZEL OLDU AMA OLAY BU DEĞİL. ARKADAŞLAR MOTORUN GÜCÜ DEĞİŞTİ. HAYVAN GİBİ GİDİYOR ARTIK İNANAMADIM.

SORU:
ACABA MOTORDAKİ SUSTURUCU SAYISININ FAZLA OLUŞU GAZIN ÇIKMASINI ENGELLEYEREK GÜCÜNÜMÜ ETKİLİYOR??? ŞAHSEN BENİM DÜŞÜNCEM BU.

YORUMLARINIZI BEKLİYORUM...


HOCAM BENDE Ç.KALE ASOSTAYIM GÖRÜŞELİM MUTLAKA...



Ve Önemlİ BİrŞey Daha:

ArkadaŞlar Benİm Motorum Km De 140-150 Arasi Yakiyor. Hanİ 100 Km De 3 Lİtreydİ Bu Velet. OcaĞimiza İncİr AĞaci Dİkece. Arabamla Ayni Yaw :( :( :(

ÖNEMLİ YAW OKUYUN LÜTFEN YAZDIKLARIMI
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Mar 2006
Mesajlar
453
EMREUZESEN' Alıntı:
ÖNEMLİ NOT:
ÇOK ENTRESAN İKİŞEY OLDU BUGÜN. BU MOTORDAN ÇIKAN YERDE GÖSTERGEDEKİ HARARETLE İLGİLİ BİR KABLO VAR KURCALARKEN ANA BİR BAKTIM Kİ ONUN ALTINDA SİYAH BANT VAR. ÇIKARDIM BANTI BİR DAHA TAKTIK ODA NE??? BENİM HARARET GÖSTERGESİ YILDIR YILDIR YANIYOR. ÇOK TA GÜZEL PARLIYOR HANİ. NEYSE USTAYA GİTTİK DEDİ BUNU TOPLAYAN USTA BAKMIŞ HARARET MÜŞÜRÜ ARIZALI ÇAKMASIN KİMSE DİYE VERMİŞ ALTINA BANT I DEDİ.

VE DİĞERİ:
EGZOSU DELDİRDİM BUGÜN. MATKAP İLE ÇIKIŞ NOKTASINDAN İÇİNE DOĞRU KALIN UÇ LA TAM 4 DELİK. MUHTEMELEN 3 SUSTURUCU DERİNLİĞİNDE. BUNA HİÇ İNANAMAYACAKSINIZ. MOTORUN SESİ DEĞİŞTİ TABİ GÜZEL OLDU AMA OLAY BU DEĞİL. ARKADAŞLAR MOTORUN GÜCÜ DEĞİŞTİ. HAYVAN GİBİ GİDİYOR ARTIK İNANAMADIM.

SORU:
ACABA MOTORDAKİ SUSTURUCU SAYISININ FAZLA OLUŞU GAZIN ÇIKMASINI ENGELLEYEREK GÜCÜNÜMÜ ETKİLİYOR??? ŞAHSEN BENİM DÜŞÜNCEM BU.

YORUMLARINIZI BEKLİYORUM...



HOCAM BENDE Ç.KALE ASOSTAYIM GÖRÜŞELİM MUTLAKA...



Ve Önemlİ BİrŞey Daha:

ArkadaŞlar Benİm Motorum Km De 140-150 Arasi Yakiyor. Hanİ 100 Km De 3 Lİtreydİ Bu Velet. OcaĞimiza İncİr AĞaci Dİkece. Arabamla Ayni Yaw :( :( :(

ÖNEMLİ YAW OKUYUN LÜTFEN YAZDIKLARIMI


Merhaba Emreuzesen
Eksoz işinini iyi yapmışsın çok güzel zira ben de aynısını yaptım.:cat:
Eksozt işini mühendisler hesap ederek yaparlar. Heralde bu eksozlar uygun ki bunları bağlamışlar. Motor eksoz gazlarından rahat kurtulması onun için avantaj. Nefes almak gibi. Ama bu yakıtı fazlalaştırır. Güç kısmen aratabilir. Tam olarak bilmiyorum motor mühendisi değilim. Ama ben de senin gibi gücü hissediyorum ve memnunum.:queen:
Ben normalde şehirler arası bir depo ile 300 km yaptım. yaklaşık 13 litreyle
çünkü ölçtüm. Hesabını sen yap. Şehir içi sarfiyat artıyor.

özel mesajlarına bak msn den görüşelim
 
Katılım
5 Mar 2006
Mesajlar
50
Kaza yapan kardeşimize geçmiş olsun.

kaldera' Alıntı:
arkadaşlar bu arkadaşımızın bu mesajında ki hatayı aktarmak istiyorum sizlere..
aytuğ kardeşim rezonans ile ilgili bilgi vermeye çalışmış burda..ancak motorda rezonans ile motorda vibrasyon konusu birbiri ile çok alakası olmayan hadiselerdir..sonuç itibari ile her ikise titreşimdir bu doğru ancak motorda rezonans başlaması çok farklı nedenlerden olur..şöyleki
1)uzun zaman yatan motor...böyle bir motorda gerekli tüm bakımlar yapılmadan yüksek sürate çıkılması çok tehlikelidir.ön fren diskındeki paslanmalarla frene dokunmak rezonans başlangıcına sebeptir
2)kuru ve yağsız olan ön cant göbek rulmanları.. süratte aniden dağılıp sıkışması hali rezonans a sebeptir
3) motorun ön düzenin den olan amortisörlerden birinin diğeri ile uyumsuzluk hali veya birinin patlak yada ikisininde patlak olması. bunların bağlantılarının gevşek bozuk olması durumlarında ön tekere ters açı yaptıracak şekilde taş veya yol bozukluğu rezonans başlangıcına sebeptir.
4)yoldaki muhtelif kusurlar...


arkadaşlar rezonans nasıl başlar nasıl olur onuda kısaca anlatayım.bu topicde rezonansla karşılaşan biri olduğunu zannetmiyorum.belki eskiler bilir bunu.........benim başıma bir sefer geldi en az on beş sene önce..çayır çimene denk geldimde ucuz atlattım diyeblirim...asfaltta 80- 100 km süratte düşünmek bile korkunç....
bu çok tehlikeli bir şeydir...bir kez başladımı durdurulması önlenebilecek cok zor bir güç.frenlere asılsanız dahi şiddeti giderek artar..bir türlü durmak bilmez taki motor sizi üzerinden atana kadar
beklenmedik bir anda gerçekleşebilen bu durumdan tecrübesiz kişi hele de çok yüksek hızlarda ise kolay kolay kendini kurtaramaz.... eğer motorun ön düzeneklerinde herhangi bir sorun yoksa rezonansla karşılaşma ihtimaliniz çok düşer.
sonuç olarak bu topicde anlattığım rezonanstan bahsedilmedi..vibrasyondan bazen şikayet oluyor..benim motorda yok mesela,yada ben sürat işine karşı olduğum için belki daha yüksek süratte olacak...bilmiyorum açıkcası....
yollar çeşit çeşit sürprizlerle dolu arkadaşlar süratten kaçınalım.durabileceğimiz süratte yol alalım riskli yerlerde...bakın kaç zamandır forum sayfaları kaza haberleriyle dolu...


geçmiş olsun arkadaşım..sanada bir şey olabilirdi bu bakımdan şanslısın..ne diyeceğimi bilmiyorum açıkcası..işimiz var bu ve bunun gibilerle..

bir arkadaşım dragstar ı sormuş..mallesef diyeceğim kısaca...burada ayrıntıları yazmam imkansız

Rezonansın tanımı titreşim sistemindeki elemanların özfrekanslarının çakışması sonucu genliklerin dellenip kontrol dışına çıkmasıdır. Yaşadığın şeyin tam karşılığı ise nonlineer titreşim esnasında kararsızlık ve semer noktaları bölgelerinde oluşan kaotik salınım. Kaotik salınıma geçtiğin anda sistemde yapacağın her türlü değişiklik büyük ihtimalle sistemin genliklerini arttıracaktır, tek kurtuluş negatif entropidir, o da olmazsa oturup dua edersin, ki genelde ikincisi işe yarar. O saatte buzdolabını ya da zaman makinasını nereden bulacaksın çünkü (Doğan Özgür ve Metin Gürgöze'nin ağladıklarını duyar gibiyim).

Saydığın dört madde de rezonans bölgelerini etkiler. Sistem elemanlarının özfrekanslarını değiştirir çünkü. Unutulmamalıdır ki, titreşim olan her sistemde rezonans vardır, yeter ki konforlu sürüş bölgesinde ortaya çıkmasın.

Bunun için de ne yaparız? Canımızı taşıdığımız motorlara canımız gibi bakarız, bilmediğimiz yollara girmeyiz. Tüm emniyet tedbirlerini alırız, aldırırız. VE en önemlisi sütümüzü içer de yatarız, kaza yapınca kalsiyum lazım oluyor.

Bu arada pazar günü Gökhan Yazıcı'yla tanıştık Maltepe Sahil'de. Oturduk 1,5 saat muhabbet ettik. Kaldera'nın kulaklarını bol bol çınlattı. Bi de 'yaşımı tahmin et' dedi, 'hocam 30'dur' dedim, 26 çıktı :)

İyi geceler,
AA.

Not: yaw ben nickimi değiştirmek istiyorum ama aynı emaille bir başka üyelik kabul etmio bu site.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst