- Katılım
- 16 May 2006
- Mesajlar
- 546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Erdem kardeşim, çok geçmiş olsun, bence senin tek derdin akü sen aküyü değiştirince bu problemlerin ortadan kalkması gerekiyor, motorlarda bizim eskiden manyato dediğimiz bir sistem var şimdiki arabaların bazılarında da rastladım, bu sistem aracın aküsü bozulsa bile aracın yol yapmasını sağlıyor.
Bizim motorlarda bu manyato sistemi var, motoru çalıştırmak için iterken devreye giriyor ve ürettiği ufak güçteki akım sayesinde ateşleme sistemi çalışıyor ve motor yoluna devam ediyor, ancak akım zayıf olduğundan fan gibi çok elektrik çeken sistemlere gücü yetmiyor, ben sana fanı kısa devre yap çalıştır dediğimde eğer farlarında açık gittiysen gücü yetmemiştir veya manyatonun hiç gücü yetmemiştir sadece fana bile o yüzdende ateşlemeyide aksattığı için motor teklemeye başladı ve yolda kaldın.
Benim nacizane fikrim budur, eğer şarzın iyiyse akünü değiştirdiğinde sorunların ortadan kalkacaktır.
Geçmiş olsun.
1. Bu ses ısındıktan sonra kesildiğine göre, motor soğukken ekzos manifol civatalarını kontrol et, sakın sıcakken sıkma motor soğuduktan sonra eğilir veye kırılır mutlaka soğukken bak. Radyatörün bütün civatalarını tek tek kontrol et alttakileri unutma, hortum üzerindeki spiralleri kontrol et.
2. Bu gelen seslerin hepsi bende de vardı hemde her telden çalan koro gibi, tek tek bütün civataları kontrol ettim, yan kapakları söküp kenarlarına oluklu fitil geçirdim, hatta sesini kesemediğim akü kapağının içine sünger koydum, inan şu an en ufak ses gelmiyor.
3. Süspanyiyon sesleri sadece amortisörlerden gelir serviste onları göster, ayarları farklı olabilir, veya ayarları çok düşük olabilir, ben 3 e ayarladım çok rahat.
4. Çekiş düşüklüğü birçok nedenden olabilir, kötü benzinki en ideali kurşunsuz 95 oktan yükseği bile randımanı düşürdü, hava filitren tıkanmış olabilir (motorun kaç km de, yolun tozlumu,filitreyi ıslattınmı), bujilerini kontrol et.
5. Fanında bir arıza olacağını sanmıyorum, işte hep savunduğum hararet göstergesi bu durumlarda şart, şimdi soruyorum acaba fan muşurumu arızalı,termostatmı arızalı, motorun suyumu eksik, bunların kontrolü mutlaka motor suyunun ısı kontrolü ile olur. Sen yinede fan olayını servise sor için rahat etsin önemli bir konu.
KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER.
Bizim motorlarda bu manyato sistemi var, motoru çalıştırmak için iterken devreye giriyor ve ürettiği ufak güçteki akım sayesinde ateşleme sistemi çalışıyor ve motor yoluna devam ediyor, ancak akım zayıf olduğundan fan gibi çok elektrik çeken sistemlere gücü yetmiyor, ben sana fanı kısa devre yap çalıştır dediğimde eğer farlarında açık gittiysen gücü yetmemiştir veya manyatonun hiç gücü yetmemiştir sadece fana bile o yüzdende ateşlemeyide aksattığı için motor teklemeye başladı ve yolda kaldın.
Benim nacizane fikrim budur, eğer şarzın iyiyse akünü değiştirdiğinde sorunların ortadan kalkacaktır.
Geçmiş olsun.
GÖZTEPELİ RAPTOR' Alıntı:Uzun Bir Aradan Sonra Herkese Merhabalar...yeni Motor Alanlara Kazasiz Hayirli Sürüşler...okuduğum Kadari Ile Diğer Kullanicilarda Bazi Sorunlar Olmuş Ama şansizliktan Midir Nedir Benimkisi Kadar Sorunu Olan Olmamiş...benim De Akü Sorunum Vardi...o Kadar Uğraştik Ettik En Sonunda Sorunun şaseye Temas Eden Bir Kablo Olduğunu Tespit Ettik.o Gün Bugündür Elektrik Aksaminda Herhangi Bir Sorun Kalmadi.ama Kafama Takilan Bazi şeyler Var.tecrübeli Arkadaşlar Bana Yardimci Olursa çok Sevinirim.1- Motoru Sabah çaliştirdiktan Sonra En Az 4-5 Dakika Isitiyorum Ve Ondan Sonra Hareket Ediyorum.dikkat Ettim Ilk Hareketten Itibaren (ilk 1-2 Km De) Motordan Gar Gar Gar Diye Bir Ses Geliyor (özewllikle Yokuş çikarken) Ama Bir Süre Sonra Kayboluyor.bu Ses Neden Kaynaklaniyor? Normal Midir? 2- Yine Motordan Seyir Hazinde Bir Cizirtiya Benzer Bir Ses Daha Geliyor (sanki Bir Yer Gevşemiş De Sallaniyor Gibi...titreşime Benzer) Eğer Gevşek Bir Yer Varsa Neresi Olabilir? 3-motorun Süspansiyon Aksami çok Ses Yapiyor.motora Oturup Kalkarken Garç Gurç Ses Geliyor Ki çok Rahatsiz Ediyor.nasil Giderilebilir? 4-motor Ilk Aldiğim Zamanki Kadar Seri Değil Sanki.bana çekişi Düştü Gibi Geliyor. 5-seyir Halide Bazen Fan Hiç Kapanmamasiya çalişirken Bazen De çalişmadiği Görülüyor.beni Bu Konularda Aydinlatirsaniz çok Sevinirim.şimdiden Herkese çok Teşekkürler Ve Kazasiz Keyifli Sürüşler...
1. Bu ses ısındıktan sonra kesildiğine göre, motor soğukken ekzos manifol civatalarını kontrol et, sakın sıcakken sıkma motor soğuduktan sonra eğilir veye kırılır mutlaka soğukken bak. Radyatörün bütün civatalarını tek tek kontrol et alttakileri unutma, hortum üzerindeki spiralleri kontrol et.
2. Bu gelen seslerin hepsi bende de vardı hemde her telden çalan koro gibi, tek tek bütün civataları kontrol ettim, yan kapakları söküp kenarlarına oluklu fitil geçirdim, hatta sesini kesemediğim akü kapağının içine sünger koydum, inan şu an en ufak ses gelmiyor.
3. Süspanyiyon sesleri sadece amortisörlerden gelir serviste onları göster, ayarları farklı olabilir, veya ayarları çok düşük olabilir, ben 3 e ayarladım çok rahat.
4. Çekiş düşüklüğü birçok nedenden olabilir, kötü benzinki en ideali kurşunsuz 95 oktan yükseği bile randımanı düşürdü, hava filitren tıkanmış olabilir (motorun kaç km de, yolun tozlumu,filitreyi ıslattınmı), bujilerini kontrol et.
5. Fanında bir arıza olacağını sanmıyorum, işte hep savunduğum hararet göstergesi bu durumlarda şart, şimdi soruyorum acaba fan muşurumu arızalı,termostatmı arızalı, motorun suyumu eksik, bunların kontrolü mutlaka motor suyunun ısı kontrolü ile olur. Sen yinede fan olayını servise sor için rahat etsin önemli bir konu.
KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER.
Son düzenleme:








