Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
190
mtbyk,

regal sayfalarından sizi tanıyamadım.. başka bir sayfada motorsiklet ustası olduğunuzu yazmışsınız. bahsettiğiniz ustalık; motorlar hakkında bilgi sahibi olmak mı.. yoksa gerçekten mesleğiniz mi?

regal ile ilgili deneyimlerinizi de bizler ile paylaşırsanız memnun oluruz. çünkü her halde ben dahil diğer arkadaşların da bazı soruları olacaktır.
 
Katılım
12 Ocak 2006
Mesajlar
58
teşekkürler arkadaşım herkezin bayramı mübarek olsun.
bende araştırma içindeyim regal bakıyorum ama bir türlü kısmet olmadı görmek.
bugün ankara yiba çarşısındaydım bulamadım motoru.
burda ankara satıcısının numarası var onunla irtibata geçtim adamcağıza motor filan gelmemiş. internette ben satıcı gözüküyorum ama bana daha gelmedi diyor. foruma agustosta adamcagızın numarası verilmiş ocak bitecek motor gelmemiş. firma malını satmak istemiyor herhalde.
şimdi şunuda düşünmeden edemiyorum yarın bir gün yedek parça ihtiyacında da böyle beklemezmiyiz diye. kullanan herkez memnun gözüküyor.
kullanan arkadaşlara rüca etsem diğer motorlara göre üç artısını ve üç eksisini sıralayabilirler mi?
bu adamların türkiye için bir internet siteside mi yok?
sağolsun arkadaşlar yazmışlar oda çin mi neresi belli değil?
bunlar gerçekten kafamı karıştırıyor ama beğenmemişte değilim görüntüsünü.
galiba yapmak istediklerini anladım KAÇAN KOVALANIR:cherry:
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
batista123' Alıntı:
akuyu sokup bir oto elektirikcisinde şarj ettım ama akşam oldu takamadım
1,Sorum aku yu normal araba akusu gibi şarj ettiler sorun olur mu ki malum havalar bozuk takmazsam aku nekadar zamanda boşalır.

2 motor brandanın altında ama birisi sol elcık deki nikalejlı parcayı yurutmus (belkide ben de düştü elcıge ğpüskül takmıştım) neeyse şimdi aykona kadar gitmiim dedimde bizim tarafta Kadıkoy nerede servisi vardı yazarsanız yarın iki dakika ugrım de alayım.

dostum geçmiş olsun;bu konu benimde başıma geldi daha önce,malumunuz ben en az yirmi günlük aralar veriyorum motoru kullanmaya.ben şöyle yaptım.
akü aktarma kablolarını bilirsiniz araçlar için olanı kalıncadır biraz. ben aynı kablonun daha ince olanından sanırım onluk kablo idi,ikişer metre kestirip uçlarınada metal maşaların en ufağından dört adet kabloların uçlarına monte ettim.harika oldu.beş ytl ye hallettim.akü basmadığı zaman bir araca bağlayıp aktarma yaparak hemen çalışıyor.aküyü söküp şarzda beklemek zaman kaybı oluyor benim için.hemde sök tak yapmamış oluyorum.bizim akülerimiz 9 amper.araçlarda ise en düşüğü 45 amper.burda sakınca olurmu dersenız bence olmaz.volt aynı amper yüksek.eğer biz motorda yüksek amper aküyü şarz etmeye kalkarsak sorun olur.önce marşı bozarız.çünki motorlarda şarz dinamosu yoktur.marş motoru aynı zamanda dinamodur.yani marş+dinamodur.
bu kabloları devamlı çantamda taşıyorum ben.
ayrıca elektrikçiye şarz için bıraktığındada sorun olmaz,merak etme.ama böyle bir kablo tertibatı yapıverin,faydalı olur araç bile çalıştırır yok zamanda..

kadıköydeki servisi sormuşsun arkadaşım; bu servis göztepe oto sanayi sitesinde diyebilirim.firma adı uzman oto elektrik.sahibi ali bey.telefonunu vereyim 566 26 06 oto sanayının içinden geç parçacı oto ahmet var onuda geç sola yukarı dön çömlekçi çukurunda sor yardımcı olurlar...

mb2908' Alıntı:
kullanan arkadaşlara rüca etsem diğer motorlara göre üç artısını ve üç eksisini sıralayabilirler mi?
ben şöyle sıralama yapayım size önce artıları
1)görüntü itibariyle çok şık olması
2)işlevsel olarak hiç bir sorununun olmaması
3)fiatının çok normal olması
eksileri ise
1)
2)
3)
ben samımı olarak yazıyorum ,düşündüm bulamadım yada aklıma gelmedi bilen varsa yazsın
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Merhaba arkadaşlar;Geçen benim de akü tam boşalmış.Motor,15 gün yatmıştı.Yakıt musluğunu kapatmayı unutunca vurdurarak çalıştırma girişimlerim sonuçsuz kaldı.Ben de kaldera gibi oto aküsü ile aktarma yaparak çalıştırdım.Biraz nazlandı ama,çalıştı.Akünün tekrar kendini toparlaması 10 dk.bile sürmedi.Servisteki usta,çalıştırmadan uzun süre alarmı açık kaldığı için akünün boşalmış olabileceğini söyledi.Yerinde de olsa iki-üç günde bir 5 dk. çalıştırmak gerekiyor.Yani aküyü söküp şarj ettirmeğe pek gerek yok.Artı-eksi konusunda Kaldera'ya katılıyorum.Gerçekten Regal'de eksi denecek bir şey gelmiyor aklıma.Artıları derseniz,çoğaltılabilir.Bi defa italyan menşeli bir Çinli.En az 8-10 Avrupa ülkesinde satılan ve tutulan bir motor.Ülkesinde ve komşusu Japonya'da bazı kurumların(posta idaresi gibi)ihalesini kazanıp,bu kurumlara motosiklet veren bir firmanın motoru.Yani prestiji yerinde.Kullanımı rahat.Sıvı soğutmalı olmasından dolayı şişmiyor.Üstüne binen,inmek istemiyor.:)Daha ne olsun?Saygılar...
 
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
184
selam herkese bugun göztepede acılan satış noktasına ugradım sol elcıkle ilgili ellerinde parça var mı diye Aykondan getireceklerini soyleyince ben hallederim dedim (sağ olsun lar aykondakiler iş sadece motor satmakla bitmiyor ne zaman arasam işlerini güçlerini bırakıp yardımcı oluyorlar.) (Son yakuza sağol)
Aku sorununa gelince akuyu sokunce sarjlı halde 5-6 gün daynır dediler. Ama Mutlu gibi bir marka olsa idi bu süre bir aya cıkabilirmiş neyse su ara idare ediyor yagmurlar kesilsinde su akuyu takımm. Olmadı Kaldera senin onerini mutlaka yapacagım insanlık hali bazen içi istesede günlerce motorun yanına ugrayamıyorr.
Yukardakı arkadasın sorusunu dusundum artı sını değilde eksisini bulmaya çalıstım. Ve buldum bana göre tek eksisi 250 cc olusu (su an benim için yeterli ama 1-1,5 sene sonrası için bişey diyemiyeceğim.
diğer eksisi Çin imajı ama bu motor bunu hakketmiyor...
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
batista123' Alıntı:
selam herkese bugun göztepede acılan satış noktasına ugradım sol elcıkle ilgili ellerinde parça var mı diye .
göztepedeki bu satış noktası farklı bir firmamı acaba..?

arkadaşlar akü markası o kadar önemli değil.mutlu olmuş,bosch olmuş farketmez.önemli olan garantili olmasıdır.bizim aküler 9 amper.fiatlarıda yirmi ytl ile otuz ytl arası değişmektedir.
birde raptor sahibi arkadaşlara bir hatırlatmam olsun.eğer akü muhafaza grenajını sökerseniz tam akünün üzerinde beyaz renkli bir sigorta muhafazası var plastik bir malzeme.içindede hem sigorta hemde yedek bir adet sigorta mevcut.ben aktarma yaptığım bir anda farkettim ki;bu sigorta muhafazası sıcaktı,ve ben elimi bile sürmemiştim.ama sakıncalı bir durumdu.hemen açtım bu muhafazayı ve içindeki görev yapan sigorta yatağında gevşekti,buda ark yaparak ısınmaya sebeb oluyordu.sigortayı çıkardım bağlantı ayaklarını hafifçe sıkarak sigortayı oynamaz halde sabitledim.aklınızda bulunsun bunu kontrol edin.tesisat kablosunu eriterek yakabilir..

birde bir dostumuz bir şey sormuş ama özel mesajlar bugün çalışmıyor sanırım.burdan cevaplamak istiyorum;

sevgili arkadaşım hiç merak etme;siz yakıt musluğunu
kapatsanız dahi rolantide uzunca bir müddet çalışmaya devam edecektir.sebebi yakıt haznesinde kalan yakıtın tamamen bitmesi ile alakalı bir durumdur.
ama musluğu kapayın ve yola devam edin bakın daha kısa sürede yakıt bitip stop edecektir.
dediğim gibi sorun yok; olması gereken bir durum zaten bu..
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2005
Mesajlar
17
ya hayır benim sormak istediğim aslında aküyü değiştirsek daha uzun süre motora dokunmadan akünün boşalmasını engellemiş olabilir miyizdi. aküyü değiştirirsek ya da akü için ne yaparsak akünün tükenme ömrü uzar.. bunun için yollar neler akünün tükenme ömrünü uzatmanın.. yani bu diğer japon makinalarda da böyle mi.. bence böyle olamaz üç günde akü mü biter 9 amper düşük evet ama mutlaka daha uzun dayanmasını sağlicak bişey vardır. bilen varsa ve paylaşırsa sevinirim. herkesin akü problemi yaşadığını düşünüyorum kimileri vurdurmayı denemiş kimisi 5milyona kablo yaptırmış vs. bunun gib şeylere ihtiyaç duymamamız gerekmez mi...
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
karbonat' Alıntı:
ya hayır benim sormak istediğim aslında aküyü değiştirsek daha uzun süre motora dokunmadan akünün boşalmasını engellemiş olabilir miyizdi. aküyü değiştirirsek ya da akü için ne yaparsak akünün tükenme ömrü uzar.. bunun için yollar neler akünün tükenme ömrünü uzatmanın.. ...

bu akülerin öyle üç günlük ömrü falan yok yanılıyorsunuz bence.ben aktarma kablosu yaptım ama,kabul edilebilir gerekçelerim var.en az yirmi gün motora elimi sürmüyorum.aküler için aşırı soğuklar ve sıcaklar zararlıdır.motosiklet akülerinin hacmi ne kadarki zaten.sıkıntı çıkarmaları çok normaldir.motorda alarm tertibatı vardır sürekli akım çeker,siz birde on beş yirmi gün dokunmazsanız akü biter. yok ben aküm bitmesin diyorsanız size aşağıdaki bilgiler faydalı olacaktır.

Kimyasal terminolojide kurşun plakaların içinde durduğu asit , kurşun plakalara doğru kurşun sülfat olmak için içindeki sülfürü harekete geçirir ve bu hareket tekrarlanır, işte belirtilen bu hareket soğuk havalarda oldukça yavaşlar. Soğuk havada rezistans yükseldiğinden, aküden alınan akımın voltajı düşer.

Bu yüzdendir ki, kışa girmeden, akü bakımımızı mutlaka yaptırmamızda fayda var. Uzun süreli motorlarımızı bağlayacaksak, akülerimizi söküp, oda sıcaklığında muhafaza etmemizde de fayda var.

Akülerin çok sıcakla da arası iyi değildir. Akünün gücü ısı ile temas halinde olduğu zaman da azalır (aküler fonksiyonlarını en iyi + 10C° ile +30C° arasında gösterirler)

Akünün gücünde aşırı ısıdan dolayı meydana gelen azalma, aküyü soğuk havada kullanmadan anlaşılmaz. Bunun sebebi akünün yüksek ısıda kullanıldığında ortaya çıkan aşınmadır. Sorun, kimyasal reaksiyonun yüksek derecelerde daha hızlanmasıdır. Akü daha çabuk enerji üretir, bu da elektrotlardaki aşınmanın artması demektir. Buna ilaveten gaz oranı yükselir. Su buharlaşır ve aşınmayı daha da hızlandıran asit daha çok yoğunlaşır.

Isı sorunu, sadece aracın sıcak iklimde kullanılmasında ortaya çıkmaz. Eğer akü bir ısı kaynağının yanına veya sıcak bir bölüme konulursa akünün ömrü belirgin bir şekilde kısalır. Bu sebepten ötürü, akü sıcak bir ortamda kullanılacağı zaman ısıdan korumak için levhalar kullanılır.


Su seviyesini sürekli kontrol ederek, hiç bir zaman plaka seviyesinin altına düşmesine izin vermeyin.

· Yaz aylarında su daha sık azalacağından kontrolleri sıklaştırın.

· Akünüzü kısa devreden koruyun, üzerlerinde metal bir şey unutarak, kutup başlarının birbiri ile temasından kaçının..

· Akünüzün en büyük düşmanlarından biri, ani sıcaklık, ani soğuk ve ateştir. Bunlar, akünüzün patlamasına bile sebep olabilir.

· Akünüzü, aracınızın üzerinde çok düzgün sabitlemelisiniz. Bu sayede sarsıntılardan etkilenmeyecektir.

· Akü gözlerindeki tapaların havalandırma delikleri açık olmalı.

· Akünüzün kutup başlarını oksitten korumak için, gres veya vazelin ile kaplayın. Eğer okside olmuş iseler, tel bir fırça ile güzelce temizleyip, sonrasında gres veya vazelin kullanın.
AKÜ BAKIMINDAN ALINTIDIR..
Son olarak şunu söyliyeyim akülerin bize yaşattığı sıkıntılar aslında çok normaldir.aynı sorun araçlardada
vardır.bizimkiler yirmi günde bitiyorsa araçlardakiler hadi bir otuz kırk gün olsun.akü sorunu eğer motorun şarzında bir sorun yoksa motorlarımızla alakalı değildir....ve biten aküyü tekrar eski haline getirmek için en az altmış dakika motorla hareket halinde olmamız gerekir.sanıldığı gibi günlük beşveya on dakika yerinde çalıştırmamızın pek faydası olmaz.tamamen boşalan akü için.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Evet Kaldera.Dediğin gibi tam boşalmış bir akünün az bir miktar çalışmayla dolması olası değilmiş.Bu gün aynı durumu tekrar yaşadım.Hava muhalefeti dolayısıyla iki-üç gün,dört tekere talim ettim.Ve bu gün güzel havayı yakalamışken bir tur atayım dedim.Ama aynı durum tekrar etti.Aküde tık yok.Yarın şarja bağlatıp birde öyle deneyeceğim.Bakalım bir kaç gün yatmayla boşalacak mı?
 
Katılım
12 Ağu 2005
Mesajlar
299
Evet arkadaşlar... istanbul'a döndük sonunda...:mrgreen:

Pazar gece geç vakit bir motorumu ziyaret edeyim dedim... Neredeyse 1 ay oldu... Şöyle bir tur atarım dedim ama ÇALIŞMADI...:pale:
Aslında sürpriz de olmadı hani... Aküde TIK yoktu...
Kaldera'nın dediği gibi arabadan elektrik alacağız... Bu soğuklarda başka çare yok...:silent:

Bu arada tüm arkadaşların Kurban Bayramı kutlu olsun...:rendeer:
 
Katılım
13 Ara 2005
Mesajlar
9
arkadaşlar şu bizim fanlar ne zaman çalışıyor onu merak ediyorum... motoru yeni aldığım ve rodajda olduğu için çok fazla hız yapamıyorum dolayısıyla motor fazla ısınmıyor. ben de bu yüzden fanların faaliyete geçmediğini düşünüyorum... umarım arızalı değildir.
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
dhocka' Alıntı:
arkadaşlar şu bizim fanlar ne zaman çalışıyor onu merak ediyorum... motoru yeni aldığım ve rodajda olduğu için çok fazla hız yapamıyorum dolayısıyla motor fazla ısınmıyor. ben de bu yüzden fanların faaliyete geçmediğini düşünüyorum... umarım arızalı değildir.
Fan devreye giriyordur da çok çabuk girip çıktığı için çalıştığını yakalayamıyorsun.Çalışma süresi 15 sn.kadar.(Ya da benimkinde öyle.)Motor çalışır vaziyette bir kaç dakika durarak izlersen görürsün.Yanlız fan kontağa bağlı.Durduğunda kontak kapatınca devre dışı kalıyor.Motor fazla ısınmışsa,durur durmaz kontak kapatıldığında radyatördeki suyun biraz kaynaması sözkonusu.Bana göre fan,otolardaki gibi düz bağlanmalı.Durduğunda da gerekiyorsa suyu soğutmalı.Arkadaşlar bu konudaki görüşlerini bildirebilirlerse sevinirim.Bu arada GVS gözlerimiz yollarda kaldı.Hoşgeldin.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
184
guven61' Alıntı:
.Yanlız fan kontağa bağlı.Durduğunda kontak kapatınca devre dışı kalıyor.Motor fazla ısınmışsa,durur durmaz kontak kapatıldığında radyatördeki suyun biraz kaynaması sözkonusu.Bana göre fan,otolardaki gibi düz bağlanmalı.Durduğunda da gerekiyorsa suyu soğutmalı.Arkadaşlar bu konudaki görüşlerini bildirebilirlerse sevinirim.Bu arada GVS gözlerimiz yollarda kaldı.Hoşgeldin.
MERHABA ,
valla bu konuyu zamanında servisteki (aykon) ali ustaya sormustum yahu neden fanlar direk bağlı değil diye.. net cevap verememişti ama şu uyarıda bulunmustu motoru park edrken stop etmeden mutlaka fanların durmasını bekle. Bende vardır bir bildiği diye bu şekilde yapıyorum.
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
2005 - 2006 modeli derken eski E serisinden ve yeni çıkan C serisinden mi bahsediyorsun ? Eğer böyleyse E serisinin 2006 modeli çıkmıyormu ki? Daha önce konuşmuştuk burada bunu ve ben de C'yi beğenmediğimi söylemiştim(internetten grdüğüm fotoğraflarıyla vardığım sonuç), hala kendisini göremedim.
 
Katılım
19 Eyl 2005
Mesajlar
181
Arkadaslar E serisi C serisi diye birsey yok sadece clasic model olarak cikartildi ben dun Aykon'dan adasim ve arkadasim Murat'la gorstum bayaa uzun bi muhabbet ettik benimde zaten amacim yeni seriyi gormekti ve gordum gercekten cok hos olmus cok orjinal duruyor motoru Murat'in dedigine gore 2 beygir daha fazla yani 20 Beygirmis...

Motorsiklet gercekten hos duruyor fakat benim tercihi yine eski serii:p :p



Bu arada arkadaslar toplu alim listesi icin WATERCOLOURS arkadasimiza ulasin... Listede olanlardan bahsediyorum bakin cok ciddi anlasmalar yapildi...Arkadasimizi o kadar ugrasti lutfen biraz saygili ve itinali olaim... Bu kadar emek bosuna gitmesin!!!
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Eğer e-bay deki modellere bakarsanız 0 kilometre olduğunu görürsünüz fiyatları da kask hediyesi ile beraber yaklaşık 2099 dolar

Kendi sitesinde ise seninde dediğin gibi M.S.R.P.(tavsiye edilen satış fiyatı) 4000 dolar.

Firmanın kendi sitesinde 4000 dolar fiyat biçtiği motoru e-bay de yarı fiyatına satması anlaşılır durum değil doğrusu:farao:
 
Katılım
12 Ağu 2005
Mesajlar
299
Selam arkadaşlar...

Verdiğiniz linklere göz attım ve bizim makinanın Amerika da bile bu kadar satılmasına sevindim doğrusu... Bu makinanın dandik bir Çinli olmadığını 6-7 aydan beri buralara yazıp duruyorum ama millet hala yok öyle yok böyle deyip duruyor...

Yurt dışında uzun yıllar yaşadığım için söylüyorum, orada peynir ekmek alır gibi arabamızı değiştirip yenisini alırdık... Fiyatları Türkiye ye nazaran yarıdan da ucuzdu...

Yurt dışında 40 milyarlık değeri olan bir 4 x 4' e Türkiye de binmek için neredeyse arabanın değerinden daha yüksek bir meblağı Tayyibe vermek gerekiyor:mrgreen: 80 milyara binebilirsen yine iyi...

Herneyse.... Motorun fiyatına bu kadar takılmayın arkadaşlar... Ben olsam bu motoru 4.000 YTL. den bir kuruş aşağı satmam ama ithalatçı firmanın bileceği bir iş... Türkiye deki bu şartlara göre fiyatı motora göre yerinde diye düşünüyorum...
Hadi şu toplu alımcılarda işi biraz sıkı tutsunlarda aramıza katılsınlar artık...

Motoru Kaldera'nın dediği gibi arabadan ara kablo yardımı ile çalıştırdım...
Ne yaparsanız yapın bu tip aküler 2-3 hafta kullanmazsanız boşalıyor arkadaşlar...

Motorumu seviyorum...:)
 
Katılım
10 Eyl 2005
Mesajlar
42
Bugün Aykon Motosiklet'e bu motoru görmeye gittim. Sağolsun Murat bey çok ilgilendi. Orada aynı zamanda yeni gelen B serisini de görme fırsatım oldu. Gerçi siyahı ben gitmeden yarım saat önce satıldığı için sadece grisini görebildim:) .

Murat beyle birlikte epey fotoğraf çektik. Her iki motorun fotoğraflarından seçtiklerimi aşağıda görebilirsiniz.











 
Katılım
12 Ocak 2006
Mesajlar
58
dostum eline sağlık güzel fotograflar. bende bugun ankara bayii ''marinmak''a gidecektim. ancak bacağımın durumu iyi olmadığından pazartesiye kaldı. bende fotograflar koymayı planlıyorum. değişik bakış açısı olur sonuçta. bende regal'i daha yakından göremedim. biraz yere yakın geldi. boyunu yazman mümkün mü kıyaslıyayım. eski model bana daha güzel geliyor. kısmetse bu yaz altımda olcak. hadi hayırlısı....
 

mes

Katılım
21 Ocak 2006
Mesajlar
1,018
Bodrum dan sevgiler

rap7ke.jpg
Raptorumla aranıza Bodrum'dan katılıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst